Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderNes Kirkeruiner

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Slettet_Sparrow

Re: hei

Innlegg av Slettet_Sparrow »

olav moldestad skrev:Hei runar det siste bildet, er jo det et helt markant bilde av et dame ansikt på, forstørr det opp og se selv. *flott bilde*
Ikke helt markant vel?? Glaner og glaner og ser ikkeno!!! Men så har jeg som kjent tre blinde øyne... hehe
Antall ord: 49

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
JUNE
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 11 Mar 2005 23:15
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Jessheim
Blitt takket: 11 ganger

Innlegg av JUNE »

Runar skrev:tok blandt annet disse når jeg var der sist...

bestem selv om dere vil ligge der om natten.....
man skal ikke oppsøke noe man ikke vet hva er bare for å være tøff!!
http://i78.photobucket.com/albums/j107/ ... 050047.jpg
http://i78.photobucket.com/albums/j107/ ... 050046.jpg
synd at jeg hadde dratt da disse bildene ble tatt..... hadde vært spennende å være der da.... :(
Antall ord: 72

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Runar
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 05 Apr 2006 08:35
18
Lokalisering: Akershus

Innlegg av Runar »

JUNE skrev:

synd at jeg hadde dratt da disse bildene ble tatt..... hadde vært spennende å være der da.... :(
være der lengre neste gang da vettu :mozilla_wink:
Antall ord: 84

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
JUNE
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av JUNE »

Runar skrev:
JUNE skrev:

jupp... det er sikkert og visst. vondten min har gått vekk nå, så da er det litt enklere... :)
Antall ord: 105

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Runar
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 05 Apr 2006 08:35
18

Innlegg av Runar »

JUNE skrev:
Runar skrev:
JUNE skrev:

jupp... det er sikkert og visst. vondten min har gått vekk nå, så da er det litt enklere... :)
vi må ta en tur igjen snart :D
Antall ord: 114

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Punky
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 11 Apr 2006 21:36
18

Innlegg av Punky »

Runar skrev: vi må ta en tur igjen snart :D
Ikke bli skremt av ringen da..
Antall ord: 15

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
JUNE
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av JUNE »

Punky skrev:
hvilken ring??
Antall ord: 19

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Punky
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 11 Apr 2006 21:36
18

Innlegg av Punky »

JUNE skrev:
Punky skrev:
hvilken ring??
Meg og en veninne var der i går natt og da tok vi en beskyttelses-spell der. det trenger man er ring til og da er det er ring mer eller mindre midt i. Men det ser veldig dumt/skummelt ut når du kommer til en plass som de sier det spøker også er det er sirkel på plassen hvis du skjønner.
Antall ord: 87

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
maren
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 27 Jan 2006 15:32
18
Lokalisering: jessheim

Innlegg av maren »

jeg å ei venninne var der opp i natt, venninna mi har aldri brydd seg no om å være der, å mener at det ikke skjer no der, men i natt var det no som ikke stemte. jeg å hun stod ved inngangen til kirka som er på venstre side. da hørte vi noen går inne i kirka, så hørte vi barne skrik, jeg sa ikke noe men venninna mi på pekte det. hun har heller aldri bryd seg om å gå inn i kirka, men i natt nektet hun. vi dro derfra ganske raskt,men i det jeg skulle sette meg inn i bilen så jeg en gråsvart skikkelse gå på nederste delen a kirkegården, på stien som går ned til vannet. da vi hadde startet opp bilen å begynnet å kjøre begynnte varme aprate i bilen blåste kaldt enda det stod på max på varme. da vi kom til jessheim igjen så vi på datoen for å se om vi kunn koble noe til den, å det var litt ekkelt da datoen var 6.6.06 veldig mange 6 tall gitt.

men vi fant ut at vi mått opp igjen, men at vi ikke skulle gå ut av bilen. da vi svingte av veien opp til nes kirkruiner begynte varmeapperate å tulle igjen. vi gikk ikke ut a bilen, men jeg så i speilet inne i bilen å så bakover mot veien å trærne bak oss. da så jeg en skikkelse som drev mellom trærene ved inngangen. venninna mi hadde tydeligvis sett da sammen siden vi på pekte det samtidig, da fant vi ut at vi skulle dra igjen.. vi stoppet på esso i vormsund. å fant ut at det ikke kunne ha vært noe der at det bare var noe vi trodde.

vi dro opp igjen. varme apperatet var fortsatt ikke som det skulle, og ikke noe stemte bilen fikk plutselig veldig tenningsbank da vi kjørte opp ditt noe den ikke har hatt før, og gikk ikke reint på tomgang da vi stod på plassen utenfor kirkeruinene. denne gangen så vi det samme som sist borte ved trærene og hørte endel skrping mot bilen. så da dro vi.

har vært der endel i det siste å aldri hatt den følelsen av at noe er galt sånn som i natt. var utrolig ekkelt. å jeg er 210 % sikker på at det ikke var noen andre folk der i natt!
Antall ord: 406

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
KnutOlav
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 07 Jun 2006 13:14
18
Lokalisering: Sarpsborg

Innlegg av KnutOlav »

Maren, jeg har faktisk også opplevd noe av det samme der.
Jeg er egentlig Eidsvoll gutt, og har vært på nes en del ganger.
Men jo, uansett, Jeg var der sammen med min kjære søster og en kompis denne ene gangen jeg var der, vi tok en del bilder og det var akkurat som om noen, rettere sagt 3 munke lignende skikkelser gikk i noe som kan ha vært en andre etasje der, litt rart, så ut som bildene som er lagt ut der, derfor jeg ville legge til dette.

4 ganger har jeg opplevd ting der, men jeg har vært der ca 15-20 ganger, så det er ikke hver gang det skjer noe når man er der for og si det sånn.

Uansett, gang nr 2 var vi helt nede ved brygge plassen der nede en liten tur.
Da vi kom opp igjen var det noe som løp borte ved inngangen ved høyre når man står i bunnen der hvor stien kommer opp igjen. Det som løp beveget seg rart, veldig rart, vi trodde jo det var ett dyr eller noe bare, helt til rett føre vi skulle dra, da hørte vi, som du sa Maren, ett barn, om det var latter eller gråt var vanskelig og si, vi ble mildt tatt skremte, men nysgjerrigheten vår dro oss i retningen barne stemmen kom fra. Da sto vi på parkeringsplassen, så det var jo motsatt side, vi nærmest små jogget bortover mot stemmen, men det var ikke noe og se, det var borte igjen, trodde vi, men vi skulle få oppleve denne èn siste gang før vi dro, vi tuslet litt rundt der inne igjen for spenningens skyld, da vi hørte lette skritt stable seg fort over kirke gulvet bare noen meter bak oss og lo, det var barne stemmen igjen, men denne gangen var det en kald og guffen følelse som følgte med, og vi bestemte oss like gjerne for og dra, respektere faktum at vi ble skremt av dette fenomenet.

Tredje gangen jeg opplevde noe der, tenkte jeg på når det ble nevnt Natalie og trekant dramaet, da var jeg ikke der lenge...
Jeg søsteren min var med igjen og 2 kompisser.
Jeg tuslet litt rundt på egenhånd der, etter og ha gått og sett og lyttet i 5-10 minutter, tenkte jeg at;
-Jaja, skjer vel ikke noe denne gangen heller da.....
Derfor bestemte jeg meg for og gå avsted på egenhånd.
Jeg bestemte meg for og gå inn "hoved inngangen" og opp langs kirken.
Jeg kom ikke lenger enn inngangs partietpå denne skumle kirken som ser ut som, fra hoved inngangen, ett opp ned kors, før jeg stivnet og ble kald og kjente en type redsel jeg aldri tidligere har opplevd. Jeg følte att noe dro meg inn i kirken som om jeg skulle "offres" eller dø på en måte. Var som om jeg visste hva som kom, bare det var mystisk og jeg kunne lissom ikke sette fingeren på det.
De andre begynte rope etter meg, men jeg klarte ikke svare, åpnet munnen littegrann, men klarte ikke få ut en lyd, bare gikk innover i kirken og skalv...
Plutselig så jeg de andre storme inn i kirken, og allt slapp, var ikke redd, ikke kald, eneste som hang igjen var skjelvingen, den hang der i 2-3 dager, og jeg ble innesluttet og nervøs, det tok nesten 4 år før jeg dro opp dit igjen, og det var på dagen.

