Der ser du:D Jeg vet også om slike ting. Mamman min og får beskjeder og god tilbakemeldig på at hjelpen hun har gitt, så definitiv har gitt resultater! Og det står også i aviser, er på tv, om lignende ting... Følg med så får du det kanskje med deg du også :mozilla_wink:Dj_Devil skrev:du følger ikke serligt godt meg i verden gjør du vell om du kan si det der.science skrev: Flere argumenter? Ok!
Ingen medier har noen gang bevist sine evner.
Ingen klarsynte har noen gang bevist sine evner.
Ingen healere har bevist at de kan heale.
tilogmed mammen min har heala kneet til en mann etter han hadde hatt untalige kne opperasjoner. vi får fortsat postkort der det står "kneet er fortsat fint "
Hjemsøkt, Gjenferd & Ånder ⇒ Skeptisk til det paranormale?
Moderatorer: Asbjørn, mod hjem
Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Re: Skeptisk til det paranormale?
Antall ord: 138
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.
I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.
Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
-
- Standard bruker
- Startet: 05 Sep 2004 20:51
- 20
- Kjønn (valgfri): Mann
- Lokalisering: Rogaland,
- Har takket: 11 ganger
- Blitt takket: 8 ganger
godt vi er enige da.*Lille engelen* skrev:Der ser du:D Jeg vet også om slike ting. Mamman min og får beskjeder og god tilbakemeldig på at hjelpen hun har gitt, så definitiv har gitt resultater! Og det står også i aviser, er på tv, om lignende ting... Følg med så får du det kanskje med deg du også :mozilla_wink:Dj_Devil skrev:du følger ikke serligt godt meg i verden gjør du vell om du kan si det der.science skrev: Flere argumenter? Ok!
tilogmed mammen min har heala kneet til en mann etter han hadde hatt untalige kne opperasjoner. vi får fortsat postkort der det står "kneet er fortsat fint "
Antall ord: 146
I love you.
Thank you.
Forgive me.
I'm Sorry.
Thank you.
Forgive me.
I'm Sorry.
Hide post links |
JAAAA!Dj_Devil skrev:godt vi er enige da.*Lille engelen* skrev:Der ser du:D Jeg vet også om slike ting. Mamman min og får beskjeder og god tilbakemeldig på at hjelpen hun har gitt, så definitiv har gitt resultater! Og det står også i aviser, er på tv, om lignende ting... Følg med så får du det kanskje med deg du også :mozilla_wink:Dj_Devil skrev:du følger ikke serligt godt meg i verden gjør du vell om du kan si det der.science skrev: Flere argumenter? Ok!
Og er sikkert flere også, til og med noen skeptiske, de bare vil ikke innrømme det;)
Antall ord: 167
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 05 Sep 2004 20:51
- 20
- Kjønn (valgfri): Mann
- Lokalisering: Rogaland,
- Har takket: 11 ganger
- Blitt takket: 8 ganger
hehe. trur eg også.
Antall ord: 4
I love you.
Thank you.
Forgive me.
I'm Sorry.
Thank you.
Forgive me.
I'm Sorry.
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 12 Jan 2005 09:49
- 19
- Blitt takket: 6 ganger
Psykologi.*Lille engelen* skrev:*Medier har gått inn i hus hvor det ikke har kunnet bodd folk på flere år, pga merkelige uroligheter, og når de går ut igjen er det bedre der. Tilfeldig?science skrev: Flere argumenter? Ok!
Kan du dokumentere ett eneste tilfelle? Dette har vært påstått mange ganger, men de klarsynte finner kun ting som politiet allerede har funnet. Fornemmelse for mord "oppklarte" kun ett eneste tilfelle, og denne stakkaren som ble pekt ut har senere bevist sin uskyld.*Klarsynte har funnet savnede personer, savnede gjenstander og andre spor til politiet. Tilfeldig?
Psykologi, humbug og illusjoner.*Folk har omtrendt krøpet med ryggplager inn til en healer. Har prøvd alt av medisinsk tull, og etter en time eller flere med healere, har plagene blitt bedre eller borte. Tilfeldig?
At man ikke tror på det betyr ikke at man har bestemt seg. Det betyr at man finner påstandene usannsynlige. Man ser andre forklaringer med mindre usannsynlighet eller man kan ikke forklare. Det går an å akseptere at man ikke vet også, vet du.Man skal være bra trangsynt om man ikke får en liten tankevekker av dette... Men som det sies over her; Nei, man skal ikke svelge ALT rått. Men det er visse ting man også bør svelge, om man ikke bare har bestemt seg for at "Nei slikt tror vi ikke på, slikt finnes ikke, slikt kan ikke skje", osv.
Om man er redd for eksempel...
