Hjemsøkt, Gjenferd & Ånderkan ånder/spøkelser kontakte deg gjennom drømmer?

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
*Ninja*
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 29 Jan 2005 12:35
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Gjerdrum

kan ånder/spøkelser kontakte deg gjennom drømmer?

Innlegg av *Ninja* »

det høres kanskje ut som et veldig rart spørsmål. og noen av dere kanskje lei at noen spørr hele tiden om det.. hehe.. zry:/

Men kan ånder på en eller annen måte kontakte deg gjennom drømmer? som nesten du er i midt mellom våken tilstand og søvn..
Antall ord: 55
" Vær utålmodig menneske! Sett dine egne spor! Det gjelder vårt evige korte liv. Det gjelder vår jord!"

Inger Hagerup

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
-Marie-
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 17 Mar 2006 22:13
18
Blitt takket: 2 ganger

Innlegg av -Marie- »

Ja, det kan de. Her blir ingen leie. Man må da få spørre når man lurer på noe :)
Antall ord: 20
Du kan velge glede, uansett omstendigheter..

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
*Ninja*
Nybegynner
Nybegynner
19

Innlegg av *Ninja* »

okay.. fint å vite.. får det var en gang jeg fikk litt kjeft for å spørre om ting som noen andre hadde spørt om..

Jeg hadde en opplevelse som var litt ekkel her om dagen. jeg skulle legge meg nedpå sengen for å slappe av. Så lå "midt i mellom" våken tilstand og søvn..(ikke helt søvn.. nesten). Så plutselig var det "noen" som hoppet i senga mi.Dette var ikke noe innbilling fra min side.. De var akkurat som en liten unge som hoppet i senga mi. Jeg ble jo redd , så jeg visste ikke om jeg tørte å se hva det var.. men så snudde jeg meg ( jeg lå med rygge mot veggen)akkurat når jeg snudde meg , opphørte hoppingen. merkelig..
Antall ord: 128
" Vær utålmodig menneske! Sett dine egne spor! Det gjelder vårt evige korte liv. Det gjelder vår jord!"

Inger Hagerup

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
*Ninja*
Nybegynner
Nybegynner
19

Innlegg av *Ninja* »

okay.. fint å vite.. får det var en gang jeg fikk litt kjeft for å spørre om ting som noen andre hadde spørt om..

Jeg hadde en opplevelse som var litt ekkel her om dagen. jeg skulle legge meg nedpå sengen for å slappe av. Så lå "midt i mellom" våken tilstand og søvn..(ikke helt søvn.. nesten). Så plutselig var det "noen" som hoppet i senga mi.Dette var ikke noe innbilling fra min side.. De var akkurat som en liten unge som hoppet i senga mi. Jeg ble jo redd , så jeg visste ikke om jeg tørte å se hva det var.. men så snudde jeg meg ( jeg lå med rygge mot veggen)akkurat når jeg snudde meg , opphørte hoppingen. merkelig..
Antall ord: 128

Inger Hagerup

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
maxharry
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 02 Jul 2006 00:11
18
Lokalisering: sparbu

Innlegg av maxharry »

du, spøkelsa kainn gå ijænnom drømma ja.
har hatt et par sånne episoda sjøl.
men, vess dæm lure på nå, så svar.
men, ikke spør dæm ut.
Antall ord: 35
to jenter som lurer.
opplevd mye rart, men forstår ikke helt hvorfor to helt vanelige jenter skal oppleve sånnt.
lurer, å håper på svar

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Liill
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 24 Feb 2006 18:37
18

Innlegg av Liill »

dt er skikkeli skummelt det der. jeg har opplevd 2 ting og det var skikkelig skummelt. kan fortelle begge gangene! den første tingen var at jeg lå i sengen. og plutseli begynte jeg å si: Lill ikke vær redd, men det kommer til å dø mange mennesker i dag. og i "drømmen min" hadde jeg sport: hvorfor det? og da hadde jeg sakt høyt: i en fly ulykke..
det var liksom ikke jeg som snakket, det var noen som advarte meg og det som va skummelt var at det kom en flyulykke på nyhetene og alle døde!
og den andre gangen hadde jeg satt meg i sengen og sakt: vi er alle forskjellige og alle må få leve på jorden! det fins ingen "den andre siden" og det hadde jeg sakt mange gang, det var broren min som kom inn vekte meg og sporte va som feilte meg..
jeg husker jo ingenting av dette.. men han hadde filmet me mobiln og da fikk jeg se det store ;O kan hende at det ikke har noe med gjennferder og gjøre men det høres sånt ut..
Antall ord: 190
Lill

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
annatherese
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 09 Okt 2005 22:02
19
Lokalisering: porsgrunn

Innlegg av annatherese »

mne oldemor kom til meg gjennom drømmer...

fortalte meg om et skrin som lå i en komode i det gamle huset hennes der hun bodde til hun døde.. i den lille skuffen på høyre side under sån og sån..
jeg tenkte ikke noe over det føre jeg hadde hatt samme drømmen mange ganger føre jeg for morroskyld gikk og kikka der hun sa i drømmen.

skrinet må der og jeg ga det til min bestefar. altså hennes sønn. (som hun også fortalte meg om i drømmen at jeg skulle gjøre) han ble helt rar og spurte hvor jeg fant det henn..
han fortalte meg aldri hva som var i det skrinet. men jeg skjønnte det var noe av betydning.

vis jeg spørr han om det nå sier han at:" nei det kan han ikke huske..."
Antall ord: 149
Root: under-active (0%)
Sacral: over-active (69%)
Navel: under-active (13%)
Heart: open (25%)
Throat: over-active (69%)
Third Eye: open (19%)
Crown: under-active (6%)

-Therese-

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Civilized
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 16 Jul 2006 02:07
18
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Civilized »

Hei Ninja

Jeg anbefaler deg å kikke på denne linken. Den kan muligens forklare hva som skjedde. I hvert fall hvis du ikke kunne bevege kroppen din da det skjedde eller at det tok litt tid før kroppen din ville reagere. http://en.wikipedia.org/wiki/Sleep_paralysis. Det har i hvert fall et fenomen jeg selv har opplevd. Da møtte jeg eksempelvis på en vampyr ånd med røde øyne som ville stjele energi fra meg, men i ettertid tror jeg nok ikke at det var akkurat slik.

På den andre side så tror jeg ikke det er umulig å kontakte ånder når man sover, men det betyr ikke at alle fenomener har med det overnaturlige å gjøre :)[/url]
Antall ord: 121

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
madjava
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 01 Des 2005 21:35
18
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av madjava »

Her ei natt opplevde eg noko creepy greier, eg våkna og det var dag, postmannen sto og hamra på døra mi med tannbørst, det gjorde skrekkelig vondt i øyra mine kvar gang tannbørsten traff døra. Så ramla eg ut av senga og åpna døra og der sto ei lita jente å smilte så søtt med utståande tenner, ho ville selge sjokoladeplater av typen Freia. Då frika eg ut og slo att døra, så byrja denna tannbørsten å slå mot døra igjen og eg fekk vondt i øyra enda ein gang, eg sprang inn att i senga og tok dyna over hovudet utan at lyden forsvann. Så kjende eg at nokon tok tak i føttene mine og drog meg ut på badet og ned gjennom toalettet, steik for ei lukt, og så sveva eg lenge, sikkert nokre minutt før eg ramla oppi ein balje. Denne baljen viste seg å være eit fullt opp av blod. Men da eg smakte på blodet smakte det vin og så såg eg ein forvokst postmann som skulle til å drikke av vinglasset. Da våkna eg på gulvet og rekna det for gitt at eg hadde drømt.

Det som satte meg ut litt var nokre tenner som sto fast i ytterdøra. Nokon som kan forklare dette?

