Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderDemoner

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
BMFLEX
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 23 Nov 2005 03:14
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oslo, Helsfyr

Re: Demoner

Innlegg av BMFLEX »

DeLaMorte skrev:Jeg vet ikke helt om dette er det rette stedet å legge ut om dette på men her ble det nå alikevel.

Som sikkert mange av dere har lest i innleggene mine så har jeg fortalt litt om at jeg hadde en kjæreste som var besatt av en demon. SOm jeg har sagt før var jeg jo veldig skeptisk til dette, siden det ikke var en del av min tro og religion, og litt for sci-fi for meg. Men slik var det nå, etter uendelige uker med bevis etter bevis, ikke bare for meg men også for andre. Vi så en tydelig forandring i han..(mennesket altså).. Han var så god og snill mot alle, før jeg brøt ut en slags "kraft" i han. En ond kraft. Etter dette så utviklet han seg mer og mer.. Jeg gjorde det selvfølgelig ikke med vilje.

Søndag 15mai så dro vi hjem til meg, der jeg var alene. Og på kvelden, etter mørkets frembrudd (så dum jeg var med tidspunktet) så fortalte jeg ham at jeg ikke orket mer. Det ble for en stor psykisk påkjenning å måtte takle denne demonen, og så sa jeg at hvis ikke jeg klarer det, så kommer ingen andre heller til å gjøre det, så han burde fjerne det for å få et lykkelig liv. Etter mye om og men begynte han å lyve om vennene mine, og det avslørte jeg han på.

Etter dette ble han det leger og psykologer ville halt sinnsyk, ustabil, gal. Eller det jeg ville kalt: demonen. Han begynte å hvese ut latin, skifte kroppsform(det stakk ut ben under huden hans), øynene begynte å lyse rødt og han kastet meg ned på sengen med en utrolig stor kraft, som jeg aldri har sett maken til.. Han prøvde å kvele seg selv med et gullkors han har rundt halsen mens han skrek at han håpte jeg ble voldtatt og at jeg rtna i helvete. Han gikk så opp på kjøkkenet mitt, og det ble stille. Jeg trodde han hadde gått så jeg gikk opp for å se. Der sto han med en stor kjøkkenkniv, klar til å ta meg. Han lo ondt, smilte sleskt og gikk rart. Jeg løp ned på rommet mitt og låste døren. Jeg var ganske rolig akkurat da. Han gikk så ned utenfor døren min og begynte å si med en ekkel og ond stemme at han var seg selv, og ville gi meg et adjø kyss. Jeg sa til han at det skjer når helvete fryser til is. Da lo han og gikk ut. Jeg trodde han dro, men da dukket han opp utenfor vinduet mitt, og kvesset tennene mens han sint lagde et hjerte på vinduet.

Veninna mi kom heldigvis og hentet meg. Men da hun kom så knakk jeg totalt. Men etter den dagen så føler jeg meg fri. Han sa tre engler hadde vært og fjernet ham, men selv om jeg er skeptisk til at han er borte, så plager han ikke meg mer. Men jeg merker i ettertid etter hele forholdet at alt gjør meg paranoid. Jeg klarer ikke å skille virkelighet fra fantasi, det gjør virkelig vondt. Alt skremmer meg, men bare på natta. Jeg føler jeg er overmottagelig for det paranormale.

Nå vet dere situasjonen min, håper på støtte og hjelp, enten dere tror meg eller ei. Det er bare det jeg ønsker. Støtte og hjelp.

Takk for at dere tok dere tid til å lese:)

Blessed be...

Hei.
Antall ord: 598
Life is cruel, why should the afterlife be any different?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
BMFLEX
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 23 Nov 2005 03:14
19
Lokalisering: Oslo, Helsfyr

Innlegg av BMFLEX »

okay... hva som skjedde med forrige innlegg... det er uforklarlig....;)

Men det jeg prøvde si:

Hei!!!

Som en asfaltcowboy, så må jeg si at dette med "røde" øyne, aggressiv oppførsel og generelt forbanna stemning har jeg vært borti før.Særlig når jeg har jobbet som vakt i oslo:)(det er visst sånn at pupillene kan forandre seg ved mye sinne, just so you know). Men det jeg reagerte på, som jeg har vanskelig med å forstå er det med at kroppen forandrer seg. Hvordan ser du det? Hvor på kroppen? Det er jo mange som klarer vri ting ut av ledd og lignende..

og jeg må bare nevne det at; Dersom jeg hadde hatt en kjæreste som jeg visste hadde vært inn i ånder, demoner o.l, så hadde nok jeg fort lagt skylden på demoner for min dårlige oppførsel.

