Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Hjemsøkt, Gjenferd & Ånderforutse død?

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.


Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Bruker avatar
Missbeliver91
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 11
Startet: 29 Nov 2006 18:30
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Sveio

forutse død?

Innlegg av Missbeliver91 »

Jeg har merket at jeg ofte kan forutse død. I fjor høst skjedde det en bilulykke hvor søskenbarnet mitt sin gutt på 3måneder døde. Vi fikk vite d om kvelden, men jeg visste det allerede. at noe skulle hende. et annet tilfelle var at jeg i mange dager i forveien kjennte en ekkel følelse hele tiden. Da moren min slapp ut en av kattene våre ble d utholdeli, og senere på dagen fikk vi vite at hun var påkjørt.
Disse følesene skremmer meg, for at jeg går rundt og vet at noen skal dø er vel...Vær så snill og hjelp meg for dette er nore jeg lurer veldig på.
:mozilla_foot
:
Sist redigert av Missbeliver91 på 29 Nov 2006 20:29, redigert 1 gang totalt. Antall ord: 124
Seeing is beliving(not always thow)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
livingdeaddoll
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1468
Startet: 29 Sep 2006 00:01
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Tranby
Har takket: 8 ganger
Blitt takket: 38 ganger

Innlegg av livingdeaddoll »

faren min kan se på folk om noe skal skje dem en ulykke eller noe i den duren.. han sier at det ser ut som om sjelene deres er klar for å reise videre, at de sitter litt utenfor kroppen eller noe sånt.. fikk høre det av moren min, faren min snakker egentlig ikke om sånne ting.. han fortalte meg ikke om at han hadde sett et spøkelse en gang før jeg var 20 år, selv om jeg alltid har vært veldig interessert i paranormale fenomener og sånnt.. h
Antall ord: 95

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Frokost
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 192
Startet: 26 Apr 2005 22:43
19

Innlegg av Frokost »

Da har jeg og faren din noe til felles, skjønner godt at han ikke forteller særlig mye om hva han opplever. Sannsynligheten for rare blikk og negative konsekvenser ved å fortelle det på noe annet sted enn et nøytralt og anonymt forum er rimelig stor. Jeg har i hvert fall lært meg å holde kjeft og skjule hvem jeg egentlig er etter hvert..
Antall ord: 65

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
livingdeaddoll
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1468
Startet: 29 Sep 2006 00:01
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Tranby
Har takket: 8 ganger
Blitt takket: 38 ganger

Innlegg av livingdeaddoll »

ja, jeg vet.. folk tror jeg er dum og rar, fordi jeg tror på diverse ting, som ånder og andre paranormale fenomener.. ingen venner jeg har deler disse interessene med meg for paranormale fenomener.. jeg synes nå det er ganske rart sånn egentlig.. folk kan tro på gud og jesus, uten at de blir sett rart på, mener det er egentlig mer søkt å tro på jeg da.. visse undersøkelser tyder på at det er et høyere prosentandel som tror på spøkelser enn det er som tror på gud, husker ikke hvor jeg leste det men..
Antall ord: 100

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
kaja43
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 947
Startet: 27 Mai 2005 19:16
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Ski
Blitt takket: 4 ganger

Tro

Innlegg av kaja43 »

livingdeaddoll skrev:ja, jeg vet.. folk tror jeg er dum og rar, fordi jeg tror på diverse ting, som ånder og andre paranormale fenomener.. ingen venner jeg har deler disse interessene med meg for paranormale fenomener.. jeg synes nå det er ganske rart sånn egentlig.. folk kan tro på gud og jesus, uten at de blir sett rart på, mener det er egentlig mer søkt å tro på jeg da.. visse undersøkelser tyder på at det er et høyere prosentandel som tror på spøkelser enn det er som tror på gud, husker ikke hvor jeg leste det men..
Jeg vil si at når en har jobbet med det såkalt paranormale lenge så blir det mer og mer merkelig å se at mennesker kan tro på ånder og andre ting i andre dimensjoner uten å tro på en Gud. Hvordan tenker dere om dere mener det finnes noe som er der for å hjelpe dere frem og som har en større bevissthet og kjærlighetsevne enn dere selv og samtidig er lukket for at det finnes noe enda større bak det som styrer alt?
Antall ord: 188
Vær god mot deg selv og du vil skinne for andre

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Dj_Devil
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3244
Startet: 05 Sep 2004 20:51
19
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Rogaland,
Har takket: 11 ganger
Blitt takket: 8 ganger

