Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderStjernebarna/ Lysarbeidere

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.


Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Tom_33

Innlegg av Tom_33 »

Hmmm...her så det ut til å være lite fanatisme og mer realisme. Hvor mye vekt man legger på synspunktene er jo subjektivt, men teksten var ihvertfall mindre farget av "misjon"...
Antall ord: 31

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Maya
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 169
Startet: 22 Nov 2003 08:22
20
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Aabenraa

Stjernebarna/ Lysarbeidere

Innlegg av Maya »

Uansett er det spennende emner å lese om.
Og jeg er jo en lesehest, hi ha
Antall ord: 15
Perfeksjonisme findes ej...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Beatrice

Innlegg av Beatrice »

Hei Maya!
Jeg kan anbefale deg en bok som heter "Stjernebørn Indigobørn - Hvem er de?" Av Inger Brochman. Til orientering er dette hverken snakk fanatisk trosretning eller annet tull, men rett og slett observasjoner gjort over flere tiår av en rekke barn av ulike pedagoger verden over. Forfatteren selv er dansk og har skrevet en rekke bøker innenfor temaer om pedagogiske, samfunnsmessige og filosofiske emner. Du finner boken faktisk på nettbutikken her på paranormal.no under kategorien bøker.

Ha en fortsatt fin dag, og fortsett din søken etter den som er din sannhet og din virkelighet :)

-Beatrice
Antall ord: 103

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Taru
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 96
Startet: 02 Jan 2005 23:12
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Rogaland
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Taru »

Eva skrev:Jeg må si at jeg får skikkelig vondt i magen og vond smak i munnen av dette.
Jeg er helt overbevist om at dette kan sammenlignes som en religion.
Jeg har ikke lest om stjernebarna på mange år nå, men ser at den er forandret. Slik jeg leser, forandret OG manipulert til å få med seg flest mulige tilhengere. Som en slags sekt. For noen år siden var det også kommersiellt men vet ikke hvor de står hen i forhold til dette nå.

Dette er til å få frysninger nedover ryggen av.
Beklager om jeg tråkker noen på tærne nå, men det er ikke ment som noe personlig til noen bestemte personer, kun en personlig mening.

Alarmklokkene mine ringer så hardt at hele mellomgulvet sjelver. Noe sier meg; "Hold deg langt unna dette. Det er manipulasjon og fanatisme uten rot og innhold i det virkelige liv. Her kan man fange opp alle mennesker som ønsker å føle tilhørighet." For meg er dette en "ny (verdens?) religion (eller sekt) under oppseiling".

Tenkt litt på alle andre sekter dere kjenner eller har hørt om. Ønsker dere eller TØR dere virkelig å bli med på en slik "tro"?

Høres ut som en misjonær jeg nå.... :oops: .... ikke meningen, men dette er jeg helt overbevist om er av skummel karakter. Jeg ønsker bare ikke at dere skal ledes til å noe som er usunnt og kanskje uvettig.
Og hvem vet? Kanskje er denne lik alle andre "sekter" eller "religioner"?
Hva skiller denne fra andre? At det får noen til å føle seg spesiell betyningfull for verden? Har ikke andre religioner også det? De andre sier jo at man må "redde verden fra synd" og at "alle som tror på meg skal få evig liv"? Eller at 14 000 skal få plass i himmelen ved siden av Gud osv osv?
Hva sier denne?
At du skal redde verden og tro at du er født til denne planeten for en oppgave?

Vel, da jeg født til denne verden for å redde "alle fortapte sjeler som villedes av hunndyret". For dette lukter det vondt av!

Nå er jeg skikkelig engasjert og oppjaget. Men det er fordi dette er MIN tro, og jeg er livredd for at noen skal "bite på" dette.
Jeg sier det samme som mange andre kristne sier om de antikristne; "Stakkars fortapte sjel".

Beklager. Mulig jeg IKKE burde ha skrevet dette innlegget. Jeg vet ikke....
Jeg vet ikke....

:(
JEG ER SÅÅÅÅ ENIG Eva! !!!!!
Antall ord: 417

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
zind
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2079
Startet: 26 Aug 2004 02:46
19
Har takket: 142 ganger
Blitt takket: 181 ganger

Innlegg av zind »

Maya, her er en artikkel skrevet av Doreen Virtue:

Incarnated Angels and Starpeople


People have come from all over the universe to live upon earth during this time of its millennium shift. In my private psychic counseling practice, I've been able to get to know many people whose origins are not of this earth. I've learned that there are many incarnated E.T.'s, angels, and walk-ins upon the planet right now.


