^Idril^ skrev:Jeg hadde nettopp en link om dette, men kalte den dødeggere... for jeg husket ikke hva det het... men mannen til mamma hadde det... hun hørte han fem minutt før han kom...
Takk for den, etter litt leting fant jeg tråden din også, har nok ikke fantasi nok til å lete på "dødeggere" for å se om noen har noen tanker om vardøger, nei :mozilla_cool:
Men jeg må jo legge til at jeg håper da at moren din virkelig tar feil i sin tolkning av dette fenomenet - i motsatt fall betyr det altså at min familie skal rammes av en rimelig stor tragedie...

siden både min mann, min bror og jeg er utstyrt med slike, mener jeg...(min far hadde også en slik en, men han ble kjempegammel...- får klamre meg til den trøsten så lenge)
Moren til en venninne av meg hadde en annen teori: Mennesker som har vardøger er mennesker som utstråler en spesiell positiv og kjærlighetsfylt energi. Vardøgen går foran for å varsle om at gleden kommer til huset ditt... Men på den annen side, så kan det jo tenkes at hun hadde den teorien pga. min vardøg...
Det finnes sikkert tonnevis av teorier på dette, men ikke dertil mindre interessant. :mozilla_cool: