BA skrev:misty-gutt skrev:Mye skjer og kommer til å skje i nær fremtid, det er sikkert.
Ja, det mente Jesus også for 2000 år siden, og vi så hvor feil han tok.
«Sannelig, jeg sier dere: Noen av dem som står her, skal ikke smake døden før de ser at Guds rike er kommet med kraft.»
Etter det har det vært spådd dommedag til alle tider, og ingen har hatt rett enda. Derfor ser jeg ingen grunn til å bekymre meg for enda flere som påstår dommedag er rundt hjørnet, uten å vise til empiri som støtter påstanden.
Feil..? nei langt der ifra, for det han sa skjedde noen dager etterpå.
"Og seks dager derefter tok Jesus med seg Peter og Jakob og Johannes og førte dem avsides opp på et høit fjell for seg selv alene. Og han blev forklaret for deres øine,
og hans klær blev skinnende, aldeles hvite, så ingen bleker på jorden kan gjøre klær så hvite.
Og Elias viste sig for dem sammen med Moses, og de talte med Jesus.
Og Peter tok til orde og sa til Jesus: Mester! det er godt at vi er her; la oss gjøre tre boliger, en til deg, og en til Moses, og en til Elias!
Han visste ikke hvad han skulde si; for de blev meget forferdet.
Og en sky kom og overskygget dem, og det kom en røst ut av skyen: Dette er min Sønn, den elskede; hør ham!"
Mange, og særlig folk som ikke tror på det overnaturlige har nok alvorlig problem med å forstå og akseptere slike ting.
Endetid ja. Vel, mange falske profeter har spådd enden opp igjenom århundredene, det er sant. Men det betyr ikke at enden ikke skal komme for denne tidsanordning, for det gjør den, like sikkert som amen i kjerka.
Jeg kan nevne et klart tegn i tiden før Jesu annet komme til vår jord.
Jødene skulle vende tilbake til Israel, det har skjedd. Israel ble en stat i 1948, og Jesus sier at "denne slekt skal ingenlunde forgå før det er skjedd alt sammen"
De som ble født i 1948 er 58 år idag, og levealderen i Israel er vel sån ca 75 (menn) til 83(kvinner), år. Så da skulle en vel ha tidsperspektivet iorden for dette som nå står for døren.
Med Jesu gjenkomst, etter at jorden har opplevd armageddon, vil de som ennå lever gå inn i tusenårsriket(fredsriket) og først etter det kommer dommedag, hvor Gud avsier sin rettferdige dom over både store og små. (høy og lav)
Se, han kommer som en tyv om natten. Hvem er rede og klar for det?