Annonseblokkering ble oppdaget: Webstedet Paranormal er gratis, fordi kostnadene dekkes delvis via annonser. Vennligst støtt oss ved å oppheve blokkering av annonser på Paranormal.
Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !
Moderatorer:Asbjørn, mod hjem
Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
myggefant skrev:Ok, jeg vet akkurat hvordan du lager spiritisme:
Start med fem fjortiser og bland inn et mystisk brett med en rekke bokstaver og tall. Gjør det hele en skummel kveld med tordenbrak og regn som pisker på ruten. Du skal frike ut hver gang det tordner mens du holder på med brettet. Ta dette som et tegn på at åndene er forbannet på deg og helst vil at du skal stikke bort fra huset. Om du har gjort det riktig så skal du få en veldig skummel opplevelse.
Den var ikke morsom da. Nå er det ikke morsomt lengre....
Se litt rundt på forumet så finner du om spiritisme... er ikke så vanskeli som man tror.
Sjamanistisk konfirmasjon 2025 - En meningsfull reise inn i voksenlivet.
I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen. En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund. Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.
Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge. Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud. Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom. Les mer her
GhostFace
Nybegynner
Startet: 30 Apr 2006 15:04
18
Innleggav GhostFace »
husk å be hjelperen din hjelpe deg igjennom dette.. og takk han når det er gjort!
Alle skjønner vel hva trådstarter snakker om?
Er vel ikke nødvendig å være frekk heller. Det er helt opplagt at dette er en person som ikke er helt kjent med begreper.
Tydelig at folk ikke er så intuitive og empatiske allikevel.
RL-Crew skrev:Alle skjønner vel hva trådstarter snakker om?
Er vel ikke nødvendig å være frekk heller. Det er helt opplagt at dette er en person som ikke er helt kjent med begreper.
RL-Crew, jeg gir meg over.... Du gjør jo akkurat det samme selv, i en annen tråd.. Hallo?
Tidenes selvmotsigelse, spør du meg, haha!
Nei nei nei. Men jeg er glad du tok det opp jovian. Jeg venta på den. Men det er en stor forskjell her.
Mange mennesker kaller bruk av ouija for spiritisme. Nå var jo dette spørsmålet merkelig formulert, og det er ikke nødvendig at samtlige lager er stor diskusjon ut av hans egen misforståelse.
Wicca derimot er er religion. DET de jentene ville ha det var spells. Ergo de ville teste magi. Det er noe annet for wicca ER en religion, det er ikke nødvendigvis spiritisme, sånn rent muntlig iallefall.
Men det er hyggelig å høre at dette er den verste selvmotsigelsen du noen gang har hørt. Du skrev vel tidenes selvmotsigelse. Vel, nå har jeg iallefall tilbakevist den påstanden.
RL-Crew skrev:Alle skjønner vel hva trådstarter snakker om?
RL-Crew, jeg gir meg over.... Du gjør jo akkurat det samme selv, i en annen tråd.. Hallo?
Tidenes selvmotsigelse, spør du meg, haha!
Nei nei nei. Men jeg er glad du tok det opp jovian. Jeg venta på den. Men det er en stor forskjell her.
Mange mennesker kaller bruk av ouija for spiritisme. Nå var jo dette spørsmålet merkelig formulert, og det er ikke nødvendig at samtlige lager er stor diskusjon ut av hans egen misforståelse.
Wicca derimot er er religion. DET de jentene ville ha det var spells. Ergo de ville teste magi. Det er noe annet for wicca ER en religion, det er ikke nødvendigvis spiritisme, sånn rent muntlig iallefall.
Men det er hyggelig å høre at dette er den verste selvmotsigelsen du noen gang har hørt. Du skrev vel tidenes selvmotsigelse. Vel, nå har jeg iallefall tilbakevist den påstanden.
Hehe, det du her beskriver har ingenting med mitt poeng å gjøre. Selvmotsigelsen din ligger i at du skriver "Er vel ikke nødvendig å være frekk heller" - noe som selvsagt er riktig, men du var derimot noe frekk i måten du kommenterte innlegget til jentene. Jeg snakker ikke om definisjoner her.
Og som en konklusjon Wiz: er ikke "prøve wicca" like feildefinert som "lage spiritisme" ?
To helt like type innlegg, hvis du kikker nærmere.
- Store fisker spiser mindre fisker! LOL
Vel, jeg må tygge litt på denne. Ja, jeg var kanskje litt frekk mot dem. Jeg har vært frekk mot mange jeg. Men jeg svarte iallefall på spørsmålet. Og selv om jeg var litt frekk så var det sant. Man skal ikke lese mange linjene om wicca før man skjønner at wicca ikke er en smakstest man prøver på nærbutikken. Selv om jeg ikke var 100% klar og tydelig så tror jeg de skjønte poenget.
Trådstarteren i denne tråden derimot fikk ikke noe svar på spørsmålet sitt. Der mener jeg poenget ligger, men du har helt klar rett i at vi var omtrent like frekke begge 2. Jeg var vel hakket verre faktisk.
Prøve wicca: 100% feil å si
Lage spiritisme: Han mente nok lage ouijabrett eller prøve spiritisme. 68% feil. Omtrent.
Ja, store fisker spiser små fisker. Og nå er jeg mett :mozilla_cool: