UFO, Kornsirkler & fenomenFenomenet som endret mitt synspunkt på livet!

Forumet handler om Uidentifiserte Flygende Objekter, steder det har blitt observert UFO i og utenfor Norge, samt det verdenskjente fenomenet Kornsirkler

Moderatorer: Asbjørn, mod univers, Mod Fakta og, mod si hei, mod_spøkeguiden, mod ufo, mod engler

Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

caspersokrates skrev:Har du gått rundt jorden selv? Hvordan vet du da at jorden er rund?

Kan du gi meg dokumentasjon fra seriøse forskere som beviser at båten faktisk ikke synker.
Du kan stå der og vente og se om båten kommer tilbake. Hvis den gjør det har den ihvertfall ikke sunket. I mellomtiden kan du se på flere båter og se om alle synker på samme avstand fra deg.

Kanskje en av dem kommer tilbake, og da er det klart at de ikke synker.

Det finnes flere forum som passer både for skeptikere og andre. :) Kanskje vi er på noen av disse i tillegg?
Antall ord: 112

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.

I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 01 Mar 2007 11:02
17
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Innlegg av Kimbara »

caspersokrates skrev:Har du gått rundt jorden selv? Hvordan vet du da at jorden er rund?

Kan du gi meg dokumentasjon fra seriøse forskere som beviser at båten faktisk ikke synker.
Morsomt å være litt vanskelig en gang iblant for å få fram billige poenger.
Les litt om jorda her: http://en.wikipedia.org/wiki/The_Earth
Antall ord: 59
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Skeptikerdama
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 03 Aug 2007 15:21
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Asker

Innlegg av Skeptikerdama »

Ta en titt på skepsis blog. Det er nesten like morsomt som her!
Antall ord: 13

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Shania
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 03 Nov 2007 02:10
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Tønsberg
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Shania »

Hva med jordeenergien. Mange finner at kornsirkler finnes i områder med spesielle fjellgrunner. Bl.a. i england. Husker ikke helt hva dette fjell laget heter. Jeg opplever vel mest at det er en hilsen. At vi ikke er alene. Ikke først og fremst i forhold til Aliens. Men like mye jordens egen bevisshet og entititer i andre dimensjoner. Også kalt engler.
Så på en annen tråd om universets former og mønstre, som går igjen i det alle minste til store galakser.
For meg er de mer noe å glede seg over, kjenne på og ta inn. Enn å mentalt analysere og forstå det med hode.
De er vakre og gir en dyp gjenkjennelse i min sjel.
Takk for fine sider om det.
Antall ord: 125
I choose the easy button.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
caspersokrates
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 14 Feb 2008 10:52
16

Innlegg av caspersokrates »

Kimbara skrev:

Ser ikke noe der som er annet enn påstander da:)

Det er fortsatt ikke bevis.

Og bevis, det liker vi vel, gjør vi ikke?
Antall ord: 87

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
17

Innlegg av Kimbara »

Shania skrev:Hva med jordeenergien. Mange finner at kornsirkler finnes i områder med spesielle fjellgrunner. Bl.a. i england. Husker ikke helt hva dette fjell laget heter. Jeg opplever vel mest at det er en hilsen. At vi ikke er alene. Ikke først og fremst i forhold til Aliens. Men like mye jordens egen bevisshet og entititer i andre dimensjoner. Også kalt engler.
Så på en annen tråd om universets former og mønstre, som går igjen i det alle minste til store galakser.
For meg er de mer noe å glede seg over, kjenne på og ta inn. Enn å mentalt analysere og forstå det med hode.
De er vakre og gir en dyp gjenkjennelse i min sjel.
Takk for fine sider om det.
Det kommer for det første an på hva du legger i ordet "jordenerg"?

Og jeg blir nødt til å stille deg spørsmålet; hva med alle de sirklene som beviselig er laget av mennesker, som er av akkurat samme art og utrykk som de vi ikke vet noe om enda?
Antall ord: 179
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
17

Innlegg av Kimbara »

caspersokrates skrev:
Kimbara skrev:

Dette blir rett og slett bare barnslig.

