Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderMin første opplevelse..

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Bruker avatar
Lilo
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 24 Sep 2006 18:38
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Toten

Min første opplevelse..

Innlegg av Lilo »

Først av alt kan jeg fortelle at jeg har en jobb som krever at jeg er inne hos mange mennesker i løpet av et år. (Mange hundre hus i løpet av året). For ikke å snakke på tusenvis som jeg har vært inne hos allerede i min kariære. Jeg kan på mange plasser føle at noen ser på meg. Og åndene som jeg forklarer de som, kan gå etter meg. Følelsen av at noen er der, men at jeg ikke kan se dem er der. Følelsen kommer noen ganger før jeg går over dørstokken og andre ganger med en gang jeg kommer inn i et rom.

Nå snart for bare en uke siden, var jeg inne hos noen som kunne fortelle meg at det går igjen en mann der. Jeg følte INGENTING når jeg kom inn der... Bare en følelse av trygghet. Som om "her går det ihvertfall ikke igjen noen" følelse. Jeg ante ingenting om dette før de fortalte meg det etter en stund.
Da ble jeg litt skremt over meg selv.... Jeg trodde jeg kunne føle ånder, kanskje kan jeg ikke det alikevell? Kan man få forskjellige følelser av åndene? Er det derfor jeg fikk denne følelsen?
Jeg prøvde å spøre om ånden kunne gi meg et tegn på at den var der. Det gikk litt tid og jeg kunne med ett høre skritt i andre etg. Lampen i første etg begynte å svinge litt på seg.
Dette er min historie om mitt (første?) møte.
Kanskje kan noen gi meg noen svar på hvordan jeg bedere kan ta inn signaler? Og mine spørsmål over her :)
Antall ord: 293

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.

I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
keynine

Innlegg av keynine »

Jeg jobber også i et yrke der jeg er innom flere hus og bygninger hele tiden.
Jeg kjenner ofte at noen ser på meg, eller at noen er der. og jeg hører ofte at noen går rundt når huset er tomt.

Her jeg bor nå, er det veldig stor aktivitet tror jeg, har denne følelsen av å bli sett på flere plasser i huset spesielt på kjøkkenet og i stuen. Men kjellern her er helt merkelig rolig, alt kjennes så fredelig og godt ut. kjellern i dette huset er den eneste plassen jeg føler meg skikkelig "vell".

Så jeg har ofte lurt på hvorfor det bare er her oppe jeg merket at det er noen. Kansje åndene her holder seg til denn etasjen.

kanskje det var det som var saken i ditt tilfelle også? ånden var bare i andre etasjen?
Antall ord: 145

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Lilo
Nybegynner
Nybegynner
18

Innlegg av Lilo »

Tusen takk for tilbakemelding.
Ja, det kan godt være at ånden bare var i andre etg når jeg var der. De fortalte også at dører gikk opp og igjen av seg selv. Og at det gikk i trappene opp til andre etg.
Her hjemme har jeg kjent en gammel lukt komme og forsvinne, på samme plass flere ganger. Jeg føler at det er noen som følger med meg her, det det går i bøler hvor ofte det skjer. (hvor mye aktivitet det er) Det er mest på kjøkkenet her også faktisk :)
Spennende å høre om hvordan det er hos deg :)
Antall ord: 108

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
keynine

Innlegg av keynine »

Det er jo veldig spennende når man kan merke andre energier :)
Da ble jeg litt skremt over meg selv.... Jeg trodde jeg kunne føle ånder, kanskje kan jeg ikke det alikevell?
Jeg blir gjerne mer skremt når jeg hører og merker at det er noe der..men jo mer jeg lærer om det jeg merker å hører, jo roligere og sikrere blir jeg :)
Antall ord: 68

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Lilo
Nybegynner
Nybegynner
18

Innlegg av Lilo »

keynine skrev:Det er jo veldig spennende når man kan merke andre energier :)
Da ble jeg litt skremt over meg selv.... Jeg trodde jeg kunne føle ånder, kanskje kan jeg ikke det alikevell?
Jeg blir gjerne mer skremt når jeg hører og merker at det er noe der..men jo mer jeg lærer om det jeg merker å hører, jo roligere og sikrere blir jeg :)
Ja! Slik har jeg det også :D
Antall ord: 76

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Toadii
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 28 Nov 2005 08:29
19
Blitt takket: 2 ganger

Innlegg av Toadii »

keynine skrev:Jeg jobber også i et yrke der jeg er innom flere hus og bygninger hele tiden.
Jeg kjenner ofte at noen ser på meg, eller at noen er der. og jeg hører ofte at noen går rundt når huset er tomt.

Her jeg bor nå, er det veldig stor aktivitet tror jeg, har denne følelsen av å bli sett på flere plasser i huset spesielt på kjøkkenet og i stuen. Men kjellern her er helt merkelig rolig, alt kjennes så fredelig og godt ut. kjellern i dette huset er den eneste plassen jeg føler meg skikkelig "vell".

Så jeg har ofte lurt på hvorfor det bare er her oppe jeg merket at det er noen. Kansje åndene her holder seg til denn etasjen.

kanskje det var det som var saken i ditt tilfelle også? ånden var bare i andre etasjen?
Sånn er det i huset til min bror også. De har nettopp laget stue i den delen oldemor bodde. Der inne er det helt fredelig. Men det er oppe hun holder til og der føler man alltid at man ikke er alene.
Antall ord: 191
Jeg elsker deg så utrolig høyt! ---/)-<3

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links