Fakta, teori & skepsisGud.

Det er generelt altfor lite fakta og skepsis blant mennesker som studerer det åndelige. Her herjer diskusjonene rundt den viktige vitenskapelige biten.

Moderatorer: Asbjørn, Mod Fakta og, mod_spøkeguiden

Bixz
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Startet: 16 Feb 2005 15:39
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: særp
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Bixz »

BA skrev:
Bixz skrev:Er det ingen som leste posten min? Alle har jo sporet helt off topic.

Bortsett fra noen av dere.
Bixz skrev:Jeg har tenkt litt på Den Kristne guden(Dette dekker også Den Islamske Og Jødiske siden det er den samme guden.)

Gud, Han er Alt vitende. Han er skaperen av alt og alle.
Gud vet hva som alt som skjer i verden og alt som kommer til og skje.
Dette er det kristne, muslimer osv trur ikke sant?

Åssen kan vi da ha fri vilje? Da må framtiden våres være fiksert allerede. Fordi gud vet jo hva som kommer til å skje?

Da tenker jeg dette. Hvilken gud lar voldtektsmenn, mordere og pedofile leve?
Han skapte jo dem? Selv om han vet at de kommer til og skade mange uskyldige mennesker.
Er det virkelig en gud du vil tilbe? Er det en gud som fortjener kjærlighet?
Og du har jo egentlig ikke noe valg. Gud har allerede bestemt det.
Du har fått mange svar. Noen vil ikke tro på en gud som ikke er sympatisk nok, så de lager en snill gud de heller vil tro på. :) Andre er enige i at det ikke virker sannsynlig med en slik gud du beskriver. Noen vil fortelle om hvordan de tror guden deres er, mens andre vil fortelle hvor tåpelig det er å tro eller ikke tro. Alt henger sammen med ditt spørsmål, selv om du kanskje ikke får de synspunkter som du gjerne ville ha. Det kan være at du stilte spørsmålene slik at man ikke kan gi riktige svar.

F.eks. Har du sluttet å slå din kone.
Her vil ethvert svar bli feil, og det samme er når du har lagt inn en del forutsetninger i spørsmålet. "Hvilken gud lar voldtektsmenn, mordere og pedofile leve?
Han skapte jo dem? Selv om han vet at de kommer til og skade mange uskyldige mennesker.
Er det virkelig en gud du vil tilbe?"
Hva skal en kristen svare på det? Svarer man nei, vil det tolkes til at man ikke ønsker en gud som er ansvarlig for verden i dag, og svarer man ja, vil det tolkes som at man ønsker en verden med pedofile voldektsforbrytere.
Det jeg prøvde og få en debatt ut av. Var den kristne guden og hvordan bibelen beskriver han.
"Svarer man nei, vil det tolkes til at man ikke ønsker en gud som er ansvarlig for verden i dag, og svarer man ja, vil det tolkes som at man ønsker en verden med pedofile voldtektsforbrytere." Det jeg ville at kristne skulle spørre seg selv. Ikke hva en person legger i ordet gud.
Hvis du vil kalle Big bang for en gud så er det din mening. Bibelen har så utrolig mange motsigelser i seg. Og beskriver ikke en gud av kjærlighet, Men mer en gud av hat.
Men de prøver fortsatt å sette han opp som en barmhjertig alt elskende gud.

Jeg var etter en kristen som kunne "Forklare" meg hvorfor jeg burde tilbe han.

Og madjava du sier det jeg tenker. Bare på nynorsk.(trur jeg)
Antall ord: 530
Epostadressa mi gir feilmelding, så jeg får ikke mottatt varsler via epost....

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.

