Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderDød Haiker..

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Bruker avatar
Sigridrb
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 22 Feb 2006 15:07
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !

Død Haiker..

Innlegg av Sigridrb »

For lenge siden leste jeg i Ilustrert Vitenskap at i et veikryss i Amerika ser noen at det står en ung dame i 20-30årsalderen med brudeklær å haiker.
Og hun sier " jeg skal gifte meg" og litt mer til de hun får sitte på, og etter hvert, så forsvinner hun bare.

og så sto det etter dette at for mange år siden var det en bilulykke i nærheten av det veikrysset, og at hun døde.
Er det noen andre som har lest dette?
Antall ord: 89

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.

I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
Bruker avatar
*Angel90*
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 25 Mar 2006 23:29
18

Re: Død Haiker..

Innlegg av *Angel90* »

Sigridrb skrev:For lenge siden leste jeg i Ilustrert Vitenskap at i et veikryss i Amerika ser noen at det står en ung dame i 20-30årsalderen med brudeklær å haiker.
Og hun sier " jeg skal gifte meg" og litt mer til de hun får sitte på, og etter hvert, så forsvinner hun bare.

og så sto det etter dette at for mange år siden var det en bilulykke i nærheten av det veikrysset, og at hun døde.
æsj.. *grøsser*
jeg skal aldri plukke opp haikere når jeg får meg bil :mozilla_foot:
Antall ord: 107

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
sandra87
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 29 Mai 2006 17:56
18

Innlegg av sandra87 »

dette er en vandrehistorie som går over alt i verden... tydeligvis..
bare i nord trøndelag tror jeg det finnes 5-6 forskjellige om en dame eller mann som står og haiker...

kansje er det slik at NOE av dette stemmer, men jeg her ikke opplevd noe slikt enda i mitt liv... :mozilla_undecided:
Antall ord: 54
death gonna be easy, cuz life is hard...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
-Marie-
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 17 Mar 2006 22:13
18
Blitt takket: 2 ganger

Innlegg av -Marie- »

Det er et par slike haikere i Finnmark også. Ingen jeg vet om har sett dem...
Antall ord: 16
Du kan velge glede, uansett omstendigheter..

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
*Lille*

Re: Død Haiker..

Innlegg av *Lille* »

Sigridrb skrev:For lenge siden leste jeg i Ilustrert Vitenskap at i et veikryss i Amerika ser noen at det står en ung dame i 20-30årsalderen med brudeklær å haiker.

Koselig m en dau haiker i baksetet liksom :mozilla_sealed:

Har hørt om dette før ja... Ganske så spennende!
Antall ord: 110

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
lille_mia
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 19 Mar 2006 18:37
18
Lokalisering: Stavanger

Innlegg av lille_mia »

Esj...Syns det e litt skummelt eg :mozilla_sealed: Men ja har hørt om det ja. :mozilla_smile: Det har blitt lagt film og om det !!! Eg ska ALDRI ta opp ein så står å haike (ijallefall ikkje i brudekjole) :mozilla_sealed: :D
Antall ord: 39
Det finnes mer mellom himmel og jord enn vi vet...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
*Lille*

Innlegg av *Lille* »

lille_mia skrev:Esj...Syns det e litt skummelt eg :mozilla_sealed: Men ja har hørt om det ja. :mozilla_smile: Det har blitt lagt film og om det !!! Eg ska ALDRI ta opp ein så står å haike (ijallefall ikkje i brudekjole) :mozilla_sealed: :D
En sånn film har jeg, når du sier d, faktisk sett! Den var dritbra...
Antall ord: 58

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
lille_mia
Nybegynner
Nybegynner
18

Innlegg av lille_mia »

*Lille engelen* skrev:
lille_mia skrev:Esj...Syns det e litt skummelt eg :mozilla_sealed: Men ja har hørt om det ja. :mozilla_smile: Det har blitt lagt film og om det !!! Eg ska ALDRI ta opp ein så står å haike (ijallefall ikkje i brudekjole) :mozilla_sealed: :D
Eg og har sitt ein sånnein film...Eg syns det e kjempe kjekt å se sånne filmer, men eg får sikkert bare med meg halve filmen fordi eg sitte me ei puta foran tryne :mozilla_tongue: :D
Antall ord: 97

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
un0rmal
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 31 Des 2005 23:45
18
Lokalisering: Finnmark
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av un0rmal »

lille_mia skrev:
*Lille engelen* skrev:
Eg og har sitt ein sånnein film...Eg syns det e kjempe kjekt å se sånne filmer, men eg får sikkert bare med meg halve filmen fordi eg sitte me ei puta foran tryne :mozilla_tongue: :D
Haha. Akkurat som meg. Ligger også under dyna under halve filmen :mozilla_oops:

