kthon2 skrev:Magikeren skrev:Må si jeg blir litt forundret når jeg leser tråder om ånder her.. Det virker jo som om onde ånder er nesten dagligdagse? Demoner er overalt, og tydeligvis er halparten av ånder folk har sett onde. Fordi man fikk en følelse?
Må si det da er litt rart å lese bøker og historier fra kjente medium som har jobbet som medium i store deler av livet og kanskje har opplevd 2-3 tilfeller der de har følt seg truet... Personlig så tror jeg nok at det som gjør at folk oppfatter ånder som skumle, er rett og slett sin egen frykt for det ukjente.
Jeg betviler på at så mange her inne har følt en Ånd enten positiv eller negativ, det de ofte føler er en energi og fordi denne føles på ryggraden (prikinger) så tror de det handler om en ond Ånd fordi de blir kalde av energien.
Det å føle en negativ Ånd gjør et medium ofte men det er jo ikke det samme som å føle seg truet, jeg vil kalle de fleste Ånder for onde fordi de bruker vår energi og tapper oss over tid kan dette gjøre oss syk.
Når en Ånd har så mye energi at den kan mannifistere seg og bli fysisk tilstede kan den gjerne oppfattes som truende av de fleste medium men det er sjelden en Ånd angriper det har kun skjedd meg en gang på 39 år.
Kenneth
Har stusset over det samme selv!? Du er ikke hip hvis du ikke kan skilte med noen skarve gjenferdsmøter sånn histen og pisten - det blir mye god fantasi og innlevningsevne ut av slikt! OG ville historier, den ene verre enn den neste!
Da jeg har en del gjenferdsmøter på nakken selv, så er det klart at jeg kun hvisker nå!
Dog, jeg syntes selv hele greia ble for teit, og informerte meg selv om at alle mine møter var nok et utfall av fri fantasi og ønsketenkning, nettopp fordi det IKKE var logisk at en så høy andel gjengangere skulle være "onde"!? Med "ond" mente jeg negativ, men var ikke så nøye på begrepene.....
Inntil jeg virkelig MØTTE en Ond F....!!
Det er noe som heter å tro, ane, anta og vurdere, men hele greia blir litt anderledes når vissheten fryser fast i skjeggstubben OG ørehårene!...
Jeg forsøkte flere ganger å fjerne dette....individet, da det var temlig i veien, men til ingen nytte. Enden på det hele ble faktisk at jeg ble tvunget til å flytte, og "gubben" stortrives like stubbefast som før!?
Denne utrivelige gubben satte da óg MIN graderingsskala fra god/positiv til negativ/ond, i et langt mer virkelighetsnært perspektiv - og jeg kan kun si at de "onde åndene" jeg hadde møtt tidligere, umulig kan ha vært onde, sånn rent bortsett fra at det er slemt å skremme andre! OG det faktum at de suger livgivende kraft ut av omgivelsene sine.
Dessuten kan de raskt ruinere en stakkars nordmann gjennom et par små vintermåneder! Prøv å fortell Fortum (strømleverandør) at du har det iskaldt hjemme fordi du har en sta F! som står og varmer seg ved ovnen, og tar ALL varmen - De bare SER på deg, og så legger de frem kopi av strømmålingene....
Det er DYRT å holde gjenferd varme gjennom vinteren!! Tro meg.