Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderOrkla Industrimuseum: noen som kan bekrefte at det spøker

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Bruker avatar
justmee
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 01 Des 2004 15:13
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Sør-Tøndelag

Innlegg av justmee »

men på DROGSETMOEN GRUVE,PÅ DEN GAMLE HVIT HUS SÅ ,VAR VELDIG SKUMMEL,
Ohh, ble jeg nyskjerrig... Hvilket hus? Hva mener du med drogsetmoen gruve? Hvor?

<---- masekråka :p
Antall ord: 28
[ .. Dear Cupid! I just have to tell you, you suck!! .. ]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.

I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
Bruker avatar
evamystikk
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 27 Feb 2006 15:10
18
Lokalisering: Avsides

Innlegg av evamystikk »

Det er mange gruver rundt om i meldal, blant annet på drogsethmoen. Hvis du besøker museet en dag så ser du omtrent hvor alle gruvene ligger. I utstillingen mot kroa er det en, hva skal jeg kalle det, skisse over meldal. Der går det av å trykke på noen knapper med navn så lyser det en liten rød lampe der gruva ligger
Antall ord: 64
When Hell Is Full, The Dead Will Walk The Earth..

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
justmee
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 01 Des 2004 15:13
19
Lokalisering: Sør-Tøndelag

Innlegg av justmee »

Stemmer det, at jeg kunne glemme noe sånt... :oops: :p
Vel, da må jeg ut på tur snart da.. :p
Antall ord: 18
[ .. Dear Cupid! I just have to tell you, you suck!! .. ]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
mario andres
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 31 Mar 2005 10:03
19
Lokalisering: Trollheimen

Innlegg av mario andres »

*justmee* skrev:
men på DROGSETMOEN GRUVE,PÅ DEN GAMLE HVIT HUS SÅ ,VAR VELDIG SKUMMEL,
Ohh, ble jeg nyskjerrig... Hvilket hus? Hva mener du med drogsetmoen gruve? Hvor?

<---- masekråka :p
døkkers er nygjerrig nå ?

Den husmann hus ligger i den veien som går fra Hoston til Storås,ikke den E65.
når du komm til drogsetmoen fra orkanger,når du kjørt forbi den krysset mot Bjørnli,er den første kryss på høyre side og kjørt helt mot toppen av drogsetmoen,da finner du den veien jeg snakke om,og kjør videre mot Hoston til høyre siden,defra er ca.3km på venstrree side ser du en innsjøen del i to på en små veien,der du kjører inn hvis du har en 4x4 eller la bilen stå,og følg stien opp ca 2 km da fiiner du helt på toppen den huset og stor åpen gruve ......

har døkkers tenk og dra ditt? :mozilla_smile:
Antall ord: 169

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
evamystikk
Nybegynner
Nybegynner
18

Innlegg av evamystikk »

tja... hvorfor ikke...? er jo ikke så langt fra der vi bor da.. er det huset åpent hele tiden eller er det noen som eier det/har omvisninger der?rart jeg ikke har hørt om det huset
Antall ord: 38

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
mario andres
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 31 Mar 2005 10:03
19
Lokalisering: Trollheimen

Innlegg av mario andres »

evamystikk skrev:tja... hvorfor ikke...? er jo ikke så langt fra der vi bor da.. er det huset åpent hele tiden eller er det noen som eier det/har omvisninger der?rart jeg ikke har hørt om det huset
bare si fra bor ikkke så lang unna jeg eller.kansje kunne vær med på turen!!!!

denn huset er stengt i dag,og har ikke visning,den gangen jeg var der.var åpent men ikke visning eller.sikkert fordi bor inne mange spøkelser!! :mozilla_surprised:
Antall ord: 87

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
liseviola
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 18 Des 2005 03:30
18
Lokalisering: melhus

Innlegg av liseviola »

orkla industris museum? orkla? orkanger? hoston? meldal? forstår inen ting jeg nå.. :p (lite lurt og sitte oppe på natta og lese.. hehe)
men hvor blir så dette musumet? ble det så noen av dere dro opp og så?
jeg vil også ivei og se.. men jeg er ikke så super kjent i orldal'n.. eller.. jo, men ble forvirra når meldal ble blanna inn.. :s men hvor er det?
Antall ord: 71

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
evamystikk
Nybegynner
Nybegynner
18

Innlegg av evamystikk »

liseviola skrev:orkla industris museum? orkla? orkanger? hoston? meldal? forstår inen ting jeg nå.. :p (lite lurt og sitte oppe på natta og lese.. hehe)
men hvor blir så dette musumet? ble det så noen av dere dro opp og så?
jeg vil også ivei og se.. men jeg er ikke så super kjent i orldal'n.. eller.. jo, men ble forvirra når meldal ble blanna inn.. :s men hvor er det?
Selve museet er midt i "sentrum" på løkken hvis det kan kalles det. :) Nå er jo ikke løkken spesielt stort heller da. Du vet vel hvor thamshavnbanen har startplass? det er i det huset, rett ved narvesen og bergmannskroa. Gruvene ligger spredt rundt om i meldal kommune, men den mest kjente er jo på løkken da.

Har ikke vært i huset det er snakk om enda jeg i allefall, har ikke tort :mozilla_oops:
Antall ord: 149

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links