Det at du sier "Jeg vet også at alt ikke er fakta", tyder på at du tror noe av dette er fakta. Det er det neppe. Det er mye som er nesten fakta, men det er blitt vridd ut av proporsjoner for å passe spekulasjonene.^Idril^ skrev:Gadd ikke lese enkelte kommentarer i denne tråden, for uansett hva folk sier, så er da vinchi koden den beste boka jeg har lest! Dere kan si da har du jaggu meg ikke lest mange bøker, men... smaken er som baken! Jeg elsker boka, teoriene og personene! Jeg vet også at alt ikke er fakta, men nå ser ikke akkurat jeg på bibelen som en fakta bok heller... Jeg kan likegodt tro på davinchi koden som bibelen, ett fett for meg, oppspinn begge deler Men artig oppspinn Gleder meg til filmen!
Eneste er at jeg alltid har sett på han som spiller Silas i filmen som en artig type, kan bli skremmende å se ham i rollen som Silas :S
Nå synes jeg også dialogene i boka var kunstige, og gåtene dårlige, (noen av dem løste jeg før Langdon og Sophie). Men historien var spennende, det er jeg enig i.