Les denne: http://ga.randers-hf-vuc.dk/matlex/jorden.html#model
Antall ord: 108
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
caspersokrates
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 14 Feb 2008 10:52
16

Innlegg av caspersokrates »

Kimbara skrev:
caspersokrates skrev:
Kimbara skrev:

Har du faktisk lest denne siden selv? Barnslig, javel, men det er bare påstander som står der fortsatt.

Klart jeg vet at jorden er rund. Jeg kjører bare samme taktikk som skeptikere gjør når det kommer til "bevis".

Et sted må man bli enige om hva som er godt nok bevis. At det er konsensus blant vitenskapsmenn kan ta tiår, ja, muligens hundrevis av år.
Og selvom man oppnår konsensus så betyr ikke det at de har rett. (MENNESKESKAPT Global oppvarming)
Antall ord: 198

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
17

Innlegg av Kimbara »

caspersokrates skrev:
Har du faktisk lest denne siden selv? Barnslig, javel, men det er bare påstander som står der fortsatt.

Klart jeg vet at jorden er rund. Jeg kjører bare samme taktikk som skeptikere gjør når det kommer til "bevis".

Et sted må man bli enige om hva som er godt nok bevis. At det er konsensus blant vitenskapsmenn kan ta tiår, ja, muligens hundrevis av år.
Og selvom man oppnår konsensus så betyr ikke det at de har rett. (MENNESKESKAPT Global oppvarming)
Jeg har da kommet med langt mer bevis enn de fleste troende klarer å skrape sammen her.

Uansett: når folk kommer med ville påstander om jordenergier, hjelpere, PSI-baller, fartøyer fra det ytre rom, kornsirkler som beskjeder fra ditt og datt, osv., så burde det være mulig å fremlegge dokumentasjon som ikke inneholder løgn eller tvetydige utsagn og bilder. I det minste går det an å forklare hvorfor man syns det er det mest sannsynlige.
Utsagnet "jeg tror, altså vet jeg" faller på sin egen urimelighet.

Den viten vi har i dag er langt fra endelig, det har du helt rett i. Det som er bevis for en ting i dag, kan gjerne forandres i morgen. Men allikevel velger jeg å holde meg til det vi vet og som virker sannsynlig, framfor å 'tro' noe jeg ikke har annet belegg for enn min subjektive oppfatning av et fenomen eller liknende.
Det er mye å sette seg inn i innen psykologi og vitenskap, og jeg kan bare en brøkdel av det, men det er nok allikevel mer enn "vanlige" mennesker gidder å sette seg inn i, noe som stadig viser seg på blant annet "bildebevis"-fronten, eller det å stole på hva mennesker sier.
Antall ord: 292
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
UFO
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 06 Nov 2006 01:15
18
Har takket: 603 ganger
Blitt takket: 389 ganger

Innlegg av UFO »

Det er hyggelig å erfare at selv den mest inbitte og jordnære forskere/Vitenskapsmenn generelt har åpnet "døren" i sine meninger om at vi mest sannsynelig IKKE er alene i universet. Det at de i tildligere tider mente det motsatte kan sikkert grunne i at de var redd de skulle drite seg ut og ikke bli tatt alvorlig. Bli utsøtt at det gode selskap.

Vi har vel ingen beviser for at det finnes utenomjordisk intelligent liv.?
Ikke at de har vært her heller - eller for den sak skyld er her heller.

Heller har vi vel ingen bevis for at disse "skøyerne" lager kornsirkler for å
pirre vår nysgjerrighet eller sende oss et budskap.

MEN, sånn sett så har vi vel heller INGEN bevis for at det IKKE er tilfelle ?

Lurer på hva det hadde vært OM det ikke hadde vært "noen ting" ?
Hva er " ingen ting" ? Det ligger jo over menneskets fatte-evne. Kanskje det er derfor vi ikke kan godta ting som er over vår fatteevne ? At det alltid skal finnes en naturlig forklaring på alt :-)

Når det gjelder kornsirkler, uten at jeg kan for mye om dette, så blir jeg ganske imponert over hvor utrolig vakre de er. Hvor store de er, hvor symmetiske de er (virker).
Er dette et reklame gimmick, så legger de jammen mye arbeid i det, og ikke er det noen som oppdager at de lager de heller ?!? Hm.. jaja. Godt gjort er det.
Antall ord: 249

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
17

Innlegg av Kimbara »

ufo skrev:Det er hyggelig å erfare at selv den mest inbitte og jordnære forskere/Vitenskapsmenn generelt har åpnet "døren" i sine meninger om at vi mest sannsynelig IKKE er alene i universet. Det at de i tildligere tider mente det motsatte kan sikkert grunne i at de var redd de skulle drite seg ut og ikke bli tatt alvorlig. Bli utsøtt at det gode selskap.

Vi har vel ingen beviser for at det finnes utenomjordisk intelligent liv.?
Ikke at de har vært her heller - eller for den sak skyld er her heller.

Heller har vi vel ingen bevis for at disse "skøyerne" lager kornsirkler for å
pirre vår nysgjerrighet eller sende oss et budskap.

MEN, sånn sett så har vi vel heller INGEN bevis for at det IKKE er tilfelle ?

Lurer på hva det hadde vært OM det ikke hadde vært "noen ting" ?
Hva er " ingen ting" ? Det ligger jo over menneskets fatte-evne. Kanskje det er derfor vi ikke kan godta ting som er over vår fatteevne ? At det alltid skal finnes en naturlig forklaring på alt :-)

Når det gjelder kornsirkler, uten at jeg kan for mye om dette, så blir jeg ganske imponert over hvor utrolig vakre de er. Hvor store de er, hvor symmetiske de er (virker).
Er dette et reklame gimmick, så legger de jammen mye arbeid i det, og ikke er det noen som oppdager at de lager de heller ?!? Hm.. jaja. Godt gjort er det.
Kornsirkler har vi hatt en ganske stor diskusjon rundt (ganske mange store diskusjoner, men dette er den nyeste): https://www.paran.no/forum/phpbb2/viewtopic.php?t=13217

Kornsirkler brukes aktivt som reklame flere steder i verden, blant annet her: http://no.wikipedia.org/wiki/Bilde:Sthlm_gtb_top.jpg

De mer intrikate mønstrene som vi vet er laget av mennesker er såkalt landart; å bruke terrenget og naturen til å lage kunstverk. Disse er så avansert at man kanskje ikke skulle tro de er laget av mennesker, men i virkeligheten er det nok ikke så vanskelig som det kan virke.
Antall ord: 352
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
84507
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 19 Des 2003 12:18
20
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av 84507 »

caspersokrates skrev:
Kimbara skrev:
caspersokrates skrev:
Kimbara skrev:

Forsåvidt ganske godt poeng du kommer med her... Når alt kommer til alt er skeptikerne her så betatt av sin egen visdom at de glemmer sine egne evner til refleksjoner... Det tales om bevis og sannsynlighet til det kjedsommelige - uten å være fokusert på vår egen bittelille plass i universtes intellektforståelse. Det er både et paradoks; og en selvmotsigelse.
Antall ord: 264

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
17

Innlegg av Kimbara »

84507 skrev:
Forsåvidt ganske godt poeng du kommer med her... Når alt kommer til alt er skeptikerne her så betatt av sin egen visdom at de glemmer sine egne evner til refleksjoner... Det tales om bevis og sannsynlighet til det kjedsommelige - uten å være fokusert på vår egen bittelille plass i universtes intellektforståelse. Det er både et paradoks; og en selvmotsigelse.
Refleksjonene mine stemmer ikke nødvendigvis med dine, 84507. Kanskje er du så opptatt av dine egne refleksjoner, at du ikke er i stand til å se andres?

