Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Pendler, spåkort, søkepinner, krystaller og andre hjelpemidlerKrystaller, hva og hvordan..

Pendler, spåkort, søkepinner, krystaller og andre hjelpemidler
Heksepusen er moderator.

Moderatorer: Asbjørn, mod klarsyn, mod hjem

galaxy - sluttet

- - Krystaller, hva og hvordan..

Innlegg av galaxy - sluttet »

Terra skrev:Var innom en liten alternativ butikk som jeg ikke har visst om før. Den lå litt bortgjemt i en liten sidegate. Skal si de hadde mye spennende der av krystaller, steiner, figurer, musikk, engle og tarotkort mm. Butikken heter Pachamama og den ligger i Industrigata 47 i Oslo på Majorstuen. Skal si det var mye fint å se på der... Kom ut med både et armbånd av rosenkvarts (for tiden min yndlingsstein som jeg også har i et anheng mm. Den gir sånn ro) og en for meg ny stein som heter orange kalsitt. Ble bare trukket mot dette og måtte bare ha det! :notworthy:

Skriver litt om disse steinene her for kanskje fler er interessert i å vite mer om dem:

ROSENKVARTS
Gir lyst på livet, mildhet, glede og forløsning. Den lærer oss om tilgivelse, gir oss kontakt til kjærlighetens kilde, og knytter glade bånd mellom kropp og sjel.
Chakra: Hjerte
Fysisk: Til å bli gladere av, god ved stress, motløshet og depresjoner

ORANGE KALSITT
Kalsitt er en av de vanligste og mest verdifulle krystaller i vår tid. I tillegg til Kalsittens generelle egenskaper, vil den orange Kalsitten integrere en god energiflyt og fremme forståelse for alle de fire legemene du består av. Dermed kan du bevege deg mot ditt høyere mål: å forene det høyere og det lavere i deg.
Det handler om å bli mer av den du er: din sjels lys og skjønnhet.
Chakra: Sakral og hals
Fysisk: Øker den mentale kraften, styrker hukommelsen

(Kilde: Pachamama - Industrigata 47 i Oslo)

Den har jeg ikke vært på, men på Pachamama på kirkeristen ved Karl Johan Dronningens gate 27 :)

Har en ganske stor krystall og stein-samling her til pynt og har ikke kommet så langt å ta dem i bruk til noe annet. Kjøpte en ametyst-geode på 12 kilo til bare kr 1000 på Oslo geologisk museum, egentlig ok pris :)
Antall ord: 328

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gjest002
Konto avsluttet
Innlegg: 100
Startet: 03 Jun 2010 12:04
13
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Har takket: 30 ganger
Blitt takket: 38 ganger

- Krystaller, hva og hvordan..

Innlegg av Gjest002 »

Oi, en ametyst-geode på 12 kilo, den må bare være helt nydelig! :flirt
Antall ord: 14

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Nephandi
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1668
Startet: 22 Mar 2011 15:27
13
Kjønn (valgfri): Trollkjerring
Lokalisering: Våte og mørke Sotra utenform trolske Bergen.
Har takket: 125 ganger
Blitt takket: 274 ganger

- Krystaller, hva og hvordan..

Innlegg av Nephandi »

Jeg viste ikke at det var mer enn en Pachamama butikk jeg. Ofte når jeg er i Oslo så stikker jeg innom den som ligger rett opp gaten fra Oslo S men jeg vet ikke hva adressen der er, de har ofte helt fantastiske stener og betjeningen kan veldig mye. Jeg anbefaler denne butikken på det varmeste.

Foresten jeg så merket jeg meg at det stod noe om uslepene stener, eller mer rettere sagt bilder av dem for identifisering, da vil jeg bare få si at det ofte er stor forskejellpå hvordan en rå og en slipt sten ser ut så det er ofte ikke lett å se bilder av en rå sten og så bruke den til å identifisere en slipt en og vice versa.
Antall ord: 125
From the religious books of ancient Egypt we learn that the power possessed by a priest or man who was skilled in the knowledge and working of magic was believed to be almost boundless.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
camillah
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 555
Startet: 10 Feb 2005 16:45
19
Lokalisering: somewhere over the rainbow
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 11 ganger

- Krystaller, hva og hvordan..

Innlegg av camillah »

Har noen lyst til å forklare meg hva dere bruker ametyst, falkøye pg månestein til? Og evt betydningen av dem, eller hva de betyr for dere? :-)
Antall ord: 27
Eneste man med sikkerhet vet om livet, er at det går videre

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
xyrea
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 763
Startet: 26 Apr 2012 20:09
12
Kjønn (valgfri): Kjærring!
Har takket: 268 ganger
Blitt takket: 636 ganger

- - Krystaller, hva og hvordan..

Innlegg av xyrea »

camillah skrev:Har noen lyst til å forklare meg hva dere bruker ametyst, falkøye pg månestein til? Og evt betydningen av dem, eller hva de betyr for dere? :-)
Hm, hvis jeg noen gang begynner å savne følelsen av å bli gal kunne jeg bruke en ametyst noen dager for samme effekt. De betyr øøh, 'pen lilla stein'.
Antall ord: 57
... for the demon shall bear a nine-bladed sword. NINE-bladed! Not two or five or seven, but NINE, which he will wield on all wretched sinners, sinners just like you, sir, there, and the horns shall be on the head, with which he will...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Isan
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1743
Startet: 26 Apr 2007 20:39
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: i den egentliges hode
Har takket: 742 ganger
Blitt takket: 472 ganger

- Krystaller, hva og hvordan..

Innlegg av Isan »

Camillah, nå er det mange som mener at de ulike steinsortene kan styrke ulike egenskaper eller heale hver sine tilstander/plager, eller hjelpe til i slike prosesser, men alt dette vet du kanskje allerede :) Det finnes noen nettsider - og bøker - som har nokså samlet informasjon om dette. Sjøl frekventerer jeg ikke sånne noe særlig, så jeg har ingen adresser i hodet, men jeg vet at flere har vært nevnt diverse ganger også på Paranormal.

_Jeg_ syns at en stein betyr det jeg føler for at den betyr der og da. Og sånn sett syns jeg at en hvilken som helst - gråstein for den del - som jeg finner ute på et aktuelt sted, kan føles vel så nyttig som en man må betale i dyre dommer for.

Det er _mitt_ ståsted :)
Antall ord: 140
Åpen for det aller, aller meste - kritisk til alt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
camillah
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 555
Startet: 10 Feb 2005 16:45
19
Lokalisering: somewhere over the rainbow
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 11 ganger

- Krystaller, hva og hvordan..

Innlegg av camillah »

Joda, vært på forksjellige nettsteder osv, men syns det er intr å høre folkets meninger.. :-)
Ja, hvorfor ikke en grå sten, tror man bare må gå etter følelsen og det msn føler er riktig der og da..
Antall ord: 40
Eneste man med sikkerhet vet om livet, er at det går videre

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Boble83
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 2
Startet: 21 Nov 2013 19:53
10
Har takket: 1 gang

- - Krystaller, hva og hvordan..

Innlegg av Boble83 »

Jeg har kjøpt mine første krystaller, så nå er de på vei. Suger til meg info her :)
Antall ord: 19

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links