Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderEr han forbannet ? noe er det iallfall...

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Bruker avatar
Maritha
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 11 Sep 2006 14:12
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Hedmark

Er han forbannet ? noe er det iallfall...

Innlegg av Maritha »

Vet ikke om denne havner på riktig sted, men må fortelle.

Min mamma og pappa kjøpte en gård for noen år siden..
De drev med hester å sau. å et firma.

Mamma ble så sliten av alt sammen, for pappa er en type som sier .. hent ditt hent datt. gjør det gjør det.. bla bla bla.. helst ikke gjøre så mye selv. skriker å kjefter..

Så hun bestemte seg for at dette greide hun ikke lenger. HUn er kjempe tynn. å ser at hun ikke har hatt det særlig bra i disse årene..

I novemer i fjor sa mamma at hun ville skilles. pappa ble gærn.. mamma skulle ikke finne seg en ny mann . men satt med hjerte åpent om det skulle komme noen rekanes..
Som det gjorde.. Pappa ble ikke mindre gal av den grunnen..

I jula 05 sa han .. jeg skal drepe deg. den nattan der fikk jeg ikke sove. jeg kjente jeg ble helt lam i kroppen. jeg sa til kjæresten min.. hvit jeg dør i natt.. ikke prøv å få liv i meg..

Værre ble det.. tungt for å puste. å skjelven å lam i kroppen.. dette var angst.. jeg ringte mamma å sa du måå komme nå. så vi satt å snakket hele natten. til det var roet seg. noen dager senere. forteller mamma at pappa har stengt henne inne på gården ved å kjøre biler å div ut i veien så hun ikke kommer seg noen steder..

Hun forter seg inn i bilen sin å låser dørene.. han legger seg opp på panseret å vrenger vindus hviskerne så de står rett opp.. å mamma starter bilen for å komme seg litt bort. da legger han seg forran bilen. mamma rygger å får sneket seg ut av gården.. selv om han hadde satt biler i veien, så kom hun forbi.

Etter dette gikk han rundt på bygda å sa at mamma hadde kjørt på han.. å at det var derfor han lå på bakken.. ( ikke sant )

Da mamma skulle kjøre meg hjem.. skulle vi innom et sted.. hun ville forte seg for ville ikke møte på pappa, da vi skulle hjem møtte vi han på veien.. han var helt normal i ansiktet.. men da han så bilen og mamma fikk han det ansiktet.. nå .. nå skal jeg ta deg di forbanna....

han ble svart i øynene, å vrengte denne "bilen" han har over. å kjørte rett inn i siden på bilen vi satt i. mamma ble helt skjelven.. for det var jo blå is. å skikkelig glatt. hun vrengte bilen i en annen rettning for å ikke kjøre han ned. men greide holde oss på veien. Jeg ble så sinna, for jeg , mamma å barne barnet hannes satt i bilen. Jeg sa til mamma. nå er det f.. meg nok. nå skal vi på politiet. jeg anmeldte pappa. å fortale om trusselen om å drepe mamma osv...

Men tingen med dette er.. jg tror pappa er forbannet.. for hver gang han gjør mamma noe .. så blir han sykere. da dem flytta , fikk han slag. de fikk ikke solgt noen dyr. videre. fikk han drypp. videre. mistet han litt av synet på ene øyet. videre ble han farge blind. skjønner dere ? hver gang han gjør noe faenskap.. så skjer det noe med kroppen hannes. dette er merkelig synes jeg..

Vi er en fam, der alt har en mening. å ting har begynt å løsne for mamma etter at hun flyttet fra pappa. jeg er glad i pappa selv om han har vært en dritt sekk, så vil han fortsatt være pappa. men ærlig er jeg glad de skilte seg.

får litt dålig samvittighet ved å skrive dette innlegget, men jeg må få høre hva dere andre tror om dette ??

håper på svar.
Antall ord: 631

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
H
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 24 Jan 2004 12:04
20
Lokalisering: oslo

Innlegg av H »

karma police! pull åova... pull åova.. :P
Antall ord: 6

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
lizziee
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 27 Sep 2006 23:19
18
Lokalisering: trondheim

Innlegg av lizziee »

oj..det var litt av en historie du er villig til å dele med oss..
hvordan går det nå?
er han fortsatt ute etter å "drepe" mannam din? :mozilla_foot:
håper alt ordner seg for dere..og det er bra dere er trygge nå da iallefall :mozilla_smile:
hmm men ja..rart at han skule få alt det der for hver gang han gjorde noe..
kansje det er straffa hannes?
Antall ord: 68
dyreelsker

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Maritha
Nybegynner
Nybegynner
18

Innlegg av Maritha »

Ja.. jeg tror det er straffen på hvordan han behandlet henne.. eller oss..

det går bra med oss nå ;) han har roet seg ned litt. skal ikke drepe henne mer iallfall.. men liker ikke måten han prater om henne på.. var en tid han sa.. du får ikke fred før du ligger under torva.. koselig sakt.. nei..

