Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderSkyggefolket

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Tommy

Innlegg av Tommy »

Nifse greier. Har ingen erfaring med dette skyggefolket men jeg tar en titt på linkene du la ut Bjørn.

Er det flere som har problemer med å logge seg inn på forumene for å svare på innlegg??????
Antall ord: 36

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.

I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Startet: 02 Sep 2004 20:50
20
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 56 ganger

Innlegg av Hecate »

Tommy skrev:Nifse greier. Har ingen erfaring med dette skyggefolket men jeg tar en titt på linkene du la ut Bjørn.

Er det flere som har problemer med å logge seg inn på forumene for å svare på innlegg??????
Nei, ingen problemer med logging, jeg i hvertfall!!
Antall ord: 46
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu

Our Anscestors be Praised!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.

Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Morgaine
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 11 Sep 2004 12:55
20
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Bergen

Skyggefolk!

Innlegg av Morgaine »

Hei Bjørn! Du har noen kjempe interessante innlegg her ! Har hatt noen erfaringer med skyggefolk, er litt usikker på noen av konfrontasjonene jeg har hatt, men den tydeligste var i forbindelse med en plass med utrolig mye dårlig energi på som jeg var med på å rense. Uansett det var kveld, og en veldig klar måne, så det var ikke helt bekmørk . På vei opp til en liten høyde (hvor vi skulle tenne noen lys +++) så gikk vi opp en eldgammel trapp, ved siden av denne trappen var det stenrøyser og masser av småbusker. Vi hadde med oss et veldig dyktig medium, og hun gikk rett forran oss plutselig stoppet hun opp og jagde noe bort fra buskene, rett føre hun gjorde dette, så jeg en skyggeklumt(på størrelsen med de små dvergaktige skyggevesnene du beskrev) som raslet noe voldsomt med kjappe bevegelser i nærheten av buskene, denne hveste plutselig da den ble jagd bort ( nei, det var ikke en katt), et hves jeg aldri hadde hørt maken til. Sykt. senere den kvelden så jeg og noen andre også masse gråaktige skyggeklumper som hastet vilt frem og tilbake et lite stykke unna oss under en slags liten fjellknaus, med masse busker og slikt. Det hele var så ufattelig uvirkelig, som tatt ut fra en slags skrekkfilm, men samtidig var de en realitet.

Uansett det jeg nå lurer på er en episode til som hendte denne kvelden under renselsesprosessen; Jeg ble angrep av et veldig negativtladet vesen, angrepet skjedde så fort at jeg ikke rakk og reagere, det føltes som om den for gjennom meg, som om jeg fikk en iskald kniv i hodet, eller en iskald sten i hodet mitt, hele kroppen ble plutselig steinkald, og jeg følte meg helt tømt etterpå. Som en slags sombie, klarte ikke å tenke skikkelig, var trøtt og følte meg rett og slett helt tømt for energi. (var utrolig energisk før dette skjedde). Så det jeg lurer på er hva slags vesen dette var? Noen som har hatt en lignende opplevelse, som kjenner seg litt igjen her?Fikk en følelse av at dette vesen var ganske lang, på størrelse av et menneske.
Antall ord: 377
"I met a lady in the meads,
Full beautiful?a faery's child,
Her hair was long, her foot was light,

...And her eyes were wild."

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bjørn

Innlegg av Bjørn »

Disse steinrøysene kan ha vært gravhauger. Vi hadde noen slike gravhauger fra bronsealderen på romsås (bekreftet av fagfolk). De var så små (2-3 m høye) at jeg tviler på at de noengang har innehold noe lik, mer sannsynlig bare asken av et menneske. Uansett har jeg intrykk av at slike gravhauger er samlingssteder for disse små skyggeaktige dvergene. En kvinne i nabolaget vårt bor helt inntil en slik typisk stor gravhaug av jord. Hun sier hun har dem på besøk hele tiden i huset sitt. Hun oppfatter dem ikke som truende, men jeg tror det er til stor del på grunn av at hun er så underdanning. Disse skyggene takler konfrontasjoner veldig dårlig og jeg har hørt om flere tilfeller der de tyr til vold eller skremselstaktikk for å få viljen sin.
Det var godt at dere hadde med dere et flinkt medium som visste hvordan man takler dem. På den annen side kan det hende at hun mistet kontrollen over situasjonen ettersom du ble angrepet. Ble du advart på forhånd at noe sånt kunne skje?
Antall ord: 186

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bjørn

Innlegg av Bjørn »

Heia skrev:Du bodde på Romsås, venninnen min på Hasle. Kanskje vesenet følger med hjem fra T-banen (linje 5)? :lol:
Det er ganske mange ekle vesener som tar linje 5 hjem om kvelden, men jeg tror faktisk jeg plukket med meg dette vesenet når jeg overnattet på en gammel fraflyttet husmannsplass i Harstad.

