Det jeg prøvde og få en debatt ut av. Var den kristne guden og hvordan bibelen beskriver han.BA skrev:Bixz skrev:Er det ingen som leste posten min? Alle har jo sporet helt off topic.
Bortsett fra noen av dere.Du har fått mange svar. Noen vil ikke tro på en gud som ikke er sympatisk nok, så de lager en snill gud de heller vil tro på. Andre er enige i at det ikke virker sannsynlig med en slik gud du beskriver. Noen vil fortelle om hvordan de tror guden deres er, mens andre vil fortelle hvor tåpelig det er å tro eller ikke tro. Alt henger sammen med ditt spørsmål, selv om du kanskje ikke får de synspunkter som du gjerne ville ha. Det kan være at du stilte spørsmålene slik at man ikke kan gi riktige svar.Bixz skrev:Jeg har tenkt litt på Den Kristne guden(Dette dekker også Den Islamske Og Jødiske siden det er den samme guden.)
Gud, Han er Alt vitende. Han er skaperen av alt og alle.
Gud vet hva som alt som skjer i verden og alt som kommer til og skje.
Dette er det kristne, muslimer osv trur ikke sant?
Åssen kan vi da ha fri vilje? Da må framtiden våres være fiksert allerede. Fordi gud vet jo hva som kommer til å skje?
Da tenker jeg dette. Hvilken gud lar voldtektsmenn, mordere og pedofile leve?
Han skapte jo dem? Selv om han vet at de kommer til og skade mange uskyldige mennesker.
Er det virkelig en gud du vil tilbe? Er det en gud som fortjener kjærlighet?
Og du har jo egentlig ikke noe valg. Gud har allerede bestemt det.
F.eks. Har du sluttet å slå din kone.
Her vil ethvert svar bli feil, og det samme er når du har lagt inn en del forutsetninger i spørsmålet. "Hvilken gud lar voldtektsmenn, mordere og pedofile leve?
Han skapte jo dem? Selv om han vet at de kommer til og skade mange uskyldige mennesker.
Er det virkelig en gud du vil tilbe?"
Hva skal en kristen svare på det? Svarer man nei, vil det tolkes til at man ikke ønsker en gud som er ansvarlig for verden i dag, og svarer man ja, vil det tolkes som at man ønsker en verden med pedofile voldektsforbrytere.
"Svarer man nei, vil det tolkes til at man ikke ønsker en gud som er ansvarlig for verden i dag, og svarer man ja, vil det tolkes som at man ønsker en verden med pedofile voldtektsforbrytere." Det jeg ville at kristne skulle spørre seg selv. Ikke hva en person legger i ordet gud.
Hvis du vil kalle Big bang for en gud så er det din mening. Bibelen har så utrolig mange motsigelser i seg. Og beskriver ikke en gud av kjærlighet, Men mer en gud av hat.
Men de prøver fortsatt å sette han opp som en barmhjertig alt elskende gud.
Jeg var etter en kristen som kunne "Forklare" meg hvorfor jeg burde tilbe han.
Og madjava du sier det jeg tenker. Bare på nynorsk.(trur jeg)