Og jeg er veldig flink til å "kopiere" språk selv, men da kan jeg selvfølgelig ikke si en setning som har noe mening. I hvertfall ikke med mindre du legger godvilja til.....

Mulig jeg er litt brei i munnen her, men du skjønner hva jeg menner.

Men jeg sier ikke at det du mener er demoner, ikke er det. For det har jeg ingen kunnskap til å mene noe om. Jeg sier bare at jeg tror det er flere mulige naturlige forklaringer her.

Men uansett, tror nok det er best å legge dette forholdet på is.
Men selvfølgelig, you choose, you loose....

Og nå skal det sies at jeg kun har lest det første innlegget, så vet dere det.....
Antall ord: 272
Life is cruel, why should the afterlife be any different?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.

Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
lille-my
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 19 Nov 2005 20:44
19

Innlegg av lille-my »

Må bare si at det må ha vært en forferdelig opplevelse for deg, det er traumatisk å oppleve slike ting.

Vurderte du å melde han til politi for vold? Jeg synes at det lyder litt underlig at 3 engeler bare kom og hentet det onde.
Det han gjorde mot deg er under ingen omstendigheter i orden og etter det du har fortalt her inne synes jeg at han slapp veldig enkelt fra det han gjorde mot deg. Har du vurdert å få noe profesonell hjelp til å takle det som skjedde? Eller har du noen du kan betro deg til slik at du får snakket ut om det som skjedde.

jeg håper at du har det litt bedre nå :)

Masse varme hilsner og tanker fra meg
Antall ord: 125
Take care

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Silky
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 08 Des 2005 00:12
18
Lokalisering: vestfold

Innlegg av Silky »

hei! du som har opplevd dette.. Jeg synes det er fælt at du blir møtt med så mye motgang istedet for forståelse.. Jeg er helt enig i at man ikke skal avfeie medisinske årsaker, men det høres ikke ut som folk er åpne for andre muligheter her..og det overrasker meg litt.. Jeg vet ikke hva som er riktig eller galt i denne situasjonen, og jeg skjønner at du sliter med å gå videre med det, men til tross for det så er han faktisk farlig for andre enn seg selv.. Blir veldig provosert av folk som sier du skal "klype deg i armen" og at "du ikke kan skille mellom fantasi og virkelig het"!! Hvordan i himmelens navn kan de vite det??? Høres jo ut som om de har vært der... Farlig å komme med sånne påstander også folkens.. Man skal heller ikke avfeie at det faktisk finnes demoner.. Jeg, for min del VET at det finnes mye vi ikke kan forklare.
Håper du finner fred til slutt..og klarer å bruke dine opplevelser til noe positivt!

PS! Interessant side om ting vi ikke kan forklare: http://home.c2i.net/kadjina/index.htm

:mozilla_innocent:
Antall ord: 201

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Silky
Nybegynner
Nybegynner
18

Innlegg av Silky »

ps. så nå at du selv skriver at du ikke kan skille mellom fantasi og virkelighet og det er jo ikke så rart etter dte du har opplevd.. Kanskje du bør vurdere å snakke med noen, ikke vondt ment, men det har hjulpet for meg :mozilla_laughing:
Antall ord: 47

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Silky
Nybegynner
Nybegynner
18

Innlegg av Silky »

Vilya PPV skrev:Vil bare si først at uansett hva som var årsaken til denne opplevelsen, så høres det forferdelig skremmende ut. Skjønner godt at du ble redd og ønsker hjelp til å komme over dette.

Men jeg må også få lov til å si at det må være tillatt å komme med kritiske spørsmål og spørre etter alternative forklaringer til en demon. Det blir litt skremmende her inne dersom det ikke skal være lov med alternative forklaringer til det paranormale :wink: Jeg mener altså ikke å være nedlatende eller påstå at jeg vet bedre enn deg, bare at ut fra det du skriver så tenker jeg umiddelbart at det kan være andre forklaringer på dette.

