Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Universet & dets hemmeligheterDet som skjer i 2012

Jordkloden er et ubetydelig fnugg i et gigantisk og ufattelig stort univers.
Tør du diskutere hva som ligger bak?

Moderatorer: Asbjørn, mod univers

Bruker avatar
polisa
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 21
Startet: 29 Jan 2005 20:04
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: sortland

Innlegg av polisa »

nnjaaa. skeeptiisk!

hahaha, dette blir spennende dere. katteyne har jeg alltid hatt lyst på. og jeg regner med at jeg overlever såpass. så da kan man jo ha d litt gøy med sine nyervervede evner i samme slengen :)

jeg skal finne meg en hagestol, sette meg i en snøskavvel med solbriller og en termos med solbærtoddy. å bare vente på det store. hahahahaa!

BEAM ME UP SCOTTY
Antall ord: 70
en vakker dag vil katten din være sammen med deg når du er totalt avslappet i både kropp og hjerne. med sin milde purring, vil den vise deg hvordan en proff utfører trancendental meditasjon :)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
MikkelRev
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 631
Startet: 02 Jul 2006 00:59
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Bergen

Innlegg av MikkelRev »

Jeg så ikke denne tråden før jeg allerede hadde skrevet på en annen tråd, så les den også, står mer der...
https://www.paran.no/forum/phpbb2/viewt ... 9&start=25

Leste nettopp gjennom alle innleggene, noen tilfeldige svar
Det finnes svært dårlig med skrevet litteratur som Maya-folket har forfattet. Mayaenes teorier innen diverse felt er nok for det meste oppfunnet av andre etterpå..
Nei, mye av mayaens skrifter er gått tapt, og mye som er bevart er foreløbig ukodet/utolket. Men fremdeles finnes det mye maya litteratur av mayaene selv. Popul Vuh, den viktigste skriften. Dresden Codex, Madrid Codex, Paris Codex og Grolier Codex. Dessuten sier de nålevende mayaene i f.eks Mexico og Guatemala det samme.
Mayafolket ser ut til å ha levd fredfullt på jorden, måtte vi oppnå samme ettermæle.
Både og. De hadde menneskeoffringer til gudene. Og en av grunnene til at riket gikk til grunnet, var at forskjellige mayastammer kriget mot hverandre.
Hvorfor vil barn ha medfødte telepatiske evner?
Ikke bare barn, men alle. Og det heter intuisjon. Det er et naturlig neste trinn i vår mentale utvikling etter instinkter, følelser, logikk kommer intuisjon. (overfladisk svar)
Jeg lurer på, hvordan VET de alt dette? Og hvorfor akkurat den datoen?
De var enormt dyktige astronomer. Mayaene så på seg selv som spillere i universet. Så man burde kjenne spillereglene. De hadde ballspill som var bygget på astronomi og mytologi, byene, pyramidene og templene var bygget etter astronomiske data. De var veldig opptatt av astronomi/-logi, og fikk derfor stor kunnskap om det. Det gjorde de med feks å observere stjernehimmelen og himmellegemer, for så å regne ut hvor lang tid til samme himmellegeme oppstår på samme sted.
Uansett er det interessant lesning, men for meg så ble dette en altfor billig etterlikning av en dårlig Hollywood sci-fi!
Ja kanskje de var synske, for både kulturen og kalenderen er minst 2500 år eldre enn den første Hollywood filmen.
Jeg tror det dreier seg om åndelig oppvåkning, i mer eller mindre grad.Noe vi allerede er godt i gang med.
Ja, en utvikling av intuisjon.
nå har eg sakt før at polane di fløtter seg gradvis pågrunn av rotasjonen til jorda. men den er så treg at polane fløtter seg berre noen få milimeter per år. så at polane er helt omvent om 6 år. neppe. om 6000år? det ville eg trudd mer på.
Hvis jordens geografiske nordpol peker opp, så peker den magnetiske nordpolen 23,5grader skeivt. Den magnetiske aksen roterer rundt jordens geografiske polpunkter, en runde på 26000 år ca. I 2012, vil det altså være 26000 år siden sist gang den stod på samme punkt.
Antall ord: 465
<^~--rutangis--~^>

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
madjava
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1249
Startet: 01 Des 2005 21:35
18
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av madjava »

Svadapreik i lange bananer.

