Hjemsøkt, Gjenferd & Ånder ⇒ åndenes leve"år"
Moderatorer: Asbjørn, mod hjem
Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
-
- Nybegynner
- Startet: 11 Apr 2006 21:36
- 18
åndenes leve"år"
Jeg leste i boka til Cherri Døhlen at ånder ikke "lever" mer en 200-250 år "normalt". Noen som vet om dette stemmer eller en annen teori om det?
Antall ord: 30
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.
I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.
Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
-
- Standard bruker
- Startet: 04 Jan 2005 13:56
- 19
- Kjønn (valgfri): Jente :)
- Lokalisering: Porsgrunn
- Blitt takket: 1 gang
Jeg har ikke lest boken, og vet egentlig ikke om det stemmer.. Men her hvor jeg bor har vi hjulpet en ånd fra 1656 vidre til den andre siden. Det er jo 350 år akkurat det.. Så mulig hun ikke har helt rett gitt..
Antall ord: 44
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 24 Jan 2006 06:28
- 18
- Lokalisering: Drammen
Jeg tror ikke tid i den forstand vi kjenner til eksisterer på den andre siden.
Antall ord: 15
Quantumphysics holds the key to the truth.
NGH http://www.ghosthunters.no
NGH http://www.ghosthunters.no
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 08 Jun 2005 10:40
- 19
- Lokalisering: Ved en matbutikk, en skole og bygdehus
- Blitt takket: 4 ganger
Vi har jo et spesielt forhold til tid som mennesker.. ikke sikkert den andre siden har det samme forholdet...Egon Spengler skrev:Jeg tror ikke tid i den forstand vi kjenner til eksisterer på den andre siden.
Antall ord: 37
Vær snille mot dyrene
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 11 Des 2005 09:44
- 18
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Lokalisering: rogaland
Re: åndenes leve"år"
merkelig...har akkurat tengt på det med ånder og på steder fra for eks vikingtiden, eller på steder fra steinalderen, har liksom aldri hørt om at det er noe spøkerier på sånne steder.Punky skrev:Jeg leste i boka til Cherri Døhlen at ånder ikke "lever" mer en 200-250 år "normalt". Noen som vet om dette stemmer eller en annen teori om det?
Vi har endel sånne steder i nærområdet vårt,men er det helt dødt på sånne steder.... ? hmm Kansje det er noen som er åpen for energier, og til og med fra den tid....
Antall ord: 107
Fantasien ble gitt oss mennesker som erstatning for det vi ikke er - den humoristiske sansen fikk vi til trøst for det vi er...
Hide post links |
-
Verifisert
- ADMIN
- Startet: 05 Apr 2005 01:39
- 19
- Kjønn (valgfri): *U*
- Lokalisering: Florø
- Har takket: 1431 ganger
- Blitt takket: 1724 ganger
- Kjønn:
En tanke slo meg på dette, har selv vært innom tankebanene :
Hva om det er en viss limit i tid de får lov å være igjen som ånder, de skal jo kansje måtte gjenfødes som nye levende vesen ?
Og at gjennomsnitt-tiden de får være er ca 250 år ? Og så må de tilbake....
Gjennoimsnitt tid betyr at noen er kortere - andre er lengre... slik at enkelte kan være i tusenvis av år, mens andre bare etpar dager før de blir "hentet" ?
Bare en tanke som falt meg inn, om det høres rett ut....
Asbjørn
Hva om det er en viss limit i tid de får lov å være igjen som ånder, de skal jo kansje måtte gjenfødes som nye levende vesen ?
Gjennoimsnitt tid betyr at noen er kortere - andre er lengre... slik at enkelte kan være i tusenvis av år, mens andre bare etpar dager før de blir "hentet" ?
Asbjørn
Antall ord: 105
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 11 Apr 2006 21:36
- 18
Det der var ikke så dum tanke. Har aldri teknt på det på den måten før. Men det er jo fult mulig. At de liksom "venter" på et nytt menneske eller dyr eller noe som skal fødes.. kanksje? vet ikke jeg, men det du sier virker ganske logisk.Asbjørn skrev:En tanke slo meg på dette, har selv vært innom tankebanene :
Asbjørn
Antall ord: 159
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 28 Nov 2005 08:29
- 19
- Blitt takket: 2 ganger
Re: åndenes leve"år"
I et program fra åndenesmakt var det vikinger som gikk igjen så deså!!miss 24/7 skrev:merkelig...har akkurat tengt på det med ånder og på steder fra for eks vikingtiden, eller på steder fra steinalderen, har liksom aldri hørt om at det er noe spøkerier på sånne steder.Punky skrev:Jeg leste i boka til Cherri Døhlen at ånder ikke "lever" mer en 200-250 år "normalt". Noen som vet om dette stemmer eller en annen teori om det?
Vi har endel sånne steder i nærområdet vårt,men er det helt dødt på sånne steder.... ? hmm Kansje det er noen som er åpen for energier, og til og med fra den tid....
Antall ord: 124
Jeg elsker deg så utrolig høyt! ---/)-<3
Hide post links |
-
- UGYLDIG Epost
- Startet: 02 Sep 2004 20:50
- 20
- Har takket: 7 ganger
- Blitt takket: 56 ganger
Sitter akkurat og hører på Dust in the wind med Queensryche...alt vi er, er støv for vinden.
Er det ikke litt sånn med ånder også?
Energi som inngår i mange ulike fasetter og varianter. Jeg vil tolke det slik at det kanskje er 200-250 år en ånd har hukommelse om et tidligere liv, men åndene som energier er evige....?
Sånn sett er jo alle livsformer med på å forme energiene, men etter 200 år er kanskje trekkene fra et livsutttrykk blandet så grundig med de øvrige at det er utvisket? En heterogen blanding.
Vanskelig for å forklare meg i dag....
Er det ikke litt sånn med ånder også?
Energi som inngår i mange ulike fasetter og varianter. Jeg vil tolke det slik at det kanskje er 200-250 år en ånd har hukommelse om et tidligere liv, men åndene som energier er evige....?
Sånn sett er jo alle livsformer med på å forme energiene, men etter 200 år er kanskje trekkene fra et livsutttrykk blandet så grundig med de øvrige at det er utvisket? En heterogen blanding.
Vanskelig for å forklare meg i dag....
Antall ord: 105
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu
Our Anscestors be Praised!
~Lao Tzu
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 28 Jan 2006 18:17
- 18
- Lokalisering: Senja
- Har takket: 8 ganger
- Blitt takket: 8 ganger
Ingen dårlig tanke det der, nei!Asbjørn skrev:En tanke slo meg på dette, har selv vært innom tankebanene :
Asbjørn
Jeg har lest at den vanligste tiden mellom hver reinkarnasjon, er ca 250 år.
Og jeg har faktisk litt tro på at det stemmer...
Antall ord: 139
Mystica Eterna
Carpe diem quam minimum credula postero
Carpe diem quam minimum credula postero
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 09 Okt 2005 22:02
- 19
- Lokalisering: porsgrunn
lever litt på den teorien om at vi alle er ånder,
vi er her på jorden for og lære,
når vi dør blir vi ånder igjenn og vis vi da ikke har lært nokk så blir vi født på ny for og lære mer.
bøkene til marion dampier jeans har gitt meg mange svar..
vi er her på jorden for og lære,
når vi dør blir vi ånder igjenn og vis vi da ikke har lært nokk så blir vi født på ny for og lære mer.
bøkene til marion dampier jeans har gitt meg mange svar..
