Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Fakta, teori & skepsisVisjon

Det er generelt altfor lite fakta og skepsis blant mennesker som studerer det åndelige. Her herjer diskusjonene rundt den viktige vitenskapelige biten.

Moderatorer: Asbjørn, Mod Fakta og, mod_spøkeguiden

El Boss

Visjon

Innlegg av El Boss »

Mottok gratis eksemplar av bladet Visjon i dag som er ment som et trekkplaster for å komme til alternativmessen i Oslo i høst, og det er nå edelt å tenke på en gammel krok, men ved å åpne denne blekka, ja, det første som slår meg, som vanlig, er denne higen efter å profilere seg med alskens mulige teknikker som er så bra at meneskeheten snarest vil gå under i elendighet om ikke man forstår at man skal benytte sine skarve slanter på å få kontakt med avdøde eller heales etter alle slags metoder, og i år er det tydelig at lyd er i fokus og mere viktig enn tidligere, og derfor finnes det nå flere typer lydhealing som promoteres som meget avgjørende for ens helse og velferd og indre ro og orden.

Alfa, Beta, theta osv healingmetoder som er så fantastiske at man vil bli hengende laaangt bak om man ikke lar seg heale av disse aktørene.
Få en bedre hverdag du også, så kan du ta kontakt med avdøde slektninger eller hvem det skulle være, og inntill det er gjort, ja så kan du visst bare gå rundt som den enstøingen du er.
Snakk ikke stygt om noen, tenk ikke negativt om noen, og vekk din indre healer, men f*** ta medisinindustrien, og dette er en felles kampanje som alle er enige i skal bekjempes, for disse er jo bare ute etter pengene våres, og ønsker at vi er syke så lenge som mulig.

Så, ta litt healing, kontakt døde og trom deg til himmelrik, drikk aloe vera, drikk udos choise, mere lydhealing, og drikk deg frisk, spis deg frisk, få tellet hjelpere, finn ditt indre og mediter, syng HU, osv, osv og finn deg selv, finn deg selv, finn deg selv.........

Jupiie, nå er messen vi alle har ventet på endelig her, og medisinindustrien skal knuses og vi skal tenke positivt, positivt, positivt, men vår felles fiende skal knuses.

Dette lyder mest som hjernevask, og overgår deltagerne på motemessen for 10 år siden, som var så viktige at de trodde alt dreide seg om mote, og at hele verden var totalt avhengige av deres deltagelse og penger og tilstedeværelse i verden som det eneste saliggjørende og de forbarmet seg over handelstanden med krav om respekt fordi de var deltagere på motemessen og oslo by skulle bare vite hvor heldige deres innbyggere var som ble beæret med disse vesners nærvær.

Nå er det alternativmesse, og med alle de positive strømninger som skal ut blandt folket er det bare en eneste ting som virkelig forundrer meg, og det forundrer meg meget, og det er hvorfor det finnes lidelse blandt disse aktørene som opptrer, og alle de som deltar, da man skulle kunne forvente seg at det kanskje kunne være en smitteeffekt på all denne healing og positive tankemønster, til tross for en felles forbannelse mot legemiddelindustrien..

Selv har jeg hatt bena godt plantet i disse kretser i mere enn tretti år, og har sett en utvikling som overgår det meste av hva man den gang kunne ha drømt om, men altså, dette kalles kanskje oppvåkning, eller hva?

Noe annet jeg funderer på er hvorfor man må reklamere så vannvittig mye for å få en kundekrets om det man bedriver er så fantastisk alikevel, og kanskje da kunne forvente at det var "jungeltelegrafen" som ville virket best, og man på det viset skulle ha fått nok til salt på maten, om universelle lover virket etter ens egen oppfatning, som man prediker for alle andre. Hvor er ens egen tillit til denne kraften?

For all del, dette er ikke ment som kritikk, men som en inspirasjon til å tenke litt selv også..

Hva med alle de som aldri løper på messer som er vanlige mennekser i hverdagen, som alikevel i flere sammenhenger snakker om uforståelige ting, uten å trenge å lage sirkusnummer av det, mennesker som har opplevelser med paranormale ting i hverdagen som ikke skriker opp for å fremstå som kapasiteter, altså, pral, eller skryt er vel det rette ordet.

Selvutvikling handler kanskje innerst inne om å finne seg selv, og ikke drive på å finne alle andre, for å skrike om dette.

