Drømmer, NDO & ut av kroppenmerkelige "drømme" fenomener

Forum dedikert til drømmer, ut-av-kroppen opplevelser som Astral projeksjon, Lucide drømmer og nær-døden opplevelser. Herunder også drømmetydning

Moderatorer: Asbjørn, mod drømmer

keynine

merkelige "drømme" fenomener

Innlegg av keynine »

enda en til tråd startet av meg, etter 4-5 innlegg totalt, litt hardt kanskje :)
Men det er noe jeg har opplevd angående søvn og drømmer som jeg tenkte jeg skulle lage et innlegg om for å kanskje få noen svar.

Det er lenge siden jeg har hatt drømmer jeg husker, et år/ 2 år siden sist. Men istedet så våkner jeg av og til, noen ganger opp til flere ganger per natt. Jeg vet ikke hvorfor jeg våkner men ihvertfall så ser jeg eller hører ting når jeg våkner.

flere ganger har jeg sett små skikkelser gå rundt i romet, gjerne som en liten uklar mann som er like stor som en saks som går rundt et øyeblikk men så forsvinner. eller andre merkelige skikkelser som jeg ikke kan forklare. jeg kan se disse skikkelsene bra lenge, kanskje 20 sec til et minutt før de forsvinner, og de blir borte når jeg slår på lyset, men kommer tilbake igjen hvis jeg slår lyset rett av igjen...jeg har prøvd dette flere ganger.

Men det merkeligste er at jeg har hørt folk snakket stille og uklart, jeg har prøvd å letet etter hvor lyden kommer fra, og jeg bruker å tro det er en radio som står på, men jeg finner den aldri. Lyden av disse personene som snakker bruker å forsvinne gradvis etter
et til 2 minutter etter jeg har våknet.

Og disse lydene og tingene jeg ser kan komme uansett hvor jeg sover...borte som hjemme.

Jeg har snakket med slektninger om dette, og de tror det er bare en drøm jeg har som "sitter" igjen idet jeg våkner og forsvinner ettersom hjernen skjønner at jeg er våken. men jeg er da ikke helt sikker.

Jeg har også sett telefon laderen min snurre på gulvet, men stoppet da jeg slo på lyset, og jeg har sett store insektets lignende skapninger "angripe" meg men forsvinne etter jeg har kastet puten eller telefonen etter den for å drepe det.

jeg synes disse fenoenene er skikkelig skumle, men jeg har lært å "leve" med dem etterhvert, så det er ikke noe stort problem, bare ubehagelig.

Er det noen som har opplevet noe lignende, eller som har en bedre forklaring enn det jeg har på dette?
Antall ord: 393

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Mononoke
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 22 Sep 2006 15:25
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oppland

Innlegg av Mononoke »

Så utrolig skremmende.. Dessverre har jeg ikke så mye råd til deg.. Vet at det er mange som bruker røkelse og annet for å "roe ned rommet", men i ditt tilfelle vil kanskje ikke dette hjelpe. Kanskje det er deg det går på. Ofte kan stygge ting fremkalles ved at vi tror sterkt nok på det, sies det. Altså i teorien vil det tilsi at du har trodd så sterkt på at det finnes store insekter etc. at de virkelig har oppstått. Men jeg har som sagt ikke noe konkret og gi deg. Kanskje du kunne tatt kontakt med en klarsynt eller noe, som kunne "lest" deg bedre.. De finner det som oftest fort ut dersom det er noe med deg.. Lykke til i hvertfall :)
Antall ord: 128
... ... Oh sure, pointless.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
keynine

Innlegg av keynine »

Ja tror jeg må oppsøke noen ja :)

men min beskrivelse av disse var ikke perfekt...for jeg ser bare omriss og vite linjer av det som jeg ser...derfor kan jeg bare anta at det er en mann eller et innsekt, siden de er ganske hvite og difuse så er det litt vanskelig å si.
Antall ord: 55

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
timon
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 25 Okt 2006 15:57
18

Innlegg av timon »

Hmmm...Du har vel ikke vert bort i noe LSD...? :-k
Antall ord: 10

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
keynine

Innlegg av keynine »

nei aldri rørt dop.

hvis jeg ikke kjøper, og inntar lsd i søvne og våkner når det kicka inn...men det e jo litt usansynlig :D
Antall ord: 30

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Slettet_Sparrow

Innlegg av Slettet_Sparrow »

ja jeg har hørt hjelperne mine mange ganger, hørt den og snakket med dem i etsja mellom søvn og våken... Sist ble jeg virkelig irritert, han sa: Men du vet, barnet ditt er allerede på vei. Noe som er skikkelig irriterende, for jeg vet det ikke stemmer eller skjønner ikke hva han mener med det ;)

Tilfellet ditt vet jeg ikke hva jeg skal si om. du opplever poltergeistaktige fenomener. Jeg ville oppsøkt hjelp for dette er ting som umulig kan være bra å ha rundt seg.
Antall ord: 92

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
keynine

Innlegg av keynine »

Hadde håpet på noen serjøse tilbakemeldinger da.

Men det er vel ikke så mange/ ingen som har vært borti slikt.
Jeg synes selv det er ganske usansynlig at det kan være noe annet enn fantasien min i grunn. Det kan jo være en form for en drøm, uten at jeg kan si det sikkert. Men jeg skal prøve å komme i kontakt med en klarsynt eller noe for å være sikker..
Antall ord: 77

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
keynine

Innlegg av keynine »

Sparrow skrev:ja jeg har hørt hjelperne mine mange ganger, hørt den og snakket med dem i etsja mellom søvn og våken... Sist ble jeg virkelig irritert, han sa: Men du vet, barnet ditt er allerede på vei. Noe som er skikkelig irriterende, for jeg vet det ikke stemmer eller skjønner ikke hva han mener med det ;)

Tilfellet ditt vet jeg ikke hva jeg skal si om. du opplever poltergeistaktige fenomener. Jeg ville oppsøkt hjelp for dette er ting som umulig kan være bra å ha rundt seg.

Takk for tilbakemelding :)

hjelper at noen har noe lignende erfaringer å dele.

Jeg håper jeg får noen svar på dette hvis jeg oppsøker en klarsynt eller noe da :)
Antall ord: 124

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
J.N.
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 19 Nov 2006 21:33
18
Lokalisering: Vestland

Innlegg av J.N. »

nisser?. liker ikke de å finne på mye tull.
Antall ord: 8

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Mononoke
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 22 Sep 2006 15:25
18
Lokalisering: Oppland

Innlegg av Mononoke »

Omsorg skrev:nisser?. liker ikke de å finne på mye tull.
Tror nok dette er litt mer alvorlig enn nisser.. :)

Jeg tror ikke det er så mange som har opplevd noe som er så nærgående, er nok derfor du ikke får så mye seriøs tilbakemelding.. Dessuten virker det som om alle forumene er i en krangletåke for tiden.. :) Men lykke til :) Håper du lykkes..
Antall ord: 69
... ... Oh sure, pointless.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links