Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Fakta, teori & skepsisHva er egentlig "orber"?

Det er generelt altfor lite fakta og skepsis blant mennesker som studerer det åndelige. Her herjer diskusjonene rundt den viktige vitenskapelige biten.

Moderatorer: Asbjørn, Mod Fakta og, mod_spøkeguiden

Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5155
Startet: 17 Sep 2006 01:35
17
Kjønn (valgfri): hokatt
Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
Har takket: 668 ganger
Blitt takket: 1057 ganger

Hva er egentlig "orber"?

Innlegg av Svartepus »

Hva er egentlig "orber"/"orbs"?
Jeg har skjønt at det er en form for lysende flekker eller prikker som oppstår på bilder, men hvordan ser man om de er "ekte" egentlig? Det engelske ordet orb betyr jo kule (mener jeg å huske...), men de fleste orbene som er på bilder her i forumet ser mer flate ut. Hva er definisjonen på en ekte orb, og hva ser dere etter for å bestemme om orbene er ekte eller ikke?
Jeg hadde ikke hørt om orbe-fenomenet før jeg leste om det her, så derfor hadde det vært interessant å høre hva dere legger i uttrykket "orbs/orber"...
Enlighten me! :mozilla_smile:
Antall ord: 113
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
skeptikeren
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 829
Startet: 17 Jul 2006 10:30
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Vestfold
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av skeptikeren »

Antall ord: 28
"For those who don't believe, no amount of evidence is enough. And for those who do believe, no evidence is necessary."

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5155
Startet: 17 Sep 2006 01:35
17
Kjønn (valgfri): hokatt
Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
Har takket: 668 ganger
Blitt takket: 1057 ganger

Innlegg av Svartepus »

skeptikeren skrev:Gjør ett søk på forumet, her er noe https://www.paran.no/forum/phpbb2/viewtopic.php?t=8709

Og her http://www.skepdic.com/orbs.html
Som sagt, så vet jeg at det er snakk om lysende partikler/flekker/prikker som dukker opp på bilder. Har også lest en del av innleggene om orber her på forumet og skjønt at de fleste orbe-bilder blir ansett som støvpartikler eller andre naturlige ting.
Det jeg egentlig lurer på er hva folk her på forumet definerer som orber og hvilke kriterier som egentlig stilles til et orbe-bilde for å anse det som ekte?
Til dere som har sendt inn bilder med orber: sender dere inn nesten alt for å høre hva andre mener, eller plukker dere kritisk ut bestemte bilder?

Jeg skal ærlig innrømme at jeg enda har tilgode å se et bilde med orber som får hårene til å reise seg i nakken og som virkelig overbeviser meg om at orbene er ekte, men siden temaet er så omtalt er det kanskje noe i det...?
Antall ord: 181
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
kaja43
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 947
Startet: 27 Mai 2005 19:16
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Ski
Blitt takket: 4 ganger

Orber

Innlegg av kaja43 »

Aner ikke hva de forklarer orber med vitenskapelig, men jeg har opplevd det noen ganger selv og de jeg har sett er rett og slett energi. Som alt annet.
På den andre siden er alt subtil energi.
Når mine guider vil vise meg at de finnes på en håndfast måte gir de meg beskjed og jeg
hjelper til å heve energien i rommet sånn at de kan få det til.
Da svever det ovale kuler rundt i rommet og på veggene i forskjellige farger.
Atmosfæren endrer seg og blir fullstendig fredfull og kjærlig, og fargene er fantastisk
intense.
Antall ord: 103
Vær god mot deg selv og du vil skinne for andre

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links