Hjemsøkt, Gjenferd & Ånder ⇒ LITT UTRYGG HJEMME
Moderatorer: Asbjørn, mod hjem
Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
-
- Nybegynner
- Startet: 20 Jul 2006 17:07
- 18
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Lokalisering: Østfold
LITT UTRYGG HJEMME
Jeg bor i et hus som er bygget i 2000 og det var vi som bygget det. Har alltid følt at det bor noen fler der, men føler meg ikke truet el lign. Mannen min tror jeg er sprø og at jeg må roe meg. Men etter å ha snakket med naboer så tror jeg at det virkelig er noe el noen der. For naboene føler akkurat det samme og flere av de kom til meg for å spørre om jeg visste noe, og det bekreftet min følelse mer. Har oxo ei litta datter og på kvelden etter at hun har lagt seg så kan man høre at hun ligger å babler med noen og når man forventer at dette noe skal "svare" så skarrer det i babymonitoren. Eller så kan jeg nevne dører som fyker opp av seg selv og at denne babymonitoren lever sitt eget liv. Men det rare er at når jeg ber dette noe om å stoppe så slutter monitoren å skarre. Noen svar fra dere?
Antall ord: 174
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 17 Mar 2006 22:13
- 18
- Blitt takket: 2 ganger
Kan høres ut som at du har noen der, ja
Ba dere om "lov" før dere begynte å bygge? Kanskje noen som ble litt forstyrra av dere?
Ba dere om "lov" før dere begynte å bygge? Kanskje noen som ble litt forstyrra av dere?
Antall ord: 28
Du kan velge glede, uansett omstendigheter..
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 31 Des 2005 23:45
- 18
- Lokalisering: Finnmark
- Blitt takket: 1 gang
Det er så fint med slike storbokstavede overskrifter.
Antall ord: 8
Ingenting er så bra at du ikke kan gå glipp av det.
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 18
Vi bad ikke om tillatelse nei, men jeg tror ikke det er noe ondt el sånt. Men har ei venninne som er litt sensitiv for slik og hun nekter å gå i andre egt. Hun kommer ikke opp trappa! Jeg fikk henne til å prøve en gang, og da besvimte hun det nest siste trappetrinnet og vi måtte gå ned igjen og da vi kom ned var hun like fin og husket ikke hva som hadde skjedd. Det skremte meg skikkelig, men jeg føler ikke at vi er uvelkommne. Føler heller kanskje at denne noen er ensom og søker kontakt. Derfor må jeg innrømme at jeg prater litt med denne noen selv når jeg er alene, og dette høres dumt ut men jeg føler at noen lytter og innimellom trøster. Som da jeg mistet to veldig nære og kjære slektninger, og jeg lå på sengen å gråt så var det som noe sa til meg at alt er helt greit og jeg ville kommer over sorgen. Er forsatt veldig interssert i reaksjoner fra dere andre og kanskje noen gode råd. Jeg er litt redd for datteren min .... for jeg tror hun er mer utsatt enn meg og er redd hun vil traumer el noe...
Antall ord: 216
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 17 Mar 2006 22:13
- 18
Hvorfor traumer??
Antall ord: 2
Du kan velge glede, uansett omstendigheter..
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 12 Des 2005 13:23
- 18
Bare si høyt og tydelig at du vil ha fred! kansje det da roer seg.
Men vet du om det har vert annen bebyggelse på stedet før?
Her jeg bor var det bare skog, og etter at vi flyttet inn var det en del aktivitet her.
ting forsvant , elektroniske leker slo seg ofte på,jentungen lå og snakket lenge etter at vi hadde lagt henne, en gang skrek hun i panikk og sa skummel mann og pekte mot hjørnet.
Jeg har fundert på om det kunne ha vert naturånder/underjordiske som ikke likte at vi bare tok oss tilrette på deres plass.
Etter ett halvt ars tid etter at vi flytta inn ble det rolig. har ikke lagt merke til noe "overnatturlig" siden.
Håper du finner ut av det!
Men vet du om det har vert annen bebyggelse på stedet før?
Her jeg bor var det bare skog, og etter at vi flyttet inn var det en del aktivitet her.
ting forsvant , elektroniske leker slo seg ofte på,jentungen lå og snakket lenge etter at vi hadde lagt henne, en gang skrek hun i panikk og sa skummel mann og pekte mot hjørnet.
Jeg har fundert på om det kunne ha vert naturånder/underjordiske som ikke likte at vi bare tok oss tilrette på deres plass.
Etter ett halvt ars tid etter at vi flytta inn ble det rolig. har ikke lagt merke til noe "overnatturlig" siden.
Håper du finner ut av det!
Antall ord: 134
Han skjulte sin dumhet bak en mur av kunnskaper.
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 17 Jul 2006 23:30
- 18
- Kjønn (valgfri): Kjærringskrell
- Lokalisering: Akershus
- Blitt takket: 1037 ganger
Tror ikke du skal bekymre deg for datteren din! Hadde det vært skremmende for henne hadde hun skreket og vist at hun var redd. Så lenge hun babler med denne "noen", kan du nok være trygg på at det ikke er negative energier ute og går hos dere
Dette er antakelig mer skremmende for deg enn for henne, så noen traumer for hennes del blir det nok ikke!!
La oss få høre hvordan det går videre, da!
Blir jo nysgjerrig på hva dette er...
Dette er antakelig mer skremmende for deg enn for henne, så noen traumer for hennes del blir det nok ikke!!
La oss få høre hvordan det går videre, da!
Blir jo nysgjerrig på hva dette er...
Antall ord: 89
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 18
Vel, det har skjedd et par ganger at datteren min har våknet midt på natten og skreket av frykt el panikk og når vi har løpt inn til henne så har hun pekt rundt i rommet og ropt der....der.... der .... . Hun er bare 1,5 år og det er noen av de få ordene hun kan, men hun bruker det kun når det er noe hun skal vise oss. Dette har jeg forvisst i den tro at det er mareritt og ikke tenkt noe mer over det. Og det tror jeg vel egentlig ennå, fordi jeg føler dette som sagt ikke noe truende mot oss. Det var ikke noe på tomta før og ikke noe på tomtene rundt heller. Huset er bygd på fjell og utifra det jeg har funnet ut så har det ikke vært noe der lengere tilbake i tid heller. Dette er litt godt å få ut, for ellers så er det bare oss nabofruene som har snakket om dette ( for de opplever det oxo). Jeg kan jo dele to historier fra naboen min: hun har en sønn på 3, og han våknet midt på natten skrikende og da hun kom inn til han var han helt febrilsk! Han slo rundt seg og skrek og bar seg og venninna mi fikk ikke roet han. Hun måtte tilslutt ta han til badet og dusje han i kaldt vann før hun fikk kontakt med han. Da fortalte han at det var en mann som ville ta han og han var der oxo etter at venninna mi kom inn og derfor fikk han panikk og slo moren sin. Da gikk venninna mi inn på barnerommet og sa hardt i fra at nå var det nok! Etter det så har det vært stilt med sønnen hennes. Men hun sliter forsatt med at noen setter seg i sengen hennes. Man kan se tydelige spor etter rompe på nyredd seng og hun har oxo våknet opp en gang med en følelse at noen satt oppå henne. Hun fikk nesten ikke puste, så tungt var dette. Men da hun ba det om å gi seg så slapp det taket. Hennes monitor slår oxo ut de rareste lyder.... Jeg er redd kanskje dette fenomenet følger meg, for dette er bestevenninna mi og vi er mye hos hverandre. Og kanskje jeg har smittet henne med en liten hjemsøkning? Vi er blitt så vant med dette at vi har kalt han for Even.
Antall ord: 423
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 26 Mar 2006 12:53
- 18
Hei ..
Mange ting her på Paranormal pleier jeg ikke tro på !§
Men dettte var faktisk ganske Spennende ..
Mange ting her på Paranormal pleier jeg ikke tro på !§
Men dettte var faktisk ganske Spennende ..
Antall ord: 17
Tror du på spøkelser ?? det burde du . Det står rett bak deg !
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 24 Jul 2006 21:46
- 18
- Lokalisering: Levanger/trondheim
spøkelse
:mozilla_wink: Hviss det har stått et hus der før så kan det hende at det er de som går ijenn...
Du kan også kontakte åndenes makt!!!
Det kan være no fra en krig eller noe pluss at barna kan ha rett menn at de har fått denn evnen en annen dame sa at hun og barnet sitt hadde fått ...
Menn det kann oxo være familie medlemmer som er uvenner og lar det gå utover dere ...
(De somer døde åsså)... :mozilla_surprised:
Det kan være no fra en krig eller noe pluss at barna kan ha rett menn at de har fått denn evnen en annen dame sa at hun og barnet sitt hadde fått ...
Menn det kann oxo være familie medlemmer som er uvenner og lar det gå utover dere ...
Antall ord: 90
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 24 Jul 2006 21:46
- 18
- Lokalisering: Levanger/trondheim
Re: spøkelse
(PS: Jeg er iamkuul.piczo.com)iamkuul.piczo.com skrev::mozilla_wink: Hviss det har stått et hus der før så kan det hende at det er de som går ijenn...
:mozilla_wink:
Antall ord: 102
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 03 Feb 2006 21:42
- 18
- Lokalisering: Trondheim
Spennende!
Nå er ikke jeg noen ekspert på paranormale ting i det hele tatt. Men det kan jo tenkes som noen nevnte her, at det er noe fra krigens dager. Men som du sier trenger det jo ikke være negativ energi, mao kan det kanskje være noen av dine nære venner du hadde mistet som kommer på besøk?
Nå er ikke jeg noen ekspert på paranormale ting i det hele tatt. Men det kan jo tenkes som noen nevnte her, at det er noe fra krigens dager. Men som du sier trenger det jo ikke være negativ energi, mao kan det kanskje være noen av dine nære venner du hadde mistet som kommer på besøk?
Antall ord: 62
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 18
Det er en stund siden vi har merket noe hjemme, men jeg kan nevne at for en ukes tid siden så gikk det noen i 2. egt..... og det var ingen i 2. egt! Og noen min etter så sverger jeg at noen kremtet i gangen! Og dette hørte mannen min oxo! han skrudde av tven og spurte meg om jeg hørte det og så ut i gangen for å se hvem som kom....ingen der. Jeg sa det måtte være even og mannen min ble litt blek for han tror ikke noe på dette.
Men jeg gikk opp og bad even om å være stille for vi satt og så på film, og det ble tyst.....Dagen etter så skjedde det noe ubehaglig med meg alene. Jeg var alene i huset og i det jeg gikk ut av badet etter jeg hadde dusjet så føk plutselig døra til en bod opp. Denne boden er vinduløs så gjennomtrekk er umulig. Denne døra traff meg rett i ansiktet og jeg skrek fordi jeg skatt. Det gjorde ikke vont el noe fordi den traff så vidt, men hadde jeg vært et skritt lenger så hadde den slått meg i svime el noe. Min nabo hørte at jeg skrek og kom springende inn og der stod jeg; dryppende våt med en dør i ansiktet og blek som et laken. Naboen min satt seg litt med meg og vi pratet om det somm hadde skjedd.... Hun var enig at det var umulig med gjennomtrekk og utifra slik som situasjonen var så måtte det ha vært even.... Etter at hun gikk så følte jeg at jeg måtte si noe til even og jeg sa at jeg var lei for det hvis han ble fornærmet på noe vis dagen før ( for at jeg bad han å være stille ) men å skremme meg slik er bare slemt og jeg ville ikke at vi skulle være uvenner. Jeg vet det høres dumt ut, men jeg føler at dette er en del av huset og det er viktig at denne even er der for og med oss. Etter å ha snakket "med" even så ble det en roligere atmosfære i hele huset og jeg følte at alt var iorden igjen....Etter dette har jeg passet på at jeg daglig sier hei ... for sikkerhet skyld. Nevner oxo at datteren min prater forsatt om kvelden og monitoren slår ut ofte....men det rare er at jeg hører på en måte ord...el noe som likner ord noen ganger når monitoren slår ut. Men det kan selvfølgelig være meldinger som vi får inn fra andre el apperater....Who knows? PS: takk for alle svar....helt supert å ha noen andre å prate med dette om....