Noen ganger tror jeg at dette kan være bakgrunnen for den gamle historien om gubben som fikk nissen med på lasset. De norske eventyrnissene kunne være virkelig plasomme når de slo seg vrang.
Antall ord: 92

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Natte

Innlegg av Natte »

Ble litt skremt av historiene dine, Bjørn! Har ikke opplevd disse skyggene selv og jeg håper aldri jeg kommer til å gjøre det heller. Når jeg leste beskrivelsen av skyggevesenet ditt kom jeg til å tenke på et såkalt "spøkelsesbilde" fra Willard Library i USA som jeg kom over for en stund tilbake. Det er jo ikke sikkert det er ekte, men jeg tenkte kanskje du ville se det allikevel: http://www.castleofspirits.com/willard2.html
(Får heller bare være litt useriøs! :wink: )
Antall ord: 89

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Startet: 02 Sep 2004 20:50
20
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 56 ganger

Innlegg av Hecate »

Hei igjen!
Etter det du beskriver, ser noen av disse skapningene ut som flaggermuslignende vesen. Sønnen min på snart tre år er mørkredd og tør ikke å sove alene fordi han er redd for "Flagre" (som er en flaggermus i tegnefilmen om Basil mus). Kan det være et slikt vesen som kan ha skremt ham? Hvis vi har et slikt vesen her, hvordan kan jeg evt finne det ut for å bli kvitt det. Synes det er litt skummelt, men hvis noe prøver seg på sønnen min blir jeg bare sint!!! :x Blir de provoserte av at jeg blir forbannet eller kan det bidra til å skremme dem bort?
:?:
Antall ord: 111
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu

Our Anscestors be Praised!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bjørn

Innlegg av Bjørn »

Det bildet brakte tilbake mange ekle følelser natteliten. Jeg velger å tro at bildet er ekte, men uansett om det er ekte eller ikke, så gir det en perfekt beskrivelse av disse små vesnene.

Jeg har lest en god del historier av mennesker som har møtt disse skyggene og det virker som om de gir seg hvis du viser deg psykisk sterk.
Heia, jeg synes du skal prøve å sove på samme rommet som sønnen din for å om mulig få øye på vesenet. Hvis du konfronterer det uten frykt og med bestemthet tror jeg du har gode sjangser for å vinne kampen. Husk at kampen er psykisk ikke fysisk, det hjelper ikke å slå etter det og den kan heller ikke gjøre deg noen alvorlig fysisk skade. At du møter vesenet uten frykt vil vise sønnen din at det går ann å kjempe mot det og at det vil forsvinne hvis den ikke finner et lett offer. Hvis du møter det og finner at du ikke kan røre deg, så husk igjen at kampen er kun psykisk, du trenger ikke røre deg for å kjempe mot det. Din frykt er dens fremste våpen.
Antall ord: 199

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Liv
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Startet: 26 Jan 2004 02:24
20
Lokalisering: Oslo

Innlegg av Liv »

forsete skrev:Søvnparalyse har jeg opplevd noen ganger i det siste. Det skjedde noen netter på rad. Det begynte å skje rett etter jeg hadde den første ut av kroppen opplevelsen. Jeg lå på sofaen. Jeg var vel omtrent midt mellom søvn og våken da jeg får en følelse av å bli holdt nede mot min vilje. Jeg fikk en følelse av at det var et ondt vesen.
Dette har jeg også opplevd! Jeg har også opplevd å miste pusten, samtidig som at noe knurrer til meg, og jeg har følt at det har vært et ondt vesen....Jeg kjemper alltid lenge for å våkne!

Men kan det være noen man kaller skyggefolket?
Antall ord: 120
*.`;* Free mind *;`.*

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

J a n

Innlegg av J a n »

Ja, det var mange innteresante inlegg her! Har litt lyst til å møte en slik, for å oppleve det, kjenne hvordan det føles. Det spørs om jeg tenker det samme hvis jeg skulle møte en da men.. :roll:
Antall ord: 39

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

>wiz

Innlegg av >wiz »

Liv.E.A skrev:
forsete skrev:Søvnparalyse har jeg opplevd noen ganger i det siste. Det skjedde noen netter på rad. Det begynte å skje rett etter jeg hadde den første ut av kroppen opplevelsen. Jeg lå på sofaen. Jeg var vel omtrent midt mellom søvn og våken da jeg får en følelse av å bli holdt nede mot min vilje. Jeg fikk en følelse av at det var et ondt vesen.
Dette har jeg også opplevd! Jeg har også opplevd å miste pusten, samtidig som at noe knurrer til meg, og jeg har følt at det har vært et ondt vesen....Jeg kjemper alltid lenge for å våkne!

Men kan det være noen man kaller skyggefolket?
Bra det ikke bare er meg. Knurringen har jeg ikke hørt noe til, men den følelsen er ekkel. Jeg kan ikke se noen, men man bare veit at det er *ONDT*. Har aldri opplevd det da jeg var liten. Kanskje det har noe med at jeg healer og mediterer. Man åpner jo tross alt opp for andre. Jeg tror seriøst at åndelige mennesker, når de først har tatt steget fullt ut, kanskje aldri kan lukke seg helt igjen?`*bare en teori*?
Antall ord: 210

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

raVn

Innlegg av raVn »

Jeg var hysterisk livredd mørket når jeg var liten , og min mor sa jeg innbildte meg at det bodde slemme folk i skyggene og i speil.