Antall ord: 61
Root: under-active (0%)
Sacral: over-active (69%)
Navel: under-active (13%)
Heart: open (25%)
Throat: over-active (69%)
Third Eye: open (19%)
Crown: under-active (6%)
-Therese-
Sacral: over-active (69%)
Navel: under-active (13%)
Heart: open (25%)
Throat: over-active (69%)
Third Eye: open (19%)
Crown: under-active (6%)
-Therese-
Hide post links |
-
- UGYLDIG Epost
- Startet: 02 Sep 2004 20:50
- 20
- Har takket: 7 ganger
- Blitt takket: 56 ganger
Du tar da utgangspunkt at vi er bærer av så og si hele vår essens pr. reinkarnasjon, du da? Jeg er ikke av den oppfatningen. Jeg mener vi er flere steder på en gang i flere typer energimessige "oppdrag", om du vil. Menneskeerfaringen er kanskje den viktigste når er inkarnert m.t.p. akashisk "rulleblad", men vi har jo flere livsformer enn det. Hva med livsformer i elementene? Universet er stort.... Eller kanskje jeg burde si Universene...?Asbjørn skrev:En tanke slo meg på dette, har selv vært innom tankebanene :
Asbjørn
Antall ord: 188
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu
~Lao Tzu
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 07 Jan 2003 20:48
- 21
- Lokalisering: Sarpsborg
Da tenker du på tiden vår, både med og uten kropp? Alt inkludert liksom?Asbjørn skrev:En tanke slo meg på dette, har selv vært innom tankebanene :
Asbjørn
Altså.. totalt sånn ca 250 år
Antall ord: 131
Ikke gå foran meg
Kansje følger jeg deg ikke
Ikke gå bak meg.. Kansje jeg ikke viser vei
Gå ved siden av meg å bare vær min venn
Kansje følger jeg deg ikke
Ikke gå bak meg.. Kansje jeg ikke viser vei
Gå ved siden av meg å bare vær min venn
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 05 Sep 2004 20:51
- 20
- Kjønn (valgfri): Mann
- Lokalisering: Rogaland,
- Har takket: 11 ganger
- Blitt takket: 8 ganger
det kan jo også avhenge om hvor snill og ond du har vert.Asbjørn skrev:En tanke slo meg på dette, har selv vært innom tankebanene :
Asbjørn
har du vert snill så får du i "gave" å bli født på ny nesten med en gang.
har du vert ond så blir du "straffa" med å sitte fast i ein tids sone til noen "redder" deg eller til en viss tid går ut. en tanke vekker? kanskje det å bli født på ny er himmelen og det å gå igjen helvete? (btw finnes sikkert MANGE untak)
Antall ord: 189
I love you.
Thank you.
Forgive me.
I'm Sorry.
Thank you.
Forgive me.
I'm Sorry.
Hide post links |
-
Verifisert
- ADMIN
- Startet: 05 Apr 2005 01:39
- 19
- Kjønn (valgfri): *U*
- Lokalisering: Florø
- Har takket: 1431 ganger
- Blitt takket: 1724 ganger
- Kjønn:
Vel, det du sier der er jeg både enig og uenig i... heheHeia skrev:Du tar da utgangspunkt at vi er bærer av så og si hele vår essens pr. reinkarnasjon, du da? Jeg er ikke av den oppfatningen. Jeg mener vi er flere steder på en gang i flere typer energimessige "oppdrag", om du vil. Menneskeerfaringen er kanskje den viktigste når er inkarnert m.t.p. akashisk "rulleblad", men vi har jo flere livsformer enn det. Hva med livsformer i elementene? Universet er stort.... Eller kanskje jeg burde si Universene...?
Spørsmålet er jo om det er tiden som gjør at vi kan være flere steder samtidig ( som i ett stort NÅ , hvor livet på jorden er satt inn i en ramme av tid ),
ELLER
om vi lever i flere paraleller til oss selv over tid.
Akkurat som rutene på et sjakkbrett - brettet er helheten, ei rute er ett liv ?
Eller at
I reinkarnasjonen så bindes kunnskapen vi har fra tidligere inkarnasjoner, og vi kan normalt ikke benytte den i dette livet.
Jeg vet ikke, og vil ikke legge noen "bastant mening" i bunn, rett og slett fordi det er for mange muligheter.
Om jeg - eller du - eller noen med andre meninger - treffer den muligheten som er rett, vet ikke jeg.
Og ikke minst ; vi kan ha rett alle sammen ;-)
Rett og slett fordi vi er "begrenset" , og bare ser stykkevis og delt.
Når vi kommer over på andre siden, fjernes blindfoldet, og vi kan igjen se helheten, tror jeg.
Og jeg regner med at mange kommer til å le når de ser hva de har funnet på i dette livet...
Heldigvis har jeg en brukbar selvironi ;-) ehhe
Antall ord: 288
Hide post links |