The first time I worked with an incarnated E.T.. — what I call a "star person," I was startled. She defied all of my stereotypes about extra terrestrials. She looked a lot like an ordinary person (although there are some subtle, but key physical distinctions among star people, that I've listed below). Yet, until I psychically discerned that she was working with a space craft, I had no clue that she wasn't from the earth.


When I told my client that I was seeing her working and traveling on a large space craft, she readily agreed. She, unlike some of my subsequent star person clients, was very aware of her originations. Since working with this first star person, I've had the opportunity to work with a dozen more and I found some interesting patterns among them:


Star people have eyes that are shaped like crescents with the bars pointing down like on a letter, 'n." Think of Bette Midler's eyes, and you've got the picture. Most incarnated star people have small bones, and are thin and short in stature. They tend to have very plain facial features, and most of them dress very casually. They have auras with stripes pointing away from the body, with the colorings of rainbows.
Their life purposes are to "help as needed." They don't usually have a specific life purpose, but instead, they've agreed to help whomever needs help. So, they frequently have ordinary jobs where they can reach a lot of people through their encouraging words and uplifting attitudes.
They have very little tolerance for dishonesty and violence. They came from planets where these traits are nonexistent, so they do not know how to cope with humans who are inauthentic, manipulative, or violent. Because of this lack of "coping skills" with common earth problems, incarnated E.T.'s are often mislabeled with psychiatric disorders, including ADD.
Because their planets have different customs about family life, childbirth, reproduction, and sex, many star people don't contract to have earthly marriages or children. They feel out-of-sync with the typical American romantic images, because this isn't their style. In addition, they know that family life would interfere with the lightwork that they contracted to do during their lifetime. Very often, female starpersons fall in love with a much-younger man, who is a soul-mate from their stargroup.
Star people know, deep down, that they aren't from the earth. They often spend their lives feeling like they don't fit-in or belong here. One star person said, "I've always had this sense that I was dropped off here, on this planet, and I've been waiting for someone to return and take me home." Such feelings bring up issues of abandonment for star people.


The other group of people whom I've gotten to know in my private practice are the incarnated angels. They, too, have distinguishing characteristics:


Incarnated angels have "sweet" facial features, usually with a heart-shaped face and childlike features.
They have a history of "codependent" relationships, because of their predisposition to giving and nurturing others. They also can see the best in everyone, so they often stay in abusive relationships longer than the average person would tolerate.
Incarnated angels often have histories of compulsive overeating, or other addictions. This is especially true for angels who are disconnected from their spirituality.
They are natural healers and helpers, and often have healing professions such as nursing, massage therapy, social work, or teaching. Strangers pour out their hearts to them, and often say, "I don't know why I'm telling you so such private things about myself. There's just something about you that I feel I can trust."
Incarnated angels are very generous people who sometimes have difficulty in receiving. Consequently, can manifest lack in their lives by blocking the flow of money, love, energy, and other natural resources, from coming into their lives.


Both groups — the star people and incarnated angels — are highly intuitive. Yet, they often have difficulty trusting their intuition. Partially, this comes from years of trying to adapt to earth life. After all, the customs here are so foreign to their natural inclinations, that star people and incarnated angels eventually learn to discount their inner feelings.


If you wonder whether you belong to either one of these groups, then your inner guidance can tell you more. Before you go to sleep, say this affirmation to your higher self and spiritual group: "Please give me a dream with clear messages about my origin, that I will easily remember upon awakening." You might also write this phrase on some paper and place it under your pillow. When your subconscious is emotionally prepared, you will have a vivid lucid dream that will help you to understand more about yourself. Star people and incarnated angels have many gifts to give to the world, including love, light, and lessons. My prayer is that, if you are among these groups, you will allow yourself to enjoy your time on this planet. I hope that you will open your heart to receiving the gifts that earth and her population can give to you, too.
Antall ord: 945
Until you make the unconscious conscious, it will direct your life and you will call it fate. -C.Jung

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Sashaian
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 126
Startet: 28 Jan 2005 16:09
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oslo

Innlegg av Sashaian »

Flott at du legger ut info om lysarbeidere, maya! :D Det er et lysarbeide i seg selv!

