Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderNes Kirkeruiner

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Bruker avatar
Kaliiha
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 09 Apr 2006 18:18
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Årnes

Re: Sant Sant

Innlegg av Kaliiha »

Tror kanskje jeg må bli med deg en gang opp dit Kaliiha, når jeg er ovenfor igjen.
Blir nok ikke så lenge til, men om du kommuniserer med tydelig "energi" der oppe hadde det vært spennende, se hva som skjer ;)
ja kanskje det^^
Antall ord: 45

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.

I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
rutten

Innlegg av rutten »

:mozilla_sealed:

HUFF! Jeg VET at det er farlige ting som skjer der! Jeg var der med barnevogn og hund for noen år siden, og det var håpløst å få hunden rolig. Den kvinka,pep, og skalv, og roa seg ikke før jeg snudde og gikk mot bilen igjen.

De som bor i området, sier at det er et barnelik murt inn i muren, og det var barnet til jente som jobba hos presten.

Ikke lek med farlige ting...
Antall ord: 80

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
catweazle
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 12 Des 2005 16:47
18
Lokalisering: Telemark

Innlegg av catweazle »

Første gangen N.B. besøkte Nes kirkeruiner, skjedde det ingenting merkelig. Men så besøkte han ruinene om natta :shock: :

http://www.rb.no/zoom/zoom_midlertidig/ ... e30842.ece
Antall ord: 30

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
blackmamba
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 28 Jul 2006 11:25
18
Lokalisering: Lillestrøm

Innlegg av blackmamba »

Har vært der to ganger i løpet av en ukes tid, men jeg har ikke sett noenting! Var der med kjæresten min, og han så noe begge gangene, hvorfor ser ikke jeg noe? Kan det ha noe med at han så i speilet? en dame i hvit kjole som ikke ser spesielt vennlig ut.. Er livredd stedet, da jeg er ganske mørkeredd og lettere paranoid, har fortsatt lyst til å reise tilbake, men kjæresten min vil ikke mer, han ble så skremt sist gang, senest i går natt.. Flere som har det sånn? Det kan ikke være fordi jeg ikke tror på det, for det gjør jeg, i alle høyeste grad..
Antall ord: 120

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Civilized
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 16 Jul 2006 02:07
18
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Civilized »

Jeg skjønner at folk synes det er spennende, men hvorfor ikke la det bare få være i fred?
Antall ord: 20

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kaliiha
Nybegynner
Nybegynner
18

Innlegg av Kaliiha »

catweazle skrev:Første gangen N.B. besøkte Nes kirkeruiner, skjedde det ingenting merkelig. Men så besøkte han ruinene om natta :shock: :

N.B er i aller høyeste grad ikke den eneste som har merket noe der oppe:) vel, det at Finckenhagen går igjen, ja det er sant, men om han er så farlig og bitter som de fleste skal ha det til, tvilder jeg SterkT på, for han virker ikke slik påmeg. :)
"Civilized"Jeg skjønner at folk synes det er spennende, men hvorfor ikke la det bare få være i fred?
Ruinene etter Gamle Nes kirke er et vakkert og minneverdig sted, som for all del burde besøkes, om ikke for dets paranormale hendelser, men for dets affeksjons verdi.

det e rikke alle som klarer å ''bare la dte være'' for noen av oss merker mer der enn de fleste, og kan derfor være istand til å hjelpe de som måtte være igjen der oppe. ( nå snakker jeg for emg selv utifra egen erfaring)
Antall ord: 183

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Civilized
Nybegynner
Nybegynner
18

Innlegg av Civilized »

Er det ikke litt respektløs da å bare dra opp dit for å se folk som går igjen som om det skulle være en dyrehage eller et slags horror-sirkus? Om jeg hadde gått igjen ville i hvert fall ikke jeg ha likt det.

