Drømmer, NDO & ut av kroppen ⇒ det øyeblikket man sovner
Moderatorer: Asbjørn, mod drømmer
-
- Standard bruker
- Startet: 18 Jul 2006 19:53
- 18
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Lokalisering: Bodø
Opplever også rykk i hele kroppen av og til rett før jeg sovner, og leste en gang en forklaring på hva som skjer. Det er at i det øyeblikket du sovner og hjernen kobler litt over til sovemodus, hvis du i det samme øyeblikket finner på å bevege f. eks en fot så blir det en slags kortslutting i hjernen. Dette fører da til at signalet som skulle sendes til foten blir sendt både hit og dit:) Tror det var sånn..
Antall ord: 84
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 17 Apr 2006 14:23
- 18
- Lokalisering: Rogaland
- Blitt takket: 1 gang
-
- Standard bruker
- Startet: 17 Jul 2006 23:30
- 18
- Kjønn (valgfri): Kjærringskrell
- Lokalisering: Akershus
- Blitt takket: 1037 ganger
Dette er så bra!!
Har opplevd disse smellene i hodet med jevne mellomrom det siste halve året, og blitt like redd hver gang.
Så blir jeg medlem her, og mindre enn et døgn senere kan jeg lese at andre opplever det samme! Surprise!!
Og best av alt, jeg kommer faktisk ikke til å dø av det...
Takker, folkens!!
Har opplevd disse smellene i hodet med jevne mellomrom det siste halve året, og blitt like redd hver gang.
Så blir jeg medlem her, og mindre enn et døgn senere kan jeg lese at andre opplever det samme! Surprise!!
Og best av alt, jeg kommer faktisk ikke til å dø av det...
Takker, folkens!!
Antall ord: 58
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 19 Mar 2006 18:37
- 18
- Lokalisering: Stavanger
Hehe nei du kommer ikkje til å dø av det
Det e nok ganske normalt ja...Eg har opplevd det mange ganger eg og..Eg føle at eg falle ned et stup og da skvetter eg opp i senga..Litt skummelt, men helt ufarlig :mozilla_wink:
Det e nok ganske normalt ja...Eg har opplevd det mange ganger eg og..Eg føle at eg falle ned et stup og da skvetter eg opp i senga..Litt skummelt, men helt ufarlig :mozilla_wink:
Antall ord: 46
Det finnes mer mellom himmel og jord enn vi vet...
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 18
hehe... Greit å få det bekreftet, da :mozilla_smile:
Jeg får også følelsen av å falle, og det rykker i hele kroppen, men synes ikke det er skremmende.
Disse smellene, derimot, skremmer som sagt livskiten ut av meg
Godt det er fler som opplever det samme. (felles skjebne osv...)
Trodde forresten det kunne ha sammenheng med migrene!?!
Noen som vet noe om dette? Får den samme litt "ullne" følelsen i hodet når jeg hører disse smellene som når et migreneanfall er underveis, men det følger ikke anfall med...
Jeg får også følelsen av å falle, og det rykker i hele kroppen, men synes ikke det er skremmende.
Noen som vet noe om dette? Får den samme litt "ullne" følelsen i hodet når jeg hører disse smellene som når et migreneanfall er underveis, men det følger ikke anfall med...
Antall ord: 94
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 19 Mar 2006 18:37
- 18
- Lokalisering: Stavanger
Det kan jo godt ha sammenheg med migrene..Ikkje vet eg..Lilja skrev:hehe... Greit å få det bekreftet, da :mozilla_smile:
Men det e det heilt sikkert noen som vet her
Men vet jo at når man har migrene har man sykt vont i hode ( helst på den ene siden), man føler seg svimmel og kvalm...Det kan jo være en stor sannsynlighet at man kan høre smell og da? Eller..Eg vet ikkje eg :mozilla_wink:
Det var det eg kunne bidra me her
Antall ord: 175
Det finnes mer mellom himmel og jord enn vi vet...
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 27 Feb 2006 15:10
- 18
- Lokalisering: Avsides
Jeg har hatt den slik noen ganger jeg også, men da føles det som jeg ligger i en seng som plutselig deler seg i to og skyves fra hverandre. Akkurat som om to senger skulle vært sammensatt og man ligger der sengene møtes, men så er gulvet såpass glatt at sengene glir fra hverandre og man faller i mellom. Da våkner jeg som regel med ett stort "over-hele-kroppen"-rykk.. at alle musklene i hele kroppen stremmer seg samtidlig for så å slappe av. Alt dette skjer i løpet av ett sekund eller 2. ekkelt, men samtidlig en god følelse når det er over. Synes allefall JEG..makawaii skrev:Det tror jeg er ganske normalt, jeg opplever det veldig ofte, og hver gang er det som om jeg snubler i en trapp eller faller forover.
Antall ord: 143
When Hell Is Full, The Dead Will Walk The Earth..
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 10 Jun 2006 01:29
- 18
- Lokalisering: Oslo
er det fler enn meg som kan våkne opp og være støl uten å vite hvorfor? Kanskje jeg trener i søvne:P Hva man gjør mens man sover altså:P Noen som har noen morsomme historier?
Antall ord: 40
jeje...
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 07 Aug 2006 08:31
- 18
- Lokalisering: Molde
Jeg har en litt snodig variant av dette. Akkurat når jeg sovner er det som om jeg glemmer å puste, og jeg bråvåkner og hiver etter pusten. Også går det et halvt minutt eller noe og jeg sovner igjen helt uten ubehag... Er litt ekkelt egentlig, tenk om jeg ikke våkna og begynte å puste igjen da? :\
Antall ord: 60
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 18
Tror det er ganske vanlig. Eller vi er like rare du og jegKjeXz skrev:Jeg har en litt snodig variant av dette. Akkurat når jeg sovner er det som om jeg glemmer å puste, og jeg bråvåkner og hiver etter pusten. Også går det et halvt minutt eller noe og jeg sovner igjen helt uten ubehag... Er litt ekkelt egentlig, tenk om jeg ikke våkna og begynte å puste igjen da? :\
Det et nok ingen fare for at du ikke begynner å puste igjen, kroppen fikser dette helt på egenhånd.
Jeg vet dette er vanlig på babyer, de får pustestopp på opptil et halvt minutt flere ganger i løpet av natta. (Har skremt vettet av småhysteriske mammaer (meg) mer enn en gang... )
Antall ord: 129
Hide post links |