21.12.12 vil eg heve eit glass med noko godt oppi og utbringe ein aldri så liten skål til ære for son min sin bursdag. Godt mulig at latteren sitter løst oxo denne dagen viss eg husker på alle tullemeiningane om 2012. Så skal eg nyte ein passe stor sigar og fortelle son min om dette bananskallet til mayafolket som mange tullingar tråkka på og dermed sklei fantasien deira rett i dass. :mozilla_laughing:
Antall ord: 82
If we spread truth like a disease
we might just infect those around us
with intelligence

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
MikkelRev
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 631
Startet: 02 Jul 2006 00:59
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Bergen

Innlegg av MikkelRev »

madjava skrev:Svadapreik i lange bananer.
Enkelt og greit? Akkurat hva og hvorfor er det som er svadapreik? Det blir bare generelt og arrogant å slenge inn en slik spydig uintelligent kommentar.
Så skal eg nyte ein passe stor sigar og fortelle son min om dette bananskallet til mayafolket som mange tullingar tråkka på og dermed sklei fantasien deira rett i dass. :mozilla_laughing:
Dette er jo din bare tull-kommentar og din fantasi, så hva stiller du med? Kanskje har du allerede selv sklidd på ditt eget bananskall? :mozilla_foot:

Mayafolket fortsetter å imponere nåtidens vitenskapsmenn med dems lingvistiske, matematiske og astronomiske kunnskaper og arkitekturer.
Antall ord: 104
<^~--rutangis--~^>

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Street_witch
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 51
Startet: 27 Mai 2006 05:24
17
Kjønn (valgfri): 110% gutt
Lokalisering: Kolbotn

Innlegg av Street_witch »

håper dere skjønner skrivemåten min =P
har noen tanker ang. 2012 om vi overlever eller om det i det hele tatt skjer noe.. tanker rundt det:
- hvordan vil media reagere hvis bebyer flytter på ting og sånn?
- ville det ikke blitt "mer" kaos hvis alle på jorda skulle mutere?
og hvordan ville vi i såfall mutere, ville vi fått krefter som superman,spiderman og alle de der? eller bare flere armer,ben eller større hode på en måte?
- hvis DNA'E vårt blir Re-Programert hva skjer da?
- hva er et galaktisk meneske?
- hvis joda skulle rotere andre veien, ville norge og de landene rundt oss blitt de varme landene da? fått den varmen spania, tyrkia og de landene der har.

bare noen tanker rundt 2012... håper jeg får noen svar.
Takk for svar isåfall =)
Antall ord: 148
2012, punktet hvor virkelighet og fantasi må møtes

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
madjava
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1249
Startet: 01 Des 2005 21:35
18
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av madjava »

MikkelRev skrev:
madjava skrev:Svadapreik i lange bananer.
Enkelt og greit? Akkurat hva og hvorfor er det som er svadapreik? Det blir bare generelt og arrogant å slenge inn en slik spydig uintelligent kommentar.
Leit at du ser slik på det.


