Engler, Guider, Hjelpere, SkytsenglerKan man møte..

Forum dedikert til åndevesener som mange hevder å kunne se og/eller kommunisere med.

Moderatorer: Asbjørn, mod engler

Hope
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 18 Aug 2006 21:40
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !

Kan man møte..

Innlegg av Hope »

KAn et menneske man møter være en hjelper? Et vanelig menneske man tydelig ser.

Jeg vet veldig lite om dette, unnskyld om jeg spør dumt.
Antall ord: 28

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
zaha
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 19 Mai 2006 21:38
18
Lokalisering: Sandnes, Rogaland

Innlegg av zaha »

Hei, jeg kan heller ikke så mye om emnet, men etter det jeg har lest meg til, virker det som hjelpere kan være mennesker. Leste om en som hadde møtt en annen fyr, og at begge viste alt om hverandre og mye snodig stuff.

Håper dette svaret var litt nyttig ivertfall.

:)
Antall ord: 54

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
dealbreaker
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 26 Jun 2006 22:48
18
Lokalisering: sarpsborg

Innlegg av dealbreaker »

ja, det tror jeg =)
Antall ord: 4
" Danger could be my middle name, but it's John."

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
ToneG
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 04 Jan 2005 13:56
19
Kjønn (valgfri): Jente :)
Lokalisering: Porsgrunn
Blitt takket: 1 gang

Re: Kan man møte..

Innlegg av ToneG »

Hope skrev:KAn et menneske man møter være en hjelper? Et vanelig menneske man tydelig ser.

Jeg vet veldig lite om dette, unnskyld om jeg spør dumt.
Ja, selvfølgelig! Om du møter et menneske som hjelper deg på en eller annen måte, så er det jo en hjelper :mozilla_wink:
Antall ord: 56

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Startet: 02 Sep 2004 20:50
20
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 56 ganger

Innlegg av Hecate »

Utifra den definisjonen folk flest har på hjelpere, så er ikke levende mennesker hjelpere, men vi er jo ikke bare i en kropp når vi er her. Deler av vår energi er igjen på den andre siden og kan være hjelpere for andre mennesker i diskarnert form. Samtidig har vi jo alltid et samspill vi som lever, det er kontraktpartnere som vi har felles karma sammen med som fungerer som katalysatorer i enkelte sammenheng el.l. Dersom en øver seg opp i å se sammenhenger (synkronisitet), så vil en snart oppdage at det er ikke tilfeldig hvilke personer vi møter og utfallet av møtene.
Antall ord: 108
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu

Our Anscestors be Praised!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
hallinka
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 12 Aug 2005 15:13
19
Lokalisering: Lørenskog

Innlegg av hallinka »

Kan ikke så mye om dette jeg heller, men det virker jo logisk på mange måter. Mener det var en tråd om dette en gang før om en som hadde en merkelig opplevelse i Egypt og møtt sin hjelper der, noe sånt!
Antall ord: 47
“I'm an illusion of your heart. A manifestation of your adolescent psyche.” – Haruko, FLCL

Life may not be the party we hoped for, but while we are here we might as well dance.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Hope
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 18 Aug 2006 21:40
18

Innlegg av Hope »

Grunnet til at jeg spør er det at for mange år tilbake, da jeg var 8-9 år, møtte jeg en gammel dame jeg aldri glemmer. HUn satt på en stol rett på utsiden av rommet til mamma på sykehuset. DA jeg kom ut fra rommet etter jeg hadde besøkt mamma, la jeg merke til henne, hun smilte beroligende og hilste på meg.
Mamma døde senere.

Jeg har aldri glemt henne, jeg har ofte tenkt på om hun kanskje kan ha vært min mors hjelper, eller skytsengel eller noe? Kan det være mulig?
Eller var det kanskje bare en hyggelig ,gammel dame som tilfeldigvis hadde satt seg akkurat der?
Antall ord: 115

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Startet: 02 Sep 2004 20:50
20
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 56 ganger

Innlegg av Hecate »

Hun kan ha vært en slags hjelper, men ikke på den måten en vanligvis definerer hjelpere. Som jeg skrev tidligere er det ingenting som er tilfeldig, så hun var, om ikke en "hjelper", så ihvertfall et menneske som var på rett sted til rett tid og påvirket deg positivt. Og dette kan ha vært iscenesatt av deres hjelpere og deres høyere selv på et annet plan.
Antall ord: 71
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu

Our Anscestors be Praised!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Satsuki
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 11 Okt 2005 16:49
19
Lokalisering: Oslo
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Satsuki »

jeg tror en hjelper kan vise seg som et menneske, eller et dyr for den saks skyld.
Antall ord: 17

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links