Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderGlass som knuses og flytter på seg!

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
€v@
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 21 Aug 2006 22:28
18

Glass som knuses og flytter på seg!

Innlegg av €v@ »

Hei! Dette skjedde for ca en halvtime siden og jeg er litt skjelven enda..

Jeg satt alene sammen med hunden min i leiligheten min i kveld og skulle se en film. Jeg hadde ryddet i leiligheten samt vasket kopper og div så jeg satt igjen med en god følelse av å ha gjort noe fornuftig før filmen.

Jeg satte meg ned i sofaen og skulle se ett program før jeg satte på filmen. Rett etter det programmet var slutt, smalt det kraftig inne på kjøkkenet. Til min forundrelse så jeg ett knust glass ligge på golvet. Ja, jeg hadde vasket kopper tidligere, og ja, jeg har hørt om glass som kan bevege seg av seg selv pga vakuum eller hva det var for no (hørte denne historien for leeenge siden så jeg husker ikke hvordan det var), men jeg hadde satt de på en klut så den skulle trekke til seg vannet av koppvasken så jeg tror det er vanskelig at de kan røre på seg selv når de står på en klut.

Jeg ble selvsagt livredd siden jeg er både husredd og mørkredd, men jeg tok meg sammen og kostet sammen det som var av glassprått på golvet og gikk tilbake til stua for å se film. Da skjedde det igjen, men denne gansken var det halsbåndet til hunden som fikk gjennomgå. Da var det nok og jeg kjørte hit til foreldrene mine i håp om å få være ifred for mere glassknusing og halsbåndkasting.

Jeg må få presisere at koppene sto helt inn til veggen på kjøkkenbenken og for å falle ned, måtte de ha blitt flyttet på /ha flyttet seg selv ca 1 meter. Noe jeg ser på som forrunderlig da det ikke har skjedd før. Omtrent det samme med halsbåndet. Det lå ca midt oppå kjøleskapet og ha måttet blitt flyttet på eller flyttet seg selv ganske langt (til å være ett halsbånd som som regel ikke flytter på seg med mindre det sitter på hunden) for å falle ned. Jeg ser på det som ganske logisk at båndet falt ned da kjøleskapet vibrerer når det står på, men glasset...? nei, finner ingen forklaing.

De som bodde i leiligheten der jeg bor nå, opplevde også ting som at låste dører åpnet seg og ble lukket igjen, men ikke at glass ble knust.
Må også få si at hunden, av type dobermann/rottweiler, ble redd og gjemte seg under bordet og lå å pep noen minutter. Aldri sett henne sånn før..

Måtte bare få skrevet ned hva jeg følte for jeg er litt redd enda... :(
Antall ord: 456

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.

I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
Bruker avatar
^Idril^
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 27 Apr 2005 14:58
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Sørlandet

Innlegg av ^Idril^ »

Hadde du kontroll på hunden?
Antall ord: 5

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.

Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
€v@
Nybegynner
Nybegynner
18

Innlegg av €v@ »

^Idril^ skrev:Hadde du kontroll på hunden?

:mozilla_tongue:

ja, jeg hadde det da.. hun lå jo bare under bordet og syta.. hun var ikke på kjøkkenet da det skjedde. hun lå på plassen sin som er på stua, lengst unna åpningen mellom stua og kjøkken.
Antall ord: 46

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 25 Aug 2004 16:02
20
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Re: Glass som knuses og flytter på seg!

Innlegg av ludoburgero »

€v@ skrev:Hei! Dette skjedde for ca en halvtime siden og jeg er litt skjelven enda..

Jeg satt alene sammen med hunden min i leiligheten min i kveld og skulle se en film. Jeg hadde ryddet i leiligheten samt vasket kopper og div så jeg satt igjen med en god følelse av å ha gjort noe fornuftig før filmen.

Jeg satte meg ned i sofaen og skulle se ett program før jeg satte på filmen. Rett etter det programmet var slutt, smalt det kraftig inne på kjøkkenet. Til min forundrelse så jeg ett knust glass ligge på golvet. Ja, jeg hadde vasket kopper tidligere, og ja, jeg har hørt om glass som kan bevege seg av seg selv pga vakuum eller hva det var for no (hørte denne historien for leeenge siden så jeg husker ikke hvordan det var), men jeg hadde satt de på en klut så den skulle trekke til seg vannet av koppvasken så jeg tror det er vanskelig at de kan røre på seg selv når de står på en klut.

Jeg ble selvsagt livredd siden jeg er både husredd og mørkredd, men jeg tok meg sammen og kostet sammen det som var av glassprått på golvet og gikk tilbake til stua for å se film. Da skjedde det igjen, men denne gansken var det halsbåndet til hunden som fikk gjennomgå. Da var det nok og jeg kjørte hit til foreldrene mine i håp om å få være ifred for mere glassknusing og halsbåndkasting.