Re: Tro

Innlegg av Dj_Devil »

kaja43 skrev:
livingdeaddoll skrev:ja, jeg vet.. folk tror jeg er dum og rar, fordi jeg tror på diverse ting, som ånder og andre paranormale fenomener.. ingen venner jeg har deler disse interessene med meg for paranormale fenomener.. jeg synes nå det er ganske rart sånn egentlig.. folk kan tro på gud og jesus, uten at de blir sett rart på, mener det er egentlig mer søkt å tro på jeg da.. visse undersøkelser tyder på at det er et høyere prosentandel som tror på spøkelser enn det er som tror på gud, husker ikke hvor jeg leste det men..
Jeg vil si at når en har jobbet med det såkalt paranormale lenge så blir det mer og mer merkelig å se at mennesker kan tro på ånder og andre ting i andre dimensjoner uten å tro på en Gud. Hvordan tenker dere om dere mener det finnes noe som er der for å hjelpe dere frem og som har en større bevissthet og kjærlighetsevne enn dere selv og samtidig er lukket for at det finnes noe enda større bak det som styrer alt?
eg personlig trur på høyere krafter...
men eg trur svært lite at det er EIN som styrer alt...
vil si at det er flere likestilte høyere "vesen" "bevistheter" som styrer...
å da trur eg vertfall IKKE på den kristne guden
Antall ord: 232
I love you.
Thank you.
Forgive me.
I'm Sorry.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
sosja
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 475
Startet: 22 Mar 2005 09:54
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oslo
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av sosja »

Jeg får et forvarsel om død, og det er gjennom at mine planter "gråter", høres merkelig ut, men det har skjedd hver gang. Jeg synes det er ekkelt og hver gang har jeg kastet planten.
Antall ord: 39
sosja

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
livingdeaddoll
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1468
Startet: 29 Sep 2006 00:01
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Tranby
Har takket: 8 ganger
Blitt takket: 38 ganger

Innlegg av livingdeaddoll »

jeg vet ikke helt hva jeg tror på enda, har ikke funnet meg selv enda :)
men en ting er sikkert er at jeg ikke tror på den kristne guden, den jødiske guden eller den muslimske guden.. har lest i koreanen og bibelen, og de relogionene er ikke noe for meg.. men buddistene tror vel ikke på en gud, eller?
Antall ord: 60

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
livingdeaddoll
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1468
Startet: 29 Sep 2006 00:01
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Tranby
Har takket: 8 ganger
Blitt takket: 38 ganger

Innlegg av livingdeaddoll »

sosja skrev:Jeg får et forvarsel om død, og det er gjennom at mine planter "gråter", høres merkelig ut, men det har skjedd hver gang. Jeg synes det er ekkelt og hver gang har jeg kastet planten.
stakars plantene dine, først gråter dem og er lei seg, og så blir dem kastet ut pga. det... :mozilla_cry:
Antall ord: 61

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
sosja
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 475
Startet: 22 Mar 2005 09:54
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oslo
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av sosja »

livingdeaddoll skrev:
sosja skrev:Jeg får et forvarsel om død, og det er gjennom at mine planter "gråter", høres merkelig ut, men det har skjedd hver gang. Jeg synes det er ekkelt og hver gang har jeg kastet planten.
stakars plantene dine, først gråter dem og er lei seg, og så blir dem kastet ut pga. det... :mozilla_cry:
Ha,ha, ja jeg vil ikke ha dem lenger, de skremmer meg.
Antall ord: 75
sosja

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
kaja43
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 947
Startet: 27 Mai 2005 19:16
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Ski
Blitt takket: 4 ganger

Død

Innlegg av kaja43 »

Jeg kan heldigvis ikke forutse død på den måten, selv om jeg vet når noen går mot slutten så ser jeg ikke på det som å forutse død. Det er kun å sense at noens sjel forbereder seg på å gå over og bare en lesing av deres aura.
Antall ord: 51
Vær god mot deg selv og du vil skinne for andre

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
livingdeaddoll
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1468
Startet: 29 Sep 2006 00:01
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Tranby
Har takket: 8 ganger
Blitt takket: 38 ganger