I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
Bruker avatar
sandra87
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 29 Mai 2006 17:56
18

Innlegg av sandra87 »

Gud skapte menneskene.. de kristne liker ikke homofile...
hvorfor i all verden skapte da Gud G-punktet til mennene opp i r***a??????

bare lurer!!!

er kristen selv.. og skjeiv.. (og jente da vel og merke)
Antall ord: 36
death gonna be easy, cuz life is hard...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

Bixz skrev:Det jeg prøvde og få en debatt ut av. Var den kristne guden og hvordan bibelen beskriver han.
"Svarer man nei, vil det tolkes til at man ikke ønsker en gud som er ansvarlig for verden i dag, og svarer man ja, vil det tolkes som at man ønsker en verden med pedofile voldtektsforbrytere." Det jeg ville at kristne skulle spørre seg selv. Ikke hva en person legger i ordet gud.
Hvis du vil kalle Big bang for en gud så er det din mening. Bibelen har så utrolig mange motsigelser i seg. Og beskriver ikke en gud av kjærlighet, Men mer en gud av hat.
Men de prøver fortsatt å sette han opp som en barmhjertig alt elskende gud.

Jeg var etter en kristen som kunne "Forklare" meg hvorfor jeg burde tilbe han.

Og madjava du sier det jeg tenker. Bare på nynorsk.(trur jeg)
Debatten har du fått, men den førte ikke akkurat den veien du ville. Imidlertid var det ingen ting i veien for at du underveis kunne styrt deler av debatten dit du ville.

Når du legger ut et retorisk spørsmål som ingen kristne kan svare på kan du heller ikke forvente at kristne vil delta i den delen. Da måtte det en avsporing til for at de skal delta.

Her på forumet er det noen som kaller seg kristne, men de vil ikke vedkjenne seg den kristne guden. I dag er det blitt vanlig å tro på det som er snillt og fint i bibelen, og så tror vi ikke på det andre.

Jeus helbredet syke og var snill og grei, så han har nok aldri sagt hverken
"I må ikke tro at jeg er kommet for å sende fred på jorden; jeg er ikke kommet for å sende fred, men sverd."

eller

"Om nogen kommer til mig og ikke hater sin far og mor og hustru og barn og brødre og søstre, ja endog sitt eget liv, han kan ikke være min disippel."
Antall ord: 340

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Dansende Leah
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 05 Aug 2005 22:11
19

Re: Gud.

Innlegg av Dansende Leah »

Gud skaper ikke mordere og voldtektsmenn, disse folkene velger det selv -altså fri vilje.. Det er ikke slik at når de blir født så er de kriminelle.. Det valget tar dem helt på egenhånd..

Bixz skrev:(Ikke sikker På hvilken del av forumet dette passer best så flytt den om du vil admin/mod)

Jeg har tenkt litt på Den Kristne guden(Dette dekker også Den Islamske Og Jødiske siden det er den samme guden.)

Gud, Han er Alt vitende. Han er skaperen av alt og alle.
Gud vet hva som alt som skjer i verden og alt som kommer til og skje.
Dette er det kristne, muslimer osv trur ikke sant?

Åssen kan vi da ha fri vilje? Da må framtiden våres være fiksert allerede. Fordi gud vet jo hva som kommer til å skje?

Da tenker jeg dette. Hvilken gud lar voldtektsmenn, mordere og pedofile leve?
Er det virkelig en gud du vil tilbe? Er det en gud som fortjener kjærlighet?
Og du har jo egentlig ikke noe valg. Gud har allerede bestemt det.
Antall ord: 199

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
19

Re: Gud.

Innlegg av BA. »

Dansende Leah skrev:Gud skaper ikke mordere og voldtektsmenn, disse folkene velger det selv -altså fri vilje.. Det er ikke slik at når de blir født så er de kriminelle.. Det valget tar dem helt på egenhånd..
Hvis det finnes en allmektig og allvitende gud, så må denne også vite hvilke valg du kommer til å gjøre. Da er valgene dine også gitt på forhånd, og fri vilje eksisterer ikke.

Nå er det mange innsigelser mot denne tankerekken, som f.eks. at Gud ikke er allvitende. I såfall er forutsetningene og dermed konklusjonene endret.

