Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderDet er spøkelser der jeg bor...

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Taraxum
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 22 Feb 2006 20:18
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oslo

Det er spøkelser der jeg bor...

Innlegg av Taraxum »

Når jeg først er i gang med å legge ut litt her så kan jeg vel fortelle litt mer...

Etter at en kollega av meg på jobben flyttet til samme borrettslag som meg har jeg fått vite litt mer om hjemplassen min som jeg ikke ante fra før.

Rett etter at de flyttet dit så merket de at det var noe rart med leiligheten (dette er samme familie som jeg fortalte om med Lollomannen).. Etter å ha pratet med noen naboer som også har det på samme måte, bestemte en av naboene seg for å kontakte en medium for å kanskje få en forklaring på alt som skjedde der..

Jeg kan jo fortelle litt først om hva folka der har opplevd.. I blokka er det tre etasjer med leiligheter.. I den nederste etasjen er det hybel-leiligheter som har utgang rett ved en liten "dump", en stor gressplen som går lissom i et søkk.. Noen av de som bor der har sagt at de har opplevd noen som ringer på midt på natta.. men når de åpner døra så er det ingen der... De tror jo selvfølgelig at det er noen unger eller no som har det moro... men det skjedde flere ganger løpet av natta og flere netter på rad... Dessuten har flere beboere sett en person med flosshatt som går i den "dumpa" om natta... Flere ganger ser de han.. Han bare går der helt monotont..
De opplever også at ting flytter på seg.. Noen hadde ryddet i noen leker og gått en rask tur opp i annen etasjen i leiligheten, og når de gikk ned igjen så lå noen av de leke han hadde ryddet bort, rett nedenfor det nederste trinnet.. Merkelig..

Men så kom mediumet da.. Og dette er forklaringen henne kom med:
De som ringer på om natta er "underjordiske".. Eller sånne "troll". husker ikke helt hvilket ord hun brukte, men de var ikke spøkelser, men overnaturlige vesner som morer seg litt på beboernes bekostning ved å f.eks. ringe på dørene om natta.. Og dette var da ikke noe henne kunne gjøre noe med.. Men de var IKKE slemme, men litt sånn utspekulerte bare.. hehe.. Litt festelig forklaringe egentlig..

Men den mannen da med flosshatt.. Det var en mann som gikk igjen etter 1800tallet.. For på den tiden gikk det en sti der som han ble overkjørt av en hest og vogn og døde.. Han var heller ikke farlig, og henne lot han være der siden han ikke gjorde noe, men bare gikk og gikk.. Litt rart egentlig at hun ikke hjalp han over på den andre siden, men men..

Det er så spennende å lese alle innleggende her, så jeg ville bare fortelle litt om det jeg har hørt.. Det rare er at jeg er oppvokst her, og pleide å ake sent om kvelden på vintersitd i denne dumpa. Men jeg kan ikke mene at jeg har hverken sett eller hørt om dette.. Men jeg snakket med en venninne av meg som pleide å bo i denne blokka, og hun sa at det var så deilig at jeg fortalte om dette, for hennes familie hadde også opplevd en del merkelig greier mens de bodde der...
Antall ord: 550

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.

I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
Bruker avatar
lizziee
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 27 Sep 2006 23:19
18
Lokalisering: trondheim

Innlegg av lizziee »

men hva forklarte mediumet om de tingene som haddef lyttet påd eg var da?
Antall ord: 15
dyreelsker

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
lizziee
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 27 Sep 2006 23:19
18
Lokalisering: trondheim

Innlegg av lizziee »

flyttet på seg* skulle det stå..hehe
Antall ord: 7
dyreelsker

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Taraxum
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 22 Feb 2006 20:18
18
Lokalisering: Oslo

Innlegg av Taraxum »

Jeg har ikke snakket selv med mediumet, jeg har fått høre dette av han jeg kjenner som bor der.. Men jeg skal forhøre meg litt mer om dette om hva de fikk vite.. Men han sa hvertfall at det skulle være en del aktivitet der..
Antall ord: 49

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links