Hjemsøkt, Gjenferd & Ånder ⇒ I går så hesten min og jeg et gjenferd...
Moderatorer: Asbjørn, mod hjem
Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
-
- Nybegynner
- Startet: 14 Mai 2006 15:21
- 18
I går så hesten min og jeg et gjenferd...
Jeg var på ridetime i går da dette hendte. Det var mørkt, men vi hadde en lyskaster som da følgelig lyste opp ridebanen. Det var litt tåke, og første gangen jeg så "personen", tenkte jeg at det sikkert bare var en innbildning. Men hesten reagerte plutselig med å slenge hodet frem og tilbake, og gikk deretter en stor omvei foran det vi så. Vi red en runde til, og da så jeg bedre etter. På den ene gjerdestolpen, så jeg tydelig en gammel mann, som sto lent intill stolpen. Han hadde sixpence lue på seg, og sto og så på oss som red. Hesten gjorde akkurat det samme denne gangen. Jeg så mot "personen", og bare hvisket "jasså" mot han. Da jeg fikk kontroll over hesten, så sa det plutselig "pang", og lyskasteren ble helt mørk. "
Det er sikkert bare dårlig kontakt" sa ridelæreren min. Men ved siden av banen står det en liten hytte, og den har samme strømforskyning. Der var det fortsatt lyst og trivelig...
Lurer på hvem eller hva som sto og så på oss i nattemørket..........
Det er sikkert bare dårlig kontakt" sa ridelæreren min. Men ved siden av banen står det en liten hytte, og den har samme strømforskyning. Der var det fortsatt lyst og trivelig...
Lurer på hvem eller hva som sto og så på oss i nattemørket..........
Antall ord: 190
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.
I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.
Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
-
- Standard bruker
- Startet: 11 Jan 2006 15:38
- 18
- Lokalisering: Stord
Har du ikke skrevet det allerede? Ett jenferd,var det ikke det du trodde det var da? Var litt spennende å lese dette her
Antall ord: 23
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 29 Aug 2006 13:25
- 18
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Lokalisering: hjemme :P
-
- Standard bruker
- Startet: 12 Aug 2005 15:13
- 19
- Lokalisering: Lørenskog
Hmmm...
Antall ord: 1
“I'm an illusion of your heart. A manifestation of your adolescent psyche.” – Haruko, FLCL
Life may not be the party we hoped for, but while we are here we might as well dance.
Life may not be the party we hoped for, but while we are here we might as well dance.
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 27 Sep 2006 23:19
- 18
- Lokalisering: trondheim
så spennende da :mozilla_smile:
si fra om du ser denne mannen fler ganger da :mozilla_smile:
si fra om du ser denne mannen fler ganger da :mozilla_smile:
Antall ord: 17
dyreelsker
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 13 Okt 2006 18:32
- 18
- Lokalisering: Nord-Norge
- Blitt takket: 1 gang
Altså, var det hesten eller du som så han først liksom?
Antall ord: 12
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 29 Des 2004 09:51
- 19
- Lokalisering: Østfold
Ehm..
Dere gikk en omvei ved han første gangen dere så han?
Måtte vel det uansett hvis han sto ved en gjerdestolpe?
Antall ord: 23
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 18
Re: Ehm..
Gjerdestolpen står ca. 1,5 meter utenom ridebanen....cleopatra skrev:Dere gikk en omvei ved han første gangen dere så han?
Antall ord: 34
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 18
fridadanmo skrev:Har du ikke skrevet det allerede? Ett jenferd,var det ikke det du trodde det var da? Var litt spennende å lese dette her
Nei dette har jeg aldri skrevet før....
Antall ord: 33
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 18
var nok hesten som så han førstZeluna skrev:Altså, var det hesten eller du som så han først liksom?
Antall ord: 22
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 15 Okt 2006 18:35
- 18
- Lokalisering: Telemark
Ja hester reagerer på slikt.... Hørt om mange sånne historier om folk som har ridd på tur og plutselig uten grunn har hestene tatt helt ut:S
Antall ord: 29
Woah!:*
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 15 Okt 2006 18:35
- 18
- Lokalisering: Telemark
-
- Nybegynner
- Startet: 10 Jun 2006 01:29
- 18
- Lokalisering: Oslo
Hester reagerer i vildens sky de. I den stallen jeg red i før reagerte ikke hestene. Bare stallkatten og noen av rytterne. Kanskje de vendte seg til saker og ting. Tror de ville reagert en og en ute, men inne i stallen der de andre hestene holdt seg rolige hadde sikkert en effekt på de andre hestene. Aner ikke helt hva som var der, men kan ærlig si at morgenfôring ikke var drømmen alene:P
Antall ord: 78
jeje...
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 27 Sep 2006 23:19
- 18
- Lokalisering: trondheim
-
- Nybegynner
- Startet: 01 Okt 2005 23:34
- 19
[quote="Kathy"]Hester reagerer i vildens sky de. I den stallen jeg red i før reagerte ikke hestene. Bare stallkatten og noen av rytterne. Kanskje de vendte seg til saker og ting. Tror de ville reagert en og en ute, men inne i stallen der de andre hestene holdt seg rolige hadde sikkert en effekt på de andre hestene. Aner ikke helt hva som var der, men kan ærlig si at morgenfôring ikke var drømmen alene:P[/quote]
Har opplevd at nye hester har reagert voldsomt på et og samme sted, men så har det roet seg etter en liten stund, som om de har vent seg til det. De to stedene de har reagert på er et bryggerhus hvor en man skal ha hengt seg, og en stall som brant ned og flere hester døde. Samme spetaklet hver gang...
Har opplevd at nye hester har reagert voldsomt på et og samme sted, men så har det roet seg etter en liten stund, som om de har vent seg til det. De to stedene de har reagert på er et bryggerhus hvor en man skal ha hengt seg, og en stall som brant ned og flere hester døde. Samme spetaklet hver gang...
Antall ord: 144
Hide post links |