Jeg satt og mediterte her en dag og en scene fra barndommen ramlet inn i hodet mitt , jeg må ha vært mellom 2-4 år og var på tur til soverommet til mamma og stefaren min. På stuen foran meg sto en høy mørk skygge, (eller det er ikke sikkert den var så høy , for jeg var så liten). Og den snakket til meg med en lav hvesende stemme og jeg ble så redd. Løp inn på rommet til mamma og hun gikk ut og sjekket , men det var ingen der selvfølgelig. Men i dette minnet så var jeg så redd at jeg lå våken under dyna med panikk selv om mamma var ved siden av.

Nå er jeg ikke sikker på hvor reelt minnet var , men at jeg var livredd for mørket og folkene i skyggen når jeg var barn/ungdom er helt sikkert
Antall ord: 182

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Morgaine
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 11 Sep 2004 12:55
20
Lokalisering: Bergen

skyggefolket.

Innlegg av Morgaine »

Bjørn skrev:Disse steinrøysene kan ha vært gravhauger. Vi hadde noen slike gravhauger fra bronsealderen på romsås (bekreftet av fagfolk). De var så små (2-3 m høye) at jeg tviler på at de noengang har innehold noe lik, mer sannsynlig bare asken av et menneske. Uansett har jeg intrykk av at slike gravhauger er samlingssteder for disse små skyggeaktige dvergene. En kvinne i nabolaget vårt bor helt inntil en slik typisk stor gravhaug av jord. Hun sier hun har dem på besøk hele tiden i huset sitt. Hun oppfatter dem ikke som truende, men jeg tror det er til stor del på grunn av at hun er så underdanning. Disse skyggene takler konfrontasjoner veldig dårlig og jeg har hørt om flere tilfeller der de tyr til vold eller skremselstaktikk for å få viljen sin.
Det var godt at dere hadde med dere et flinkt medium som visste hvordan man takler dem. På den annen side kan det hende at hun mistet kontrollen over situasjonen ettersom du ble angrepet. Ble du advart på forhånd at noe sånt kunne skje?
Tror ikke det var en gravhaug akkuratt der, MEN det hadde skjedd mye "drit" der opp gjennom århundrene, så man kan si at det var et slags "møtepunkt" der negativt ladende ånder/gjenferd krysset hverandre sine "stier" + at en sigøyner vistnok skulle ha kastet en slags forbannelse over stedet, om selve forbannelsen er reel tror jeg ikke spiller så stor rolle, poenget er vel at en slik forbannelse skaper mye negativ energier, er med på å forsure det hele..uansett vi slet veldig i mange måneder med å rense plassen, nå er det blitt veldig bra. Det var så ille at dyrene som levde der ble helt pshyco , barna ble spesielt angrepet , ikke noe bra.

Hun mediumet var utrolig flink da, hun måtte beskytte oss hele tiden, samtidig som at hun "renset". Jeg var ikke helt forberedt på at det kunne bli så ille, ante ingenting om disse små vesene heller. Men , har ikke fått noen varige skader etter det i alle fall, dagen etter var jeg helt fin, men ganske rystet da :) Det var vel et av mine første ordentlige møter med det ukjente, og såååå turbulent. Og det rare med det hele var at jeg hater å være i konflinkt med noen, jeg har heletiden hatt den instillingen at så lenge de lar meg være i fred, så lar jeg dem være i fred(med tanke på disse skyggefolkene), men det er flott å kunne hjelpe sjeler som ønsker hjelp :)

Og dette angrepet skjedde så utrolig fort, liksom at noen hadde ligget på lur og bare ventet på det rette øyeblikket. Det jeg derimot ikke vet om det hadde sett seg ut noen bestemte mål, eller om det bare tok det første og beste. hmmm... rare greier.
Antall ord: 486
"I met a lady in the meads,
Full beautiful?a faery's child,
Her hair was long, her foot was light,

...And her eyes were wild."

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Everclear

Innlegg av Everclear »

Jeg kan ofte føle at folk kommer bak meg når jeg sitter ved pcen, ofte får jeg den følelsen når jeg spiller musikk med litt "Mørke" tekster også..

Men jeg har aldri merket noe vondt, tvert i mot..

Alt var frysninger konstant i ca 30 sek.. det er det eneste "vonde" jeg har merket..
Antall ord: 60

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Maya
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Startet: 22 Nov 2003 08:22
21
Lokalisering: Aabenraa

Skyggefolket

Innlegg av Maya »

Hei Bjørn har nettopp satt meg inn i din fortelling her om skyggefolket.

Jeg selv har hatt en liten opplevelse for mange år siden, men min var ikke så ekstrem som min datters.
Min datter er 14 år og har naturlig nok utviklet evner, hun har snakket om skyggefolk, og grønne mennesker , og alkens folk.
Og jeg tror nok det ligger noe i det sier her om disse skyggene.
Man kan ikke bevise det, men kan heller ikke avspise den heller.

Siden jeg selv har sett småfolk, eller skyggefolk, eller hva man skal kalle de. :lol:
Antall ord: 98
Perfeksjonisme findes ej...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links