Hjemsøkt, Gjenferd & Åndersjøfarts museumet i trondheim?

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Bruker avatar
liseviola
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 18 Des 2005 03:30
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: melhus

sjøfarts museumet i trondheim?

Innlegg av liseviola »

er det noen som kan fortell emeg noe om sjøfarts museumet i trondheim, og hva som foregår der?
Jeg har hørt veldig lite, bare det at det sies at det skal gå igjen en mann der..
Har vært utenfor der en natt for en 14-dagers tid siden, og vet hva jeg opplevde, men vet ikk ehelt hvorfor jeg opplevde det...
prøvde og få kontakt med han, men jeg var veldig svak akkurat da, for jeg hade brukt så utrolig mye energi på nidarosdomen rett før...

Noen som vet noe?
Antall ord: 96

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.

I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
ghostbuster
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 13 Okt 2004 13:02
20
Lokalisering: Trondheim

Sjøfartsmuseets gjenngangere

Innlegg av ghostbuster »

Har hørt litt om sjøfartsmuseet og det foregår der.
Selve byggningen skal være ganske gammel,fra 1700-tallet og var i sin tid et tukhus og slaveri(datidens fengsel) Det samme gjelder forøvrig for politimuseet i Ila som også har sitt spøkelse fra tukthus-tiden.
En kan bare ane hvilke forhold fanger måtte sone under i denne perioden(les historien om Gjest Baardsen, som beskriver dusinvis av arrester han satt inne i)
Men tilbake til spøkelset eller spøkelsene i sjøfartsmuseet. En kvinnelig bestyrer av museet har fortalt noen selsomme opplevelser: Når man går rundt i museet alene får man inntrykk av at noen følger etter og observerer vedkommende. Trangen til å kikke seg bak over skulderen er sterk. En dag bestyreren skulle åpne museet fikk hun se en mannsskikkelse stå og se på henne oppe i trappa til 2.etg. Synet varte bare noen sekunder var skikkelsen borte. En utstillings-dukke iført kaptein-uniform står utstilt i 1.etg.
En dag en skoleklasse var på besøk skjedde noe utrolig: I reneste poltergeist stil kunne flere se at hodet på dukka(som er i naturlig størrelse) pluttselig ble revet av kroppen og slengt med stor kraft inn i motsatt vegg i museet. Dette skal ha skjedd flere ganger tidligere, noe som medførte at man valgte å pakke bort kapteins-figuren av sikkerhets-hensyn!
Anbefaler at du besøker museet som er sommeråpent om dagene. Sannsynligvis får du gå ganske alene og utforske byggningen for deg selv, da det ikke er så mye besøkt.
Antall ord: 272

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
liseviola
Nybegynner
Nybegynner
18

Innlegg av liseviola »

hei!
takk for langt, godt og utfyllende svar! :):)
JA, da fprstår jeg litt mere av hvorfor jeg kjente det som jeg gjore der...
Nå som jeg har fått vite litt mer kan jeg jo fortelle litt mere om hva jeg kjente der da..

D jeg følte når jeg var der var ett veldig til sinne. Ikke det att jeg følte at det var han mannen som sies og gå igjen der sitt sinne jeg kjente nei, men at jeg var forbanna på han! Og så følte jeg meg urettferdig behandla! Jeg følte det at han såm går igjen er/var en sur, sær, å gjærrig mann me en del makt, som han likte og bruke. Jeg gikk bort til selve museume for å se om jeg fikk noe kontakt med han, men jeg fikk ikke den kontakten jeg hadde forventa. Bare plutseli så fikk jeg følelsen av å være i en stor krangel, ikke viste jeg noe som helt om krangelen, ikke hørte jeg eller så jeg noe, fikk bare følelsen av og være i krangelen, å for derrifra i full fart, i fult sinne! Når sinne gav seg så ble jeg bare stående som et stort spørsmåltegn. Det er jeg nå vel forsjovidt enda også...
Antall ord: 222

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
liseviola
Nybegynner
Nybegynner
18

Innlegg av liseviola »

noen andre her inne som har vært dær og opplevd noe, eller..?

Eller går det an og få noe feedback på dette?
Antall ord: 25

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links