Bare for å presisere, dette er ikke et misunnelig anslag mot noen, da jeg har mere enn nok å bedrive tiden med, men bare stusser noe kraftig over dette, og får faktisk litt vondt i magen av all den sekteriske propagandaen som stråler ut av bladet.
Antall ord: 755

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Runar*
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 23
Startet: 07 Jan 2006 16:04
18

Re: Visjon

Innlegg av Runar* »

El Boss skrev:Mottok gratis eksemplar av bladet Visjon i dag som er ment som et trekkplaster for å komme til alternativmessen i Oslo i høst, og det er nå edelt å tenke på en gammel krok, men ved å åpne denne blekka, ja, det første som slår meg, som vanlig, er denne higen efter å profilere seg med alskens mulige teknikker som er så bra at meneskeheten snarest vil gå under i elendighet om ikke man forstår at man skal benytte sine skarve slanter på å få kontakt med avdøde eller heales etter alle slags metoder, og i år er det tydelig at lyd er i fokus og mere viktig enn tidligere, og derfor finnes det nå flere typer lydhealing som promoteres som meget avgjørende for ens helse og velferd og indre ro og orden.

Alfa, Beta, theta osv healingmetoder som er så fantastiske at man vil bli hengende laaangt bak om man ikke lar seg heale av disse aktørene.
Få en bedre hverdag du også, så kan du ta kontakt med avdøde slektninger eller hvem det skulle være, og inntill det er gjort, ja så kan du visst bare gå rundt som den enstøingen du er.
Snakk ikke stygt om noen, tenk ikke negativt om noen, og vekk din indre healer, men f*** ta medisinindustrien, og dette er en felles kampanje som alle er enige i skal bekjempes, for disse er jo bare ute etter pengene våres, og ønsker at vi er syke så lenge som mulig.

Så, ta litt healing, kontakt døde og trom deg til himmelrik, drikk aloe vera, drikk udos choise, mere lydhealing, og drikk deg frisk, spis deg frisk, få tellet hjelpere, finn ditt indre og mediter, syng HU, osv, osv og finn deg selv, finn deg selv, finn deg selv.........

Jupiie, nå er messen vi alle har ventet på endelig her, og medisinindustrien skal knuses og vi skal tenke positivt, positivt, positivt, men vår felles fiende skal knuses.

Dette lyder mest som hjernevask, og overgår deltagerne på motemessen for 10 år siden, som var så viktige at de trodde alt dreide seg om mote, og at hele verden var totalt avhengige av deres deltagelse og penger og tilstedeværelse i verden som det eneste saliggjørende og de forbarmet seg over handelstanden med krav om respekt fordi de var deltagere på motemessen og oslo by skulle bare vite hvor heldige deres innbyggere var som ble beæret med disse vesners nærvær.

Nå er det alternativmesse, og med alle de positive strømninger som skal ut blandt folket er det bare en eneste ting som virkelig forundrer meg, og det forundrer meg meget, og det er hvorfor det finnes lidelse blandt disse aktørene som opptrer, og alle de som deltar, da man skulle kunne forvente seg at det kanskje kunne være en smitteeffekt på all denne healing og positive tankemønster, til tross for en felles forbannelse mot legemiddelindustrien..

Selv har jeg hatt bena godt plantet i disse kretser i mere enn tretti år, og har sett en utvikling som overgår det meste av hva man den gang kunne ha drømt om, men altså, dette kalles kanskje oppvåkning, eller hva?

Noe annet jeg funderer på er hvorfor man må reklamere så vannvittig mye for å få en kundekrets om det man bedriver er så fantastisk alikevel, og kanskje da kunne forvente at det var "jungeltelegrafen" som ville virket best, og man på det viset skulle ha fått nok til salt på maten, om universelle lover virket etter ens egen oppfatning, som man prediker for alle andre. Hvor er ens egen tillit til denne kraften?

For all del, dette er ikke ment som kritikk, men som en inspirasjon til å tenke litt selv også..

Hva med alle de som aldri løper på messer som er vanlige mennekser i hverdagen, som alikevel i flere sammenhenger snakker om uforståelige ting, uten å trenge å lage sirkusnummer av det, mennesker som har opplevelser med paranormale ting i hverdagen som ikke skriker opp for å fremstå som kapasiteter, altså, pral, eller skryt er vel det rette ordet.

Selvutvikling handler kanskje innerst inne om å finne seg selv, og ikke drive på å finne alle andre, for å skrike om dette.

