Drømmer, NDO & ut av kroppen ⇒ det øyeblikket man sovner
Moderatorer: Asbjørn, mod drømmer
-
- Nybegynner
- Startet: 31 Mar 2006 00:51
- 18
det øyeblikket man sovner
vet ikke helt om dette er riktig forum, men men er det noen som har hørt "bang"-lyder i det øyeblikket de sovner? hva kommer det av? og hva er det som skjer når det føles som om man faller ned i senga sekundet etter at man sovnet? bråvåkner så klart av begge deler. jeg tror at man forlater kroppen og vandrer over i den astrale dimensjonen når man sover. kan dette ha noe med de rare lydene og "fallingen" jeg av og til opplever? det har også hendt jeg har hørt et kor av munker som synger eller sinnsykt skummel brøling akkurat i det jeg sovner. håper aldri jeg opplever sistnevnte igjen har skjedd meg tre ganger i løpet av livet, og det er like ødeleggende for nattesøvnen i lang ettertid hver gang.
Antall ord: 145
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.
I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.
Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
-
- Standard bruker
- Startet: 12 Jan 2005 09:49
- 19
- Blitt takket: 6 ganger
Re: det øyeblikket man sovner
Les denne tråden av Communicado. Det virker som exploding head syndrom, og jeg tror nok Communicado er innom det temaet i tråden.Lodott skrev:vet ikke helt om dette er riktig forum, men men er det noen som har hørt "bang"-lyder i det øyeblikket de sovner? hva kommer det av? og hva er det som skjer når det føles som om man faller ned i senga sekundet etter at man sovnet? bråvåkner så klart av begge deler. jeg tror at man forlater kroppen og vandrer over i den astrale dimensjonen når man sover. kan dette ha noe med de rare lydene og "fallingen" jeg av og til opplever? det har også hendt jeg har hørt et kor av munker som synger eller sinnsykt skummel brøling akkurat i det jeg sovner. håper aldri jeg opplever sistnevnte igjen har skjedd meg tre ganger i løpet av livet, og det er like ødeleggende for nattesøvnen i lang ettertid hver gang.
Antall ord: 171
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 31 Mar 2006 00:51
- 18
takker :mozilla_wink: der sto det mye interessant :mozilla_smile: likte ikke helt at det kalles exploding head syndrome da. høres nesten ut som en sykdom, hehe nå er det lenge siden jeg har opplevd noe slikt da. hendte for meste da jeg prøvde å lære meg astral prosjisering uffda, man sover lettere med årene ser jeg jeg sover VELDIG lett nå, så jeg blir vel søvnløs når jeg blir gammel jeg da :mozilla_laughing:
Antall ord: 80
Hide post links |
Hei hei! Har opplevd akkurat det samme. At like før man sovner,så hører jeg er smell,det kan komme flere ganger,men når jeg reiser meg for og se etter,så er det ingen ting. Som om det bare har skjedd i hode mitt. Ganske ekkelt..
Antall ord: 50
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 12 Apr 2006 13:30
- 18
- Kjønn (valgfri): Kar
- Lokalisering: Telemark
Jeg har ikke opplevd akkurat det,men det hender noen ganger at akkurat i det jeg sovner så skvetter jeg til å rykker alt av muskler..
Merkelig det der,ogsåå så plagsomt :s
Antall ord: 32
Enlighten your mind...
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 03 Mai 2005 22:22
- 19
- Blitt takket: 2 ganger
Skjer bestandig når jeg sovner på skolen, når jeg en sjelden gang gjør det.. Ser sikkert litt rart ut. En skvetter liksom litt, bare i en sakte bevegelse. Leistad, dobbeltime i norsk på starten av dagen etter helga. Er vanskelig å unngå da.
Antall ord: 45
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 14 Apr 2006 23:13
- 18
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Lokalisering: Ankorian Makawaiis Institusjon
Det tror jeg er ganske normalt, jeg opplever det veldig ofte, og hver gang er det som om jeg snubler i en trapp eller faller forover.
Antall ord: 26
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 04 Jul 2006 14:53
- 18
Tror jeg også har opplevd det der.
