Jeg har tidligere hatt flere drømmer hvor det føles som om jeg er utenform min egen kropp, for så å bli ett med den igjen når jeg våkner - hvis noen skjønte det.
Jeg kan gi et eksempel, og prøve å beskrive følelsen jeg får i disse drømmene. En gang drømte jeg at jeg og faren min stod på et skjær ute i havet og fisket.(enda jeg aldri pleier å fiske=P ) Jeg hadde tydeligvis fått en sværing på kroken, for pluteslig ble jeg "dratt" bortover, nesten sånn som det foregår på tegnefilm...=P Jeg holdt fast i fiskestangen mens fisken (eller hva det var) svømte bortover vannet i en vill fart, og det føltes som å ta en berg-og-dal-bane. Fikk et sug i magen, og følte virkelig at jeg falt forover Jeg våknet midt i "greia", og jeg følte meg svimmel, at omgivelsene gikk rundt meg selv. Det føltes som om jeg selv stod oppreist i sengen, selv om kroppen min lå, og jo mindre svimmel jeg ble, jo mer ble "jeg ett" med kroppen min og til slutt våknet jeg helt. Da lå jeg i sengen min på vanlig måte.
En annen drøm jeg hadde, var at jeg satt på med en bil som kjørte i nedoverbakke. Plutselig bråstoppet bilen, og "bukket" (eller løftet seg opp på forjhulene) slik at jeg fløy ut gjennom takluken. Jeg fikk den samme følelsen og våknet likt som i den andre drømmen jeg beskrev.
Hvis jeg har døgnet, er jeg alltid kjempetrøtt dagen etter. Da får jeg ofte en følelse av at jeg er i min kropp, men oppfatter ikke helt tydelig det som skjer rundt meg, og jeg blir usikker på om jeg befinner meg i en drøm eller i virkeligheten.
Er det noen som kan ha et forslag til hva dette kan være? Kan man virkelig gå ut av kroppen sin i drømme - eller i det hele tatt? Disse opplevelsene har vel egentlig aldri skremt meg, men jeg lurer stadig på hva det kan være som forårsaker følelsen av å befinne meg "utenfor" meg selv. Håper på (seriøse) svar, på begge deler. :mozilla_smile:
Drømmer, NDO & ut av kroppen ⇒ Ut-av-kroppen-drømmer
Moderatorer: Asbjørn, mod drømmer
-
- Standard bruker
- Startet: 19 Nov 2006 19:19
- 18
- Kjønn (valgfri): jinte
- Har takket: 113 ganger
- Blitt takket: 53 ganger
-
- Standard bruker
- Startet: 29 Sep 2006 00:01
- 18
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Lokalisering: Tranby
- Har takket: 8 ganger
- Blitt takket: 38 ganger
vel, synes det bare høres ut som vanlige drømmer jeg men, kanskje litt intense drømmer. de som opplever ut av kroppen opplever ting som skjer i virkeligheten i den stund de forlater kroppen, og de er da usynlige for verden rundt, dyr kan sense dem har jeg hørt.
og det at du var tilstede ved siden av din far og fisket var vel bare en drøm, og ikke en vrikelighet..
og det at du var tilstede ved siden av din far og fisket var vel bare en drøm, og ikke en vrikelighet..
Antall ord: 75
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 18
Du har rett i at det at jeg stod og fisket, og det med bilen som bråbremset, det var to drømmer. Men det visste jeg. Det var bare følelsen jeg fikk i disse drømmene, som jeg lurte på hva kom av. Det jeg mente med at jeg ikke klarer å få tak i om det er drøm eller virkelighet, hadde lite med drømmene å gjøre.livingdeaddoll skrev:vel, synes det bare høres ut som vanlige drømmer jeg men, kanskje litt intense drømmer. de som opplever ut av kroppen opplever ting som skjer i virkeligheten i den stund de forlater kroppen, og de er da usynlige for verden rundt, dyr kan sense dem har jeg hørt.
Men likevel takk for svar.