En annen innsigelse er at tiden ikke finnes. At alt skjer samtidig i et langt nå. Da vil gudens kunnskap også oppstå samtidig med handlingen, og samtidig med alle andre historiske begivenheter.
Denne klarer jeg ikke følge, men jeg ser det er noen som liker denne teorien. :)
Antall ord: 147

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
un0rmal
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 31 Des 2005 23:45
18
Lokalisering: Finnmark

Innlegg av un0rmal »

sandra87 skrev:Gud skapte menneskene.. de kristne liker ikke homofile...
hvorfor i all verden skapte da Gud G-punktet til mennene opp i r***a??????

bare lurer!!!

er kristen selv.. og skjeiv.. (og jente da vel og merke)
Haha. Der er det noe å tenke på ja. :lol:
Selv ser jeg på meg selv som kristen, men jeg har ingenting i mot homofile.
Antall ord: 61
Ingenting er så bra at du ikke kan gå glipp av det.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
lille_mia
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 19 Mar 2006 18:37
18
Lokalisering: Stavanger

Innlegg av lille_mia »

Sandra87..eg e så enige med deg....

Hehe...Har hørt den der før!! Det e jo så sant så sant....
Du kan tro eg har hatt mange diskusjoner me någen kristne om hvorfor di ser på homofili som en slags "sykdom"..Det kalle eg sykt..

Me leve trosalt i 2006 å då går det ikkje ann å oppføre seg så j****g trangsynt og "gammaldags"..Folk må begynne å bli mer åpne og forståelsesfulle..

Eg diskuterte ein gang med ein prest ( kom ingen vei då men), du sko hørt alt han hadde å sei...
Eg lurte på om han ville sluppet inn en homofil inn i kirken sin " Ja han kunne fått høre på hva jeg hadde å si, men han hadde aldri fått arbeidet her ijallefall ikke med barna, og jeg ville helst sett at han gikk før kirkekaffen" Dette sto han og sa..
Eg meine slike ting e kanon tragisk at di liksom ska nekte personer inn i en kirken nesten bare fordi pesronen har en annen legning..
Eg syns det e tragisk å se på denne verden kozzen den bler...
Antall ord: 188
Det finnes mer mellom himmel og jord enn vi vet...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
dealbreaker
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 26 Jun 2006 22:48
18
Lokalisering: sarpsborg

Innlegg av dealbreaker »

det vi vet om kristendom og Gud nå kommer fra menneske's hender. Vi skrev bibelen. Fullt mulig at for maaange år siden så fikk de som egentlig skrev alle de bøkene den gangen, kontakt med noen som var alfa & omega, men det vet vi ikke og det kommer vi aldri til å vite fordi de bøkene ble skrevi om og om igjen igjennom tidene og mange av de ble forandra på og tatt bort og lagt til alt ettersom hva de som styrte showet mente. Som kirken. nå husker jeg ikke hvem som hadde ansvaret for å få ut bibelen før kirken kom, men u get the drift.

Hvis du kom deg inn i arkivene til Vatikatet så tror jeg du finner nok info der til å sette ett digert ? til ganske mye av det som står i bibelen og det som har vært "retningslinjene" til det kristne folk oppigjennom tider.

Jeg tror at det fins en "høyere makt", men om det er en han eller en ho eller om det er ingen av delene, men bare en entitet som ett digert lysglimt og om han heter Gud, kjell, astrid eller Ali vet jeg heller ikke. :P

Men sett at denne duden heter gud og er en han, så tror jeg det er den samme han i alle religionene som fins på denne planeten. Alle religioner er skapt av menneske om vi vil tro det eller ei og vi har jo sett at det er religion som er grunnmuren til de største problemene vi har hatt utenom naturkatastrofer da. ;)

Når det er sagt så vil jeg bare si at jeg har ikkeno imot religiøse folk sellom jeg ikke er i noen religion selv. Om du er kristen, muslim, buddist eller whatever så er du likevel en person og burde bli respektert deretter. Driter egentlig i om du er hetrofil eller homofil også. det har lixom ikkeno med saken å gjøre syntes jeg =)

Jeg tror rett å slett på menneske og livet.

dette er bare noe som jeg har tenkt på fra tid til tid.passa lixom greit å komme med det her.

Feel free to correct me :P
Antall ord: 361
" Danger could be my middle name, but it's John."

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kathy
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 10 Jun 2006 01:29
18
Lokalisering: Oslo

Innlegg av Kathy »

Jeg syntes det er mange gode meninger her, må jeg bare si. Det å lese dette gir et inntrykk av hvor lite vi mennesker faktisk vet. Jeg kan ikke si at jeg vet dette, men jeg temmelig sikker og velger å tro dette, tro at det finnes mye mer mellom himmel en det vi ser og hører.

Vi mennesker bruker bare 4-5% av hjernene våre, det sier litt om hvor lite vi faktisk kan forstå. Dette temaet er alt for stort til å kunne ha et helt klart svar når alle vi til sammen har så lite kunnskap. Hadde vi kunne bruke rundt 50% av hjernene våre ville vi kunne løftet opp gjenstander ved å fokusere på partiklene under og varme de opp. Dette viser bare at vi mennesker har lang vei igjen å gå. Hadde vi gått noen hundre år tilbake kunne vi lett overbevist mennesker som da levde om at de var en stein via den kunnskapen vi har, som mennesker da ikke hadde. Vi beveger oss frem, men i et veeeldig sakte tempo.

Jeg velger i alle fall å tro på Gud, ikke helt som han står beskrevet i bibelen, men mer som en som er der. En ukjent ting som gir oss to vikitige ting, tro og håp. Det er i alle fall oppløftene for meg å tro at ting løser seg, at ting skjer for en grunn, tro at når mitt liv er over forsvinner jeg ikke bare i et mørkt rom, tro om at jeg kanskje en dag får se de jeg har vært glad i som forsvant. Håp om at alt dette er ting som kan skje.

Uten tro tror jeg mennesker ville vært mer voldlige og brydd seg mindre om konsekvensene ting får i ettertid. Man ser jo det nå, folk blir mindre og mindre religiøse og det skjer stadig mer og mer drap og slike ting.

Jeg tror i alle fall at det er noe større enn oss, men hva vet jeg ikke. Men det har en viss makt over oss, det er en bra ting tror jeg. Gud er ikke likt for alle, det mer hva du gjør det til selv...Det er i alle fall min mening... :mozilla_innocent:
Antall ord: 382
jeje... :)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kathy
Nybegynner
Nybegynner
18

Innlegg av Kathy »

Til dealbreaker

Jeg så senest igår et program om bibelen. de sa at det er mange skrifter som er tatt vekk, alt for å skape et "riktig" bildet av Gud og Jesus.

I 1978 i Egypt fant en mann som var på skattejakt en kiste, oppi denne kisten fant han et dokument. Dette viste seg å være 1800 år gammelt. Det handlet om Judas, dette dokumentet var nesten helt ødelagt. I år har forskerne som har jobbet med dette endelig blitt ferdig med det. De leste det, og teksten gav et helt nytt inntrykk av Judas. Det stod skrevet at han var Jesus nærmeste og at Jesus selv ba han om å forråde han. Det gjorde jo at Jesus ble korsfestet.

Så tydeligvis er ikke ting helt som det blir fremstilt, om dette stemmer da...
Antall ord: 136

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
un0rmal
Standard bruker
Standard bruker
18

Innlegg av un0rmal »

Kathy skrev:Til dealbreaker

Jeg så senest igår et program om bibelen. de sa at det er mange skrifter som er tatt vekk, alt for å skape et "riktig" bildet av Gud og Jesus.

I 1978 i Egypt fant en mann som var på skattejakt en kiste, oppi denne kisten fant han et dokument. Dette viste seg å være 1800 år gammelt. Det handlet om Judas, dette dokumentet var nesten helt ødelagt. I år har forskerne som har jobbet med dette endelig blitt ferdig med det. De leste det, og teksten gav et helt nytt inntrykk av Judas. Det stod skrevet at han var Jesus nærmeste og at Jesus selv ba han om å forråde han. Det gjorde jo at Jesus ble korsfestet.

Så tydeligvis er ikke ting helt som det blir fremstilt, om dette stemmer da...
Jeg tror ikke på bibelen..
Men jeg tror på gud og jesus..
Antall ord: 150

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kathy
Nybegynner
Nybegynner
18

Innlegg av Kathy »

nettopp... ingen bok som er så gammel kan fortelle sannheten om hva som den gang var og nå er...
Antall ord: 19

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
un0rmal
Standard bruker
Standard bruker
18

Innlegg av un0rmal »

Kathy skrev:nettopp... ingen bok som er så gammel kan fortelle sannheten om hva som den gang var og nå er...
Haha. det var en stor avatar :lol:
Antall ord: 27

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
madjava
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 01 Des 2005 21:35
18
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av madjava »

zind skrev:
madjava skrev:Greit at mange ord vert misbrukt, men at ord bør unngås fordi det er negativt ladet er ganske så fordømmande tanker.

Vi kan hate i sekunder og hate gjennom eit heilt liv, det er opp til kvar enkelt og korleis dei opplever denne følelsen. Og alle har opplevd å hate, å påstå noko anna er løgn.

Hevn er ikkje nødvendigvis eit resultat av hat. Det går fint ann å hevne seg bare pga litt sinne eller faktisk fordi ein fekk lyst til det utan at verken sinne eller hat bygger oppunder.

For mange er det kvardagen å hate ein "gud" eller "trosretning" fordi desse står for noko negativt. Å hate menneska bak denne trosretningen kjem som ein naturlig følge. SKal det ikkje være lov for menneska å leve sine følelser fullt ut? Skal nokre som trur dei veit betre, basert på sitt eige fortreffelige livssyn, bestemme over den gemene hop?
Det er jo egentlig ikke "greit" at ord blir misbrukt, når det er den viktigste kommunikasjonsmetoden vi har for å forstå hverandre.

Jeg syntes slett ikke jeg er fordømmende, for jeg går da ikke rundt å fordømmer de som hater. Det er noe alle kommer bort i ja, men jeg må si jeg syntes det er en primitiv oppførsel til tider og jeg vet at mennesket kunne spart seg for mye vondt bare hver og en gikk i seg selv.

Å gå rundt å daglig hate en religion eller en gud syntes jeg er kjempetrist. Det er også veldig ignorant, og ofte har man helt mistet respekt for noe når man går til det skrittet å hate. Er det ikke mye mer fordømmende å hate?

Det er ikke snakk om å bestemme hva som er best for et menneske her, det er bare snakk om å ville det beste for alle. Ja, så får du syntes jeg er så selvopptatt og bedreviter du bare vil. Mitt holdepunkt er fortsatt at det er mye mer egoistisk å handle på en følelse som hat.

Du sier at hevn ikke nødvendigvis er et resultat av hat?
Nei, nå tror jeg du bare prøver å være kranglete her :)
Meinte ikkje at det var greit å misbruke ord, prøvde bare å fortelle at eg er klar over at ord vert misbrukt.

Hat er ofte ein følelse som dukker opp i kjølvannet av urettferdighet, og gjerne da den urettferdighet som er vanskelig å forandre på. Hat har faktisk vore med på å forme samfunnet, skape debatt og starte organisasjonar som kjemper mot urettferdighet.Er det feil å føle hat?

Kanskje er det primitivt å hate, men fram til alle menneska kan leve i eit trygt og godt samfunn der ingen skader kvarandre eller det som verre er, skal og må hat være ein del av oss. Det er ikkje sunnt å stenge hatet inne. Viss hat ikkje bør være eit ord eller ein følelse som kan brukast, er ikkje det fordømmande tanker?