Det skjer liksom rett før man sovner, at du skvetter til og det gjør at du ikke sovner likevel på en måte.
Litt rart, men tror nok egetnlig ikke at det er noe som er overnaturlig eller noe, for det høres ganske normalt ut. Bare en slags rykning i kroppen.
Men jeg har aldri før hørt som du sier: "bang" Eller noe...
Interessant tema :mozilla_smile:
Det skjer liksom rett før man sovner, at du skvetter til og det gjør at du ikke sovner likevel på en måte.
Litt rart, men tror nok egetnlig ikke at det er noe som er overnaturlig eller noe, for det høres ganske normalt ut. Bare en slags rykning i kroppen.
Men jeg har aldri før hørt som du sier: "bang" Eller noe...
Interessant tema :mozilla_smile:
Antall ord: 79
.:Meg:.
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 06 Mar 2006 19:29
- 18
- Lokalisering: arendal/tvedestrand
akkurat som om jeg skulle sagt det selv... er skikkelig merkelig at det skjer.makawaii skrev:Det tror jeg er ganske normalt, jeg opplever det veldig ofte, og hver gang er det som om jeg snubler i en trapp eller faller forover.
så får man nesten et lite sug i magen også....eller..jeg gjør iallefall det.
Antall ord: 59
"Find your spot on earth, and ride it"
Hide post links |
Dette opplever jeg stadig, og kaller det "Døserykk" Ekkelt er det, men ikke farlig heldigvis! Syns døserykk passer. Vet ikke hvor jeg hørte det henne men:)smokken skrev:Jeg har ikke opplevd akkurat det,men det hender noen ganger at akkurat i det jeg sovner så skvetter jeg til å rykker alt av muskler..
Antall ord: 63
Hide post links |
Lodott skrev:takker :mozilla_wink: der sto det mye interessant :mozilla_smile: likte ikke helt at det kalles exploding head syndrome da. høres nesten ut som en sykdom, hehe nå er det lenge siden jeg har opplevd noe slikt da. hendte for meste da jeg prøvde å lære meg astral prosjisering uffda, man sover lettere med årene ser jeg jeg sover VELDIG lett nå, så jeg blir vel søvnløs når jeg blir gammel jeg da :mozilla_laughing:
eXPLODING HEAD passer ganske bra. jeg trodde jeg fikk hjerneblødning første gang det skjedde.
Antall ord: 98
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 10 Jun 2006 01:29
- 18
- Lokalisering: Oslo
Lurer på hvorfor man får sånne døserykk jeg? Ekkelt å falle i søvne også:P litt moro, men sånn rart moro..hehe. Når jeg sover intill noen har jeg merket et det er mange som får rykninger rett før de sovner. Syntes det er litt søtt jeg:)
Antall ord: 55
jeje...
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 17 Feb 2005 22:07
- 19
- Kjønn (valgfri): F
- Har takket: 8 ganger
- Blitt takket: 21 ganger
Hehe husker jeg fikk sånn ekstremt rykk engang, hele kroppen bare spasmet seg...! Helt drøyt. Av og til har jeg sølt ut ting og sånn fordi jeg har sittet med en kopp i hånda på skolen og sovnet. Hehe. Det er alltid like moro for de andre.*Lille engelen* skrev:Dette opplever jeg stadig, og kaller det "Døserykk" Ekkelt er det, men ikke farlig heldigvis! Syns døserykk passer. Vet ikke hvor jeg hørte det henne men:)smokken skrev:Jeg har ikke opplevd akkurat det,men det hender noen ganger at akkurat i det jeg sovner så skvetter jeg til å rykker alt av muskler..
Antall ord: 118
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 10 Jun 2006 01:29
- 18
- Lokalisering: Oslo
Det er igrunn ganske morsomt da:P hehe:) Fått like heftig rykk i søvne som jeg fikk da jeg glapp strømgjerdet i vannet jeg stod i da jeg skulle hente hesten:P
Antall ord: 35
jeje...
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 06 Apr 2006 21:40
- 18
- Lokalisering: tjøme