Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderNes Kirkeruiner

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
serptoz
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 12 Mai 2006 15:08
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Fetsund

Nes Kirkeruiner

Innlegg av serptoz »

Jeg å en hel gjeng dro opp ditt for å finne ut om det spøkte der.. Det gjorde det desverre ikke mens vi var der.. men jeg skal opp ditt den 26 juni.. fordi da har kone til presten bursdag.. skal se om det skjer noe da;)
Antall ord: 46

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.

I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
Bruker avatar
Kaliiha
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 09 Apr 2006 18:18
18
Lokalisering: Årnes

Re: Nes Kirkeruiner

Innlegg av Kaliiha »

serptoz skrev:Jeg å en hel gjeng dro opp ditt for å finne ut om det spøkte der.. Det gjorde det desverre ikke mens vi var der.. men jeg skal opp ditt den 26 juni.. fordi da har kone til presten bursdag.. skal se om det skjer noe da;)
vet en del om stedet og omstendighetene rundt, dra heller dit den 10 juni, dagen drapet på Natalié fant sted

-Blessed Be-
Antall ord: 70

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
fridabæret
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 11 Jan 2006 15:38
18
Lokalisering: Stord

Innlegg av fridabæret »

Hvem i huleste er Natalie??????
Antall ord: 5

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kaliiha
Nybegynner
Nybegynner
18

Innlegg av Kaliiha »

fridadanmo skrev:Hvem i huleste er Natalie??????
hun var av utenlandsk oprinnelse visstnok,som kun var på gjennomreise i Norge i den perioden som kirken ble ombygget(ca 1300-1350 )Hun skal sammen med noen familie medlemmer ha slått seg ned for en periode her på Nes. Det sies at natalié skal ha forelsket seg i en av kirketjenerne som da var der, og han i henne. det er en annen ved kirken, om han jobbet med eller i nærheten av kirken er ennå uvisst for meg, enn så lenge. som også forelsket seg i Natalié og dette utviklet seg til ett dramatisk trekantdrama hvor Natalié endte med å bli drept enten rett innenfor kirkens hovedinngang eller ved det store treet rett utenfor
Antall ord: 124

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
*Angel90*
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 25 Mar 2006 23:29
18

Innlegg av *Angel90* »

Spøker det ikke på alle kirker da?
det er jo der de døde begraves........ de døde blir noen ganger ånder..
Antall ord: 23

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
¤Tàri*Nènmacil
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 06 Apr 2006 15:31
18

Re: Nes Kirkeruiner

Innlegg av ¤Tàri*Nènmacil »

serptoz skrev:Jeg å en hel gjeng dro opp ditt for å finne ut om det spøkte der.. Det gjorde det desverre ikke mens vi var der.. men jeg skal opp ditt den 26 juni.. fordi da har kone til presten bursdag.. skal se om det skjer noe da;)
prøv å overnatte der du! :)
Antall ord: 53
smil til verden og verden ler av deg :]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
maren
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 27 Jan 2006 15:32
18
Lokalisering: jessheim

Innlegg av maren »

jeg å noen venner har vært der oppe et par ganger. å det er ikke noe trivelig der om natta. vi stod alle ved en gravstein der, da det plutselig kom et hvit lys opp rett foran oss og all 8 som stod der så det samme!!! hva det var vet vi ikke men mistenker at det var kona til presten!
Antall ord: 60

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kaliiha
Nybegynner
Nybegynner
18

Innlegg av Kaliiha »

maren skrev:jeg å noen venner har vært der oppe et par ganger. å det er ikke noe trivelig der om natta. vi stod alle ved en gravstein der, da det plutselig kom et hvit lys opp rett foran oss og all 8 som stod der så det samme!!! hva det var vet vi ikke men mistenker at det var kona til presten!
For guds skyld,alle sammen, vær forsiktige ok?! det er ikke alt der som er fredfulle og snille, og jeg snakker ikke om Finckenhagen..
Antall ord: 87