Så vær forsiktig der oppe folkens

Ghosthunter - Live Free, Die Well[/quote]
Antall ord: 620
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
maren
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 27 Jan 2006 15:32
18
Lokalisering: jessheim

Innlegg av maren »

skikkelig ekkelt det du sier. det med barne stemmen kunne egentlig høres ut som et slags hikst.

har egentlig opplevd mest borte ved trærne som er på venstre side da man kjører inn på plassen. vi har hatt kontakt med ei lita jente som leker der hun fortalte at hu følte hun var tilknyttet en av oss som var der. og at hun var i slekt med en av oss, hu sa også at hun var blitt drept og at hun var under 10 år. vi satt i ring å spurte om hun kunne fullføre den, det skulle hun, men vi opplevde ikke no. men da vi kom bort til bilene hvor noen andre satt sa de at de hadde sett et hvit lys som lyste mot oss da vi satt der.. ekkelt..

men var der oppe i natt også, da var det ikke så ekkelt, men nede i det gule huset var det banking i veggene. veldig ekkelt, vi gikk opp igjen over gresset mot trærne som står der, da tok jeg et bilde som egentlig bare var svart, men da jeg så nærmer på de senere så mantydelig at det står en mann der! ekkelt.

så er no som ikke er som det skal der!
Antall ord: 215

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Mystica
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 04 Mai 2005 13:28
19
Lokalisering: Ghettoen

Innlegg av Mystica »

Kaliiha skrev:
maren skrev:jeg å noen venner har vært der oppe et par ganger. å det er ikke noe trivelig der om natta. vi stod alle ved en gravstein der, da det plutselig kom et hvit lys opp rett foran oss og all 8 som stod der så det samme!!! hva det var vet vi ikke men mistenker at det var kona til presten!
For guds skyld,alle sammen, vær forsiktige ok?! det er ikke alt der som er fredfulle og snille, og jeg snakker ikke om Finckenhagen..
Det har vel aldri skjedd at ånder har skadet noen alvorlig så langt jeg vet.
Antall ord: 104
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
NesKirkeRuiner
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 14 Mai 2006 18:23
18

Innlegg av NesKirkeRuiner »

Mystica skrev:
Kaliiha skrev:
maren skrev:jeg å noen venner har vært der oppe et par ganger. å det er ikke noe trivelig der om natta. vi stod alle ved en gravstein der, da det plutselig kom et hvit lys opp rett foran oss og all 8 som stod der så det samme!!! hva det var vet vi ikke men mistenker at det var kona til presten!
For guds skyld,alle sammen, vær forsiktige ok?! det er ikke alt der som er fredfulle og snille, og jeg snakker ikke om Finckenhagen..
Ikke fysisk nei, men psysisk.. eller åssen det nå skrives :mozilla_tongue: hehe
Antall ord: 117
Ikke frykt det ukjente, respekter det..

Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Mystica
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 04 Mai 2005 13:28
19
Lokalisering: Ghettoen

Innlegg av Mystica »

NesKirkeRuiner skrev:
Mystica skrev:
Kaliiha skrev:
Da burde man ikke dra dit om en ikke tåler det.Er det så sikkert at det spøker der da?
Antall ord: 140
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kaliiha
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 09 Apr 2006 18:18
18
Lokalisering: Årnes

Innlegg av Kaliiha »

Mystica skrev:
NesKirkeRuiner skrev:
Mystica skrev:
Kaliiha skrev:
Da burde man ikke dra dit om en ikke tåler det.Er det så sikkert at det spøker der da?
kan skade deg både fysisk og psykisk... rart å komme dit helt fin, og dra derifra med blåmerker ol, når man ikke har vært inærheten av noen andre eller ting
Antall ord: 176

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links