Bare for å presisere, dette er ikke et misunnelig anslag mot noen, da jeg har mere enn nok å bedrive tiden med, men bare stusser noe kraftig over dette, og får faktisk litt vondt i magen av all den sekteriske propagandaen som stråler ut av bladet.
Jeg forstår hva du mener og synes det var godt skrevet. Enig med deg at det tar helt av, men jeg vil tro det finnes en del positivt med messen også. Måten ting blir reklamert på kan det jo virke som man blir hengende etter hvis man ikke deltar på det som skal være verdens beste healing teknikk, det beste verden har sett osv.. Som du skriver så kan det minne om sekterisk. Men jeg tror slik virksomhet vil stoppe opp av seg selv etter en stund, når folk innser at det ikke ble helt slik det stod i reklamen.
Antall ord: 862

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
MikkelRev
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 631
Startet: 02 Jul 2006 00:59
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Bergen

Innlegg av MikkelRev »

Jeg har noen utgaver av Alternativt Nettverk som er gamlenavnet på Visjon. Det er mye jalla som står der som du snakker om "lytt til din indre stemme, finn din ytre hjelper" og "bli kjent med deg selv"-mas som du snakker om. For noen kan det være vel og bra. Men jeg synest de hadde jo veldig mange andre interesante artikkler også som ikke går på selvutvikling. Og artikklene er ikke nødvendigvis Alternativt Nettverk/Visjon sitt synspunkt, men er undertegnet med navn og bilde av den aktuelle skribenten. Jeg synes man skal lese de med en klype salt, men allikevel være åpen for nye tanker og idéer.
Antall ord: 114
<^~--rutangis--~^>

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Judith

Visjon

Innlegg av Judith »

Har abonnert på bladet da det het Alternativ Nettverk. Som med alle andre blader, er bladet som Visjon blitt mer og mer glamoriøst. Hvorvidt innholdet er bedre, er ikke så sikkert.
At man kun kan drive via jungeltelgrafen, det tror je g ikke er mulig lenger. "Snåsakallen" Joralf Jerstad kunne det - og kan det, fordi han er kjent fra den tid da jungeltelegrafen var den eneste "mediekanal".
Han er sikkert spesiell og unik. MEN DET ER VI ALLE.
Hvis vi bare forsto at alt begynner I OSS SELV , så kanskje vi så mer innover og fant svarene der, i stedenfor å springe etter blader og vismenn/kvinner.
Men vi oppfordes til å gå til vismenn/kvinner, lese, studere, søke kunnskap og hjelp utenfor oss selv. så i dag er vi så og si hjelpesløs uten en å gripe fatt i.
Jeg er nå 55 år, og oppdager til min forbløffelse at det jeg har lest og studert, er det jeg visste allerede som ei lite jente.!
JEG HAR HELE TIDEN HATT SVARENE MED MEG.
:mozilla_cool:
Antall ord: 178

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
MikkelRev
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 631
Startet: 02 Jul 2006 00:59
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Bergen

Innlegg av MikkelRev »

Okay, men ikke alle som har denne kunnskapsbasen inni seg. Jeg har nemlig fått mye igjen for å lese og høre på disse vismennene.
-Hvor inni meg ligger kunnskapen om lydhealing fra før (som trådstarter nevnte)?
-Hvor inni meg ligger kunnskapen om matematikk, astrologi, historie, språk, kultur osv?

Og er ikke du nå bare en av de vismenn som snakker om det trådstarter sa ang. "finn deg selv"-snikksnakket?
Antall ord: 74
<^~--rutangis--~^>

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
green eyes
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 467
Startet: 18 Okt 2006 23:09
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Follo
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 5 ganger

jungeltelegrafen

Innlegg av green eyes »

jeg kunne ikke hvert mer enig med deg!!har en mor som driver med healing, kanalisering, hus renselser mm., og ho har aldri promotert seg selv, likevel har ho kunder over hele norge, og de blir stadig fler!
det er veldig synd at disse fine tingene blir blåst opp så stort at det ikke lenger syns hva det egentlig dreier seg om...nemlig (for min del)å finne ro, oog hjelpe menneskene rundt seg på en god måte...
Antall ord: 79
Når leken nærmer seg slutten vil fanden være med

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Civilized
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 131
Startet: 16 Jul 2006 02:07
17
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Civilized »

El Boss, beklager for å si dette til deg, men du misforstår jo helt!