Har spesielt lyst til å nevne at i tillegg til de ulike former for schizofreni, finnes det en mer sjelden lidelse som på norsk oversettes med "splittet personlighet". Noen har kanskje sett filmen Evas tre ansikter? Dette er en lidelse der det kan eksistere tilsynelatende helt ulike personligheter innen et individ. Disse personlighetene kan være totalt ulike hverandre. Ikke bare i forhold til tankevirksomhet og personlighet, men de kan også se ganske ulike ut. Eksempler her er forskjellig gange, forskjellig kroppsholdning, forkjellig uttale- stemmen kan også være veldig ulik. Noen ganger vet " den opprinnelige" personligheten om en eller flere av de andre. Lidelsen oppstår gjerne i veldig ung alder. Jeg kunne skrevet mer om dette, men poenget mitt er bare at for meg er det ikke opplagt at demonbesettelse er eneste mulige forklaring her.

Ellers må jeg si meg enig med fjottemor i at dersom du etter denne opplevelsen har vansker med å skille fantasi fra virkelighet må du ta dette på alvor.

Håper du får hjelp til å komme over denne opplevelsen!

Vilya

Hvordan kan man vite hva som er fantasi og hva som er virkelighet? Er DU sikker på at din virkelighet er virkelig? Og hvordan vet du at det som er ikke-virkelig faktisk er det???

En ting til, forskere ANER IKKE (ref: http://www.shdir.no/helsebiblioteket/em ... e32794.ece ) hvordan eller hvorfor disse medisinske årsakene/psykiske sykdommene oppstår. Hvordan kan man utelukke demoner da? Kanskje det er netopp dette som har skjedd med flere? Jeg aaaner ikke, men jeg stiller likevel spørsmålet, for at vi må være ÅPNE!!! Vi vet ingenting...

Og til deg delamorte: http://www.med.uio.no/us/dn/dninfo/persfors.htm
http://www.psykiskhelse.no/artikkel.asp?id=1564
http://www.lommelegen.no/art/art2408.asp
Du har har sikkert lest mye sånt som dette, men hvis du finner likhetstrekk eller noe hos din forhenværende kjærste så kan det jo hende at feks. medisiner ville funke på han oxo.. Prøver bare å hjelpe..lykke til:)
Antall ord: 465

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
madjava
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 01 Des 2005 21:35
18
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av madjava »

Delamorte, kan det ha vore psykopatiske utslag det du opplevde, dvs at eks'n var og kanskje er psykopat? Psykopater er veldig flinke til å gli inn i forventa roller på ein måte...

Eg har aldri møtt demoner, og får sikkert ikkje møte nokon heller. :(
Antall ord: 48
If we spread truth like a disease
we might just infect those around us
with intelligence

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Markus Thonhaugen
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 27 Des 2005 22:45
18
Lokalisering: Bjerka, Nordland

Evidence?

Innlegg av Markus Thonhaugen »

DeLaMorte skrev:bjørn, når kunne en hjernetumor begynne å flytte på ting? snakke et språk aldri lært? forandre kroppsfasongen? få deg til å få krefter?
Du må bare unnskylde min skepsis, men...ehh...det er ikke Exorcisten du har sett? Hadde jeg vært i ditt sted ville jeg dokumentert det du beskriver i enten levende bilde (film), statisk bilde eller lydopptak, slik at skeptikere som meg hadde fått seg en på tugga!
Antall ord: 76
Spøkelsesdokumentaren blir produsert av Stalo Films:
http://www.stalo.org (online fra Fredag 28. April)

Tips? Send e-post til:
markus@websnacks.net

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

daffen
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 28 Des 2005 14:45
18

Litt off topic

Innlegg av daffen »

(Det jeg skriver er basert på den kristne bibeltro ettersom dette slår meg naturlig når det blir snakk om engler å demoner, rett meg eller kritiser meg viss dette ikke er en "selvfølge")

-Gud er allmektig. Dette er noe som blir praktisert av alle kristne religioner jeg kjenner til.
-Gud er god. Gud vil gjøre alt for å stoppe ondskap mot mennesker.
-Satan var en av guds engler, jeg finner det urealistisk at Gud som da er allmektig ikke har makt over Satan.

Det jeg da stiller meg kritisk til er troligheten ved at demonen ble hentet av englene(som da må være guds "tjenere"?) etter dette grusomme hadde skjedd. Viss dette da er sant, noe jeg som skeptiker ikke kan svelge før jeg har bevisene i hendene mine, hva er fornuften bak Guds handling? La demonen gjøre ondt, så hente den? (trekker inn pakten mellom Gud å Satan som skrevet i bibelen å andre hellige skrifter, filmatisert i filmen Constantine)

Jeg prøver å stille troligheten til ekstypen din i et annet lys.