Personlig kan jeg ikke fatte at andre lar seg provosere eller irritere av innlegget , da det kun fokuserer på at lysarbeide vil si at man sprer mest mulig kjærlighet til verden. En verden som har et enormt behov for nettopp det!
Det er ikke noe hokus pokus over lysarbeide, og begynn for all del ikke å kall det noe så dogmatisk som religion!

"Lysarbeide" handler om noe så enkelt som å gjøre noe positivt for verden, for sine medmennesker. -Alle mennesker har potensiale til å gjøre "lysarbeide", som kan sammenlignes med det å gjøre gode gjerninger, i større og mindre grad. Og gode gjerninger regner jeg med at de fleste føler for å gjøre opptil flere ganger om dagen.

Hvis vi forsker litt i åndsvitenskapen, vil vi finne at alle de store tenkere og opplyste innenfor dette området som feks Steiner, Martinus, alle forutsa de disse sjelene som skulle komme med en større kjærlighetsimpuls til verden i den nye tidsalderen (vannmannens tidsalder) Og hvis man forhører seg litt innenfor de åndelig opplyste miljøene vil det også være en forståelse og absolutt innsikt av dette generelt. Disse sjelene er spådd av mange åndelig bevisste mennesker verden over. MayaIndianerne er også blandt de som har spådd disse sjelenes ankomst.

Det er en forskjell mellom religion og åndelig bevissthet. Religion er noe som er skapt av mennesker, fordi de forsøker å finne svar på noe de ennå ikke har bevissthet til å forstå. Religion består av bla. skremselspropaganda, og overgrep mot den frie vilje. Ingen av de to tingene finner jeg i innlegget til maya om Lysarbeidere.Du kan selv velge om du vil tro eller ikke.

Åndelighet er noe vi alle har i oss, og mange mange begynner å våkne opp til denne felles innsikten, uavhengig av hvilken religion man tilhører!
Jeg mener at innsikten om lysarbeidere, stjernemennesker, og oppfattelsen av alt dette kun er en naturlig del av den åndelige oppvåkningen som skjer på jorda i dag. Før trodde man faktisk at jorda var flat. Og faktisk, det finnes de som tror det ennå! (De kaller seg "the flat earth society)

For mange , som fortsatt ikke har utvidet sin åndelige bevissthet, vil disse begrepene virke helt på jordet og provoserende, og til og med avskyelig og kvalmende, som det var tendenser til i tidligere innlegg.. Jeg tror mye av dette bunner i frykten for IKKE være spesiell. Selv om jeg mener at vi alle er Guddommelige og fra den samme kilden. og at vi alle er en unik brikke i den store sammenhengen, med hver vår verdifulle oppgave.



Begrepet om lysarbeidere og sjeler som stammer fra et annet sted i universet kan virke søkt og lattelig for mange. Den menneskelige bevissthet og åndelige innsikt er generelt på et ganske primitivt nivå ennå, så det er helt naturlig at mange finner dette totalt "far out". At vi ikke er alene i universet er jeg fullstendig overbevist om, med tanke på at verdensrommet er uendelig. At reinkarnasjon er en selvfølge er jeg også inneforstått med. At sjeler fra andre høyere åndelig utviklede universer kan inkarnere her for å komme med litt positiv innputt til denne verden, blir for meg da ganske logisk, og overhode ikke merkelig i det hele tatt.



Er det noe vi trenger i denne verden er det nettopp kjærlighet. At det kommer sjeler som har med seg en høyere vibrerende energi som hjelper oss på vei er bare positivt. Jeg ser på det som om naboen hjelper til i en vanskelig situasjon, bare at nå ses det i et litt høyere perspektiv. Våre naboer fra universet kommer til unnsetning.

Det finnes en gruppe mennesker som ennå i dag kaller seg noe så latterlig som "the flat earth society", kanskje i framtiden, når menneskene har utvidet sin åndelige bevissthet, vil det FORTSATT være noen som kaller seg "Only life on one planet society" :?: :roll: :wink:


Mvh Sashaian :D
Antall ord: 685
Du er et spirituelt vesen som har valgt å ha en menneskelig erfaring.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
fairytale

Innlegg av fairytale »

fint innlegg Sashaian :D

jeg mener at de som ikke tror på noe, eller er mot noe, eller mener at noe ikke er bra gjerne kan få uttrykke seg, komme med argumenter osv men da kan de jo gjøre det og så ikke ta det opp gang etter gang (men det blir jo gjerne slik siden vedkommende ofte får en reaksjon fra andre medlemmer og da får behov for å uttale seg på grunnlag av det) Det kommer jo lit ann på tråden.. i forhold til denne tråden mener jeg nå dette.

