Engler, Guider, Hjelpere, Skytsenglerskytsengel

Forum dedikert til åndevesener som mange hevder å kunne se og/eller kommunisere med.

Moderatorer: Asbjørn, mod engler

alien
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 17 Apr 2006 14:23
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Rogaland
Blitt takket: 1 gang

skytsengel

Innlegg av alien »

går det ann og miste sin skytsengel?, hbordan? :mozilla_undecided:
Antall ord: 9
haaki ;)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Magikeren
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 18 Jul 2006 19:53
18
Lokalisering: Bodø

Innlegg av Magikeren »

Av det jeg har lært har man noen med seg hele livet, mens andre kommer og går...
Antall ord: 19

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
^Idril^
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 27 Apr 2005 14:58
19
Lokalisering: Sørlandet

Innlegg av ^Idril^ »

hehe, tror jeg har skremt alle mine...
Antall ord: 7

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kaliiha
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 09 Apr 2006 18:18
18
Lokalisering: Årnes

Innlegg av Kaliiha »

skytsengelen min, eller hjelperen min, har fulgt meg igjennom hele livet. Han har vært med meg hele tiden, men nå i det siste har vi hatt mer og mer kontakt med hverandre:) Jeg vet hvem han er, og han vet naturligvis hvem jeg er :)

når dte kommer til det å miste skytsengelen din eller hjelperen din, så tror jeg ikke det er mulig, hvis de ikke møter på en sterkere ånd fra den andre siden, altså en ond, eller hvis skytsengelen din har fullbyrdet dte han eller henne var ment til. det sies jo at ånder kan ha noe ugjort, og kun kan gå videre når det er fullbyrdet.

det er hva jeg tror da..
Antall ord: 118

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Startet: 02 Sep 2004 20:50
20
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 56 ganger

Innlegg av Hecate »

Vel, det sies at de kan skiftes ut, men ikke spør meg hvorfor. Du vil nok alltid ha en hjelper i en eller annen grad. Uansett har du ditt høyere selv som sikkert gjør en like god jobb mellom slagene.
Antall ord: 43
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu

Our Anscestors be Praised!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
-smily-
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 25 Mai 2006 15:42
18
Lokalisering: Drammen

Innlegg av -smily- »

enig med kaliiha jeg... :mozilla_wink:
Antall ord: 6
<3I`m in LOVE!!<3

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
aliena
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 13 Aug 2005 10:34
19
Har takket: 10 ganger
Blitt takket: 10 ganger

Innlegg av aliena »

Slik jeg opplever det har vi en guide, eller skytsengel om du vil, som følger oss gjennom hele livet. Det er ikke slik at denne guiden fotfølger oss overalt, men vi har alltid kontakt, og den er der alltid når vi ber om hjelp eller de ser at vi trenger litt veiledning eller positiv input.

Vi kan også ha flere hjelpere, som vanligvis bare er hos oss i perioder. Hjelpere kan skifte litt på, og varierer i antall. Enkelte hjelpere er innom bare en kort periode, og forsvinner som dugg for solen når arbeidet er gjort.

Hjelperene er sjeler som har kompetanse på et gitt område, og er der for deg når du trenger hjelp til det de har peiling på. For eksempel kan du ha en jordnær oldemor som hjelper i perioder du trenger å få mer bakkekontakt og gjøre mer konkret for å få et bedre liv. Du kan også ha en hjelper som er musikalsk, hvis du er glad i å spille et instrument og øver mye for å bli bedre. Hjelperen vil da f.eks bidra med inspirasjon og hjelpe deg med å skape egen musikk når du er blitt god nok til det.

Mange tror at hjelperen er der hele tiden, og at det er opp til oss å følge deres instruksjoner om vi skal komme noen vei. Men det er faktisk motsatt. Hjelperen kommer til oss når vi går i gang med noe som de kan hjelpe oss med. Har du f.eks en healerhjelper, så vil den være opptatt med sitt arbeide på den andre siden eller med andre den er hjelper for, helt til du begynner heale. I det øyeblikket du begynner interessere deg for healing, leser bøker, går på kurs eller begynner å eksperimentere med evnen dine, så vet hjelperen at den skal komme og holde "løftet sitt" til deg. (jeg ser på det slik at hjelperene våre har lovet å hjelpe oss når "tiden er inne", disse avtalene ble inngått før livet)
Hjelpere blander seg aldri borti vår frie vilje, og kommer ikke før vi enten ber de om det, eller begynner å gjøre det som gir de klarsignalet for å starte arbeidet de har tatt på seg.
Nå skjer det at vi kan bli "ført"i en viss retning av og til, men da er det guiden vår som bryter inn, som følge av at tiden ER inne, og da kan hjelpere være de som "setter i gang" prosessen, ved å begynne arbeidet før du har bedt om det. Men selv da er det din vilje, fordi du ba om at dette skulle skje på et visst stadium i din utvikling, om du ikke selv fant veien før den tid. Høres komplisert ut, men det er enkelt. DU er den som skaper ditt liv.

En person som er veldig opptatt av healing og åndelig utvikling har gjerne en åndelig guide med høyere bevissthet, og har flere hjelpere enn de som ikke er særlig åndelig engasjerte. Grunnen til at vedkommende har flere hjelpere er at mennesker som har healing og åndelig veiledning som livsvei ofte har tyngre liv enn andre. Årsaken til at de har vanskelige liv, er at det gir bedre forståelse og innsikt, noe som er viktig når vi jobber med å hjelpe mennesker. Å ha flere hjelpere er ikke bedre eller verre enn å ha få, du har akkurat så mange hjelpere som det gagner deg og den veien du har valgt å gå.
Å ha hjelpere som har en høyt utviklet bevissthet er på ingen måte å noe å trakte etter om du er ute etter status og anerkjennelse, da slike hjelpere tyder på at du selv er kommet dithen at du ikke lenger bryr deg om å hevde deg selv og finne bekreftelser i andres beundring, men er mer opptatt av å hjelpe og gjøre det som er til det beste for verden. En kan fint ha paranormale evner uten å ha en høyt utviklet bevissthet, men misbruk av slike evner koster dyrt, da de vibrerer på etplan der den universelle loven om at vi tiltrekker det vi utstråler er svært kraftfull. (mentale plan)

Når vi går gjennom tunge perioder i livet, har vi vanligvis flere hjelpere, både fordi vi trenger mer hjelp, men også fordi hjelperene lærer av oss og våre anstrengelser.

Det skjer ALDRI at hjelpere blir fjernet av "onde ånder fra den andre siden". Det finnes ingen ondskap på de planene som hjelpere opererer på, og det finnes ikke noen som er sterkere i ditt liv enn din egen frie vilje.

Dette er ingen fasit, men det som jeg har lært og erfart.
Antall ord: 796

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Vero
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 14 Jul 2006 19:22
18
Lokalisering: En by ved navn Oslo

Innlegg av Vero »

Et veldig fint innslag Aliena, jeg lærte noe nytt om hjelpere faktisk også.. Så takk for det ! :)
Antall ord: 18

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links