Uansett, jeg føler med deg viss dette virkelig har skjedd DeLaMorte, å håper at du ikke tar skepsisen min personlig. De eneste jeg stoler blindt på i verden er min familie å mine nærmeste venner.
Antall ord: 212
How can my wish come true; no questions without answers, no answers without reason, no answers without knowledge. I can never be completely happy in this life, hopefully can someone like me once find this to be their reality.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

>wiz

Innlegg av >wiz »

Jaja, men jeg tror ikke dette handler så mye om kristendommen. Ikke mange kristne her inne.

For meg er demoner like sannsynlig som ånder.
Antall ord: 24

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Jonette<3
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 10 Mar 2006 19:00
18
Kjønn (valgfri): kvinne
Lokalisering: Fetsund

åå gud bære seg!!

Innlegg av Jonette<3 »

jg forstås ikke hvordan du greide og å holde dg rolig i en sånn situasjon. mn som oftest kan man plutselig forandre seg, ha neksen din, han trur jg ble besatt, jg skal ikke si mye, mn dt minnte mg mye om exorsisten!!!
Antall ord: 44
There's more between heaven and earth

Ida Jonette

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

cathrine91
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 12 Mar 2006 17:53
18
Lokalisering: randaberg

Innlegg av cathrine91 »

unnskyld meg De LaMorte,men på meg så virker det som om du ikke vil vite om det er naturlig eller ei .. du må jo være litt åpen for at det kan ha vært en naturlig forklaring på det som skjedde kjæresten din ..
jeg syns det hører ut som om det du opplevde,hører litt ut som et film-øyeblikk..
MEN hvis det virkelig er sant at det var virkelig , syns jeg du bør få ham til å oppsøke lege og se om han kansje har fått en skade etter et slag i hodet ..

lykke til! :mozilla_smile:
Antall ord: 105

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
mordecai
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 11 Nov 2004 08:36
20
Har takket: 2 ganger

Innlegg av mordecai »

Selv jeg som radikal kristen har vanskeligheter med å tro på hans teorier angående de 3 engler, om de virkelig er reelle. Jeg tror det heller kan være medisinske grunner igrunn. Men utover det så har jeg selv ingen erfaring om dette emnet. Sjekk http://demonbuster.com/ hvis du fortsatt tror at det er demoner bak det hele:)
Antall ord: 59

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
mordecai
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 11 Nov 2004 08:36
20
Har takket: 2 ganger

Innlegg av mordecai »

Antall ord: 6

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
DeLaMorte
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 29 Mar 2005 21:18
19
Lokalisering: Oslo

Hallo folkens!

Innlegg av DeLaMorte »

Nå er det lenge siden jeg har vært her. Har lest resten av diskusjonen nå.

Nå har det gått ca ett år siden denne mye diskuterte episoden. Var det sant? var det ikke sant? for å være helt ærlig: jeg vet faktisk ikke enda.

Hver natt, hver eneste natt siden episoden, har jeg hatt de verst tenkelige marerittene man kan ha. Blod, død, mord, insekter, absurde situasjoner, mennesker, skapninger osv. Hver eneste natt.

Psykisk er jeg ok faktisk. Har etablert meg i oslo, og har et fantastisk liv. Så hvorfor disse marerittene?

Besøkte en healer, som skulle hjelpe meg. Hun fikk tak i noe inni meg, hun mente det var noe som var inni meg, fulgte etter meg, hjemsøkte meg. Men hun fikkd et ikke ut. Så da vet ikke jeg lenger hva jeg skal tro men har ihvertfall funnet nogenlunde fred.

Til dere som ikke helt kan sette dere inn i situasjonen: Det kan ingen andre heller.. det er det bare jeg og han som kan.. det har jeg funnet ut nå.

Dere som vil kan møte meg til en kaffe i oslo en gang hvis dere har lyst, dette er ikke for å prøve å overbevise dere om at demoner eksisterer, men jeg vil vise dere at jeg er en helt normal, jordnær jente.

Håper det går bra med alle sammen!

hilsen meg
Antall ord: 233
gubben og gamla satt og dro og ikke fikk opp roooota... hadde de hatt han enmann der så hadde de fått opp roooota..

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links