Redd for det man faktisk ikke kan bevise med vitenskap. Forstålig på noen måter, uforstålig på andre.
Antall ord: 296
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 12 Jan 2005 09:49
- 19
- Blitt takket: 6 ganger
Det er alt for lite informasjon til at jeg kan forklare dette tilfellet, men om hun mener hun har overnaturlige evner kan jeg kontakte J. Randi, så kan vi dele premien på en mill. USD.Dj_Devil skrev:du følger ikke serligt godt meg i verden gjør du vell om du kan si det der.science skrev: Flere argumenter? Ok!
Antall ord: 115
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 31 Mar 2006 09:44
- 18
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Blitt takket: 9 ganger
Det er nok mye "grums" i det paranormale "miljøet", for å si det slik. Mange svindlere, og folk som "liksom" har evner av ymse slag. Men at det finnes en del ting som er uforklarlig kan man ikke komme unna.
Til alle dere som er dedikerte skeptikere: Hvorfor leier dere ikke inn dere for en natt på Hembygdsgården i Skillingmark i Sverige (like ved norskegrensen litt sør for Kongsvinger)? Det er en rekke skeptikere som har gjort dette tidligere, og mange av dem har blitt believere etterpå..
Det er absolutt verdt et forsøk!
Til alle dere som er dedikerte skeptikere: Hvorfor leier dere ikke inn dere for en natt på Hembygdsgården i Skillingmark i Sverige (like ved norskegrensen litt sør for Kongsvinger)? Det er en rekke skeptikere som har gjort dette tidligere, og mange av dem har blitt believere etterpå..
Det er absolutt verdt et forsøk!
Antall ord: 96
Hide post links |
Ingen SKAL bli overbevist. Det er heller ikke mitt mål med det jeg skriver. Målet mitt er å prøve å lære av andre med andre syn. Hvorfor har folk det synet? Hva slags forklaring har de på ting, om de ikke tror det finnes noe som heter Overnaturlig i verden. Syns det er spennende å diskutere dette, med fokk som har et vidt forskjellig syn fra mitt.Spiritual Quest PPV skrev:Men hvorfor skal skeptikerne bli overbevist? Jeg skjønner ikke det der jeg. Alle i verden kan ikke være troende. Så hva er så viktig med å overbevise skeptikerne? Kan ikke de bare være skeptiske og representere en edruelig motpol til de som tror at nisser bor i garasjen og at fleinsopp er reneste vidundermiddelet?
"Jeg er ikke her for å overbevise" - var signaturen min før. Kanskje jeg skal sette den på igjen. Noen ganger kan det også virke som om noen skeptikere faktisk ønsker å bli overbevist.
Antall ord: 160
Hide post links |
Jeg vet det, men jeg svarte på ditt igjen... Du spurte; Hvorfor skal alle bli overbevist? eller noe lignende. Gav deg mitt svar jeg;)Spiritual Quest PPV skrev:Det var Manitou sitt innlegg jeg svarte på.*Lille engelen* skrev:Ingen SKAL bli overbevist. Det er heller ikke mitt mål med det jeg skriver. Målet mitt er å prøve å lære av andre med andre syn. Hvorfor har folk det synet? Hva slags forklaring har de på ting, om de ikke tror det finnes noe som heter Overnaturlig i verden. Syns det er spennende å diskutere dette, med fokk som har et vidt forskjellig syn fra mitt.Spiritual Quest PPV skrev:Men hvorfor skal skeptikerne bli overbevist? Jeg skjønner ikke det der jeg. Alle i verden kan ikke være troende. Så hva er så viktig med å overbevise skeptikerne? Kan ikke de bare være skeptiske og representere en edruelig motpol til de som tror at nisser bor i garasjen og at fleinsopp er reneste vidundermiddelet?
"Jeg er ikke her for å overbevise" - var signaturen min før. Kanskje jeg skal sette den på igjen. Noen ganger kan det også virke som om noen skeptikere faktisk ønsker å bli overbevist.
Antall ord: 199
Hide post links |
Det har du rett i, enig der. Blir bare så frustrert når jeg har opplevd så mye, sett mye, hørt mye osv osv. Vil jo gjerne dele mine erfaringer, men vitsen blir borte når folk ikke tror uansett Da er jo jeg bare rar for en haug med folk da... Men men, det får jeg takle;) Cause I`m a beliver, hihi... *Nynne på sangen*Spiritual Quest PPV skrev:Ok. Måtte bare spesifisere det, for det virket som du reagerte personlig på det jeg sa.*Lille engelen* skrev:Jeg vet det, men jeg svarte på ditt igjen... Du spurte; Hvorfor skal alle bli overbevist? eller noe lignende. Gav deg mitt svar jeg;)Spiritual Quest PPV skrev:Det var Manitou sitt innlegg jeg svarte på.*Lille engelen* skrev:Ingen SKAL bli overbevist. Det er heller ikke mitt mål med det jeg skriver. Målet mitt er å prøve å lære av andre med andre syn. Hvorfor har folk det synet? Hva slags forklaring har de på ting, om de ikke tror det finnes noe som heter Overnaturlig i verden. Syns det er spennende å diskutere dette, med fokk som har et vidt forskjellig syn fra mitt.Spiritual Quest PPV skrev:Men hvorfor skal skeptikerne bli overbevist? Jeg skjønner ikke det der jeg. Alle i verden kan ikke være troende. Så hva er så viktig med å overbevise skeptikerne? Kan ikke de bare være skeptiske og representere en edruelig motpol til de som tror at nisser bor i garasjen og at fleinsopp er reneste vidundermiddelet?