Jeg må få presisere at koppene sto helt inn til veggen på kjøkkenbenken og for å falle ned, måtte de ha blitt flyttet på /ha flyttet seg selv ca 1 meter. Noe jeg ser på som forrunderlig da det ikke har skjedd før. Omtrent det samme med halsbåndet. Det lå ca midt oppå kjøleskapet og ha måttet blitt flyttet på eller flyttet seg selv ganske langt (til å være ett halsbånd som som regel ikke flytter på seg med mindre det sitter på hunden) for å falle ned. Jeg ser på det som ganske logisk at båndet falt ned da kjøleskapet vibrerer når det står på, men glasset...? nei, finner ingen forklaing.

De som bodde i leiligheten der jeg bor nå, opplevde også ting som at låste dører åpnet seg og ble lukket igjen, men ikke at glass ble knust.
Må også få si at hunden, av type dobermann/rottweiler, ble redd og gjemte seg under bordet og lå å pep noen minutter. Aldri sett henne sånn før..

Måtte bare få skrevet ned hva jeg følte for jeg er litt redd enda... :(
Fascinerende å høre. Jeg vet ikke hva det var, men har opplevd det du sier med glass.
En tidligere kjæreste for mange år siden og meg så på film, da et glass begynte å bevege seg inn mot midten av bordet (når det sto på enden). Jeg fanget det opp i øyekroken straks og gjorde henne oppmerksom på det. Vi lå og kikket mer på glasset enn på filmen for å si det sånn, og vi var ganske forundret begge to. Det fortsatte å gå av seg selv, og så stoppet det og skiftet retning ut mot kanten av bordet (i retning oss denne gang).
Jeg tok selvfølgelig glasset, siden det var fullt med cola, så det ikke gikk i bakken.
Kanskje jeg burde latt være, tenker jeg i ettertid...
Det var en vill opplevelse.

I etterkant, 3-4 år senere, opplevde hun noe merkelig med et glass igjen, da hun var alene om morgenen før hun skulle på skolen. Brettet klær ved senga si, hadde et glass i vinduskarmen ved siden av senga. Plutseligt flyr glasset ut i en bue (hennes ord dette, jeg kan ikke bekrefte det ettersom jeg ikke var tilstede denne gang), treffer golvet og laget knuselyd, ligger og vrir seg fram og tilbake og stopper opp. Ikke en skramme i glasset. Men knuselyden, som sagt, var der.

Kan vel ikke si annet enn at ikke alle matteoppgaver er like enkle å løse? :P
Antall ord: 699
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
hallinka
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 12 Aug 2005 15:13
19
Lokalisering: Lørenskog

Innlegg av hallinka »

Så ekkelt! Man merker fort på en hund når det er noe paranormalt, har personlig erfaring med det.
Antall ord: 19
“I'm an illusion of your heart. A manifestation of your adolescent psyche.” – Haruko, FLCL

Life may not be the party we hoped for, but while we are here we might as well dance.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

€v@
Nybegynner
Nybegynner
18

Re: Glass som knuses og flytter på seg!

Innlegg av €v@ »

Fascinerende å høre. Jeg vet ikke hva det var, men har opplevd det du sier med glass.
En tidligere kjæreste for mange år siden og meg så på film, da et glass begynte å bevege seg inn mot midten av bordet (når det sto på enden). Jeg fanget det opp i øyekroken straks og gjorde henne oppmerksom på det. Vi lå og kikket mer på glasset enn på filmen for å si det sånn, og vi var ganske forundret begge to. Det fortsatte å gå av seg selv, og så stoppet det og skiftet retning ut mot kanten av bordet (i retning oss denne gang).
Jeg tok selvfølgelig glasset, siden det var fullt med cola, så det ikke gikk i bakken.
Kanskje jeg burde latt være, tenker jeg i ettertid...
Det var en vill opplevelse.

I etterkant, 3-4 år senere, opplevde hun noe merkelig med et glass igjen, da hun var alene om morgenen før hun skulle på skolen. Brettet klær ved senga si, hadde et glass i vinduskarmen ved siden av senga. Plutseligt flyr glasset ut i en bue (hennes ord dette, jeg kan ikke bekrefte det ettersom jeg ikke var tilstede denne gang), treffer golvet og laget knuselyd, ligger og vrir seg fram og tilbake og stopper opp. Ikke en skramme i glasset. Men knuselyden, som sagt, var der.

