Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Fakta, teori & skepsis2012

Det er generelt altfor lite fakta og skepsis blant mennesker som studerer det åndelige. Her herjer diskusjonene rundt den viktige vitenskapelige biten.

Moderatorer: Asbjørn, Mod Fakta og, mod_spøkeguiden

Bruker avatar
Kittana
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 118
Startet: 22 Mai 2005 02:10
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: fetsund

Innlegg av Kittana »

^Idril^ skrev:Ville isåfall trodde det var 2007... Jeg mener å ha hørt at anti-kristus skulle komme til jorden 2000 år etter kristus fødsel... Kristi fødsel var for 1999 år siden... Tidsregningen vi har idag er 7 år feil.. Men mulig jeg regner feil vei nå...
Hei
Ikke skrem meg a, jeg føder i januar. :(


mvh kira
Antall ord: 62

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Diablesse
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 785
Startet: 19 Nov 2006 19:19
17
Kjønn (valgfri): jinte
Har takket: 113 ganger
Blitt takket: 53 ganger

Innlegg av Diablesse »

Lurer på om det kommer til å komme en ny istid noen gang, jeg... =S
Antall ord: 14

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
RedFox
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 73
Startet: 26 Apr 2006 18:20
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: det kalde nord

Innlegg av RedFox »

hurra vi kommer til å dauve i år 2012!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1
eller?
Antall ord: 10
en sjaman er ikke farlig bare hvis du trer varlig.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Diablesse
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 785
Startet: 19 Nov 2006 19:19
17
Kjønn (valgfri): jinte
Har takket: 113 ganger
Blitt takket: 53 ganger

Innlegg av Diablesse »

RedFox skrev:hurra vi kommer til å dauve i år 2012!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1
eller?
:lol:
Antall ord: 12

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Prosjekta
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 6
Startet: 12 Des 2006 08:56
17

Innlegg av Prosjekta »

Jeg kjenner noen i Guatemala, og de gamle inka filosofene hadde spådd at den
21. desember i 2012 kommer noe veldig stort til å skje med verden. Ble helt skremt når jeg leste innlegget ditt!

Noen trodde at denne datoen var verdens ende, noen trodde at jorda komm til å snu retning (slik at ekvator ble liggende fra nord til sør), og mange andre teorier.

De gamle inka teoriene overrasker bare mer og mer. Jeg fikk vite hva som var typisk med de som er født på min dato, og det stemte perfekt! :mozilla_surprised:


Hilsen Meg(:
Antall ord: 99
Takknemmelig for all hjelp!:)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
zero
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 2
Startet: 21 Okt 2006 20:40
17

Innlegg av zero »

^Idril^ skrev:Jeg holder med June, det er nok en komet som knerter oss til slutt, slik som med dinosaurene... Så kommer det vel en ny form for liv på jorden etterpå... De er sikkert superintelligente...
Om det er av intresse så har jeg for meg att det faktiskt er forsket på att mellom 2007 og 2012 så skal planetene i vintergaten stå i en viss vinkel/ linje med hverandre. Dette får energie/atmosfæren/megnetfelt till å influere den neste planet som i sin tur influerer den neste...osv. Det er snakket om en polvending på under en uke, da får vi nok slite med vær og vind for å ikke snakke om kulde.
Antall ord: 116

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

zero skrev:Om det er av intresse så har jeg for meg att det faktiskt er forsket på att mellom 2007 og 2012 så skal planetene i vintergaten stå i en viss vinkel/ linje med hverandre. Dette får energie/atmosfæren/megnetfelt till å influere den neste planet som i sin tur influerer den neste...osv. Det er snakket om en polvending på under en uke, da får vi nok slite med vær og vind for å ikke snakke om kulde.
Ja, du har nok rett i at planetene i vintergaten (Er det melkeveien du mener) står i både en og flere vinkler i forhold til hverandre, og noen ligger nok på linje også. ;) At forskere har kommet til noen spesiell vinkel kan umulig stemme, for vi kjenner ikke alle planetene i melkeveien. At dette skal føre til spesielle magnetfelt eller atmosfære i rommet er nok bare sprøyt, som så mye annet i denne tråden. :D
Antall ord: 162

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
misty-gutt
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1415
Startet: 20 Aug 2005 21:40
18
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av misty-gutt »

Mye skjer og kommer til å skje i nær fremtid, det er sikkert.

