Engler, Guider, Hjelpere, SkytsenglerApropos Nisser og alver..jeg har sett Julegeita ;p

Forum dedikert til åndevesener som mange hevder å kunne se og/eller kommunisere med.

Moderatorer: Asbjørn, mod engler

Bruker avatar
Azurah
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 108
Startet: 10 Okt 2006 21:03
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Buskerud

Apropos Nisser og alver..jeg har sett Julegeita ;p

Innlegg av Azurah »

Og den drømmen var så virkelig at jeg er like overbevist i voksen alder om at jeg faktisk så denne "geita" som kommer ned pipa og legger snop i strømpa.

Husker ikke hvor gammel jeg var,tror jeg var rundt 7 år. Julegeita var jo årets høydepunkt for meg, hun kom natt til Julaften og la snop i strømpa vi hadde hengt på sengestolpen.
Saken ble jo ikke bedre av at min far strødde aske rundt ovnen og lagde "avtrykk" som jeg gikk fem på.Nå skal dere få høre!!

En natt våknet jeg (natt til julaften). Jeg hadde knapt sovnet i spenning av å se geita før jeg hørte det var en spek stemme som hutret og frøs utenfor. Denne vinteren var kald,lå på 25 til 30- midt i Buskerud.
Hørte hun (?) passerte utenfor soveromsvinduet, jeg hoppet opp av sengen og for til utgangsdøren,lukket opp og tittet bak den mot rommet mitt..Ingenting der.
Så da jeg var iferd med å snu meg tilbake i bare pysj-kjolen så jeg henne.. der stod hun,lita skapning på taket til naboen i ferd med å gå ned pipa.
Jeg spratt inn i ren blanding av skrekk og fryd og løp inn til mamma. "Mamma mamma Julegeita er på taket til Gerd!!"

-Huset til gerd ligger rett over veien i et nabo-lag og sikten var god. Tipper 15 m til huset fra våres.

Hun sendte meg i seng.. og t.o.m den dag i dag blir jeg pålagt av alle mine ertete søsken å fortelle tante-barna mine om Julegeita på lille julaften.

Kan noen legge sammen to og to her? Så jeg syner? Alt var virkelig.. jeg slipper ikke taket på det men jeg har jo innsett at snopet kom fra mamma og ikke Julegeita.

Hun var så virkelig for meg at hun endret livet til en ung pike :mozilla_smile:
Antall ord: 327

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Dj_Devil
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3244
Startet: 05 Sep 2004 20:51
20
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Rogaland,
Har takket: 11 ganger
Blitt takket: 8 ganger

Innlegg av Dj_Devil »

koslig historie.
fantasien er en nydlig ting :)
Antall ord: 7
I love you.
Thank you.
Forgive me.
I'm Sorry.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
karina
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2133
Startet: 17 Feb 2005 22:07
19
Kjønn (valgfri): F
Har takket: 8 ganger
Blitt takket: 21 ganger

Innlegg av karina »

Man kan se syner ja, hvis man tror på noe veldig sterkt. Det har skjedd meg. Men hvem vet? :D

Veldig søt historie. Men er julegeita en vanlig figur? Aldri hørt om henne jeg.
Antall ord: 35

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Azurah
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 108
Startet: 10 Okt 2006 21:03
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Buskerud

Innlegg av Azurah »

karina skrev:Man kan se syner ja, hvis man tror på noe veldig sterkt. Det har skjedd meg. Men hvem vet? :D

Veldig søt historie. Men er julegeita en vanlig figur? Aldri hørt om henne jeg.

Julegeita er vel ikke i hele landet,noen bruker nissen som kommer med snop ned pipa. men jeg er oppvokst med Julegeita. Antakelig fordi min far er det og han er fra Lillehammer.

Julegeita og Nissen var i min barndom utrolig viktig. Det var og er faktisk fortsatt den beste tiden i året. Satser på at jeg klarer å gjøre Julen like magisk for min datter :mozilla_smile:
Antall ord: 105

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
.::Adina::.
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 49
Startet: 24 Nov 2005 14:46
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Akershus

Innlegg av .::Adina::. »

Julegeita?? Har jeg gått glipp av no tro??
Mener du den av strå så ser jeg den på europris hvert år ^^,
Antall ord: 22
I wish my grass was emo, so it could cut itself!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links