Jeg er helt enig i at det er spennende å diskutere med folk som har alle forskjellige meninger både de ekstremt troende og de ekstremt skeptiske. Men svært ofte fremstår det som en kamp mellom troende/ikke troende og det blir for meg feil. Spiritualitet er for meg noe personlig basert på egne erfaringer og oppfattelser/tolkninger av det som skjer, derfor kan man aldri bli enige om hva det er og hvorfor det er det det er. Hvertfall ikke før det kommer forskning osm kan støtte sidene på noen måte.
Antall ord: 388
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 18
Jeg har heller ingen ambisjoner om å "tvinge" folk til å bli "troende" mht. det paranormale, MEN hvis det er slik at man ikke tror f.eks. på uforklarlige fenomener relatert til energier, "gjengangere" el.l., så bør jo en dedikert skeptiker oppsøke plasser der slike ting påstås å skje på. Da kan man jo kanskje få en klarhet i saker og ting... Det er som regel slik at man må oppleve ting selv på kroppen, før man er villig til å ta inn over seg at det finnes krefter og energier vi ikke rår over.
Derfor anbefaler jeg Skillingmark. Dette er Sveriges mest hjemsøkte gård, og selv om jeg ikke kan garantere at det "skjer noe" mens man er der, så er det gode muligheter for at det gjør det. Det er mange som har vært der, også mange skepktikere, og mange av dem har sett og opplevd uforklarlige ting der.
Det er ihvertfall vel verdt turen, om ikke annet, så for å se en eldgammel gård, og føle stemningen der. DEN er ihvertfall helt spesiell.
De virkelige "tøffingene" kan jo oppholde seg alene mellom midnatt og kl 03.00 på "dødsrommet" på Skillingmark. Det kunne ha vært spennende å lese en skeptiker-rapport fra dødsrommet på Skillingmark....
Lykke til den som prøver seg....
Derfor anbefaler jeg Skillingmark. Dette er Sveriges mest hjemsøkte gård, og selv om jeg ikke kan garantere at det "skjer noe" mens man er der, så er det gode muligheter for at det gjør det. Det er mange som har vært der, også mange skepktikere, og mange av dem har sett og opplevd uforklarlige ting der.
Det er ihvertfall vel verdt turen, om ikke annet, så for å se en eldgammel gård, og føle stemningen der. DEN er ihvertfall helt spesiell.
De virkelige "tøffingene" kan jo oppholde seg alene mellom midnatt og kl 03.00 på "dødsrommet" på Skillingmark. Det kunne ha vært spennende å lese en skeptiker-rapport fra dødsrommet på Skillingmark....
Antall ord: 226
Hide post links |
Syns liksom det er så rart jeg... Kan liksom ikke fatte at noen ikke tror på gjengangere en gang, nå i det året vi lever i. Nei kan ikke forstå det enkelt og greit^^ Sorry, mener ikke å trokke på noens føtter. Sier bare, nei jeg fatter d ikke....manitou skrev:Jeg har heller ingen ambisjoner om å "tvinge" folk til å bli "troende" mht. det paranormale, MEN hvis det er slik at man ikke tror f.eks. på uforklarlige fenomener relatert til energier, "gjengangere" el.l., så bør jo en dedikert skeptiker oppsøke plasser der slike ting påstås å skje på. Da kan man jo kanskje få en klarhet i saker og ting... Det er som regel slik at man må oppleve ting selv på kroppen, før man er villig til å ta inn over seg at det finnes krefter og energier vi ikke rår over.