MikkelRev skrev:
madjava skrev:Så skal eg nyte ein passe stor sigar og fortelle son min om dette bananskallet til mayafolket som mange tullingar tråkka på og dermed sklei fantasien deira rett i dass. :mozilla_laughing:
Dette er jo din bare tull-kommentar og din fantasi, så hva stiller du med? Kanskje har du allerede selv sklidd på ditt eget bananskall? :mozilla_foot:

Mayafolket fortsetter å imponere nåtidens vitenskapsmenn med dems lingvistiske, matematiske og astronomiske kunnskaper og arkitekturer.
Alle sklir på sine opphøyde banaskall, det imponerer meg meir enn mayakulturen.
Antall ord: 130
If we spread truth like a disease
we might just infect those around us
with intelligence

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Magician
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 59
Startet: 03 Jun 2006 21:42
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oslo

Innlegg av Magician »

Det er mange tegn som tyder på at jorda på vei til en stor forandring bl.a naturlige katastroffer, klima forandringer,krig overalt, nye sykdommer..osv. End of time og begynnelse av ny tid er beskrivet av mange gamle sivilasisjoner bl.a babylonien, Egypte..osv. Men det som er interssant med Maya klokka er at den gir så detaljerte informasjon og det bestemte tidspunktet for end av tiden.

Veldig intersant :mozilla_cool:
Antall ord: 72
The truth is out there

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Hira
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 91
Startet: 06 Aug 2006 23:39
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: sykkylven

Innlegg av Hira »

Jaja hvem vet :) jeg skal vertfall sitte ute å se på himmelen natt til 12 :)
gleder meg :) håper jeg får rønkensyn :D
eller att jeg kan fly !
eller nei !!! jeg vil kunne telekinese !!!!
:D:D:D julaften kommer tidlig i 2012 !!! woooooHOooo
Antall ord: 42
Ingenting er som det ser ut før du virkelig har sett det i detalj

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
MATRIX
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 75
Startet: 26 Aug 2003 17:39
20
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Trondhjems omerådet
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av MATRIX »

har bare en ting å si.....
DEN SOM LEVER VIL SE......lol :D :D :D :mozilla_cool:
Antall ord: 13

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
MikkelRev
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 631
Startet: 02 Jul 2006 00:59
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Bergen

Innlegg av MikkelRev »

Datoen er (mest sannsynligvis) enten 21. eller 23. Desember, 2012. Spørs hvilken forsker du holder til. Noen mener tidspunktet for kalenderens ende er et helt annet år, langt ifra 2012.
Antall ord: 31
<^~--rutangis--~^>

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7953
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Innlegg av ludoburgero »

Til alle dere som spøker med dette temaet:

Dere vet ikke hva dere snakker om!
Det som her kommer til å skje er basert på fakta som myndigheter har holdt tilbake informasjon fra oss om i mange tiår, siden det først ble forsket på og bevist.
NASA og IOCL har studert likhetstrekk ved tidligere hendelser, men da dette er snakk om antageligvis millioner av år siden, vet de ikke hva som vil skje med de livsformer vi har på jorda den dag idag. Datoen er noenlunde korrekt ifølge alle registrerte beregninger...

...men det som egentlig vil skje, som han glemte å nevne,
er at Alfa, Max Mekker, Bjarne Betjent og O. Tiedemann
vil komme ned i en UFO og fortelle oss at de faktisk eksisterer som ekte vesener, og at de ikke har kostymer på seg (ikke engang O. Tiedemann). At de gjennom hele 90-tallet ga oss denne informasjonen i koder på et TV-program bedre kjent som "Sesam Stasjon".
Dette var ikke et barneprogram, og det tok en brå vending da NRK ble klaget inn til Kringkastingsrådet og PFU pga innlemmet kommunistisk propaganda i Bjarne Betjents såkalte "bokstavrekker".

