Hjemsøkt, Gjenferd & Ånderbakketun

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
dealbreaker
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 26 Jun 2006 22:48
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: sarpsborg

bakketun

Innlegg av dealbreaker »

jeg kom brått på at når vi gikk på Bakketun folkehøyskole så var d noen som fant ut at det spøka der. jeg fikk litt mer av historien i går og det var visst sånn at for noen år siden så hadde noen lekt med ett oijabrett (stavelse) og når de fikk kontakt med noen så ble de så redde at de brente brettet uten å tenke på at hva enn de fikk kontakt med aldri dro tilbake til dit de kom fra eller no..

jeg suger på å forklare og dette var d beste jeg fikk til :P

men hvi noen andre vet noe om det så skriv d gjerne ned her.
Antall ord: 117
" Danger could be my middle name, but it's John."

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.

I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
Lauriz
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 05 Nov 2004 11:24
20
Lokalisering: Sczcecin

bakketun

Innlegg av Lauriz »

Jo, det stemmer det. Jeg gikk paa bakketun f.h.s 96/97.. eller var det 97/98? samme det..
Det var iallefall da noen jenter som drev paa med spiritisme, dette paagikk visstnok ganske ofte. En dag satt de skjelvende ute i roeykeskuret (er det der ennaa?) de gren og var helt ute av seg, men nekte fortelle hva som hadde hendt. De tok iallefall aldri frem det ouijabrettet igjen.

Det var oxo noen som hadde sett noen spoekerier i gangen paa jentefloeyen, dette hadde visstnok vert tilfelle tidligere aar ogsaa, paa samme stedet.
I ett av rommene hadde en jente doedd under soevn for en tid tilbake, folk mente paa det kunne vert henne.
Antall ord: 116
Lauriz

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Morixm
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 31 Jul 2005 15:00
19

hmm

Innlegg av Morixm »

det er mye som skjer på den skolen, gikk der i 94/95..
Antall ord: 13
Enjoy your stay. The game is on.
The Silence Will Be Broken
Not so silent anymore
We've been expecting you.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Repta
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 31 Des 2007 18:35
16

Innlegg av Repta »

de er sannt de som skjer påden skolen.
i de siste har vi hørt skriking i gangene å en dame nede i gjelleren som ligner på en
vaske dame.

jeg har sett i alle skrifter om den skolen. det nesten ingen ting som har forandret seg
på skolen dem siste åra.
allt er de samme skummle, jeg tør ikke gå alene i gangene der om natta.
føler de er alltid noen bak meg+
at de kommer mærkelig banking fra loftet som viser seg at de er ikke noe lufte anlegg som
står på.
Antall ord: 98

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Metodisten
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 15 Jan 2007 15:06
17
Kjønn (valgfri): Typeutovertiss.
Lokalisering: Hordaland
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 1 gang

Re: bakketun

Innlegg av Metodisten »

dealbreaker skrev:jeg kom brått på at når vi gikk på Bakketun folkehøyskole så var d noen som fant ut at det spøka der. jeg fikk litt mer av historien i går og det var visst sånn at for noen år siden så hadde noen lekt med ett oijabrett (stavelse) og når de fikk kontakt med noen så ble de så redde at de brente brettet uten å tenke på at hva enn de fikk kontakt med aldri dro tilbake til dit de kom fra eller no..

men hvi noen andre vet noe om det så skriv d gjerne ned her.
Det er jo en gjenfortelling av den siste episoden på Tvnorge,- hjemsøkt.
Antall ord: 132

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
linda63
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 08 Nov 2007 18:52
17
Lokalisering: oslo

Innlegg av linda63 »

[quote="Metodisten"][quote="dealbreaker"]jeg kom brått på at når vi gikk på Bakketun folkehøyskole så var d noen som fant ut at det spøka der. jeg fikk litt mer av historien i går og det var visst sånn at for noen år siden så hadde noen lekt med ett oijabrett (stavelse) og når de fikk kontakt med noen så ble de så redde at de brente brettet uten å tenke på at hva enn de fikk kontakt med aldri dro tilbake til dit de kom fra eller no..

men hvi noen andre vet noe om det så skriv d gjerne ned her.[/quote
Antall ord: 122
linda63

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
naljanmop
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 26 Feb 2009 15:55
15

Innlegg av naljanmop »

hei.jeg er en jente på 13 år.en gang da jeg var på bakketun i desember, å besøkte søstra mi, som bor der nå. på natta da jeg var der, så våkna jeg å søstera mi(20år) av noe. da vi så etter, sto det en mann atme senga! dette er ikke første gangen at dette har skjedd med søstera mi, jeg begynte å hyle å skrike, men søstera mi var helt rolig. trodde jeg skulle pisse på meg

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
daily
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 08 Aug 2008 18:10
16
Kjønn (valgfri): Kæll
Lokalisering: Fredrikstad

Innlegg av daily »

Jeg gikk på Bakketun 06-07 og har dette og fortelle.

Jeg bodde på et dobbelt rom sammens med en kompis av meg som jeg kaller "jon"
Vi satt som regel våkne til langt ute på nattan nedi i lobbyen, hvor vi spilte UNO og diverse andre brettspill (ikke ouija) Når tiden kom for og kose puta så gikk vi opp på internatet som heter volhaugen.

På rommet så var vi så heldige og ha eget bad, som ikke alle andre på skolen hadde.
Jeg ligger i senga og stirrer opp i veggen og aner rett og slett fred og ingen fare. ( Dette var i starten av skoleåret så spøkelses historier hadde blitt fortalt enda)

Brått så føler jeg at bad døra begynne og gli opp helt lydløst. Ingen vinduer sto åpne og jeg så at "jon" lå og snorka i senga si i andre enden av rommet. Jeg ser mot badet og ser at døra faktisk sto på vid gap. Ut kommer det 3 små jenter dansenede som bare 3 små jenter kan. Jeg siger ned i sengen og prøver og gjemme meg. Men selvfølgelig må jeg jo se.
Brått begynte jentene og danse og tralle rundt i rommet før de smyger seg bort mot "jon" og like før det så ut som at de skulle hoppe rett opp i senga hannes så forsvant de. Jeg ser bort på bad døra, o nå var den igjenn.

Det er også historier om en gammel rektor som skal gå igjen oppe i gamle samlings sal. Det skal være en dame som sitter og vever inne på vev rommet. Jeg snakka også med vaktmesteren og han sa at han ofte pratet med sine venner som levde nede i kjelleren hvor lydstudio var.

Imens jeg gikk der så var det mange av jentene som bodde på internatet i andre enden av der hvor vi gutta bodde som hørte høye stemmer i gangene. Og flere av disse har sett en mansskikkelse flakke rundt der.

Jeg lurer på og ta turen tilbake nå til sommeren for og sjekke litt mere.
Antall ord: 363
www.myspace.com/eyeswithlies
Only the dead have experinced the end of war

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
constans
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 10 Jul 2007 17:54
17
Lokalisering: Trondheim

Innlegg av constans »

Heisann Daily! Hvorfor fortalte du ikke noe om dette mens du bodde i tr.heim da? :o
Lene
Antall ord: 17

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Vilma
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Startet: 18 Jan 2006 22:51
18
Kjønn (valgfri): supahuman
Lokalisering: I'm gonna eat your brain and gain your knowledge...
Har takket: 18 ganger
Blitt takket: 18 ganger

Innlegg av Vilma »

Jeg har slettet kommentarer som går på helt andre ting en topic.

Mod.
Antall ord: 14
I'm in that awkward stage between birth and death.
The man in black fled across the desert, and the gunslinger followed.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
daily
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 08 Aug 2008 18:10
16
Kjønn (valgfri): Kæll
Lokalisering: Fredrikstad

Innlegg av daily »

constans skrev:Heisann Daily! Hvorfor fortalte du ikke noe om dette mens du bodde i tr.heim da? :o
Lene
ja si det:-) ingen som spurte :-)
Antall ord: 25
www.myspace.com/eyeswithlies
Only the dead have experinced the end of war

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links