Noen alvorsord fra Bibelen her:"Og det skal skje tegn i sol og måne og stjerner, og på jorden skal folkene engstes i fortvilelse når hav og brenninger bruser,

mens mennesker faller i avmakt av redsel og gru for det som kommer over jorderike; for himmelens krefter skal rokkes."
Antall ord: 64
Se, jeg står for døren og banker; om noen hører min røst og åpner døren, da vil jeg gå inn til ham og holde måltid med ham, og han med meg.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Riegrot
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 327
Startet: 12 Des 2005 13:23
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Blitt takket: 2 ganger

Innlegg av Riegrot »

Vet ikke om jeg har lagt inn dette før, men dette er det eneste jeg finner om polskifte innen vitenskapen: http://www.astro.uio.no/ita/nyheter/pol ... _0502.html
Om det er dette mayaene spådde er for meg uvist.

Disse hevdet blindt at jorden ville gjennomgå katastrofale ommveltninger i 2003.
http://www.zetatalk.com/norwegn/p00.htm

Litt mer om polvandringen..: http://www.apollon.uio.no/vis/art/2006_ ... er/Nordlys
Sist redigert av Riegrot på 16 Des 2006 10:35, redigert 1 gang totalt. Antall ord: 74
Han skjulte sin dumhet bak en mur av kunnskaper.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

misty-gutt skrev:Mye skjer og kommer til å skje i nær fremtid, det er sikkert.
Ja, det mente Jesus også for 2000 år siden, og vi så hvor feil han tok.

«Sannelig, jeg sier dere: Noen av dem som står her, skal ikke smake døden før de ser at Guds rike er kommet med kraft.» :lol:

Etter det har det vært spådd dommedag til alle tider, og ingen har hatt rett enda. Derfor ser jeg ingen grunn til å bekymre meg for enda flere som påstår dommedag er rundt hjørnet, uten å vise til empiri som støtter påstanden.
Antall ord: 106

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

torgeir skrev:Vet ikke om jeg har lagt inn dette før, men dette er det eneste jeg finner om polskifte innen vitenskapen: http://www.astro.uio.no/ita/nyheter/pol ... _0502.html
Om det er dette mayaene spådde er for meg uvist.

Disse hevdet blindt at jorden ville gjennomgå katastrofale ommveltninger i 2003.
http://www.zetatalk.com/norwegn/p00.htm
Hehe. Du har også lagt merke til fellestrekkene med disse «observasjonene», ja :lol:
https://www.paran.no/forum/phpbb2/viewt ... 211#151211
Antall ord: 82

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
misty-gutt
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1415
Startet: 20 Aug 2005 21:40
18
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av misty-gutt »

BA skrev:
misty-gutt skrev:Mye skjer og kommer til å skje i nær fremtid, det er sikkert.
Ja, det mente Jesus også for 2000 år siden, og vi så hvor feil han tok.

«Sannelig, jeg sier dere: Noen av dem som står her, skal ikke smake døden før de ser at Guds rike er kommet med kraft.» :lol:

Etter det har det vært spådd dommedag til alle tider, og ingen har hatt rett enda. Derfor ser jeg ingen grunn til å bekymre meg for enda flere som påstår dommedag er rundt hjørnet, uten å vise til empiri som støtter påstanden.
Feil..? nei langt der ifra, for det han sa skjedde noen dager etterpå.

"Og seks dager derefter tok Jesus med seg Peter og Jakob og Johannes og førte dem avsides opp på et høit fjell for seg selv alene. Og han blev forklaret for deres øine,

og hans klær blev skinnende, aldeles hvite, så ingen bleker på jorden kan gjøre klær så hvite.

Og Elias viste sig for dem sammen med Moses, og de talte med Jesus.

Og Peter tok til orde og sa til Jesus: Mester! det er godt at vi er her; la oss gjøre tre boliger, en til deg, og en til Moses, og en til Elias!

Han visste ikke hvad han skulde si; for de blev meget forferdet.

Og en sky kom og overskygget dem, og det kom en røst ut av skyen: Dette er min Sønn, den elskede; hør ham!"

Mange, og særlig folk som ikke tror på det overnaturlige har nok alvorlig problem med å forstå og akseptere slike ting.

Endetid ja. Vel, mange falske profeter har spådd enden opp igjenom århundredene, det er sant. Men det betyr ikke at enden ikke skal komme for denne tidsanordning, for det gjør den, like sikkert som amen i kjerka.

Jeg kan nevne et klart tegn i tiden før Jesu annet komme til vår jord.

Jødene skulle vende tilbake til Israel, det har skjedd. Israel ble en stat i 1948, og Jesus sier at "denne slekt skal ingenlunde forgå før det er skjedd alt sammen"

De som ble født i 1948 er 58 år idag, og levealderen i Israel er vel sån ca 75 (menn) til 83(kvinner), år. Så da skulle en vel ha tidsperspektivet iorden for dette som nå står for døren.

Med Jesu gjenkomst, etter at jorden har opplevd armageddon, vil de som ennå lever gå inn i tusenårsriket(fredsriket) og først etter det kommer dommedag, hvor Gud avsier sin rettferdige dom over både store og små. (høy og lav)

Se, han kommer som en tyv om natten. Hvem er rede og klar for det?
Antall ord: 472
Se, jeg står for døren og banker; om noen hører min røst og åpner døren, da vil jeg gå inn til ham og holde måltid med ham, og han med meg.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Riegrot
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 327
Startet: 12 Des 2005 13:23
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Blitt takket: 2 ganger

Innlegg av Riegrot »

At gud skal komme med sitt ildsverd å dømme de syndefulle ikke-troende til evig pine i svovelgrytene,tror jeg ikke er tilfelle. Det virker ulogisk at en vismann som skulle ha evner til å skape en verden med dens artsmangfold, skulle komme tilbake og dømme og ødelegge sitt eget skaperverk.

Jeg tror selv på det spirituelle, uten begrensning og frykt.
Kansje tiden rudt 2012 er da folk begynner å våkne fra sine sinnslidelser, og begrensninger som kristendom og annen religion gir, og innser at det etterlengtede paradis kan skapes på jord av oss selv...
Antall ord: 95
Han skjulte sin dumhet bak en mur av kunnskaper.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

misty-gutt skrev:
BA skrev:
misty-gutt skrev:Mye skjer og kommer til å skje i nær fremtid, det er sikkert.
Ja, det mente Jesus også for 2000 år siden, og vi så hvor feil han tok.

«Sannelig, jeg sier dere: Noen av dem som står her, skal ikke smake døden før de ser at Guds rike er kommet med kraft.» :lol:

Etter det har det vært spådd dommedag til alle tider, og ingen har hatt rett enda. Derfor ser jeg ingen grunn til å bekymre meg for enda flere som påstår dommedag er rundt hjørnet, uten å vise til empiri som støtter påstanden.
Feil..? nei langt der ifra, for det han sa skjedde noen dager etterpå.

"Og seks dager derefter tok Jesus med seg Peter og Jakob og Johannes og førte dem avsides opp på et høit fjell for seg selv alene. Og han blev forklaret for deres øine,

og hans klær blev skinnende, aldeles hvite, så ingen bleker på jorden kan gjøre klær så hvite.

Og Elias viste sig for dem sammen med Moses, og de talte med Jesus.

Og Peter tok til orde og sa til Jesus: Mester! det er godt at vi er her; la oss gjøre tre boliger, en til deg, og en til Moses, og en til Elias!

Han visste ikke hvad han skulde si; for de blev meget forferdet.

Og en sky kom og overskygget dem, og det kom en røst ut av skyen: Dette er min Sønn, den elskede; hør ham!"