å ved siden av dette sier han .. jeg er jo glad i jenta og vettu.. vel.. kan nok tolkes som en vil det..
Antall ord: 83

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
lizziee
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 27 Sep 2006 23:19
18

Innlegg av lizziee »

hmm

*klø seg i hodet*

kansje han byrde fått gått til en psykolog? :mozilla_smile:
det er veeldig godt å få snakket ut
Antall ord: 24
dyreelsker

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
royviste
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 25 Aug 2006 04:20
18

Re: Er han forbannet ? noe er det iallfall...

Innlegg av royviste »

han var helt normal i ansiktet.. men da han så bilen og mamma fikk han det ansiktet.. nå .. nå skal jeg ta deg di forbanna....
han ble svart i øynene
Er dette noe du skriver for å beskrive at han endra væremåte, eller ble han faktisk helt svart i øynene?

Det du forteller at det sker ting med faren din når han gjør dumme ting, kan jo virke som noen passer på mordi eller at noen er veldig missfornøyd med hvordan faren din behandler mordi.

Hva gjorde politiet med denne saken?
Det er litt dumt at det skal være slik for familien din men det er godt å lese at ting går litt bedre!

Lykke til videre
Antall ord: 122

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Maritha
Nybegynner
Nybegynner
18

Re: Er han forbannet ? noe er det iallfall...

Innlegg av Maritha »

royviste skrev:
han var helt normal i ansiktet.. men da han så bilen og mamma fikk han det ansiktet.. nå .. nå skal jeg ta deg di forbanna....
han ble svart i øynene
Er dette noe du skriver for å beskrive at han endra væremåte, eller ble han faktisk helt svart i øynene?

Det du forteller at det sker ting med faren din når han gjør dumme ting, kan jo virke som noen passer på mordi eller at noen er veldig missfornøyd med hvordan faren din behandler mordi.

Hva gjorde politiet med denne saken?
Det er litt dumt at det skal være slik for familien din men det er godt å lese at ting går litt bedre!

Lykke til videre
Virker sikkert teit når jeg sier det. men han ble svart i øynen. å han fikk det blikket.. åh.. nå skal jeg f.. meg ta deg..

hmm.. jeg tror og som mamma sier. . jeg har vært så treg med å ta hintene.. at nå fikk jeg et spark i ræva til å komme meg vekk. for nå var dem dritt lei av at jeg ikke har tatt noen hint. så jeg tror det er hjelperne til mamma som passer på jah ;) den nye mannen til mamma snakker jo med sine hjelpere.. så han fikk mange sånne.. nå må du dra å se om alt er bra.. osv.. vi er litt av en familie vi..hihi.. mye som skjer rundt oss :)

men det går bedre med oss. å det er bedre med pappa å.. men en psykolog hjelper nok neppe.. på han iallfall.. han er trassig =)
Antall ord: 268

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
liluth
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 18 Sep 2006 14:59
18
Blitt takket: 1 gang
I dag har JEG BURSDAG ! Gratuler meg ;)

Innlegg av liluth »

Det vonde vi gjør mot andre slår tre ganger sterkere tilbake på
oss selv sies det.. og det er noe jeg tror på. Har sett mange
eksempler på at mennesker som behandler andre slik din far har
behandlet din mor, har selv blitt syk eller blitt rammet av uhell.
Håper din mor har fått det bra nå,og ønsker dere alle lykke til videre i livet. :mozilla_smile:
Antall ord: 72
Det er forskjell på et åpent sinn og hull i hodet...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Lee
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 11 Nov 2005 20:22
19
Lokalisering: Oslo

Innlegg av Lee »

