Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderKAn de skade deg?

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
*Lille*

Innlegg av *Lille* »

Bixz skrev:
*Lille engelen* skrev:
RiffSki skrev:forvirrende:P
Du må jo bare velge selv hva du vil tro på.

Men Bixz; Syns du kunne utdype ditt svar litt, så han har litt mer å vurdere ut i fra. Hvorfor tror du ikke de kan det, hvordan vet du d? Osv...
Nei, de kan ikke skade deg.
Jeg vet det fordi spøkelser ikke finnes. Jeg har aldri blitt skadet av et spøkelse, Og jeg har heller aldri hørt noen bli skadet av et spøkelse.

Du kan nå si. Jeg har blitt skadet av spøkelser, eller min venninne eller noe lignende.
Så det blir ord mot ord. Det kommer bare til å være 2 sider av samme saken, Og siden dette ikke er noe vitenskap så er det ingen som kan ha helt rett.
OK du vet det etter dine erfaringer, jeg vet noe annet med mine!

Det er jo klart du ikke kan tro de kan skade, om du ikke tror på spøkelser/gjenferd, så i denne saken her så har vel egentlig din mening lite og si, siden du ikke tror de finnes en gang :mozilla_tongue: Spørsmålet var ikke om de fantes, men om de kunne skade.

Har du ikke hørt om gjenferd som har flyttet gjenstander? Eller... Blir vel dumt å spørre deg om, siden du ikke tror på de.

Nei klart DU ikke kan ha blitt skadet av et spøkelse, siden de ikke en gang finnes for deg :mozilla_wink:

Skrev heller ikke at mitt syn på dette er vitenskapelig rett, men det er min mening etter mine erfaringer;)
Antall ord: 270

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
*Lille*

Re: KAn de skade deg?

Innlegg av *Lille* »

BMFLEX skrev:
RiffSki skrev:Jeg skal til nes nå til uka, jeg lest litt rundt og sett at det tydligvis skal være noen der som ikke helt vil deg vel, men jeg lurer, kan spøkels faktisk skade deg fysisk?
Tror du at spøkelser kan bevege gjenstander, smelle med dører osv? I såfall, hvis du mener at de kan det, så vil det si at de også i teorien kan skade deg. Dytte deg ned en trapp, smelle igjen en dør over fingerne dine, hive ett glass osv.
Jupp... Sånn jeg mente :)
Antall ord: 98

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bixz
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Startet: 16 Feb 2005 15:39
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: særp
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Bixz »

*Lille engelen* skrev:
Bixz skrev:
*Lille engelen* skrev:

Men Bixz; Syns du kunne utdype ditt svar litt, så han har litt mer å vurdere ut i fra. Hvorfor tror du ikke de kan det, hvordan vet du d? Osv...
Jeg vet det fordi spøkelser ikke finnes. Jeg har aldri blitt skadet av et spøkelse, Og jeg har heller aldri hørt noen bli skadet av et spøkelse.

Du kan nå si. Jeg har blitt skadet av spøkelser, eller min venninne eller noe lignende.
Så det blir ord mot ord. Det kommer bare til å være 2 sider av samme saken, Og siden dette ikke er noe vitenskap så er det ingen som kan ha helt rett.

Det er jo klart du ikke kan tro de kan skade, om du ikke tror på spøkelser/gjenferd, så i denne saken her så har vel egentlig din mening lite og si, siden du ikke tror de finnes en gang :mozilla_tongue: Spørsmålet var ikke om de fantes, men om de kunne skade.

Har du ikke hørt om gjenferd som har flyttet gjenstander? Eller... Blir vel dumt å spørre deg om, siden du ikke tror på de.

Nei klart DU ikke kan ha blitt skadet av et spøkelse, siden de ikke en gang finnes for deg :mozilla_wink:

Skrev heller ikke at mitt syn på dette er vitenskapelig rett, men det er min mening etter mine erfaringer;)
Ok, så hvis du ikke trur på spøkelser. Så kan de ikke skade deg.
Antall ord: 288
Epostadressa mi gir feilmelding, så jeg får ikke mottatt varsler via epost....

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
*Lille*

Innlegg av *Lille* »

Bixz skrev:
*Lille engelen* skrev:
Bixz skrev:
*Lille engelen* skrev:

Ok, så hvis du ikke trur på spøkelser. Så kan de ikke skade deg.
Tusen takk, det var bedre :D Fint du står fram med meningene dine da!
Antall ord: 304

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Kattøyne
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 09 Feb 2006 21:22
18

Innlegg av Kattøyne »

RiffSki skrev:Jeg skal til nes nå til uka, jeg lest litt rundt og sett at det tydligvis skal være noen der som ikke helt vil deg vel, men jeg lurer, kan spøkels faktisk skade deg fysisk?
Fysisk og sykisk... hørt om en som bodde i et hus hvor det gikk igjenn. han brydde seg ikke så ,ye om det. En kveld satt han å så på tv og hørte det romla og romsterte borte ved en hylle i borte i kroken av stua der det var litt mørkt. så tok han og kastet et askebeger bort ditt og sa at det skulle holde fre. så komm askebegeret tilbake og traff veggen ved siden av han......
Ikke vet Jeg!
Antall ord: 123

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bixz
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Startet: 16 Feb 2005 15:39
19
Lokalisering: særp

Innlegg av Bixz »

*Lille engelen* skrev:
Hehe, det er bare litt snålt. Selv om jeg ikke hadde trudd på pistol kuler så hadde de skadet meg like ille hvis jeg ble skutt. :mozilla_wink:
Antall ord: 46
Epostadressa mi gir feilmelding, så jeg får ikke mottatt varsler via epost....

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
un0rmal
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 31 Des 2005 23:45
18
Lokalisering: Finnmark

Innlegg av un0rmal »

Bixz skrev:
*Lille engelen* skrev:
Hehe, det er bare litt snålt. Selv om jeg ikke hadde trudd på pistol kuler så hadde de skadet meg like ille hvis jeg ble skutt. :mozilla_wink:
Da blir det kanskje mer rett å si "jeg tror ikke på spøkelser, så jeg tror ikke de kan skade deg"
For alt dette handler jo egentlig om tro!
Antall ord: 77
Ingenting er så bra at du ikke kan gå glipp av det.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Losen
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 21 Apr 2006 23:58
18

Innlegg av Losen »

Når du spør om du kan bli skadet, så virker det som at du har høye forventninger om å møte en gjenganger face to face. Jeg tror ikke at du kommer til å se noe som helst. Tror ikke at du har godt av det heller. Det er også kun de færreste som ser en gjenganger med øynene sine. Men du kan merke energien rundt gjengangerne og føle kulde/ varme. Kanskje se små bevegelser på ting. Kanskje ett kompass gjør utslag. Jeg tror at Asbjørn hadde fått det til..
Jeg har ikke hatt noen dårlige opplevelser med dette, og har ikke hørt om noen som har blitt skadet heller. Du kan alltids få på deg en klebeånd, men det kan du ellers og. Du kan jo forsøke å få kontakt og leke deg som medium. På et slikt sted tror jeg at man lett får kontakt. Sett deg rett ned på gulvet og mediter. (det er garantert ikke farlig)
Den største skaden er sannsynligvis at du kommer til å bli redd og innbille deg ting..?
Men skal du inn på ett sted som er hjemsøkt, så bør du ta på deg åndelig beskyttelse. Be hjelperne dine om beskyttelse før du går inn. Husk å takke dem når du er ferdig.

:)
Antall ord: 264

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Andr3az
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 28 Jun 2006 07:27
18

Innlegg av Andr3az »

Jeg tror på spøkelser/gjenferd. Jeg vet veldig lite om de og har bare opplevd lyder og skygger. Har aldri opplevd et spøkelse, men tror fullt på de.

Mange opplever ting som egentlig ikke skjer. Man kan tro noe så sterkt at man ser det for seg og da tror det er virkelig. Mange kan ha hørt huslyder, som er vanlig i gamle hus og mene at det er gjenferd.

Jeg har alltid hatet huslyder. Jeg skvetter så ofte, men bor heldigvis i murhus nå ;)

Så, de kan vel skade deg psykisk om det er de. Men har aldri hørt om noe direkte fysisk som har skjedd.

Mye kan vel skade en person psykisk?
Antall ord: 157

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Jygri
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 22 Apr 2006 20:19
18

Innlegg av Jygri »

Jeg tror ganske sikkert at gjenferd ikke skader deg. Jeg tror gjenferd er harmløse.

Men ånder derimot, som ikke er et gjenferd (død person som går igjen), tror jeg kan skade deg, men det er nok bare hvis du provoserer =P
Antall ord: 44

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Astarte
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 21 Jun 2006 14:54
18
Kjønn (valgfri): Møkkakjærring
Lokalisering: Borti natta
Har takket: 163 ganger
Blitt takket: 171 ganger

Innlegg av Astarte »

Jeg er enig med lille engelen. noen typer energier kan gjøre fysisk skade. men da er vi inne på ulike typer energier, og det er et helt annet tema.
Antall ord: 30
BildeBilde Memento mori

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Civilized
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 16 Jul 2006 02:07
18

Innlegg av Civilized »

Mange sier som så at de kan skade. Derfor er det mange som advarer mot f. eks. Ouija brett, fordi du vet aldri hva du påkaller.
Antall ord: 27

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
science
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 17 Jun 2006 01:18
18

Innlegg av science »

Civilized skrev:Mange sier som så at de kan skade. Derfor er det mange som advarer mot f. eks. Ouija brett, fordi du vet aldri hva du påkaller.
Man kan vel være temmelig sikker på at man ikke påkaller noenting.
Antall ord: 43

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Civilized
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 16 Jul 2006 02:07
18

Innlegg av Civilized »

science skrev:
Civilized skrev:Mange sier som så at de kan skade. Derfor er det mange som advarer mot f. eks. Ouija brett, fordi du vet aldri hva du påkaller.
Jeg velger heller å ikke være så skråsikker på noe. Har du prøvd selv kanskje? På en ordentlig måte?
Antall ord: 67

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
science
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 17 Jun 2006 01:18
18

Innlegg av science »

Civilized skrev:
science skrev:
Jeg velger heller å ikke være så skråsikker på noe. Har du prøvd selv kanskje? På en ordentlig måte?
Ja, mange ganger.
Antall ord: 72

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links