Hva driver verden fremover? Er det å slå seg til ro med tro og ubesvart teori? Nei, det er å stadig drives fremover, stadig lære noe nytt. Svar avler spørsmål - og vi er i gang.

Hvordan tror du verden hadde sett ut om det ikke fantes noen form for press til å finne forklaringer på det man lurer på? Om alle bare gikk rundt i sin egen lille dogmatiske tro på det de selv finner spennende eller behagelig? Om alle bare "visste" fordi de føler på seg at det er rett, uten at noen stiller spørsmål ved dette ganske egoistiske tankesettet?

Har det noen gang falt deg inn at hver gang noen stiller seg kritisk til din tro, og ber deg finne bevis, så er dette en strålende mulighet til å lære mer om det du mener og tror, og dermed også om deg selv?
Antall ord: 242
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
GJest

Innlegg av GJest »

morsomt dette med bevis.

noe som iallfall er fakta. er at bilder og filmer har økt DRAMATISK av flygende tallerkner. ofte hvor du kan se dem veldig klare. Tekniske eksperter har analysert mange bilder og filmer og sier de er EKTE! - Bevis ! på at filmene og fotografiene er ekte.

Er det utenomjordiske eller menneske lagde tallerkner er spørsmålet da.

utenomjordiske tallerkner ?
http://www.youtube.com/watch?v=1oelsQA0 ... re=related

Amerikansk tallerken:
http://www.youtube.com/watch?v=-m_9_M2m-3M

Russisk tallerken:
http://www.youtube.com/watch?v=gjBiy2ni ... re=related
Antall ord: 95

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
17

Innlegg av Kimbara »

KB skrev:morsomt dette med bevis.

noe som iallfall er fakta. er at bilder og filmer har økt DRAMATISK av flygende tallerkner. ofte hvor du kan se dem veldig klare.

At antallet bilder og videoer av UFO har økt har med tilgjengeligheten på utstyr å gjøre. I våre dager kan vi filme og ta bilder med mobiltelefonen, og et digitalt kamera koster nesten ingenting.
Tekniske eksperter har analysert mange bilder og filmer og sier de er EKTE! - Bevis ! på at filmene og fotografiene er ekte.

utenomjordiske tallerkner ?
http://www.youtube.com/watch?v=1oelsQA0 ... re=related
Det må være noe av det mest latterlige jeg har hørt. Hvor er disse tekniske ekspertene?
Hvis du sikter til det som blir sagt i den videoen må jeg nok skuffe deg, for det var ikke produktet av noe teknisk ekspertise. F.eks. viser de en UFO filmet med et hjemmevideokamera med "low light"-funksjon (hvilket betyr at kameraet har lengre lukkerhastighet, noe som gjør at det tar opp mer lys, men færre enkeltbilder i sekundet), og påstår at "fartøyet" fløy så fort at det oppstod streker på èn frame. For det første kom bevegelsen av at kameraet ble holdt urolig, og for det andre oppstod strekene fordi kameraet tok opp i low light. Ingen teknisk ekspert kunne oversett dette faktum.

Resten av videoen er direkte sprøyt og synsing. Det spilles på folks nysgjerrighet.

Area 51 f.eks. Selvfølgelig vil ikke den amerikanske regjeringen at folk skal luske rundt og ta bilder av en slik base. Det er selvfølgelig topphemmelig på grunn av ny millitær teknologi. Det er ingenting som skulle tilsi at dette har med utenomjordisk liv å gjøre.
Er det utenomjordiske eller menneske lagde tallerkner er spørsmålet da.
Amerikansk tallerken:
http://www.youtube.com/watch?v=-m_9_M2m-3M

Russisk tallerken:
http://www.youtube.com/watch?v=gjBiy2ni ... re=related
Hva har dette med utenomjordisk teknologi å gjøre? Det er mennesker som har forsøkt å bygge flygende tallerkener. Er da ikke noe mystisk i dèt?
Antall ord: 351
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links