Nei. Sorry. Jeg blander visst et par eventyr her.
Men dere må innrømme at Sesam Stasjon historien var mer troverdig enn den med 2012? :)
Antall ord: 219
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
snuppedilla
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1573
Startet: 08 Jun 2005 10:40
18
Lokalisering: Ved en matbutikk, en skole og bygdehus
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av snuppedilla »

lurer på om jeg bør glede eller grue meg?
Antall ord: 10
Vær snille mot dyrene

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
kaja43
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 947
Startet: 27 Mai 2005 19:16
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Ski
Blitt takket: 4 ganger

mange teorier

Innlegg av kaja43 »

Det er utallige teorier rundt dette og mange retnnger inne det paranormale, som dere kaller det her inne intresserer seg for emnet. Innen teosofien, hvor de støtter seg på A.A. Bailey og andre kanaliserte bøker og egne studier gjennom kanalisering og meditasjoner er synet at 2012 er satt som en dato for ett skifte som egentlig har foregått i lang tid. Det går ut på at mange mennesker, ikke alle, da har fått høynet sine energier så mye at de vil forstå hva åndelighet egentlig dreier seg om og begynne å leve etter og formidle dette. Vi har jo sett begynnelsen på dette. Unge over alt intresserer seg for ånder. Det er en liten begynnelse som de fleste vil utvikle til det det egentlig dreier seg om. Få sjelskontakt, utvide sin bevissthet og leve gjennom hjertet.
Grunnen til all denne opphausingen rundt fantastiske ting som vil skje akkurat denne datoen eller katastrofale for den skas skyld kommer av flere ting: Mennesker som får inn informasjon eller tolker på andre måter farger det med sitt eget følelsesliv og tror det er sannheten og de som leser det finner gjenklang i sitt følelsesliv og går rett på. Vi elsker å mate oss selv med det som passer oss akkurat der vi er.
Jeg tror alle som venter noe stort denne dagen vil bli temmelig skuffet, mens de som ser årsakene bak vil sitte å humre litt og vite at alt går som det skal
Antall ord: 252
Vær god mot deg selv og du vil skinne for andre

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

Nå er det så mange tråder som handler om tjuetolv her at man vet ikke hvilke som vil fortsette. Alle innleggene her har jeg ikke lest, så om jeg spør om noe som er besvart tidligere i tråden får dere unnskylde.

I en annen tråd om temaet skrev jeg følgende:

Nå har jeg ikke studert Mayaenes kalender, men jeg har forstått det slik at den går kun til 2012, og at det er grunnen til at man lurer på hva som deretter skjer.

Dere som kan fortelle hva som skjer deretter, kan dere fortelle hvor dere har denne informasjonen fra og vise kildene til denne informasjonen?

I tillegg kan jeg jo fortelle om Zetaene, som fortalte deres kontakt Nancy om polskifte 15/5- 2003. Mye av det som fortelles om 2012 nå ble også fortalt om 2003 tidligere. :)

Dette merket vi ikke noe til, så eventuelt polskifte i 2012 vil vi neppe merke noe til det heller.
Antall ord: 165

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 3053
Startet: 02 Sep 2004 20:50
19
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 56 ganger

Innlegg av Hecate »

BA skrev:Nå er det så mange tråder som handler om tjuetolv her at man vet ikke hvilke som vil fortsette. Alle innleggene her har jeg ikke lest, så om jeg spør om noe som er besvart tidligere i tråden får dere unnskylde.

I en annen tråd om temaet skrev jeg følgende:

Nå har jeg ikke studert Mayaenes kalender, men jeg har forstått det slik at den går kun til 2012, og at det er grunnen til at man lurer på hva som deretter skjer.

Dere som kan fortelle hva som skjer deretter, kan dere fortelle hvor dere har denne informasjonen fra og vise kildene til denne informasjonen?

I tillegg kan jeg jo fortelle om Zetaene, som fortalte deres kontakt Nancy om polskifte 15/5- 2003. Mye av det som fortelles om 2012 nå ble også fortalt om 2003 tidligere. :)

Dette merket vi ikke noe til, så eventuelt polskifte i 2012 vil vi neppe merke noe til det heller.
Så sant ikke depolariseringene begynte å tilta i 2003, da? Økningen i depolariserte felter ble jo først oppdaget i 2004.....
Antall ord: 187
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu





Our Anscestors be Praised!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links