Men en tanke som slo meg. Er det å være lysarbeider synonymt med å være spesiell eller opphøyet? For det virker som om mange tenker slik.

Er det ikke mulig å være lysarbeider og være like mye verdt som alle andre? Er vi ikke alle like mye verdt uansett? Hvorfor må det å være lysarbeider bety at man er mer verdt?
Antall ord: 158

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
zind
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2079
Startet: 26 Aug 2004 02:46
19
Har takket: 142 ganger
Blitt takket: 181 ganger

Innlegg av zind »

Jeg får også følelsen av at mange her opplever det sånn fairytale,
men nei, ingen er mindre verdt enn andre, vi er alle en del av det samme.. er vi ikke? :) Og ikke minst like viktige alle sammen
Antall ord: 41
Until you make the unconscious conscious, it will direct your life and you will call it fate. -C.Jung

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
fairytale

Innlegg av fairytale »

kanskje man kan si det slik? :

Vi er alle en liten brikke i et stort puslespill og puslespillet blir ikke komplett hvis vi mangler en brikke, ergo alle er like mye verdt
Antall ord: 32

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Sashaian
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 126
Startet: 28 Jan 2005 16:09
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oslo

Innlegg av Sashaian »

Som jeg skrev i det siste innlegget, mener hvertfall jeg at absolutt ALLE er like viktige og verdifulle! Alle mennesker har sin oppgave å utføre, for at det skal bli ballanse i helheten. For at vi skal vite hva det vil si å ha det godt, må vi vite hva det vil si å ha det vondt først.

Takk for alle som gjør oss bevisste disse motsetningene! Bare det er et lysarbeide i seg selv!

Virkeligheten er nok mer komplekst enn at å tro at bare de som gjør noe godt for verden er med på å bevisstgjøre den, og åndeliggjøre den.

Men , etter at verden har opplevd nok helvete, og vi har erfart dette på et kollektivt plan (takk til alle de som har gitt oss dette helvete) er det på tide å vende seg mot det positive, mot kjærligheten.

Da vet menneskene hva de skal vende seg mot, fordi de har opplevd det motsatte! Da og bare da, kan man forstå, og BEVISST velge kjærlighet fremfor ondskap / helvete.

:) :) :)
Antall ord: 172
Du er et spirituelt vesen som har valgt å ha en menneskelig erfaring.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Taru
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 96
Startet: 02 Jan 2005 23:12
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Rogaland
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Taru »

Sjeler ja - kommet fra stjernene - nei...eller? ???
Altså jeg vet ikke - men jeg har en dårlig erfaring med Lysarbeidere - Luzifer tittet frem fra en av dem...
Helt sant altså!
Antall ord: 30

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Eva

Innlegg av Eva »

Disse karakteristikene de nevner er helt ville!
Da skulle jeg og mine barn absolutt være lysvesener.
De beskriver normalnormen, ADHD og mange andre sykdommer/symptomer som om det skulle vært snakk om "arter".
Stakkars barn som ville blitt misforstått av forsmådde foreldre... :(
Jeg vil tro at disse barna ikke kommer til lege, vil få riktig type oppdragelse og oppfølging pga en slik total misforståelse i et forsøk på å "diagnostifisere" andre til å tro at de er opphøyede vesener.
Stakkars....

Dette er skrevet til, av og med mennesker. Ingenting annet.
- Realistisk sett.

Skulle jeg utropt meg selv til noe som måtte passe inn i kategoriene de fremlegger, så MÅ det være av de "onde" mer enn i et forsøk på være en "flaggbærer". En flaggbærer med rødt flagg for å varsle fare.

Vær skeptiske folkens. Pass på å ha hodet kaldt, sunn fornuft og masser av andre typer litteratur. Bena godt plantet på jorden og still dere spørsmål rundt dette og forsøk å finn svaret.
Men dere lever deres liv. Dere er voksne. Dere følger naturlig nok deres hjerter akkurat som jeg følger mitt nå.
Mer makt til i et forsøk på å gjøre noe godt for andre - mer enn dette - har jeg ikke...