Dette magasinet handler ikke om det du prater om i det hele tatt! Joda, magasinet lover deg litt av hvert det er det bare å erkjenne, men det er jo hele poenget med magasinet. Det er et magasin om alternativ livsstil for mennesker som er interessert i en alternativ livsstil. I beste postmoderne stil kan du bla deg igjennom bladet og shoppe det du synes å passe for deg, og vips så har du fått deg en -helt- ny livsstil. Er ikke det kjempefantastisk? Du må lese magasinet på dette premisset. Er det i bunn og grunn egentlig så veldig forskjellige fra andre livsstilsmagasiner som sier at for å være kul akkurat nå må du ha på deg den og den typen klær og høre på den typen musikk. I mine øyne gjør Visjon det samme, men forskjellen er at det er et spirituelt innhold.

Bladet er jo en nærmest en gavepakke fra de kosmiske kreftene for de som ønsker å bli new age hippier! Her har du nemlig alt du trenger for den livsstilen.

Det er ingen grunn til å få vondt i magen av dette. En sekt vil påstå at de er eneste forvalter av sannheten. Jeg tror ikke Visjon er så drøye. Det er faktisk noe ganske annet å tilby folk en alternativ virkelighetsforståelse enn å si at denne er den eneste rette. Dessuten blir ikke "sannhetene" som står beskrevet i Visjon presset nedover hodene på folk. Ingen blir tvunget til å lese bladet. De som kjøper dette bladet er jo de som har interesse av det. Din "kritiske" analyse av bladet faller derifor igjennom på sitt urimelige premiss. Du har ikke klart å være kritisk nok til å se hva bladet egentlig er.

Okei, så er jeg ikke en vanlig leser av dette bladet. Jeg synes mesteparten av det som står der passer inn i kategorien "Sludder og pølsevev", men i det minste skjønner jeg at dette bladet handler ikke om bare om det som står der. Det handler om livsstil. Visjon er en måte å uttrykke, få inspirasjon og kanskje forandre sin livvstil på. Visjon er for denne gruppen mennesker som har alternative interesser et meningsskapende magasin. Den meningen kan være med på å fylle et tomrom for noen mennesker. Du er kanskje ikke en av dem, og det er helt greit, men hvorfor nekte andre det?

Nei, det blir litt som å lese en bok om hvordan du skal få blomster til å gro i hagen din fordi du har hørt fra en gartner at den er spennende, men du finner den drepende kjedelig fordi du egentlig synes det er krimbøker som er spennende.
Antall ord: 460

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
zind
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2079
Startet: 26 Aug 2004 02:46
19
Har takket: 142 ganger
Blitt takket: 181 ganger

Re: Visjon

Innlegg av zind »

Judith skrev: At man kun kan drive via jungeltelgrafen, det tror je g ikke er mulig lenger. "Snåsakallen" Joralf Jerstad kunne det - og kan det, fordi han er kjent fra den tid da jungeltelegrafen var den eneste "mediekanal".
Han er sikkert spesiell og unik. MEN DET ER VI ALLE.
Hvis vi bare forsto at alt begynner I OSS SELV , så kanskje vi så mer innover og fant svarene der, i stedenfor å springe etter blader og vismenn/kvinner.
Men vi oppfordes til å gå til vismenn/kvinner, lese, studere, søke kunnskap og hjelp utenfor oss selv. så i dag er vi så og si hjelpesløs uten en å gripe fatt i.
Jeg er nå 55 år, og oppdager til min forbløffelse at det jeg har lest og studert, er det jeg visste allerede som ei lite jente.!
JEG HAR HELE TIDEN HATT SVARENE MED MEG.
:mozilla_cool:
Joda.. har man evner så holder jungeltelegrafen i massevis :)
Nå var det mye snakk om the law of attraction her om dagen, og stort mer enn det er det ikke som skal til...

Men, jeg er sååå enig med deg i at vi sitter med svarene selv Judith, og jo mer man søker utover jo mer skjønner man at det er innover man må søke for å finne svar man er fortrolig med! Jeg sitter også igjen med de tingene jeg visste som liten jente etter ti år med heftig søking og nesetippen begravet i bøker :) Samtidig så har det som MikkelRev sier vært godt å ha noe å støtte seg til, og å finne igjen sine egne sannheter i skrifter etc. Og forskjellen på Judith og mange andre vismenn er at hun ikke tar fem øre for å dele sine opplevelser
Jeg er enig med El Boss her i at det er utrolig at det alternative miljøet har vokst så enormt, men vanvittig trist at så mye nå er konsentrert rundt penger, når det for ti år siden var en kamp om å "opplyse"...
Antall ord: 336
Until you make the unconscious conscious, it will direct your life and you will call it fate. -C.Jung

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !