Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderDrømmer og slikt..

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Bruker avatar
Irene_87
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 10 Jul 2006 11:41
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Bergen

Drømmer og slikt..

Innlegg av Irene_87 »

Vet ikke om dette er det rikige stedet for å legge dette inn, men fant ut at det passet best.

For 2 år siden døde en veldig god kompis av meg. Jeg var ikke hjemme den dagen da dette skjedde, og har veldige problemer med å godta dette med at han ikke kommer tilbake.
Jeg klandrer veldig mye meg selv pga at jeg ikke var hjemme den dagen, og at det var noe jeg kunne ha gjort dersom jeg hadde vært hjemme.
Selvfølgelig er det jo ikke rett av meg å tenke på denne måten, og det sier alle til meg, men jeg kan rett og slett ikke noe for at jeg tenker slik.
Jeg har oxo hatt drømmer om at han ble begravd levende, og at det er kun jeg som kan redde han. Jeg har til og med reddet han i noen drømmer, jeg gravde han opp igjen og ble "helten" hans. Noen av drømmene er så ekte at jeg er helt utkjørt når jeg våkner. jeg snakker og til og med skriker i søvne noen ganger sier typen min...
Syns dette er ekstremt ubehagelig, men vet ikke hva jeg skal gjøre med det. Har prøvd psykolog og andre og snakke med, men det hjelper rett og slett ikke...

Men det som jeg ville si var at: Natten til det var 2 år siden han døde, hadde jeg veldig sterke drømmer igjen. Uten å tenke over at det var denne natten. Det var lignende til de som eg hadde hatt før, men enda sterkere. Liksom som at dette var siste håp!
Dagen etter kom jeg jo på at det var 2 år siden da... og d synes jeg var litt ekkelt.
Og viss jeg drikker, og starter å tenke på han, får jeg DE anfallene... Jeg klarer omtrent ikke puste, jeg bare gråter og hikster og vil gå til graven hans og grave han opp. Jeg blir helt hysterisk, og ingen klarer å roe meg ned... Skjedde sist gang i forrige uke..

Jeg høres jo helt psyko ut, men jeg er ikke det altså.. Men vil at dette skal gå vekk nå... :mozilla_oops:
Antall ord: 368
Smil og vær glad for hver dag som går.. Så skal du se hvor ondt i kjeften du får... :mozilla_sealed:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Startet: 02 Sep 2004 20:50
20
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 56 ganger

Innlegg av Hecate »

Kjære deg. Jeg tror du må prøve å bearbeide følelsene du har i forhold til ham, den dårlige samvittigheten. Den ligger i underbevisstheten din og gnager deg hele tiden. Jeg er sikker på at kompisen din ikke vil at du skal ha det slik og plages av dette. Drømmene dine bærer ikke noe preg av noe åndelig, synes jeg, mer et uttrykk for at du føler at du har sviktet ham. Menneskene rundt deg har jo rett når de sier at du ikke kan bebreide deg selv, men du må få hjelp til å innse dette selv; på et dypere plan. Det er lett å si det, men det er noe annet å føle det.
På den annen side er ikke to år lenge når det gjelder savn og tap, så det er ikke sikkert at du er ferdig med sorgen ennå og at det vil bli bedre med tiden. Men inntil da, er du nødt til å prøve å tilgi deg selv og det er nå en gang sånn at en er hardere mot seg selv enn mot andre. Jeg håper de rundt deg gir deg støtte, for dette må du ikke bære på alene, men lufte ut så ofte du kan. Tøm underbevisstheten din til den ikke lenger kan overraske deg i drømme.
Antall ord: 227
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu

Our Anscestors be Praised!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Irene_87
Nybegynner
Nybegynner
18

Innlegg av Irene_87 »

Hei.
Tusen takk for svar.
Har egentlig ikke tenkt over at jeg behøver å snakke med folk om det i ny og ne. Jeg holder det mest på en måte for meg selv, for jeg føler meg dum når jeg bare går og snakker om han hele tiden.
Men jeg skal prøve å snakke litt med typen min om dette, det var jo tross alt en kamerat av han dette oxo....:)
Antall ord: 75
Smil og vær glad for hver dag som går.. Så skal du se hvor ondt i kjeften du får... :mozilla_sealed:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Startet: 02 Sep 2004 20:50
20
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 56 ganger

Innlegg av Hecate »

Bare hyggelig, vennen.
Kanskje typen din kan ha godt av å prate om det han også? Sammen kan dere kanskje komme frem til en måte å gi dere selv fred på og få lagt det bak dere? For det fortjener dere!
Antall ord: 40
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu

Our Anscestors be Praised!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Dark Lord
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 11 Jul 2006 17:13
18
Lokalisering: Tysvær

Innlegg av Dark Lord »

eg har hatt en merkelig drøm siden barndommen.

Er en stund siden eg har hatt den nå,m en den kommer igjenn!

Den er litt vanskelig og forklare men: Det er liksom mange tannjul og samlebond, eg sitter på undersiden av sammlebondet, det er trangt og alt eg ser er tannjul :S er en flyvendes øy i mitden og et puslespill som noen ganger eg drømmer denne er i orden andre helt hulter til bulter :S va kan dette bety?
Antall ord: 82

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Irene_87
Nybegynner
Nybegynner
18

Innlegg av Irene_87 »

Hmm, er det noen film eller noe du kan ha sett i barndommen som har hatt dette i seg da eller noe?
Jeg har hatt noen drømmer om og om igjen siden jeg var liten, men det er fra jeg såg en skrekkfilm da jeg var VELDIG for liten til å se sånt hehe.
Så kanskje det er det samme med deg? At det har brent seg fast på hjernen din, noe så traumatisk, og kanskje du er redd for det, at det er måten du skal dø? Nej, jeg vet ikke, det hørtes kanskje litt rart ut det jeg skrev men..

Kanskje det er noe slikt? :)
Antall ord: 111

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Dark Lord
Nybegynner
Nybegynner
18

Innlegg av Dark Lord »

kan ikkje huske at det er fra en film eller noe, har liksom hatt den siden barndomen :S
Antall ord: 18

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Tyson
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 02 Jun 2006 07:40
18
Lokalisering: Norge/Sandnessjøen

Innlegg av Tyson »

Det kanj va at du bare skylder dæ sjølv,for at du ikke va der når det skjedde.Du vil gjerne hjelpe vennen din men du kanj ikkje derfor klarer du ikkje å få det bort fra hodet.Eller kanskje vennen dinj døde tenkte hanj på dæ og nå gjemsøker hanj dæ.D er en vei å bli kvitt de mareritene du kanj tilgi dæ sjæl.Prøv ihvertfall. :mozilla_wink:
Antall ord: 74
TysonStorm

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Dark Lord
Nybegynner
Nybegynner
18

Innlegg av Dark Lord »

Va er det eg skylder meg sjøl for da? inegn av vennen mine som er døde :S
Antall ord: 19

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Irene_87
Nybegynner
Nybegynner
18

Innlegg av Irene_87 »

Eg tror Tyson svarte meg der. Det var jo tross alt jeg som la inn denne "saken".

Men ja, du har et poeng der.....
Antall ord: 24

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Dark Lord
Nybegynner
Nybegynner
18