Din far er absolutt ikke forbannet. Det har jeg overhodet ingen tro på. Tror rett og slett faren din er sinnsykt lei seg og ikke minst frustrert. Det er kanskje hans måte å takle smerten på? Selv om den selvfølgelig er irrasjonell for alle andre. Men at han trenger hjelp, er det ingen tvil om. Jeg ønsker ikke å ytre noen mulig diagnose på hva han er,eller hva som feiler ham. Det har jeg ingen rett til. Men han må snakke med noen. Få ryddet litt opp i følelselivet sitt.
Antall ord: 92

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
marihona
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 13 Okt 2006 22:26
18

Innlegg av marihona »

Hei hei

Enig me Lee her. Når man får et følelsesmessig sjokk, så syker man jo seg selv ned. da er man mottagelig for mye negativitet. Man får jo gjerne tilbake av det man sender ut, samtidig som man "bryter" ned sin egen helse.

Ønsker Dere alle iallefall lykke til videre :mozilla_smile:
Antall ord: 57
Mvh

Marihøna

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1432 ganger
Blitt takket: 1724 ganger
Kjønn:

Innlegg av Asbjørn »

Egentlig er dette en sak som ikke helt egner seg for et forum, men nå er det nå engang her...

SINNE - hvor blodtrykket stiger til uanede høyder, kombinert med stress, og andre årsaker, kunne forårsake at mindre blodårer brister, og blodtilførsel svikter.
Det kan være forklaringen på at han har fått helsemessige problemer / skader.

Mennesket er et rart dyr, og noen er slik at når de føler de mister kontrollen, så kommer sinnet.
Noen går og gjemmer seg, andre gråter til de blir blå, og noen blir sinte.

Drypp ( små blordkar som brister inne i hjernen, og smådeler av hjernen tildels slutter å virke , eller forårsaker personlighetsforandringer ) er ikke uvanlig,og enkelte mennesker er mer utsatt for dette enn andre.
Stress, matvaner, generell helse, med mer påvirker slike ting.
Han BØR komme seg til lege, og få en grundig undersøkelse.
At halve synet på ene øyet forsvant, kan tyde på nettopp drypp.

At dette inntreffer når han blir sint, er nok rett og slett blodtrykket som stiger for mye, og forårsaker skade.

Jeg tror han i utgangspunktet virkelig er glad i dere, men at han ikke har klart å styre seg i visse sistuasjoner.
Sinnet han har, kan være fordi han føler seg sviktet...
MEN : Oppførselen hans er ikke akseptabel, derfor skal dere og ikke "trøste" eller komme tilbake.
Drapstrusler er alvorlig, uansett om de sies i normalt stemmeleie eller i affekt.
Så dere gjør rett i å holde dere unna.

Det beste dere faktisk kan gjøre, er å IKKE komme i nærheten av ham, fordi han da blir sint, blodtrykket stiger...og...

Dersom dere hadde fått ham til lege, eventuelt via omveier ( andre folk ) , ville jeg forsøkt å få det til, men dere må ikke nevnes i den sammenheng. Det vil bare forårsake nytt sinne...

Han er IKKE besatt eller noe, men har kansje litt adferdsproblemer, og burde vært til lege.
Psykolog kunne kansje ha løst problemet, om han hadde kommet seg til en. Men jeg forstår at det kan være vanskelig å få til.

Husk; Av og til må man glemme den man er glad i ... at det er det beste for alle parter.
Og når det gjelder Hjelpere SPØR dem om veiledning om hva dere eventuelt skal gjøre.
OM dere skal kontakte legen hans, politi, eller andre som kansje kan gjøre noe...

Men ikke få ham sint, dersom dere klarer å unngå det, han har blodtrykksproblemer....

mvh Asbjørn
Antall ord: 430

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Jan-Olav
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 05 Des 2004 19:52
19
Lokalisering: Trondheim

Innlegg av Jan-Olav »

Huff, ble helt tom av å lese dette jeg. Håper ting ordner seg på best mulig måte for dere alle.
Antall ord: 21
Jan-Olav aka Redfalk

MAY THE FORCE BE WITH YOU

www.dodgedart.no
www.go-orange.no

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Maritha
Nybegynner
Nybegynner
18

Innlegg av Maritha »

HEIA alle tusen takk for mange svar =)

Pappa går til behandling ang slaget han fikk for noen år siden. tror det hjelper . han snakker da med logopeden sin osv..

