Jeg og typen min leigde et hus sammen for noen mnd siden.
huset er veldig gammelt, fra 1938. Så det var ikke skikkelig isolert og sånn. Veldig kaldt i vinter.
Men når man kom utenfor huset, følte man, eller jeg da at det var noen som fulgte med meg. Liksom, hvem som kommer no..
Og når jeg kom inn i gangen kom d av og til en kald vind over meg, fikk frysninger, og så følte jeg at det var noen som stod øverst i trappa, der som vinduet er ut, som jeg følte meg overvåket på. Vanskelig å skrive det. he he.
På kjøkkenet var d et vindu rett over disken, og der klarte jeg aldri å stå. Jeg følte at d va noe der, utenfor eller rundt der, og borte med kjøleskapet som stod rett bortenfor..
I stuen merket jeg ingenting. der kunne jeg slappe av:)
Så.. på soverommet. der va d ekkelt.. jeg våknet mange ganger om natta å hørte døren nede slo opp og igjen, og jeg følte d va noen rett foran fjeset mitt. EKKELT!
Jeg har aldri vært aleine i dette huset, og jeg merket på hundene mine at de såg rundt seg liksom som d va noen der i de retningene som jeg følte d va noe.
En kveld jeg skulle ligge meg etter typen min slo jeg av lyset i stuen, og lukket døren. Når eg hadde gjort d hører jeg noen slå på igjen lyset:S Det hende nesten hver dag at lyset sto på når vi kom hjem fra jobb oxo..:S
Hva synes dere, var disse vennlige, eller ville de ha meg ut av huset?
Hadde forresten besøk av tanten min engang og hun rygget ut av soverommet, og spurte kordan i helsiken eg hadde klart å sove der, og at de som "stod" ved vinduet prøvde å dekke over noe som har skjedd på soverommet. at d hadde skjedd noe veldig skummelt der.
Typen min merket ikke mye til det, men jeg er veldig "lett" å få kontakt med, har folk sagt til meg.....
Hjemsøkt, Gjenferd & Ånder ⇒ Har leigd ett gammelt hus.
Moderatorer: Asbjørn, mod hjem
Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
-
- Nybegynner
- Startet: 10 Jul 2006 11:41
- 18
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Lokalisering: Bergen
Har leigd ett gammelt hus.
Antall ord: 363
Smil og vær glad for hver dag som går.. Så skal du se hvor ondt i kjeften du får...
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.
I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.
Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
-
- Standard bruker
- Startet: 23 Nov 2005 03:14
- 19
- Lokalisering: Oslo, Helsfyr
Re: Har leigd ett gammelt hus.
Hehe, er det veldig gammelt? Noen på forumet som plutselig følte seg veldig gammel nå?Irene_87 skrev:
huset er veldig gammelt, fra 1938.
Antall ord: 25
Life is cruel, why should the afterlife be any different?
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 18
Ops, ser eg skrev feil nå, mente 1928.
Men anyway, 1938 er gammelt da:P
Men anyway, 1938 er gammelt da:P
Antall ord: 15
Smil og vær glad for hver dag som går.. Så skal du se hvor ondt i kjeften du får...
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 14 Jul 2006 14:27
- 18
- Lokalisering: her hvor jeg bor = .
gammelt hus
Hei, leste innlegget ditt.
Jeg bare lurte på om du hadde fått noe informasjon om huset...
Jeg har også bodd i et 'spøkelseshus' om det er det man kaller det da...
Jeg bare lurte på om du hadde fått noe informasjon om huset...
Jeg har også bodd i et 'spøkelseshus' om det er det man kaller det da...
Antall ord: 33
Don't try to be a different person that you are.
Be yourself, that is a challenge enough...
Be yourself, that is a challenge enough...
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 18
Nej..
Har ikke fått noen informasjon om huset, men har prøvd å høre litt fra de som vi leigde oss da, men de nevner bare moren til konen i huset liksom:p
Moren hennes bodde der til hun døde da, og trengte mye hjelp til alt og slik, til slutt var m\hun meget tutlete..
