caspersokrates skrev:
Har du faktisk lest denne siden selv? Barnslig, javel, men det er bare påstander som står der fortsatt.
Klart jeg vet at jorden er rund. Jeg kjører bare samme taktikk som skeptikere gjør når det kommer til "bevis".
Et sted må man bli enige om hva som er godt nok bevis. At det er konsensus blant vitenskapsmenn kan ta tiår, ja, muligens hundrevis av år.
Og selvom man oppnår konsensus så betyr ikke det at de har rett. (MENNESKESKAPT Global oppvarming)
Jeg har da kommet med langt mer bevis enn de fleste troende klarer å skrape sammen her.
Uansett: når folk kommer med ville påstander om jordenergier, hjelpere, PSI-baller, fartøyer fra det ytre rom, kornsirkler som beskjeder fra ditt og datt, osv., så burde det være mulig å fremlegge dokumentasjon som ikke inneholder løgn eller tvetydige utsagn og bilder. I det minste går det an å forklare hvorfor man syns det er det mest sannsynlige.
Utsagnet "jeg tror, altså vet jeg" faller på sin egen urimelighet.
Den viten vi har i dag er langt fra endelig, det har du helt rett i. Det som er bevis for en ting i dag, kan gjerne forandres i morgen. Men allikevel velger jeg å holde meg til det vi vet og som virker sannsynlig, framfor å 'tro' noe jeg ikke har annet belegg for enn min subjektive oppfatning av et fenomen eller liknende.
Det er mye å sette seg inn i innen psykologi og vitenskap, og jeg kan bare en brøkdel av det, men det er nok allikevel mer enn "vanlige" mennesker gidder å sette seg inn i, noe som stadig viser seg på blant annet "bildebevis"-fronten, eller det å stole på hva mennesker sier.