Antall ord: 277
Hide post links |
Nei det stemmer d du sier, men jeg er veldig så nærtagen. Irriterende!Spiritual Quest PPV skrev:Hvorfor skal du bruke tid og krefter på å bli frustrert av det? Det er jo ikke deg de ikke tror på, det er det paranormale, og man kan ikke vente at folk som ikke har opplevd noe skal tro på det heller. De kan ikke ta fra deg dine opplevelser, de er dine, akkurat som du ikke ta fra dem mangelen på opplevelser, den er deres.*Lille engelen* skrev:Det har du rett i, enig der. Blir bare så frustrert når jeg har opplevd så mye, sett mye, hørt mye osv osv. Vil jo gjerne dele mine erfaringer, men vitsen blir borte når folk ikke tror uansett Da er jo jeg bare rar for en haug med folk da... Men men, det får jeg takle;) Cause I`m a beliver, hihi... *Nynne på sangen*Spiritual Quest PPV skrev:Ok. Måtte bare spesifisere det, for det virket som du reagerte personlig på det jeg sa.*Lille engelen* skrev:Jeg vet det, men jeg svarte på ditt igjen... Du spurte; Hvorfor skal alle bli overbevist? eller noe lignende. Gav deg mitt svar jeg;)Spiritual Quest PPV skrev: Det var Manitou sitt innlegg jeg svarte på.
Jeg er helt enig i at det er spennende å diskutere med folk som har alle forskjellige meninger både de ekstremt troende og de ekstremt skeptiske. Men svært ofte fremstår det som en kamp mellom troende/ikke troende og det blir for meg feil. Spiritualitet er for meg noe personlig basert på egne erfaringer og oppfattelser/tolkninger av det som skjer, derfor kan man aldri bli enige om hva det er og hvorfor det er det det er. Hvertfall ikke før det kommer forskning osm kan støtte sidene på noen måte.
Folk skal selvfølgelig tro på det de vil, og ikke tro på det de ikke vil Vet ikke hvorfor jeg blir frustrert... Samme d;)
Antall ord: 337
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 18
Nå skrev jeg også "gjengangere" i anførselstegn, men at det på Skillingmark er spesielle energier i sving, det er det mange som har opplevd, og DA må jo Skillingmark være den perfekte plassen for enhver skeptiker, eller hva?
Det kunne ha vært veldig interessant å hørt hva en rendyrket skeptiker har å si etter å ha tilbrakt en natt (i våken tilstand), på Skillingmark. Kanskje det ikke skjer noe som helst der, men det kan godt være at det gjør det også.. og isåfall ville det vært veldig interessant å høre hvordan en skeptiker opplever disse fenomenene. Det må da være noen av skeptiske sjeler her ute på forumet som tar utfordringen om å tilbringe midtnattstimen på "dødsrommet" på Skillingmark? :mozilla_wink: :mozilla_cool:
Det kunne ha vært veldig interessant å hørt hva en rendyrket skeptiker har å si etter å ha tilbrakt en natt (i våken tilstand), på Skillingmark. Kanskje det ikke skjer noe som helst der, men det kan godt være at det gjør det også.. og isåfall ville det vært veldig interessant å høre hvordan en skeptiker opplever disse fenomenene. Det må da være noen av skeptiske sjeler her ute på forumet som tar utfordringen om å tilbringe midtnattstimen på "dødsrommet" på Skillingmark? :mozilla_wink: :mozilla_cool:
Antall ord: 131
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 21 Jun 2006 14:54
- 18
- Kjønn (valgfri): Møkkakjærring
- Lokalisering: Borti natta
- Har takket: 163 ganger
- Blitt takket: 171 ganger
Re: Bevis
Så bra formulert !!kaja43 skrev:Det vil aldri komme ett håndfast bevis som en skeptiker vil godta.
Det er forsket en hel masse på fenomenene, men så klart vil du finne andre
forklaringer så er det lett. En ser det en vil se, eller det en er istand til ut fra sitt ståsted.
Det med gjenferd og ånder er ofte den første kontakten vi har med den andre siden. Noen prøver si oss ting enkelt sagt. Og vi synes det er spennende. Når en jobber med det åndelige over tid blir ikke disse åndene hverken spennende eller særlig utviklende å ha kontakt med. En får kontakt med seg selv, eller sin sjel om du vil. Det blir en indre trygghet på at livet på jorden kun er ett flasj i den store utviklingen. Du får kontakt med energier som fyller deg med noe som ikke kan bortforklares og en indre lengsel fører deg bare en vei. Lenger og lenger inn i denne kjærlighetsenergien. Og da er det ett fett om andre er skeptiske. En bare føler og vet at sånn er det. Jeg forstår at mange trenger bevis for å tro. Men de vil du ikke få, ikke før du kjenner det inne i deg selv. Det er det åndelighet handler om. At en til slutt er så mett av egoisme, smerter, maktesløshet og mørke at en gir opp å kjempe for å holde hodet over vann og gir slipp på alt. Da kommer forståelsen bit for bit. Å så gir vi f.... i at andre synes vi er enfoldige eller naive. En tør være seg selv. Forde en endelig vet hvem en er.
Antall ord: 288
Memento mori
Hide post links |