Han har roet seg kraftig ned. ikke så sinna lenger liksom.. glad for det jeg =)

For det eneste vil er at han skal ha det bra. =) han er jo snill når han ikke er sinna. =)

Når han er sinna er det bare å gå ut. å jeg som har arvet sinne hannes. må iallfall gå ut. eller så eksploderer huset.. så.. ja.. må neste le litt når jeg tenker på hvordan det kunne bli da..

Han har godtatt at mamma har funnet seg en annen. å han virker mere glad. han er med ut på turer, å lever liksom litt mer. i forhold til hva han gjorde da .

Når han bare satt inne å så på tv hele dagen.

Det som irriterer meg er det at folk setter ut rykter.. her som vi bor her kjenner alle alle. liksom.. å vi er innflyttere.. så.. trenger jeg si noe mer ?? dere vet vel hva som skjer når man flytter til ett sånnet sted.

Nei jeg må bare skrive dette. vi håper jo at pappa skal finne seg ei jente å bli glad i . å her er ryktet. han skulle vist å kjøpt lodd til ei dame. på disse turene han er på. å hun ville ikke ha dem å hadde gitt den til noen andre. så han hadde kjøpt nye lodd. ( ikke sant )

han skulle og ha lukket opp dører osv.. for henne når hun skulle ut å røyke. å han skal vist ha kjøpt 20 røde roser til henne. men hun hadde ligget å sett på dem om natten.. å ikke greid å se på dem mer.. å kastet dem i søpla. joda.. pappa er en romantikker.. men.. dette er ikke sant i det hele tatt..

bror min er med på alle turer å ser hva som skjer. han hadde kjøpt 20 roser. men de var til utlodding. hvem som vant dem vet jeg ikke. men i følge bror min så stemte ikke noe av dette over da . å da blir jeg litt irritert når andre sier at de skal ta det opp med styre, pga trakkasering. dålig gjort av folk si sånne ting.

sladre kjærringer sier jeg bare. vel takker igjen for alle svar. =) god helg =)
Antall ord: 399

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
hmmfff
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 15 Aug 2006 19:53
18
Lokalisering: Lørenskog

Innlegg av hmmfff »

Det er godt og høre at ting er blitt litt bedre da....

Sladder i små bygder er det bare og venne seg til. Ikke gidd og kast bort energi på og irriter deg. Bare le av de. Jeg pleier og si at så lenge folk prater om meg så må jeg jo være intresang. Og om jeg er det mest intresange de har og prate om så synes jeg egentlig litt synd på de.. He he

Og vil komme med en liten ting..... Mennesker som blir så sinte at de blir svarte i øynene har lett for og miste kontroll, så når du ser det svartner, bør man komme seg unna.
Grunnlaget for og si dette er fordi jeg selv har gått og fått hjelp med mitt temrament og psykoterapauten der sa dette med de svarte øynene. Jeg går nemlig fra lyseblå til helsvsart om jeg blir forbannet, ikke sint, men ukontrollerbar forbanna.
Antall ord: 160

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Maritha
Nybegynner
Nybegynner
18

Innlegg av Maritha »

hmmfff skrev:Det er godt og høre at ting er blitt litt bedre da....

Sladder i små bygder er det bare og venne seg til. Ikke gidd og kast bort energi på og irriter deg. Bare le av de. Jeg pleier og si at så lenge folk prater om meg så må jeg jo være intresang. Og om jeg er det mest intresange de har og prate om så synes jeg egentlig litt synd på de.. He he

Og vil komme med en liten ting..... Mennesker som blir så sinte at de blir svarte i øynene har lett for og miste kontroll, så når du ser det svartner, bør man komme seg unna.
Grunnlaget for og si dette er fordi jeg selv har gått og fått hjelp med mitt temrament og psykoterapauten der sa dette med de svarte øynene. Jeg går nemlig fra lyseblå til helsvsart om jeg blir forbannet, ikke sint, men ukontrollerbar forbanna.
Hei takk for innlegg =) ja jeg er vel noe av det samme som deg tenker jeg,. selv om jeg har klart å kontrollere det da. blir jeg sinna. går jeg ut å tar litt luft, så går det over =)

ja de svarte øynene er litt skumle. så vi holder oss unna da gitt =)

hihi

ja rykter. .hihi.. vi er vist veldig intressange for folk jah.. hihi.. stakkar mennesker.. hihi..

men som du sier--- ikke bry seg om, bare le av dem =) hihi hoho =)
Antall ord: 245

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links