Antall ord: 152
☮
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 29 Sep 2006 00:01
- 18
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Lokalisering: Tranby
- Har takket: 8 ganger
- Blitt takket: 38 ganger
åja, du mener at drømmene er så realistiske at du ikke helt vet om det er virkelighet eller drøm?
jeg vet ikke helt om de følelsene du får. men ofte når man drømmer så kjenner du ting, litt dumt forklart. men jeg kan drømme om noe, og når jeg våkner så begynner jeg å gråte fordi jeg har drømt noe skikkeli forferdelig, og det virket så realistisk.. her om dagen drømte jeg at en som står meg nær døde, og nå klarer jeg ikke å tenke på den personen uten å få vondt i magen eller bli lei meg. og jeg tørr ikke å fortelle andre om drømmen, fordi det har hendt jeg har vært sanndrømt..
og du har vel hørt om gutta boys, som kommer i søvne?
jeg vet ikke helt om de følelsene du får. men ofte når man drømmer så kjenner du ting, litt dumt forklart. men jeg kan drømme om noe, og når jeg våkner så begynner jeg å gråte fordi jeg har drømt noe skikkeli forferdelig, og det virket så realistisk.. her om dagen drømte jeg at en som står meg nær døde, og nå klarer jeg ikke å tenke på den personen uten å få vondt i magen eller bli lei meg. og jeg tørr ikke å fortelle andre om drømmen, fordi det har hendt jeg har vært sanndrømt..
og du har vel hørt om gutta boys, som kommer i søvne?
Antall ord: 145
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 23 Okt 2006 10:12
- 18
- Blitt takket: 3 ganger
Re: Ut-av-kroppen-drømmer
Kanskje du egentlig var i ferd med å få eller hadde en slags ut av kroppen opplevelse og at dette påvirket hva du drømte om. Du voknet da fordi det var så spesielt og du oppdaget da at du ikke var skikkelig inne i kroppen din.Diablesse skrev:Jeg våknet midt i "greia", og jeg følte meg svimmel, at omgivelsene gikk rundt meg selv. Det føltes som om jeg selv stod oppreist i sengen, selv om kroppen min lå, og jo mindre svimmel jeg ble, jo mer ble "jeg ett" med kroppen min og til slutt våknet jeg helt. Da lå jeg i sengen min på vanlig måte.
Antall ord: 114
Hvis romvesner kom og behandlet mennesker slik vi behandler dyr, kanskje vi først da forstår hvor onde vi egentlig er.
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 18
Re: Ut-av-kroppen-drømmer
På en måte Vanskelig å forklare, egentlig. Eller at hvis jeg er kjempetrøtt, og egentlig er våken, så er jeg så trøtt og åndsfraværende at jeg er usikker på om jeg drømmer eller om det er virkelig.livingdeaddoll skrev:åja, du mener at drømmene er så realistiske at du ikke helt vet om det er virkelighet eller drøm?
Det kan være mulig....TrappedSoul skrev:Kanskje du egentlig var i ferd med å få eller hadde en slags ut av kroppen opplevelse og at dette påvirket hva du drømte om. Du voknet da fordi det var så spesielt og du oppdaget da at du ikke var skikkelig inne i kroppen din.Diablesse skrev:Jeg våknet midt i "greia", og jeg følte meg svimmel, at omgivelsene gikk rundt meg selv. Det føltes som om jeg selv stod oppreist i sengen, selv om kroppen min lå, og jo mindre svimmel jeg ble, jo mer ble "jeg ett" med kroppen min og til slutt våknet jeg helt. Da lå jeg i sengen min på vanlig måte.
Jeg kan ingenting om ut-av-kroppen-opplevelser fra før av, jeg vet bare at det føltes som om jeg var "utenfor" meg selv da.
Antall ord: 213
☮
Hide post links |
Tror faktisk vi er ute av kroppen stadig vekk når vi sover jeg...Hjernen eller sinnet vårt sover jo ikke, den jobber like inntens hele døgnet.. Bare kroppen vår som trenger hvile!
Antall ord: 36
Hide post links |