Annonseblokkering ble oppdaget: Webstedet Paranormal er gratis, fordi kostnadene dekkes delvis via annonser. Vennligst støtt oss ved å oppheve blokkering av annonser på Paranormal.
Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !
Moderatorer:Asbjørn, mod hjem
Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
sitter med et intrykk av at det er utrolig mange her som hadde vært interesert i seriøs forskning når det gjelder åndelig aktivitet rundt omkring. nå har vi jo også fått en invitasjon i fra anny
vel har ikke været her på et stykke tid har haft så travlt med biksen min, jeg er dansk ja har boet på island også i mange år, dette var vel svar til kent også tilbake til huset vort ja vi har jo stadig hustet fyldt med diverse ånder/engler/spøkelser eller hva man ønsker å kalde dem, der er ingen ubehag længre her og det som har været er væk men der er kommet nye til, dan og jeg har faktisk overvejet å byde alle som måtte ønske til overnatning hos os for dem som måtte ønske da kan de jo selv medbringe måle udstyr,vidio fotoutstyr mm så får vi se om der sker noet, vi har næste noet på gang hver dag så når dan og jeg finder en dato som passer os skal vi nok sige til i god tid, blir nok ikke før juni/juli når vejret bliver bedre og min mor er flyttet hjem til sig selv igen, kan si at vores praktikant er også sluttet syntets at her var for nifts, hun var bange for det som forgik her, vi ander har vennet os til det og løfter ikke på øjenbryene længre. Men alle som har lyst til å komme på weekend tur kan jo sende mig ein privat melding så kan jeg jo se hvor mange av jer derude virkelig har lyst tid og overskud til et besøk hos os.
Forsat god påske til alle sammen
jovian har også i et innlegg kommet med et anslag om hvor mye et slik forskningsteam og utstyr vil komme på: ca 300 000. jeg vil gå ut i fra at hvis alle som sier de er interesert i å få klarhet i dette osv. sputter inn en liten sum hver, ville vi kommet opp i en ganske respektabel sum. så min utfordring til alle som er interesert er: SKAL VI TA UTFORDRINGEN?
en del praktiske ting vil jo være: hvem skal ha ansvar for hva og hvem skal styre pengesekken. men er jo lov å komme med forslag om det og...
sitter med et intrykk av at det er utrolig mange her som hadde vært interesert i seriøs forskning når det gjelder åndelig aktivitet rundt omkring. nå har vi jo også fått en invitasjon i fra anny
Hvorfor skal vi bruke penger på noe slikt da ? En og hver vet hva de opplever og tror på. Det jeg tror på og "vet" er jo litt av esensen i livet mitt, jeg har overhode ikke behov for å skulle bruke penger for og overbevise skeptikerene, de har sin egen mening om ting den kan de ha.
PS: Det er vell ingen som er i tvil på at menneskene er i en konstant utvikling?
Hvorfor skal vi bruke penger på noe slikt da ? En og hver vet hva de opplever og tror på. Det jeg tror på og "vet" er jo litt av esensen i livet mitt, jeg har overhode ikke behov for å skulle bruke penger for og overbevise skeptikerene, de har sin egen mening om ting den kan de ha.
PS: Det er vell ingen som er i tvil på at menneskene er i en konstant utvikling?
jeg personlig trenger ingen avkreftelse eller bekreftelse på noe jeg er overbevist om er slik eller slik. men, etter å ha lest mange innlegg her inne, sitter jeg med feelingen at mange ønsker mer forskning, mange ønsker mer svar. også er det en del som sitter å vipper og vet ikke... hvorfor sitter noen å regner ut hvor mye det kommer til å koste, hvordan skal det utføres osv. hvis de ikke har lekt med tanken? selv om du og jeg ikke trenger bevis for hverken det ene eller det, er det sikkert noen som ønsker det. et ærlig stunt i fra min side om å belyse et spørsmål som stadig dukker opp her inne. (har sittet å lest en del både nye å gamle tråder her)
Sist redigert av spissmusa på 15 Apr 2006 14:31, redigert 1 gang totalt. Antall ord: 241
jeg personlig trenger ingen avkreftelse eller bekreftelse på noe jeg er overbevist om er slik eller slik. men, etter å ha lest mange innlegg her inne, sitter jeg med feelingen at mange ønsker mer forskning, mange ønsker mer svar. også er det en del som sitter å vipper og vet ikke... hvorfor sitter noen å regner ut hvor mye det kommer til å koste, hvordan skal det utføres osv. hvis de ikke har lekt med tanken? selv om du og jeg ikke trenger bevis for hverken det ene eller det, er det sikkert noen som ønsker det. et ærlig stunt i fra min side om å belyse et spørsmål som stadig dukker opp her inne. (har sittet å lest en del både nye å gamle tråder her inne)
At du og jeg ikke trenger bevis er ikke rett, jeg tør og påstå at det er absolutt ingen her inne eller andre plasser som med sikkerhet kan si at det finnes noe paranormalt eller omvendt.
Det er 1000 vis av mennesker rundt om i verden som sier de har spøkelser eller ånder i huset sitt, men pr. dagsdato er det ikke noen som kan bevise dette med verken film eller foto. Er ikke det litt rart at det i hus hvor møbler, bilder skap og skuffer blir slengt rundt at det ikke finnes på film ? Det er 1000vis som hører lyder regelmessig i sitt eget hjem, mangen påstår også at dette skjer oftes mellom klokken dit og dat, hvorfor har de da ikke 1 eneste av disse et lyd opptak som er ekte?