Men jeg gikk opp og bad even om å være stille for vi satt og så på film, og det ble tyst.....Dagen etter så skjedde det noe ubehaglig med meg alene. Jeg var alene i huset og i det jeg gikk ut av badet etter jeg hadde dusjet så føk plutselig døra til en bod opp. Denne boden er vinduløs så gjennomtrekk er umulig. Denne døra traff meg rett i ansiktet og jeg skrek fordi jeg skatt. Det gjorde ikke vont el noe fordi den traff så vidt, men hadde jeg vært et skritt lenger så hadde den slått meg i svime el noe. Min nabo hørte at jeg skrek og kom springende inn og der stod jeg; dryppende våt med en dør i ansiktet og blek som et laken. Naboen min satt seg litt med meg og vi pratet om det somm hadde skjedd.... Hun var enig at det var umulig med gjennomtrekk og utifra slik som situasjonen var så måtte det ha vært even.... Etter at hun gikk så følte jeg at jeg måtte si noe til even og jeg sa at jeg var lei for det hvis han ble fornærmet på noe vis dagen før ( for at jeg bad han å være stille ) men å skremme meg slik er bare slemt og jeg ville ikke at vi skulle være uvenner. Jeg vet det høres dumt ut, men jeg føler at dette er en del av huset og det er viktig at denne even er der for og med oss. Etter å ha snakket "med" even så ble det en roligere atmosfære i hele huset og jeg følte at alt var iorden igjen....Etter dette har jeg passet på at jeg daglig sier hei ... for sikkerhet skyld. Nevner oxo at datteren min prater forsatt om kvelden og monitoren slår ut ofte....men det rare er at jeg hører på en måte ord...el noe som likner ord noen ganger når monitoren slår ut. Men det kan selvfølgelig være meldinger som vi får inn fra andre el apperater....Who knows? PS: takk for alle svar....helt supert å ha noen andre å prate med dette om....
Antall ord: 480
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 18
Når det gjelder det å kontakte åndenes makt så er jeg veldig usikker
Det er magefølelsen som sier nei der, for jeg tror at det meningen at dette skal være hos oss og med datteren min...Vannskelig å forklare, men det er noe som sier til meg at dette er bare bra for oss og vil hjelpe oss/datteren min senere i livet....
Dere syns sikkert det virker kjempeteit at jeg prater med denne Even og ikke vil bli kvitt han heller,,,,,, men det er nå sann at jeg har lært i livet å følge magefølelsen og den sier at jeg skal ha det sann som det er. Men bekymra for datteren min det er jeg for jeg er redd hun kan bli traumarisert av det......
Det er magefølelsen som sier nei der, for jeg tror at det meningen at dette skal være hos oss og med datteren min...Vannskelig å forklare, men det er noe som sier til meg at dette er bare bra for oss og vil hjelpe oss/datteren min senere i livet....
Dere syns sikkert det virker kjempeteit at jeg prater med denne Even og ikke vil bli kvitt han heller,,,,,, men det er nå sann at jeg har lært i livet å følge magefølelsen og den sier at jeg skal ha det sann som det er. Men bekymra for datteren min det er jeg for jeg er redd hun kan bli traumarisert av det......
Antall ord: 129
Hide post links |
-
- UGYLDIG Epost
- Startet: 02 Sep 2004 20:50
- 20
- Har takket: 7 ganger
- Blitt takket: 56 ganger
Virker som om det er flere enn bare Even, da. Kan godt være at det er noen du har plukket opp et sted og som ikke har noe med plassen å gjøre. Hva med å kontakte et medium? Kanskje noen her inne kan tipse deg om et i dine hjemtrakter? Tror f.eks. Tone Nilsen holder til i Østfold.
Du kan også prøve å lage et "lysskjold" eller "gullegg" rundt datteren din om kvelden. Kan hende det kan gi henne nattero??
Du kan også prøve å lage et "lysskjold" eller "gullegg" rundt datteren din om kvelden. Kan hende det kan gi henne nattero??
Antall ord: 81
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu
Our Anscestors be Praised!
~Lao Tzu
Our Anscestors be Praised!
Hide post links |