Hjemsøkt, Gjenferd & Ånder ⇒ Ånder
Moderatorer: Asbjørn, mod hjem
Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
-
- Standard bruker
- Startet: 18 Jul 2006 19:53
- 18
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Lokalisering: Bodø
Ånder
Må si jeg blir litt forundret når jeg leser tråder om ånder her.. Det virker jo som om onde ånder er nesten dagligdagse? Demoner er overalt, og tydeligvis er halparten av ånder folk har sett onde. Fordi man fikk en følelse?
Må si det da er litt rart å lese bøker og historier fra kjente medium som har jobbet som medium i store deler av livet og kanskje har opplevd 2-3 tilfeller der de har følt seg truet... Personlig så tror jeg nok at det som gjør at folk oppfatter ånder som skumle, er rett og slett sin egen frykt for det ukjente.
Må si det da er litt rart å lese bøker og historier fra kjente medium som har jobbet som medium i store deler av livet og kanskje har opplevd 2-3 tilfeller der de har følt seg truet... Personlig så tror jeg nok at det som gjør at folk oppfatter ånder som skumle, er rett og slett sin egen frykt for det ukjente.
Antall ord: 109
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.
I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.
Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
-
- Nybegynner
- Startet: 14 Jul 2006 19:22
- 18
- Lokalisering: En by ved navn Oslo
Aldri opplevd onde ånder. Men tror folk har lett for å blande onde ånder med gode. "Føler" eller ser man en ånd, er vel ikke akkurat følelsen god, selv om ånden kanskje er det?
Antall ord: 35
Hide post links |
-
- UGYLDIG Epost
- Startet: 02 Sep 2004 20:50
- 20
- Har takket: 7 ganger
- Blitt takket: 56 ganger
Tror folk blir litt påvirket av hverandre, men kanskje først og fremst tror jeg at dersom en blir litt skremt at en da har veldig lett for å koble det opp i mot ondskap. Det er vel sjelden noe av de fenomenene som folk opplever har en egen bevissthet, men at vår egen bevissthet gjør noe som får det til å virke slik.
Antall ord: 66
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu
Our Anscestors be Praised!
~Lao Tzu
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 18
Ja nettop.Er igrunn også overrasket over hvor mange som ser ånder til stadighet. Virker nesten som at ånder matrealiserer seg hver en dag, og at fysiske mediumer florerer her inne Ikke meningen å kritisere noen altså, men må nesten sette litt spørsmåltegn ved dette.. Jeg jobber en god del selv med spiritismen altså, så det er ikke det at jeg ikke tror på ånder...
Antall ord: 66
Hide post links |
-
- UGYLDIG Epost
- 20
Jeg ser nå at det jeg skrev kan oppfattes som om jeg sier at folk innbiller seg ting. Mange gjør nok også det, men først og fremst så er nok de energiene folk hevder å merke vel så mye "dårlig energi" som henger igjen som dårlig atmosfære o.l., som ånder.
Antall ord: 55
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu
~Lao Tzu
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 03 Jun 2006 21:42
- 18
- Lokalisering: Oslo
Re: Ånder
Jeg tror mann trenger å skille mellom ånder og såkalte "demoner". Det står på de gamle bøkene om Demoner og de kan være livs farlige. :mozilla_cool:Magikeren skrev:Må si jeg blir litt forundret når jeg leser tråder om ånder her.. Det virker jo som om onde ånder er nesten dagligdagse? Demoner er overalt, og tydeligvis er halparten av ånder folk har sett onde. Fordi man fikk en følelse?
Antall ord: 141
The truth is out there
Hide post links |
Re: Ånder
Jeg betviler på at så mange her inne har følt en Ånd enten positiv eller negativ, det de ofte føler er en energi og fordi denne føles på ryggraden (prikinger) så tror de det handler om en ond Ånd fordi de blir kalde av energien.Magikeren skrev:Må si jeg blir litt forundret når jeg leser tråder om ånder her.. Det virker jo som om onde ånder er nesten dagligdagse? Demoner er overalt, og tydeligvis er halparten av ånder folk har sett onde. Fordi man fikk en følelse?
Det å føle en negativ Ånd gjør et medium ofte men det er jo ikke det samme som å føle seg truet, jeg vil kalle de fleste Ånder for onde fordi de bruker vår energi og tapper oss over tid kan dette gjøre oss syk.
Når en Ånd har så mye energi at den kan mannifistere seg og bli fysisk tilstede kan den gjerne oppfattes som truende av de fleste medium men det er sjelden en Ånd angriper det har kun skjedd meg en gang på 39 år.
Kenneth
Antall ord: 252
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 18
I alle dager, er alle ånder egentlig onde? Nå har jeg jammen lært noe nytt. Hva med de få fysiske sirkler som finnes, der ånder matrealiserer seg. Blir de da oppfattet som truende av de som er med i den sirkelen? Stiller meg litt undrende til det egentlig.
