Hjemsøkt, Gjenferd & Ånderhvor spøker det i oslo/akerhus?

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Bruker avatar
blackmamba
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 28 Jul 2006 11:25
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Lillestrøm

hvor spøker det i oslo/akerhus?

Innlegg av blackmamba »

Noen som vet om noen andre steder enn de som er oppført i spøkeguiden? :D
Antall ord: 16

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Redfield
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 29 Jul 2006 22:39
18
Lokalisering: Lørenskog

Innlegg av Redfield »

Ja det gjør jeg. men det er private bolliger så da kan jeg ikke nevne de her :)
Hvis jeg kommer på noen flere "Offentlige" bygninger eller andre steder hvor spøkelseshistorier skal jeg selvfølgelig si fra

forøvrig må jeg legge til at på Akershus festning så skal det etter sigende gå igjen en dame som var Kammerpike der. Hun sultet visstnok ihjel. Kjent som "Mantelgeisten".

så ikke at Mantelgeist var nevnt i infoen om AF så jeg tenkte jeg kunne nevne det:D
Antall ord: 86
is there anybody out there...?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.

Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
blackmamba
Nybegynner
Nybegynner
18

Innlegg av blackmamba »

kan du sende meg en pm om de private boligene? :mozilla_tongue: er bare nysgjerrig på å kjenne energiene der, noe jeg har oppdaget at jeg kan i det siste :D sikkert ikke noe spesielt men :)
Antall ord: 32

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Redfield
Nybegynner
Nybegynner
18

Innlegg av Redfield »

Ikke for å være kjip, men det er nok regler for sånt her. også er det vel ikke alle som bor i disse boligene som vil ha besøk av en ghostbuster heller tror jeg :mozilla_cool: hehe.

men det er jo nok av kjente steder som kan sjekkes ut. tar jeg ikke feil har du vel allerede sjekket ut Nes Kirkeruiner og den slags. Det kryr jo av steder hvor du kan teste om du klarer å fange opp energier! :D
har du bare følt energier eller har du også sett og/eller hørt ting?
Antall ord: 97

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
blackmamba
Nybegynner
Nybegynner
18

Innlegg av blackmamba »

jeg har ikke sett veldig mye akkurat, blitt ganske skuffa begge gangene jeg har vært der.. typen min så ei hvit dame, og jeg så ikke noe som helst :( men det virker som om min egen evne til å merke energier har blitt sterkere etter at jeg begynte å interessere meg ordentlig for det. Var ute og kjørte med typen for å finne ett hjemsøkt hus som han ikke husket helt hvor var, og det viste seg at selveste huset (som var i ett boligfelt,) var dekket med busker, og uten at jeg hadde sett det eller visste hvor det var merket jeg det når vi kjørte forbi, skikkelig ekkelt syns jeg.. har også merket energier så sterke at jeg har fått tårer i øya og blitt skikkelig skremt :mozilla_surprised: er spennende å utforske selv om det skremmer vettet av meg :mozilla_tongue: prøver å få flere til å bli med til nes da, men er visst ingen som vil.. *sukk* hadde vært gøy å ha med noen som har litt erfaring :mozilla_innocent:
Antall ord: 174

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Redfield
Nybegynner
Nybegynner
18

Innlegg av Redfield »

Men selv om du ikke så eller hørte noe på Nes, merket du noen energier der?

hvor lenge har du intressert deg for den slags da? :)
Selv har jeg vært litt opptatt av det siden jeg fikk høre mer om sånne ting for alvor når jeg var 15 år (er i dag 22). hørte jo historier før det og selvfølgelig, men det kom fra mindre "troverdige" kilder hehe. Hadde aldri opplevd noe selv (bortsett fra en liten ting det kommer jeg tilbake til senere), men når flere av mine egne kom med historier om ting de selv hadde opplevd så begynte det å fange min interesse. klart at jeg ble litt skremt, selv om historiene i seg selv ikke var så skumle. bare det at de hadde sett og hørt noen som har gått bort men som likevel har vist seg etterpå.

Det som er litt snodig er jo at man fra barndommen av blir fortalt at "nei nei, spøkelser finnes ikke. de ser man bare på tv og leser om de i bøker men de finnes ikke". når jeg da ble 15 fikk jeg altså vite at det kanskje ikke var bare oppspinn likevel. Men det er jo klart man ikke forteller barna sine om sånne ting hehe. det har jo ingen hensikt å skremme opp barna heller :)

Ja så var det den lille tingen jeg har opplevd personlig da. som jeg med 100% sikkerhet kan si at ikke var fantasi da vi var 2 stykker som hørte nøyaktig det samme, samtidig! det er jo ofte da man får bekreftet ovenfor seg selv at man har opplevd noe, når noen andre også opplever akkurat det samme.