Re: Død

Innlegg av livingdeaddoll »

kaja43 skrev:Jeg kan heldigvis ikke forutse død på den måten, selv om jeg vet når noen går mot slutten så ser jeg ikke på det som å forutse død. Det er kun å sense at noens sjel forbereder seg på å gå over og bare en lesing av deres aura.
kan man se på bilder av aura, eller på auraen at tiden er snart omme?
Antall ord: 68

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
kaja43
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 947
Startet: 27 Mai 2005 19:16
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Ski
Blitt takket: 4 ganger

Gud

Innlegg av kaja43 »

livingdeaddoll skrev:jeg vet ikke helt hva jeg tror på enda, har ikke funnet meg selv enda :)
men en ting er sikkert er at jeg ikke tror på den kristne guden, den jødiske guden eller den muslimske guden.. har lest i koreanen og bibelen, og de relogionene er ikke noe for meg.. men buddistene tror vel ikke på en gud, eller?
Jeg har hele livet visst dypt inne i meg at det må finnes noe mer enn det vi ser, at det er en mening med alt. Men gjorde ikke noe særlig mer med det før jeg ikke hadde noe valg mer. Da hadde jeg en kort karriere i mediumsutviklingsring hvor jeg følte meg helt feilplassert, men fortsatte å være der forde jeg trodde det var det som var åndelighet.
Fikk til alt like bra som de andre, men det føltes helt feil å sitte sånn å trøkke frem bevis for noe jeg visste allikevel inne i meg. Følte på en måte at jeg satt i feil klasse, at jeg hadde dumpa :mozilla_tongue:
Så ble jeg ledet av mine Guider til den skolen jeg går siste året på nå. Der snakket læreren om GUD, og jeg ble helt uvel. Klarte ikke si ordet høyt en gang. Den der dømmende, skjeggprydete fyren ville jeg ikke ha noe å gjøre med. Men alt annet var ok, så jeg valgte å overse det å bli. Og det har jeg ikke angret på.
Der har jeg lært at Gud er ingen person, det er en enorm kjærlighetsenergi som er i oss og rundt oss hele tiden. At Gud ikke er noe som bor i ett trossamfunn, men noe personlig samtidig som noe veldig universielt. Det er ingen mann, det ikke noe kjønn, det styrer verden, men ikke ved å rokke ved vår frie vilje. Det jobber i det stille for å få oss selv til å ville være gode, til å ønske bra ting, til å være medfølende. Ikke bare for oss selv og våre nærmeste, men for helheten.

Så om du legger bort religiøs historie, det er hendelser gjort av mennesker i skjul av påstått religion, er åpen for at det finnes og lar det jobbe i deg uten prestens dømmende prekener i bakhodet så er det store muligheter for at du finner din Gud.
Antall ord: 398
Vær god mot deg selv og du vil skinne for andre

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
kaja43
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 947
Startet: 27 Mai 2005 19:16
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Ski
Blitt takket: 4 ganger

Re: Død

Innlegg av kaja43 »

livingdeaddoll skrev:
kaja43 skrev:Jeg kan heldigvis ikke forutse død på den måten, selv om jeg vet når noen går mot slutten så ser jeg ikke på det som å forutse død. Det er kun å sense at noens sjel forbereder seg på å gå over og bare en lesing av deres aura.
kan man se på bilder av aura, eller på auraen at tiden er snart omme?
Jeg er ingen aura ekspert. Få er det. Men der vises alt vi er og ikke er. Den lyver aldri.
Det er kun vår egen uvitenhet som gjør at vi ikke kan få det riktige ut av det.
Når vi skal dø vet sjelen eller vår høyere selv dette lenge før det skjer. Det blir da forberedet på den andre siden. Vi blir på en måte dratt innover og våre forskjellige lag i auraen blir løsnet og klargjort. Dette kan senses, sikkert på forskjellige måter. jeg føler det ved at det blir en høyere energi, samtidig som den er fylt med en ubeskrivelig ro.
Helt annerledes enn noe annet.
Antall ord: 191
Vær god mot deg selv og du vil skinne for andre

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
livingdeaddoll
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1468
Startet: 29 Sep 2006 00:01
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Tranby
Har takket: 8 ganger
Blitt takket: 38 ganger

Innlegg av livingdeaddoll »

de fleste religioner personifiserer gud, og jeg tror heller mer på at det er en energi som du sier enn at det er en person som styrer alt. synes det er rart at de kristne rundt meg kan tro at jesus kunne heale, gå på vannet, stå opp fra de døde , men samtidig tror de at nåtidens healere er bare tull..
Antall ord: 63

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links