Men du har et godt poeng angående energier som kan oppfattes som ånder. Har man et sterkt ønske om å se en ånd, er det nok mye som kan gi inntrykk av at man har sett en...
Men du har et godt poeng angående energier som kan oppfattes som ånder. Har man et sterkt ønske om å se en ånd, er det nok mye som kan gi inntrykk av at man har sett en...
Antall ord: 86
Hide post links |
Ånder har i hvertfall blitt veldig moderne. Enten de er onde eller gode eller bare ånder. Litt for moderne spør du meg. Og det er vel også det som er grunnen til at for eksempel denne diskusjonen dukker opp. Det blir litt mange ånder rundt - og litt lite naturlige ting som at ting faktisk detter ned av veggen noen ganger eller at dører faktisk åpner seg noen ganger eller at vi faktisk blir redde, bare fordi vi er reddharer, ikke noe annet.
Antall ord: 84
Hide post links |
Vis meg en slik sirkelMagikeren skrev:I alle dager, er alle ånder egentlig onde? Nå har jeg jammen lært noe nytt. Hva med de få fysiske sirkler som finnes, der ånder matrealiserer seg. Blir de da oppfattet som truende av de som er med i den sirkelen? Stiller meg litt undrende til det egentlig.
Kenneth
Antall ord: 94
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 18
Nei, jeg kan desverre ikke vise deg en. I norge finnes det nok ingen, men drar du til england finnes det noen få. Det er nesten ingen av dem, og de som får være med i disse sirkelene er valgt av åndene. Så det er desverre ikke for hvem som helst å delta...
Antall ord: 54
Hide post links |
Det er da folk her inne som hevder å ha opplevd slikt. Men de kan komme å informere om det selv. Jeg mener i hvertfall bestemt at jeg har lest om forskjellige materialiseringer i sirkler. I hvertfall at de endrer utseende og blir besatt av ånder som vil kanalisere informasjon osv.Magikeren skrev:Nei, jeg kan desverre ikke vise deg en. I norge finnes det nok ingen, men drar du til england finnes det noen få. Det er nesten ingen av dem, og de som får være med i disse sirkelene er valgt av åndene. Så det er desverre ikke for hvem som helst å delta...
Betyr ikke at jeg tror det - det betyr bare at jeg har lest det.
Antall ord: 119
Hide post links |
Du skjønner det at fordi Marion skriver dette i sine bøker betyr ikke det at det er sant eller?Magikeren skrev:Nei, jeg kan desverre ikke vise deg en. I norge finnes det nok ingen, men drar du til england finnes det noen få. Det er nesten ingen av dem, og de som får være med i disse sirkelene er valgt av åndene. Så det er desverre ikke for hvem som helst å delta...
Jeg kan fortelle deg at det disse holder på med er å leke med laverstående ånder og skal liksom hente frem budskap til verden, det de gjør er å frembringe ulykker med sine sirkler i tillegg sitter disse som "ledere" og skal sile ut useriøse klarsynte det de gjør er å beskytte seg med sine laverstående Ånder, dersom et virkelig Medium hadde kommet inn i sirkelen og beskyttet hadde de ikke sett en "dritt" det er sannheten.
Kenneth
Antall ord: 157
Hide post links |
-
- UGYLDIG Epost
- 20
Hva snakker vi om nå egentlig? Ånder som liksom "hjemsøker" eller ånder som kommer igjennom i "kontrollerte former"?
Skulle ikke de ha høyere frekvenser enn levende? Eller er det slik at laverestående ånder ligger lavere enn levende? Da er det jo filler'n meg ikke rart at de er onde!
Skulle ikke de ha høyere frekvenser enn levende? Eller er det slik at laverestående ånder ligger lavere enn levende? Da er det jo filler'n meg ikke rart at de er onde!
Antall ord: 53
~Lao Tzu
~Lao Tzu
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 18
Det med endring av utseende, såkalt transfigurasjon har jeg selv væert vitne til i en sirkel så det kan absolutt skje. At de blir besatt av ånder høres skummelt ut, men enkelte mediumer har evnden til å gå i det som kalles transe. Da komer en høyt utviklet ånd inn og snakker gjennom mediet. Da kan det være at mediet snakker med en helt annen stemme og snakkemåte enn det de gjør til vanlig.Atmi skrev:Det er da folk her inne som hevder å ha opplevd slikt. Men de kan komme å informere om det selv. Jeg mener i hvertfall bestemt at jeg har lest om forskjellige materialiseringer i sirkler. I hvertfall at de endrer utseende og blir besatt av ånder som vil kanalisere informasjon osv.Magikeren skrev:Nei, jeg kan desverre ikke vise deg en. I norge finnes det nok ingen, men drar du til england finnes det noen få. Det er nesten ingen av dem, og de som får være med i disse sirkelene er valgt av åndene. Så det er desverre ikke for hvem som helst å delta...
Betyr ikke at jeg tror det - det betyr bare at jeg har lest det.
Antall ord: 201
Hide post links |