iallefall: det vi hørte var at utgangsdøra ble låst opp. vi reagerte begge med at "Jøss..kommern allerede da?". det var nemlig noen vi ventet på. men ventet ikke vedkommende dit før om flere timer. da det tok noen sekunder før vi hørte at noen kom inn ble jeg nyskjerrig på om det i det hele tatt var noen som kom. jeg kjente på ytterdøra. den var låst. jeg kikket ut av vinduet..ingen i sikte. jeg gikk da å låste opp døra, og heller ikke da kunne jeg se noen.

konklusjonen var: vi VET at det var ytterdøra vi hørte ble låst opp. og vi vet også at det ikke var noen der. hvertfall ingen vi kunne se. og ikke skjedde det noe mer den ettermiddagen heller.

for meg var dette veldig spennende da jeg aldri har opplevd noe slikt før :) dessuten vet jeg at mange før oss har hørt lyder fra den døra. sikkre kilder. (flere av mine egne som ikke gidder å kaste bort tid på å dikte opp historier). det de har hørt er at døra blir smelt/lukket igjen.
Ikke hadde jeg NOE som helst overnaturlig i tankene den ettermiddagen heller. jeg var helt i fyr og flamme over noe helt annet. snakket om musikk og hvilke skiver jeg ville ha signert hvis jeg traff på den og den artisten hehe. plutselig ble døra låst opp. eller hvertfall LYDEN av at den ble låst opp hørte vi klart og tydelig. men må understreke at døra ikke ble låst opp fysisk. hvertfall var den låst når jeg kjente på den.
snodig? ja. spennende? ja! har jeg en naturlig forklaring? nei. Det er klart...."Kan det ha vært noe annet dere hørte" er det flere som har spørt. når sant skal sies så kjenner vel de fleste lyden av den døra GANSKE godt hehe. så klart skeptikere kan si at "Nei da, det var ikke døra dere hørte da veit du". men jeg kan si at: jo, det VAR den forbaskede døra, hehe.
Antall ord: 663

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Hubert
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 31 Jul 2006 02:17
18

...

Innlegg av Hubert »

Jeg har også hørt att noen kommer inn ytterdøra og tar av se skoene, men når jeg går får å se hvem det er så er det ingen der... har engentlig ikke tenkt noe over det
Antall ord: 40

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Lilja
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 17 Jul 2006 23:30
18
Kjønn (valgfri): Kjærringskrell
Lokalisering: Akershus
Blitt takket: 1037 ganger

Re: ...

Innlegg av Lilja »

Hubert skrev:Jeg har også hørt att noen kommer inn ytterdøra og tar av se skoene, men når jeg går får å se hvem det er så er det ingen der... har engentlig ikke tenkt noe over det
Vardøger, kanskje? :mozilla_wink:
Antall ord: 47

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Redfield
Nybegynner
Nybegynner
18

Re: ...

Innlegg av Redfield »

Lilja skrev:
Hubert skrev:Jeg har også hørt att noen kommer inn ytterdøra og tar av se skoene, men når jeg går får å se hvem det er så er det ingen der... har engentlig ikke tenkt noe over det
Vardøger, kanskje? :mozilla_wink:
nå kan jeg bare snakke for mitt eget tilfelle her, men den gangen jeg fortalte om ovenfor så tok det flere timer før noen faktisk kom på ordentlig. så det kvalifiserer vel ikke til vardøg da? :D
Antall ord: 87

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
blackmamba
Nybegynner
Nybegynner
18

Innlegg av blackmamba »

var der i går igjen, og nå så jeg endelig noe :) en hvit skikkelse som kom og forsvant oppe på taket av kirken, virket litt frustrert som om den ikke visste hva den ville, men hva vet jeg :mozilla_undecided: forresten, hva er en vardøg? :mozilla_innocent:
Antall ord: 45

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Redfield
Nybegynner
Nybegynner
18

Innlegg av Redfield »

blackmamba skrev:var der i går igjen, og nå så jeg endelig noe :) en hvit skikkelse som kom og forsvant oppe på taket av kirken, virket litt frustrert som om den ikke visste hva den ville, men hva vet jeg :mozilla_undecided: forresten, hva er en vardøg? :mozilla_innocent:
vardøg er når man hører at noen kommer hjem, men at man hører det FØR de faktisk gjør det, hehe. høres kanskje litt rotete forklart ut . men altså det som skjer er at man først hører at vedkommende kommer (låser opp døra..etc), så går man å ser at det ikke er noen der (enda). rett etterpå kommer det noen på ordentlig. et slags forsvarsel på at noen kommer på en måte. et snodig fenomen hehe. dog slettes ikke uvanlig.
hvor lang tid det tar før de kommer på ordentlig kan vel dreie seg om alt fra 5 minutter til et kvarter? noen som er litt mer eksepert på vardøger kan sikkert forklare det bedre enn meg :D
Antall ord: 178

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links