Jeg tror ikke det er meningen at vi skal hverken ta bilder eller opptak av dette , for vi er rett og slett ikke klare for det enno. Jeg har selv opplevd mangen ting av paranormal aktivitet men jeg kan ikke bevise det for deg, det er ikke meningen at jeg skal gjøre det heller. Det som skjer for hver og en av oss er noe personlig, dette handler om utvikling i hver og en som er åpen for dette, du vil få innblikk/utvikling etter behov . Det er umulig og kjøpe seg en bok om ånder for og deretter sitte seg ned og snakke med de, her dreier alt seg om bitte små skritt på en lang vei, den absolutte sannhet vil vi få når vi ikke er her på jorden mer.
He he ja jeg er lidt enig med jagtmanden her, de gange vi skulle på tv har der været trubbel med optaget, faktisk blev den først film båndsalat, det var til et andet tv program som jeg selv ønskede å delta i og det blev sendt til danmark det var et optag vi selv har lavet og har ikke noet med ånder at gjøre da det var et realytiprogram så det var personlig data vi skulle få på bånd, så kom jackie fra tv norge og skulle høre vor historie og hendes bånd optag fra 2 etage gik også i stykker, og da selve optaget til åndersmakt blev lavet måtte vi ta om de optag der var taget på 2 etage efter at lilly havede taget bort det som generede os, så måske du har ret det er ikke meningen at det skal på tape, men det kom jo på tape da de var i sin tid dette bånd er alle velkommen til å endenvende analysere mm det er ikke fake, også derfor jeg byder alle velkomme hjem til mig, for dem som skulle tvivle og selvfølgelig også dem som er overbevist, jeg er ikke igang med å prøve at overbevise noen om noet men syntes bare det kunne være hyggelig, jeg kan jo ikke garentere der sker noet, men som jeg har sagt før, så sker der noet her næste så godt som hverdag, og jeg har nu aldrig tenkt på å sætte kasette bånd på optag, men jeg har faktisk været inden på tanken å sætte op mit alm vidio i barne værelse for å se hva som sker om natten derinde, da det er min lille gut som ser dem.
tenket det faktisk ikke som en udfordrig men nu hvor den er ude syntes jeg det var morsomt nu har alle chancen som musen sier.
forsat fin påske fra mig
Antall ord: 328
Et venligt ord et venligt ord
hvor gør det sjælen godt
som duggen på den tørre jord det lokker frem et blomster flor O tak for hvert et venlig ord
Ja for det mindste blot.
sorry hvis jeg var litt for spontan når det gjaldt å legge inn akkurat det sitatet anny, det var i alle fall ikke vondt ment! kan fjerne det hvis du ønsker det?! det er jo så mange andre steder det sies å være aktivitet...
og jaktmann, jeg vil ikke begynne en diskusjon om noe jeg ikke har nok kunskap om, jeg vet ikke om det er meningen at vi skal vite det ene eller det andre. det må vær enkelt av oss ta sitt eget standpunkt på, men ja, har vært inne på den tanken selv, men kan jo ikke si det er slik bare fordi jeg har tenkt tanken.
en annen ting er at når jeg kom med denne tråden, så hadde jeg ikke meg selv i tankene i noe styr og stell. bare for å få det på det rene, for jeg har nemlig ikke kunskaper nok på noen av disse områdene. men jeg kunne sikkert ha blitt brukt til å bære utstyr, for det kan det jo hende jeg duger til
og hvorfor skulle ikke BA kunne være med, han måtte jo være den perfekte motvekt...
Tror ikke Anny bryr seg om at du siterer henne - det er nok helt greit.
Og hva "invitasjonen" innebærer finnes det selvfølgelig visse betingelser.
1) Alle er i utgangspunktet velkommen, uavhengig av overbevisning.
2) Det er av plasshensyn litt "først til mølla". (Ved stor pågang avgjør Anny - hun er verten her).
3) Man må enten være et godt kjent medlem her inne, eller man må identifisere seg på annen måte. Dette fordi det er et privat hjem og det er alltids greit å vite hvem man slipper innenfor dørene (tenker da på at mange "utenfor" forumet også leser her).
Og husk - det er barn hjemme her og all røyking foregår utenfor.
Ellers er det stor hage med fine muligheter for å være ute og grille, og totalt er det nok plass til en 20-30 gjester hvis man selv medbringer luftmadrass og sovepose.
Det er også tilgang til bredbånd, både trådløst og via kabel, for den som måtte ønske det.
hei igjen ja en påske lur og dan har været her, ja alle er velkommen, og musen du må sitere meg så tosset du vil, din ide var fin den :mozilla_laughing: og selvfølgelig er du velkommen du også, jeg er heller ikke expert på dette område, jeg er en dygtig glass kunstner det kan jeg skryte av, men alt dette paranomale er selv blevet smidt ut i synse jeg selv, og jeg oplever mer og mer og forstå mindre og mindre men da alle som komme her i huset ser og høre ting også er det jo oplagt for folk som er her til at komme og måske få høre eller se noet, og gætter på at de som virkelig kan og ved masse nok ikke befinder sig på steder som her inde de trenger det ikke.
Ann
Antall ord: 147
Et venligt ord et venligt ord
hvor gør det sjælen godt
som duggen på den tørre jord det lokker frem et blomster flor O tak for hvert et venlig ord
Ja for det mindste blot.