Jeg elsker skrekk filmer, man samtidig så klarer jeg ikke å se på dem :mozilla_tongue:
Antall ord: 124
Ingenting er så bra at du ikke kan gå glipp av det.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Fju Mascaja
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 09 Jan 2006 23:36
18
Lokalisering: hamar
Blitt takket: 2 ganger

Innlegg av Fju Mascaja »

Heter ikke den filmen bare hitch hiker eller no sånt?
Antall ord: 11

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
lille_mia
Nybegynner
Nybegynner
18

Innlegg av lille_mia »

un0rmal skrev:
lille_mia skrev:
*Lille engelen* skrev:
Haha. Akkurat som meg. Ligger også under dyna under halve filmen :mozilla_oops:

Jeg elsker skrekk filmer, man samtidig så klarer jeg ikke å se på dem :mozilla_tongue:
Ja sån e eg og...Elske det..Og kver gang me skal leie film så seie eg ta någe skummelt..Men alltid har eg teppe eller puta foran tryne :D Så mye vits liksom..
Sko se en film om igjen me venninda mi for hu tørte ikkje se den aleina, eg hadde sett den og påstod at den va ikkje så veldig skummel...men herreman når puta va vekke va den jo drid skummel :mozilla_tongue:
Å ja tror det e någe sån filmen hette..Eg e elendige på å huske navn og sånt :mozilla_smile: Men det ville ijallefall vert ganske logisk vis det e den hette :mozilla_smile:
Antall ord: 239

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
-smily-
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 25 Mai 2006 15:42
18
Lokalisering: Drammen

Innlegg av -smily- »

Foresten?!
Hvilken film er det? Den høres så spenende ut! :D
Antall ord: 11
<3I`m in LOVE!!<3

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Minsinn
Verifisert
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 07 Jan 2006 21:19
18
Kjønn (valgfri): Dame
Lokalisering: Ute ved kysten der oppe i nord
Har takket: 49 ganger
Blitt takket: 50 ganger

Innlegg av Minsinn »

-Marie- skrev:Det er et par slike haikere i Finnmark også. Ingen jeg vet om har sett dem...
De fleste steder med respekt for seg selv har slike haikere. Jeg kjenner en som har tatt på en sånn sak en gang - noen km. øst for Vadsø. Det er visstnok en kar som henger igjen fra 2. verdenskrig, som så mange andre spøkelser her i fylket vårt.
Iallefall: Han som tok han på trodde ikke på spøkelser før han "haikeren" plutselig bare var borte - tilsynelatende gått ut av bilen igjen i 80 km/t...
Føreren slet med ettervirkninger av dette i lang tid etterpå. Siden han var nødt til å passere dette stedet hver dag til og fra sin jobb i Vadsø måtte han finne en løsning på problemet sitt. Løsningen ble å vente til det kom andre biler kjørende slik at han slapp å passere stedet alene. Jeg selv har aldri sett haikeren selv om også jeg har kjørt fordi dette stedet minst to ganger daglig i mange år. Jeg har riktignok kjent kraftig ubehag noen ganger, men det kan regelrett skyldes at jeg helst ikke vil se noe til haikern. :mozilla_cool:
Antall ord: 203
Peace and love, Honey, Peace and love :bat

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
*Lille*

Innlegg av *Lille* »

mymor skrev:
-Marie- skrev:Det er et par slike haikere i Finnmark også. Ingen jeg vet om har sett dem...
De fleste steder med respekt for seg selv har slike haikere. Jeg kjenner en som har tatt på en sånn sak en gang - noen km. øst for Vadsø. Det er visstnok en kar som henger igjen fra 2. verdenskrig, som så mange andre spøkelser her i fylket vårt.
Iallefall: Han som tok han på trodde ikke på spøkelser før han "haikeren" plutselig bare var borte - tilsynelatende gått ut av bilen igjen i 80 km/t...
Føreren slet med ettervirkninger av dette i lang tid etterpå. Siden han var nødt til å passere dette stedet hver dag til og fra sin jobb i Vadsø måtte han finne en løsning på problemet sitt. Løsningen ble å vente til det kom andre biler kjørende slik at han slapp å passere stedet alene. Jeg selv har aldri sett haikeren selv om også jeg har kjørt fordi dette stedet minst to ganger daglig i mange år. Jeg har riktignok kjent kraftig ubehag noen ganger, men det kan regelrett skyldes at jeg helst ikke vil se noe til haikern. :mozilla_cool:
Om han ikke trodde på dem, skjønner jeg meget godt han fant d ubehagelig altså! Et sterkt møte med det overnaturlige det der får man si...
Det sies at det går igjen tyske soldater på barneskolen jeg gikk på, men tror kanskje d er skrøn, for jeg gikk der i 7 år, men så aldri noen soldat. Men noe merkelig var d uansett med stedet. Det oppstod flere branner på de årene jeg gikk der, og den ene gangen var jeg den eneste som stod midt oppi d, og ble reddet ut i siste liten... Grøss...
Antall ord: 307

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links