Tennene står forsatt i døra og lar seg ikkje fjerne. Har hengt skilt med familienavn på døra for at huseigaren ikkje skal sjå dette. Forresten er det lenge sia eg har sett huseigaren og han har oxo utståande tenner...
Antall ord: 267
If we spread truth like a disease
we might just infect those around us
with intelligence

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Namaste
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 15 Jul 2006 12:57
18
Lokalisering: Telemark

Innlegg av Namaste »

Heisann!
:mozilla_oops:
Astrale besøk; fabelaktige møter mens vi sover!
Vi vet nå at mens vi sover, er det ingen grenser for hva vi kan lære om oss selv, om verden, til og med om fremtiden.Det er ingen grenser for hvor vi kan reise, fra universets ytterpunkt til den intime nærheten på den andre siden.
Når vi sover, hviler det bevisste sinnet, og da er ånden levende i det ubevisste sinnet. Og den fristilles til å møte andre ånder,(andre steder, og andre tider som den leter etter)
Det sies at det ikke er tvil om at vi er mest tilgjengelig for åndebesøk når vi sover.
Og så er det et annet tema som henger sammen med astrale reiser, og det er astral katalepsi; midlertidig lammelse og/eller sterke lyder mens vi sover. Men, dette har ikke noe med ånder i seg selv å gjøre!
Ellers vil jeg bla.anbefale www.drømmetydning.no og en bok:"Drømmenes Bok" av Sylvia Browne. Her får man svar på en spørsmål en kan stille seg!! :mozilla_smile: :mozilla_smile:
Antall ord: 187

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Satsuki
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 11 Okt 2005 16:49
19
Lokalisering: Oslo
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Satsuki »

jeg mener absolutt ånder kan kontakte deg gjennom drømmer. Min gudmor kom selv og tok farvel med meg. Dagen etter fikk jeg høre at hun var død. Jeg synes Namaste sin teori høres fornuftig ut.

Forresten - opplevde noe pussig for noen uker siden! Kjæresten min og jeg lå og sov om morgenen, for vi skulle ikke opp før 9. Plutselig våkner jeg brått av en klar mannsstemme som sier "unnskyld?" og jeg skvetter opp i senga med øynene vidåpne. Klokka er ikke mer enn 7. Jeg ser på kjæresten min, men han sover søtt. Jeg er litt skjelven, så jeg vekker ham, og spør om han hørte det. Det gjorde han ikke. Jeg ber ham sitte å følge med mens jeg går ut i gangen, for jeg er overbevist om at det er noen der. Det er det ikke. Jeg sjekker døra, men den er låst. Ingen i stua eller på badet heller. Det hadde ingen sammenheng med drømmen min, som jeg husker. Eneste mulighet er at han har snakket i søvne, men det er likevel merkelig fordi stemmen var så klar. Når han snakker i søvne er det helst usammenhengende mumling. Jeg har heller ikke klart å tolke det som et tegn/frampek på noe heller, så det var bare rart :mozilla_undecided:
Antall ord: 231

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Astarte
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 21 Jun 2006 14:54
18
Kjønn (valgfri): Møkkakjærring
Lokalisering: Borti natta
Har takket: 163 ganger
Blitt takket: 171 ganger

Innlegg av Astarte »

Man må jo spørre for å få vite!? Finnes ikke dumme spørsmål, bare masse dumme svar! :D
Joda, det er lettere å kome i kontakt med oss når vi sover,vi er mer mottagelige da. Dessuten tror jeg ikke man skal ta drømmene bokstavelig, det er rom for mye tolkning, og det finnes gode bøker om drømmetydning. (så var det meg og bøkene mine igjen da.... :mozilla_wink: )
Antall ord: 73
BildeBilde Memento mori

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
*Ninja*
Nybegynner
Nybegynner
19

Innlegg av *Ninja* »

hei.. lenge siden jeg har sjekket svarene må denne.. takker for alle råd.. får i ettertid så har jeg fundert litt over den hendelsen.. tenker litt på broren min.. han døde noen år før jeg ble født.. da var han 6 år.. så jeg har hørt mamma snakke om han , at han likte å leke og han var veldig vilter av seg.. men det kan jo være bare en innbiling .. :mozilla_undecided:
Antall ord: 76

Inger Hagerup

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Redfield
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 29 Jul 2006 22:39
18
Lokalisering: Lørenskog

Innlegg av Redfield »

Det kan hende de kan gjøre. Men jeg velger heller å tro at de velger å kontakte en først utenom drømmene. Dersom det overhodet ikke går så kan det vel hende de tyr til drømmeland for å få frem det de vil
Antall ord: 44
is there anybody out there...?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links