Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderInn i det ukjente- spøkelser og gjenferd i Norge

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Redfield
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 29 Jul 2006 22:39
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Lørenskog

Inn i det ukjente- spøkelser og gjenferd i Norge

Innlegg av Redfield »

Denne boka av Cherri Døhlen er absolutt å anbefale. har snart lest gjennom hele, og jeg er dypt fasinert og imponert. Man blir tatt med på en reise gjennom Norge, til steder som er, eller har vært besøkt av spøkelser og gjenferd. Her står det om spøkelser som kanskje det mest kjente i hele Norge: Munken i Nidarosdommen. Den brune mannen på en prestegård i Vestfold, de 13 spøkelsene på Akershus festning...og mange mange andre.

Noe av det beste med boken er at de fleste av historiene ikke er "kryddret". med det mener jeg at historiene virker med troverdige, og derfor også mer spennende enn spøkelseshistorier med overdreven skrekkfilmfaktor.
Det er alltid så trist når folk overdriver om ting de har opplevd for å gjøre historiene mer intressante. Det som er greia er jo at historiene blir intressante om de blir fortalt akkurat slik det hendte.

Jeg anbefaler alle med intressen for spøkelser og gjenferd til å ta en titt på denne boka. Den er spennende med masse gode historier fra hele landet, fra forskjellige tidsperioder. og den er skrevet på en sånn måte at du ikke får lyst til å legge boken fra deg på en stund.
Har noen av dere lest den?
Antall ord: 216
is there anybody out there...?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.

I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
Bruker avatar
spissmusa
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 04 Apr 2006 12:11
18
Lokalisering: Akershus

Innlegg av spissmusa »

har lest den ja, og ble egentlig litt skuffet når jeg har lest noen av de gamle bøkene som virker som ordrett er gjengitt i denne boken...

kunne i allefall gjort seg bryet med å bytte ut noen ord om ikke annet, slik at det ikke virker som om det bare er tatt rett ut fra andre bøker.
Antall ord: 60
søker vi guds ord der vi boltrer oss i syndens gods.
med bibelen til hjertet,
på vandring tekkes vi djevelens fristelser

skrevet av... -meg

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
*Marielle*

Innlegg av *Marielle* »

Jeg har også lest boken, og syntes den var veldig bra! Jeg tror jeg har annbefalt boken her før jeg og.. Dette er en bok for alle som er interessert i norges historier om gjennferd :mozilla_smile:
Antall ord: 38

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
spøkefuglen
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 31 Jul 2006 22:43
18
Lokalisering: kongsvinger

Innlegg av spøkefuglen »

er denne boken ny eller gammel?? denne har jeg lyst til å lese... :mozilla_smile:
Antall ord: 14

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
fridabæret
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 11 Jan 2006 15:38
18
Lokalisering: Stord

Innlegg av fridabæret »

Fra 2004 tror jeg :mozilla_undecided:
Har faktisk nettop vert og kjøpt meg boken,har lest ett par historier :mozilla_wink:
Jeg og sier at den virkelig er å annbefale!
Antall ord: 28

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Passenger Ghost
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 03 Feb 2006 21:42
18
Lokalisering: Trondheim

Innlegg av Passenger Ghost »

Leide den i går, da hadde den blitt innlevert samme dag :-) Men har enda ikke fått satt meg ned å lest noe
Antall ord: 23

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
spøkefuglen
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 31 Jul 2006 22:43
18
Lokalisering: kongsvinger

Innlegg av spøkefuglen »

ååh så spennende! skal gå på biblioteket på mandag og se om den har den inne... :mozilla_smile:

er det sanne historier? for det er jo best da!
Antall ord: 28

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
spissmusa
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 04 Apr 2006 12:11
18
Lokalisering: Akershus

Innlegg av spissmusa »

ja, de skal være det.
Antall ord: 6
søker vi guds ord der vi boltrer oss i syndens gods.
med bibelen til hjertet,
på vandring tekkes vi djevelens fristelser

skrevet av... -meg

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links