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gjest

Innlegg av Gjest »

*Angel90* skrev:Spøker det ikke på alle kirker da?
det er jo der de døde begraves........ de døde blir noen ganger ånder..
Unnskyld at jeg sier det, men det der høres meget trangsynt ut!
Selvfølgelig vil man anta at siden det er mange døde mennesker der går åndene dems igjen..
Vel. Det trenger ikke være det! Det vet man ikke.. Det er jo ikke sikkert at det har så mye med saken å gjøre hvor Man blir gravlagt.
Skal sjela gå igjen går den gjerne igjen der den døde.
Enig?
Men med tanke på at Natalie døde ved kirka er det mer sannsynlig at hun evt. går igjen der..
Dessuten har jeg hørt at man går igjen kun om man har noe uoppgjort eller at man blir drept.
Dette trenger ikke være, men det er mest sannsynlig.
(MIN mening! Ikke din.. )
Antall ord: 156

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
maren
Nybegynner
Nybegynner
18

Innlegg av maren »

Kaliiha skrev:
maren skrev:jeg å noen venner har vært der oppe et par ganger. å det er ikke noe trivelig der om natta. vi stod alle ved en gravstein der, da det plutselig kom et hvit lys opp rett foran oss og all 8 som stod der så det samme!!! hva det var vet vi ikke men mistenker at det var kona til presten!
For guds skyld,alle sammen, vær forsiktige ok?! det er ikke alt der som er fredfulle og snille, og jeg snakker ikke om Finckenhagen..

hvem snakker du om da? hvem er det som ikke er fredfull der oppe. vet det er mye rart der, men aldri fått noen klare svar på hvem det er
Antall ord: 120

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
NesKirkeRuiner
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 14 Mai 2006 18:23
18
Lokalisering: Akershus

Innlegg av NesKirkeRuiner »

maren skrev:
Kaliiha skrev:

hvem snakker du om da? hvem er det som ikke er fredfull der oppe. vet det er mye rart der, men aldri fått noen klare svar på hvem det er
Hvis du står helt neders til høyre ved gravsteinen. og kikker mot stien.. snu deg 90grader mot venstre. der er det noen planter. bak den er det en grav stein. der tror jeg det hviler en som ikke er så god hjerta.
Antall ord: 166
Ikke frykt det ukjente, respekter det..

Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kaliiha
Nybegynner
Nybegynner
18

Innlegg av Kaliiha »

maren skrev:
Kaliiha skrev:

Det er ikke forsåvidt de som er gravlagt på selve kirkegården som behøver å være ondhjertet, men de som ble begravet utenfor, kriminelle og de som tok sitt eget liv, som ble nektet viet jord og himmelen.

De jeg vet som går igjen der, som jeg selv har sett i aller høyeste grad, utenom finchenhagen, er Natalié, Ingvar, Germund, Charlotte A ( finckenhagens første kone ) og jeg får frem navnet Mathias
Antall ord: 199

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
maren
Nybegynner
Nybegynner
18

Innlegg av maren »

okey, det hørtes ikke helt trygt ut, men hvor mange har du sett / hatt kontakt med der oppe? å hva sier de deg? kan godt ta det på pm... er veldig intressert i alt som skjer der oppe!
Antall ord: 38

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Runar
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 05 Apr 2006 08:35
18
Lokalisering: Akershus

Innlegg av Runar »

tok blandt annet disse når jeg var der sist...

bestem selv om dere vil ligge der om natten.....
man skal ikke oppsøke noe man ikke vet hva er bare for å være tøff!!
http://i78.photobucket.com/albums/j107/ ... 050047.jpg
http://i78.photobucket.com/albums/j107/ ... 050046.jpg
Antall ord: 52

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
olav moldestad

hei

Innlegg av olav moldestad »

Hei runar det siste bildet, er jo det et helt markant bilde av et dame ansikt på, forstørr det opp og se selv. *flott bilde*
Antall ord: 26

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links