Mange, og særlig folk som ikke tror på det overnaturlige har nok alvorlig problem med å forstå og akseptere slike ting.

Endetid ja. Vel, mange falske profeter har spådd enden opp igjenom århundredene, det er sant. Men det betyr ikke at enden ikke skal komme for denne tidsanordning, for det gjør den, like sikkert som amen i kjerka.

Jeg kan nevne et klart tegn i tiden før Jesu annet komme til vår jord.

Jødene skulle vende tilbake til Israel, det har skjedd. Israel ble en stat i 1948, og Jesus sier at "denne slekt skal ingenlunde forgå før det er skjedd alt sammen"

De som ble født i 1948 er 58 år idag, og levealderen i Israel er vel sån ca 75 (menn) til 83(kvinner), år. Så da skulle en vel ha tidsperspektivet iorden for dette som nå står for døren.

Med Jesu gjenkomst, etter at jorden har opplevd armageddon, vil de som ennå lever gå inn i tusenårsriket(fredsriket) og først etter det kommer dommedag, hvor Gud avsier sin rettferdige dom over både store og små. (høy og lav)

Se, han kommer som en tyv om natten. Hvem er rede og klar for det?
Hva skjedde seks dager etter? Var det begynnelsen på tusenårsriket? Det var noe de trodde for litt over tusen år siden. Vi så at dette heller ikke stemte. Det var ikke da Guds rike kom til jorden, for dette er hverken himmel eller helvete, slik Guds rike skal være.

Dette er menneskenes rike (verden), og de sekulære samfunn er de som ruler jorden nå. (Til tross for den nyfrelste eksrusmisbrukeren som regjerer på falske premisser i USA)

JV har spådd så mange dommedager, og de har tatt feil hver gang, jeg trodde de hadde gitt opp nå. Er du JV?

Du bruker hjemkpmsten til Israel som argument. De har ikke kommet hjem. Bare i USA er det flere jøder enn i Israel, og hvis vi da ser i resten av verden er det bare noen få av jødene som bor i Israel. Nei, de er nok ikke kommet hjem enda. :D Selv når de fleste jødene skulle få seg en boplass i Israel, hvis de vil komme til å gjøre det, forundrer det meg ikke om bibelen tar feil på det punktet også.
Antall ord: 665

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
misty-gutt
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1415
Startet: 20 Aug 2005 21:40
18
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av misty-gutt »

Det som skjedde seks dager etter at han hadde sagt dette var at tre av hans følgesvenner fikk en sterk opplevelse og ble overveldet av Guds kraft, de fikk en smak av himmelens krefter.

Tusenårsriket trer i kraft ved Messias annet komme til vår jord, om et par tiår eller noe sånt fra nå. Men før Jesus kommer tilbake, vil antikrist regjere, profetiene sier at han skal herske i sju år. Etter halvparten av hans regjeringstid vil jødene forstå at han ikke var den Messias som han ga seg ut for å være, men i sannhet hans motpol. Og da begynner fryktelige kriger, ja det hele vil ende med armageddon og Jesu gjenkomst til Oljeberget i Jerusalem. Og da starter det sanne fredsriket som skal ha en varighet på tusen år. Djevelen bindes, men slippes løs for en kortere periode på slutten av de tusen år, slik at de mennesker som ikke kjenner til ham skal få gjøre sitt valg: Gud eller Satan?? Så kastes Satan, den gamle slange i ildsjøen hvor antikrist og den falske profet befinner seg. Og etter det skal Gud holde sin rettmessige dom over all urett som har skjedd på jorden til alle tider.

Bibelen:"Salig er den som står oppskrevet i Livets Bok!"

Nei, jeg tilhører ikke JV, jeg kaller de istedet for: Ikke Jehovas Vitner. Og det sier jeg også bla til dem når de kommer på døren her. Det er en årlig fortelse.. :mozilla_wink:
Antall ord: 257
Se, jeg står for døren og banker; om noen hører min røst og åpner døren, da vil jeg gå inn til ham og holde måltid med ham, og han med meg.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links