(Håper min frykt og skeptisk er ubegrunnet og at jeg tar feil om dette.... )

Ha det godt!
Uansett hva dere foretar dere i verden! :D
Antall ord: 246

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Taru
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 96
Startet: 02 Jan 2005 23:12
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Rogaland
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Taru »

Beatrice skrev:Hei Maya!
Jeg kan anbefale deg en bok som heter "Stjernebørn Indigobørn - Hvem er de?" Av Inger Brochman. Til orientering er dette hverken snakk fanatisk trosretning eller annet tull, men rett og slett observasjoner gjort over flere tiår av en rekke barn av ulike pedagoger verden over. Forfatteren selv er dansk og har skrevet en rekke bøker innenfor temaer om pedagogiske, samfunnsmessige og filosofiske emner. Du finner boken faktisk på nettbutikken her på paranormal.no under kategorien bøker.

Ha en fortsatt fin dag, og fortsett din søken etter den som er din sannhet og din virkelighet :)

-Beatrice
Bare for å nevne det: Inger Brochman er antropsof...det er og godt å vite når man leser boken. :wink:
Antall ord: 123

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Taru
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 96
Startet: 02 Jan 2005 23:12
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Rogaland
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Taru »

OG....hey folkens...se på Jannike Jarlum (Svake mennske,..,.og Robinson) Hun har etter kontakt emd stjernemennesker blitt Mother f....J Diva....hmmmm :lol:
Og en ting til: Hvorfor i all verden ligger denne tråden under Hjemsøk og gjenferd? Artig! 8)
Antall ord: 41

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
zind
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2079
Startet: 26 Aug 2004 02:46
19
Har takket: 142 ganger
Blitt takket: 181 ganger

Innlegg av zind »

Eva skrev:Disse karakteristikene de nevner er helt ville!
Da skulle jeg og mine barn absolutt være lysvesener.
De beskriver normalnormen, ADHD og mange andre sykdommer/symptomer som om det skulle vært snakk om "arter".
Stakkars barn som ville blitt misforstått av forsmådde foreldre... :(
Jeg vil tro at disse barna ikke kommer til lege, vil få riktig type oppdragelse og oppfølging pga en slik total misforståelse i et forsøk på å "diagnostifisere" andre til å tro at de er opphøyede vesener.
Stakkars....

Dette er skrevet til, av og med mennesker. Ingenting annet.
- Realistisk sett.

Skulle jeg utropt meg selv til noe som måtte passe inn i kategoriene de fremlegger, så MÅ det være av de "onde" mer enn i et forsøk på være en "flaggbærer". En flaggbærer med rødt flagg for å varsle fare.

Vær skeptiske folkens. Pass på å ha hodet kaldt, sunn fornuft og masser av andre typer litteratur. Bena godt plantet på jorden og still dere spørsmål rundt dette og forsøk å finn svaret.
Men dere lever deres liv. Dere er voksne. Dere følger naturlig nok deres hjerter akkurat som jeg følger mitt nå.
Mer makt til i et forsøk på å gjøre noe godt for andre - mer enn dette - har jeg ikke...

(Håper min frykt og skeptisk er ubegrunnet og at jeg tar feil om dette.... )

Ha det godt!
Uansett hva dere foretar dere i verden! :D
Man SKAL selvsagt være skeptisk,
men man bør også være åpen for nye ideer :D
Selv om man ikke tar til seg alt, så kan det være noen ting man kan merke seg ved og ta med seg videre.
Det var da voldsomt til skeptisisme, jeg sier ikke at det i seg selv er noe galt, tvert imot, men jeg får en følelse av at mange som får denne vonde magefølelsen når det gjelder dette temaet (og da snakker jeg ikke direkte til deg Eva, generelt) ikke vet så mye om det..

Alle har rett til sin tro, heldigvis, og det vi føler er riktig og feil er det også viktig å høre på. Men, det er trist at det man ikke kan være litt mer åpen for dette, det er ekstremister innen dette som alt annet men det er da bare å bruke fornuften.

Ellers sier jeg meg enig i den som sa at innleggene til Sashaian var veldig bra ;)
Antall ord: 418
Until you make the unconscious conscious, it will direct your life and you will call it fate. -C.Jung

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links