Greie du å gå i deg sjølv viss ditt barn vert drept, voldtatt osv med vilje og overlegg? Vil du ikkje føle hat i ein slik situasjon? Trur du at hat er noko vi bare kan skru av og dermed ikkje dukker oppatt?

Hevn treng ikkje være eit resultat av hat. Det er ei snever oppfatning av hevn. Klart eg krangler, sitter å banner og slår på tastane mens eg denger naboen som meinte det samma som deg. :)

Mange religionar har så mykje hat i seg at respekten for religionane minker, dette fører så til at mange nye forgreininger dukker opp med sine tolkninger og dertil urettferdighet og påfølgande hat etter korleis det følast for kvar enkelt. Hat er nødvendig for eit betre samfunn.

Gjennom heile livet vårt handler vi på følelser; kjærlighet, glede, sinne, hat. Følelseslivet har utvikla seg etter kva behov vi har fått. Skal nokre følelsar undertrykkast fordi dei er negative i utgangspunktet?

Kanskje er eg sta og egen i mitt syn på hat, men vi kan ikkje legge det negative på hylla bare fordi vi vil ha eit positivt samfunn. Viss du ikkje har opplevd å hate, kan du heller ikkje vite når du hater. Følelseslivet vårt er ei viktig brikke, spesiellt inna kommuinikasjon mellom oss menneska.

Eg syns ikkje at du er selvopptatt og bedreviter. Du har mange gode tanker og bygge livet ditt på det gode. Kanskje kjem vi alle dit ein dag. :)
Antall ord: 755
If we spread truth like a disease
we might just infect those around us
with intelligence

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av BA. »

Kathy skrev:Vi mennesker bruker bare 4-5% av hjernene våre, det sier litt om hvor lite vi faktisk kan forstå.
Dette er fullstendig feil. Vi bruker hele hjernen. Hvor du har fått 4-5% fra vet jeg ikke. En rekke heksedoktorer liker å fyre opp under myten om at vi bare bruker 10%, men det er like galt det. Hele hjernen vår brukes.
Kathy skrev:Dette temaet er alt for stort til å kunne ha et helt klart svar når alle vi til sammen har så lite kunnskap. Hadde vi kunne bruke rundt 50% av hjernene våre ville vi kunne løftet opp gjenstander ved å fokusere på partiklene under og varme de opp. Dette viser bare at vi mennesker har lang vei igjen å gå. Hadde vi gått noen hundre år tilbake kunne vi lett overbevist mennesker som da levde om at de var en stein via den kunnskapen vi har, som mennesker da ikke hadde. Vi beveger oss frem, men i et veeeldig sakte tempo.
For noen hundre år siden skrev Ludvig Holberg om Erasmus Montanus som lurte moren til å tro hun er en sten. For den som ikke vet det, var det et humoristisk stykke, og situasjonen var like riv ruskende som i dag.
Kathy skrev:Jeg velger i alle fall å tro på Gud, ikke helt som han står beskrevet i bibelen, men mer som en som er der. En ukjent ting som gir oss to vikitige ting, tro og håp. Det er i alle fall oppløftene for meg å tro at ting løser seg, at ting skjer for en grunn, tro at når mitt liv er over forsvinner jeg ikke bare i et mørkt rom, tro om at jeg kanskje en dag får se de jeg har vært glad i som forsvant. Håp om at alt dette er ting som kan skje.
Kanskje det er en falsk trygghet? Kanskje det ikke er noen der som tar ansvaret for deg, og retter opp i dine feil valg?
Kathy skrev:Uten tro tror jeg mennesker ville vært mer voldlige og brydd seg mindre om konsekvensene ting får i ettertid. Man ser jo det nå, folk blir mindre og mindre religiøse og det skjer stadig mer og mer drap og slike ting.
Det viser seg at i kristne land er det mer voldelig kriminalitet enn i andre land.
Antall ord: 403

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links