Så det kan jo være hun som går igjen der, men det er jo det at de ikke er bare en som er der, det er jo mange! En hel familie pluss litt til sikkert. hehe!
Det jeg glemte å skrive oxo, var at en natt våknet jeg av at døren nede ble smelt igjen! For jeg pleier å smelle den igjen, for d va et klikk som måtte trykkes inn på en måte, og da hjalp det å smelle den. Så det våknet jeg av en natt.
Og en annen natt våknet jeg av at jeg følte det var noen rett foran fjeset mitt. Veldig ekkelt... Såg jo seff ingen, men følte at det var noen rett foran fjeset mitt som prøvde å fortelle meg noe. På en måte. Høres sikkert litt rart ut men.
NOEN SOM HAR OPPLEVD DET SAMME?
TROR DERE AT DISSE IKKE VILLE HA MEG DER ELLER?
SAMBOEREN MIN MERKET IKKE NOE TIL DETTE, MEN HAN ER LITT SKEPTISK TIL SLIKT OXO, HAN TROR IKKE NOE SÆRLIG PÅ DET, MEN JEG TROR VELDIG PÅ DET FAKTISK, MEN IKKE NOE AT JEG BEGYNNER Å INNBILLE MEG ALTSÅ.
HAR VÆRT I MANGE GAMLE HUS, OG FOLK SPØR MEG OM DET ER NOE I HUSET DERES, OG JEG HAR GÅTT RUNDT I HUSET, OG KJENT, OG NOEN STEDER HAR JEG KJENT DET, OG ANDRE IKKE, OG ENGANG HADDE DET SEG SLIK AT JEG KJENTE DET I DEN GAMLE DELEN AV HUSET, OG IKKE I DEN NYE. NOE SOM JEG SELVSAGT IKKE VISTE NOE OM DA JEG SA DET. SÅ JEG TROR SELV AT JEG HAR DEN EVNEN.
Moren hennes bodde der til hun døde da, og trengte mye hjelp til alt og slik, til slutt var m\hun meget tutlete..
Så det kan jo være hun som går igjen der, men det er jo det at de ikke er bare en som er der, det er jo mange! En hel familie pluss litt til sikkert. hehe!
Det jeg glemte å skrive oxo, var at en natt våknet jeg av at døren nede ble smelt igjen! For jeg pleier å smelle den igjen, for d va et klikk som måtte trykkes inn på en måte, og da hjalp det å smelle den. Så det våknet jeg av en natt.
Og en annen natt våknet jeg av at jeg følte det var noen rett foran fjeset mitt. Veldig ekkelt... Såg jo seff ingen, men følte at det var noen rett foran fjeset mitt som prøvde å fortelle meg noe. På en måte. Høres sikkert litt rart ut men.
SAMBOEREN MIN MERKET IKKE NOE TIL DETTE, MEN HAN ER LITT SKEPTISK TIL SLIKT OXO, HAN TROR IKKE NOE SÆRLIG PÅ DET, MEN JEG TROR VELDIG PÅ DET FAKTISK, MEN IKKE NOE AT JEG BEGYNNER Å INNBILLE MEG ALTSÅ.
HAR VÆRT I MANGE GAMLE HUS, OG FOLK SPØR MEG OM DET ER NOE I HUSET DERES, OG JEG HAR GÅTT RUNDT I HUSET, OG KJENT, OG NOEN STEDER HAR JEG KJENT DET, OG ANDRE IKKE, OG ENGANG HADDE DET SEG SLIK AT JEG KJENTE DET I DEN GAMLE DELEN AV HUSET, OG IKKE I DEN NYE. NOE SOM JEG SELVSAGT IKKE VISTE NOE OM DA JEG SA DET. SÅ JEG TROR SELV AT JEG HAR DEN EVNEN.
Antall ord: 339
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 18
Nej..
Har ikke fått noen informasjon om huset, men har prøvd å høre litt fra de som vi leigde oss da, men de nevner bare moren til konen i huset liksom:p
Antall ord: 339
Hide post links |