Om du mener at du kan hjelpe blir det vel noe annet. Det er ikke opp til meg å dømme om du kan det eller ikke. Men har de egentlig krav på hjelp i det hele tatt? Det er vel verdt å spørre seg. Jeg vil ikke ta stilling til det heller, men det er vel kanskje noe å tenke over.
Antall ord: 106

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
blackmamba
Nybegynner
Nybegynner
18

Innlegg av blackmamba »

Noen som har tenkt seg dit i kveld?..
Antall ord: 8

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Redfield
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 29 Jul 2006 22:39
18
Lokalisering: Lørenskog

Innlegg av Redfield »

Kaliiha skrev:
catweazle skrev:Første gangen N.B. besøkte Nes kirkeruiner, skjedde det ingenting merkelig. Men så besøkte han ruinene om natta :shock: :

N.B er i aller høyeste grad ikke den eneste som har merket noe der oppe:) vel, det at Finckenhagen går igjen, ja det er sant, men om han er så farlig og bitter som de fleste skal ha det til, tvilder jeg SterkT på, for han virker ikke slik påmeg. :)
"Civilized"Jeg skjønner at folk synes det er spennende, men hvorfor ikke la det bare få være i fred?
Ruinene etter Gamle Nes kirke er et vakkert og minneverdig sted, som for all del burde besøkes, om ikke for dets paranormale hendelser, men for dets affeksjons verdi.

det e rikke alle som klarer å ''bare la dte være'' for noen av oss merker mer der enn de fleste, og kan derfor være istand til å hjelpe de som måtte være igjen der oppe. ( nå snakker jeg for emg selv utifra egen erfaring)
Hei!
Er akkurat nyregistrert her. satt å googla litt for å finne noe om Nes Kirkeruiner og havnet derfor på nette forumet :mozilla_cool:

Er bare litt nyskjerrig angående det du skriver om presten. du sier at han ikke virker sånn som folk sier, på deg? Har du snakket med han? :)

Merker du noe HVER gang du er der oppe? eller er det også dager hvor det er "stille"?
Antall ord: 254
is there anybody out there...?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Redfield
Nybegynner
Nybegynner
18

Innlegg av Redfield »

Kaliiha..en ting til. jeg oppdaget akkurat at det er du som har den siden jeg var inne å kikket på i stad. (den med dine egne erfaringer om Nes Kirkeruiner) jeg skal ta en titt på den jeg.
men fortell gjerne mer om han presten. det du har fått ut av eventuelle samtaler..eller? kanskje du har skrevet noe om det på siden din. skal lese litt der jeg :D
Antall ord: 70

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Redfield
Nybegynner
Nybegynner
18

Innlegg av Redfield »

Så litt om mine "erfaringer" med Nes Kirkeruiner, hehe.
Jeg har kun vært der en gang i mitt liv, og det er mange år siden nå. Jeg er i dag 22 år og det er sikkert godt over 10 år siden jeg var der. Så det gang visste ikke jeg om at det visstnok spøker der. Man forteller jo ikke sånt til et barn :mozilla_tongue:
Jeg opplevde ingenting, annet enn at det var så sinnsykt mye mygg hehe.

Men derimot har jeg en bror som var svært nyskjerrig på Nes Kirkeruiner en periode og dro dit mange ganger uten å oppleve noen ting. (sammen med vennegjenger) Men SÅ kom natten da det skulle skje noe. Jeg har blitt fortalt at de var 4 stykker den kvelden. og de dro selvsagt dit da det er mest mulig skummelt: nemlig på natterstid. Det var bekkmørkt og det var ikke lett å se noe særlig mer enn lysene fra Årnes. Men etterhvert observerte de en skikkelse ved en av "inngangene" der. og de var 2 som så akkurat det samme. Ingen sa noen ting, de bare tok tak i de 2 som IKKE så noe å stakk. Ingen sa noen ting..de skjønnte nok hva som foregikk. Det ble ikke sagt et ord før de alle satt i bilen. "så du det samme som meg"..."Ja". og brodern har ikke vært der siden hehe

Han understreker at han til dagsdato ikke er 100 % sikker på at han så et gjenferd den natten. men at han er så godt som sikker. han var hvertfall ganske sikker på at det ikke var noen andre enn de 4 som var der. i allefall har situasjonen satt sitt preg på han ettersom at han ikke har reist dit siden :mozilla_wink:

Kan forøvrig nevne at jeg selv har tenkt meg til ruinene igjen en dag. men tror jeg tar det på dagtid. for det første så blir vel besøket litt mer hyggelig, og for det andre så kan det like gjerne vise seg gjenferd enten det så er dag eller natt. tiden på døgnet har etter mitt syn ingenting å si.
Ikke at jeg nødendigvis verken behøver eller MÅ se noe heller. men bare det å oppsøke et såpass "beryktet"sted er ganske intressant for en som har interesse for gjenferd
Antall ord: 395

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
blackmamba
Nybegynner
Nybegynner
18

Innlegg av blackmamba »

vært på nes to netter på rad nå.. første natten ville ikke bilen starte når vi skulle dra, og en hvit skikkelse stod på taket på kirken, den kom og forsvant helt uten videre.. Andre natten låste plutselig bilen seg av seg selv, den samme skikkelsen stod på taket, men var ikke like tydelig denne gangen. Hvem er dette, og hvorfor er den på taket?.. er det bare for å skremme at de gjør sånne ting med bilene, eller vil de "fange" oss der?.. :-k
Antall ord: 89

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kaliiha
Nybegynner
Nybegynner
18

Innlegg av Kaliiha »

Redfield skrev:
Kaliiha skrev:

Hei!
Er akkurat nyregistrert her. satt å googla litt for å finne noe om Nes Kirkeruiner og havnet derfor på nette forumet :mozilla_cool:

Er bare litt nyskjerrig angående det du skriver om presten. du sier at han ikke virker sånn som folk sier, på deg? Har du snakket med han? :)

Merker du noe HVER gang du er der oppe? eller er det også dager hvor det er "stille"?
hei.

de fleste som har vært på nes kirkeruiner ol, beskriver finckenhagen som "farlig", bitter you name it. ja jeg har kommunisert\snakket med han.

de gangene jeg har vært der oppe har jeg merket og sett noe\noen, hver gang. jeg har alltid vært motagelig for 'paranormale' energier og skapninger så lenge jeg kan huske.
Antall ord: 315

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kaliiha
Nybegynner
Nybegynner
18

Innlegg av Kaliiha »

Civilized skrev:Er det ikke litt respektløs da å bare dra opp dit for å se folk som går igjen som om det skulle være en dyrehage eller et slags horror-sirkus? Om jeg hadde gått igjen ville i hvert fall ikke jeg ha likt det.

Om du mener at du kan hjelpe blir det vel noe annet. Det er ikke opp til meg å dømme om du kan det eller ikke. Men har de egentlig krav på hjelp i det hele tatt? Det er vel verdt å spørre seg. Jeg vil ikke ta stilling til det heller, men det er vel kanskje noe å tenke over.
jeg drar ikke opp dit bare for morroskyld, for hvert besøk tærer på meg på mange måter. men når noen ber meg om hjlp, eller vil fortelle sin livshistorie, så kan jeg ikke ignorere det. eneste grunnen til at jeg drar opp dit er for å hjelpe de som ønsker min hjelp.
Antall ord: 163

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Civilized
Nybegynner
Nybegynner
18

Innlegg av Civilized »

Kaliiha skrev:
Civilized skrev:Er det ikke litt respektløs da å bare dra opp dit for å se folk som går igjen som om det skulle være en dyrehage eller et slags horror-sirkus? Om jeg hadde gått igjen ville i hvert fall ikke jeg ha likt det.

jeg drar ikke opp dit bare for morroskyld, for hvert besøk tærer på meg på mange måter. men når noen ber meg om hjlp, eller vil fortelle sin livshistorie, så kan jeg ikke ignorere det. eneste grunnen til at jeg drar opp dit er for å hjelpe de som ønsker min hjelp.
Poenget var at de fleste ser ut til å dra opp dit kun for moroskyld, selv om det kanskje ikke gjelder akkurat deg da.

Dessuten mener jeg at man kan ignorere det hvis man føler for det. Om du derimot har veldig lyst til å hjelpe er jo det en annen sak.
Antall ord: 216

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links