Hjemsøkt, Gjenferd & Ånder ⇒ admis slett denne
Moderatorer: Asbjørn, mod hjem
Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
-
- Nybegynner
- Startet: 25 Aug 2006 04:20
- 18
admis slett denne
slett denne er dere snille
Sist redigert av royviste på 27 Aug 2006 23:48, redigert 1 gang totalt. Antall ord: 5
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.
I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.
Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
-
- Nybegynner
- Startet: 14 Jul 2006 19:22
- 18
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Lokalisering: En by ved navn Oslo
Ja, d kan godt hende.. Så var du også ganske ung da, barn er lettere mottagelige.
Fint at du hadde et såpass "hyggelig" møte med det ukjente i huset ditt, mitt første møte med et gjenferd var ikke like hyggelig, og gjorde at jeg fortsatt er litt småredd for det..
Klem Veronica :mozilla_smile:
Fint at du hadde et såpass "hyggelig" møte med det ukjente i huset ditt, mitt første møte med et gjenferd var ikke like hyggelig, og gjorde at jeg fortsatt er litt småredd for det..
Klem Veronica :mozilla_smile:
Antall ord: 59
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 18
takker for svar! =) har du skrevet om ditt møte her en plass som jeg kan lese?
Antall ord: 17
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 25 Mai 2006 13:51
- 18
- Blitt takket: 1 gang
Re: Mitt første møte med gjenferd
royviste skrev:Da jeg var 13-14 år gammel hadde vi et gammelt hus som ferie hus.
Jeg husker hendelsen ekstremt godt!
Flere ganger når vi var i ferie huse kunne jeg føle kalde og varme plasser i huset, noen ganger hørte jeg en person gå veldig lett over gulvet oppe på loftet.
Noen som var litt merkelig var at jeg viste noen så på meg men jeg kunne ikke ikke se gjenferdet. dette var litt ekkelt, men jeg følte meg trygg.
Så en natt rund kl 2 eller noe hører jeg di lette stegene igjen, men denne gang kommer det ikke fra loftet men ute i gangen i 2 etg der jeg hadde soverom.
Først føler jeg lett ubehag men bestemer for å sjekke hva dette er.
Da jeg åpner døra ut til gangen kan jeg se en litt eldre dame gå mot trappa, når hun neste er på toppen av trappa snur hun seg mot meg å "smiler"
Det var da jeg forstod at dette gjenferdet ikke var noe å være redd for
Jeg var en tur oppe på loftet å der sto det en haug med gammle ting.
Fant også en avis som var ganske gammel vist jeg ikke husker feil så var den ca 80 år gammel. Jeg tok meg aldri tid til å lese siden den var i veldig dårlig kvalitet måtte nesten ha er forstørrelse glass får å lese.
Men det jeg lurer på er, denne damen er det mulig at hun ville fortelle/vise meg noe siden hun gikk mot trappa å snudde seg? som sagt var det flere plasser i huset som var kalde og varme.. Men det som er litt rart er at jeg var den eneste av oss i familien som kunne føler disse områdene med kulde og varme.
Det var kun mamma som hørte skrittene uten om meg.
Er det mulig at jeg er lett motakelig for slike ting?
Jeg tror du er mottakelig for slike ting,og barn er ofte åpent for det...alle er jo det når de er barn "følsomheten",mange mister den på veien,noen beholder den,men jeg tror du har evner for dette og kan utvikle det...men det har jo alle grunn...som vil
Så bra og godt at du ikke ble redd,da kan du minnes dette som noe positivt,kan jo hende hun ville at du skulle lese avisen....
Eller at trappene hun gikk i viser at du har en vei å gå,oppover mot noe...som ikke alle forstår,smilet var jo et teng på at "det vil gå bra" kanskje....eller kanskje hun bare ville vise deg at "det finnes gjenferd og her er beviset"...det var jo en god energi/sjel
Jeg har også opplevd lignendes ting,har hvert redd noen ganger,og det har hvert gode opplevelse noen ganger....best når det er noen jeg kjenner da,det er utrolig godt å vite at de "besøker" meg innimellom.
Men det er så mye,noen ganger er de faktisk der (sjelene),andre ganger er det avtrykk av energien demmes,vi etterlater oss jo alle avtrykk....i form av energi.
Min mor såg sin far gang på gang etter han var død,han gikk over stuegulvet,bort til kommoden,åpnet den,tok opp en sigar og tente den,hun såg han gjorde det flere ganger,så jeg tror det var et avtrykk....
En gang da jeg var full i smerter (fysisk),kom en kjent sjel på besøk,stod ved enden av sengen min og sa "Du må ikke være så redd,det ornder seg,i morgen er du bedre",så sendte sjelen meg gode energier,og jeg sovnet.
Dagen etter hadde jeg det bedre,da hadde jeg "besøk" fra -den andre siden- og fikk hjelp,takknemlig for det
Antall ord: 649
Det finnes ingen begynnelse,heller ingen ende.
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 18
Dette er jo noe som intreserer meg da, Noen som vet hva jeg må gjøre for å utvikle "sansene" mine?
En kort historie om min farmor.
Når oldemor døde bodde farfar og farmor i det samme huset.
Noen mnd etter begravelsen begynte farmor å fårstå at bestemor (Agnete)
ikke var "helt" borte.
2-3 netter på rad så hadde farmor en drøm om at Agnete sa til henne
"Bjørg (farmor) det er meg mamma, du må våkne du må våkne vi skal ut nå"
Farmor fortalte også at noen ganger var det som at noen prøve vekke henne meg å klype henne litt i armen. Hun våknet med små blå merker på armen.
hva er dette?
Farfar er en slik farfar som ikke tror på noe annet en menesker og slikt, ikke noe overnarturlige greier. Men han sa faktisk til meg at det med blå merkene var sant og litt merkelig.
ikke var "helt" borte.
Farmor fortalte også at noen ganger var det som at noen prøve vekke henne meg å klype henne litt i armen. Hun våknet med små blå merker på armen.
hva er dette?
Farfar er en slik farfar som ikke tror på noe annet en menesker og slikt, ikke noe overnarturlige greier. Men han sa faktisk til meg at det med blå merkene var sant og litt merkelig.
Antall ord: 158
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 25 Mai 2006 13:51
- 18
- Blitt takket: 1 gang
royviste skrev:Dette er jo noe som intreserer meg da, Noen som vet hva jeg må gjøre for å utvikle "sansene" mine?
ikke var "helt" borte.
hva er dette?
Jeg tror nøkkelen til en god og sunn "utvilking" av dette,er meditasjon og tolmodighet
Det skal ikke og bør ikke "komme for mye" på en gang...mener jeg.
Rart det som skjedde din farmor,det skjedde noe lignende med min mor,skjer av og til nå også,min bestemor står over henne og sier "Nå må du stå opp,du skal på skolen"...rart,men hva dette er vet jeg ikke...avtrykk kanskje?
mvh stella polaris
Antall ord: 240
Det finnes ingen begynnelse,heller ingen ende.
Hide post links |