Kan vel ikke si annet enn at ikke alle matteoppgaver er like enkle å løse? :P[/quote]

spennende! men ekkelt. Fryktelig ekkelt...
Antall ord: 247

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
20

Innlegg av ludoburgero »

Spennende - men vet ikke om jeg syns det er så ekkelt.
Jeg har jo opplevd det, så for meg har det blitt noe "naturlig", selv om jeg likevel ikke kan forklare hva det var. Det har bare åpnet meg enda mer for hva som er mulig.
Antall ord: 46

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
karina
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 17 Feb 2005 22:07
19
Kjønn (valgfri): F
Har takket: 8 ganger
Blitt takket: 21 ganger

Innlegg av karina »

Så morsomme opplevelser du har hatt Ludoburgero! :D (Sånne ting er jeg ikke redd for slik som filmer skjønner du. Hehe.) Det er så rart med sånne ting, for idet det skjer så kommer man liksom til et punkt hvor man bare skjønner at nå skjedde det noe som ikke stemmer her.
Antall ord: 55

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Jeanette84
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 01 Aug 2006 00:56
18
Lokalisering: Østlandet

Innlegg av Jeanette84 »

Ganske skremmende saker, poltergeist kaller de det. Når gjenstander beveger seg uten at noen e3r i nærheten av det, altså...
Antall ord: 22
Smil til verden og verden smiler til deg;)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

anniren

Innlegg av anniren »

karina skrev:Så morsomme opplevelser du har hatt Ludoburgero! :D (Sånne ting er jeg ikke redd for slik som filmer skjønner du. Hehe.) Det er så rart med sånne ting, for idet det skjer så kommer man liksom til et punkt hvor man bare skjønner at nå skjedde det noe som ikke stemmer her.
Mmhmm :)
Jeg har hatt flere. Jeg blir bare fascinert. Regner med at man må oppleve sånt for å forstå det.

Fascinerende at du ikke syns det er skremmende med det virkelige liv i forhold til film også. Det blir omvendt psykologi, bare i praksis... eller... noe sånt..?!

(ludoburgero her forresten, fant ut at jeg ikke var logga inn som meg selv nei) :P
Antall ord: 120

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
karina
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 17 Feb 2005 22:07
19
Kjønn (valgfri): F
Har takket: 8 ganger
Blitt takket: 21 ganger

Innlegg av karina »

ludoburgero i anniren sin profil skrev:
karina skrev:Så morsomme opplevelser du har hatt Ludoburgero! :D (Sånne ting er jeg ikke redd for slik som filmer skjønner du. Hehe.) Det er så rart med sånne ting, for idet det skjer så kommer man liksom til et punkt hvor man bare skjønner at nå skjedde det noe som ikke stemmer her.
Jeg har hatt flere. Jeg blir bare fascinert. Regner med at man må oppleve sånt for å forstå det.

Fascinerende at du ikke syns det er skremmende med det virkelige liv i forhold til film også. Det blir omvendt psykologi, bare i praksis... eller... noe sånt..?!

(ludoburgero her forresten, fant ut at jeg ikke var logga inn som meg selv nei) :P
Hehe ja ganske selvmotsigende, men alt er jo så ''spøkifisert'' i filmer. Om du skjønner.
Antall ord: 143

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Agaton
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 03 Jun 2006 10:47
18
Lokalisering: Neverland

Innlegg av Agaton »

opplevde noe lignende for en stund tilbake.. det stod et tomt melkeglass på benken som jeg skulle ta for å finne noe å drikke, så akkurat når jeg skulle ta d, sprakk d i mange mange biter..?? :mozilla_frown:
Antall ord: 38
I forgot to remember to forget

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Lilja
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 17 Jul 2006 23:30
18
Kjønn (valgfri): Kjærringskrell
Lokalisering: Akershus
Blitt takket: 1037 ganger

Innlegg av Lilja »

Dani87 skrev:opplevde noe lignende for en stund tilbake.. det stod et tomt melkeglass på benken som jeg skulle ta for å finne noe å drikke, så akkurat når jeg skulle ta d, sprakk d i mange mange biter..?? :mozilla_frown:
Det har skjedd meg også, og det har en høyst naturlig forklaring ;)
Glasset kan ha fått seg en støyt, f.eks under oppvask, så spenningen i det blir for høy. Da kan det plutselig "eksplodere".
Antall ord: 79

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
20

Innlegg av ludoburgero »

karina skrev:
ludoburgero i anniren sin profil skrev:

Hehe ja ganske selvmotsigende, men alt er jo så ''spøkifisert'' i filmer. Om du skjønner.
Jo, jeg skjønner.
Men du er jo klar over det - så..? ;)
Antall ord: 157

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
20

Innlegg av ludoburgero »

Lilja skrev:
Dani87 skrev:opplevde noe lignende for en stund tilbake.. det stod et tomt melkeglass på benken som jeg skulle ta for å finne noe å drikke, så akkurat når jeg skulle ta d, sprakk d i mange mange biter..?? :mozilla_frown:
Det har skjedd meg også, og det har en høyst naturlig forklaring ;)
Glasset kan ha fått seg en støyt, f.eks under oppvask, så spenningen i det blir for høy. Da kan det plutselig "eksplodere".
Ja, det har jeg også opplevd. Kan lett forklares som du sa der.
Vil gjerne høre om det er flere som har opplevd glass som beveger seg av seg selv ihvertfall... er litt manko på det, syns jeg.
Antall ord: 120

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links