Engler, Guider, Hjelpere, SkytsenglerEn pendel!

Forum dedikert til åndevesener som mange hevder å kunne se og/eller kommunisere med.

Moderatorer: Asbjørn, mod engler

Liill
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 24 Feb 2006 18:37
18

En pendel!

Innlegg av Liill »

HeiHei ;D jeg har ett spørsmål!
Jeg har ei venninne som sier at hun har sett en mann i vinduet på bade! og hun sa det til meg og hun har brukt en pendel og funnet ut at det var oldefaren hennes som hun så i vinduet! hun bruker et helt vaneli smykke til pendel og hun skulle komme til meg og prøve dette! og dette ville jo jeg også prøve så jeg henta mitt smykke og satte meg i senga! hun sa at jeg skulle strekke ut håndflaten min og la smykke henge over! og så skulle man stille spørsmål! ja og nei spørsmål! Det som er problemet var at jeg måtte gjøre det med hånden min selv! sånn at den skulle begynne å røre på seg! og jeg så at veninna mi gjorde det også! det er hun som gjører det! Hun fant ut at det var en mann i huset mitt og det var faren til pappaen min! og han ville si henne at hun skulle passe på meg :S
Jeg syntes det hørtes veldi teit ut! hvorfor skulle han be venninna mi om det?
Selv om jeg har opplevd noen ting i huset, har det alltids en forklaring! jeg spiller bare med! og kan noen her i verden fortelle meg hvordan man skal bruke en pendel ? for jeg skal finne ut om det virkeli er noen i huset vårt?

Takk på forhånd <3
Antall ord: 253
Lill

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
science
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 17 Jun 2006 01:18
18
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av science »

Det finnes bare 1 måte å finne svaret på. Stille spørsmål man ikke vet svaret på. Selvsagt må noen andre vite svaret for å verifisere etterpå.

Selvfølgelig er det hånda som beveger pendelen. Mange nekter på det og sier det er ånden etc. Prøv heller å henge opp pendelen og se hvor mye den beveger seg. Det er svært lite hvis noe i det hele tatt.

Den infoen venninnen din kommer med er svært vag og sannsynlig er produkt av tro og oppmerksomhetssyke.

Ofte er folk motvillig til å teste ut instrumentene ordentlig og spør heller om spørsmål man ikke vet svaret på for å opprettholde troen sin.
Antall ord: 114

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
myss
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 19 Okt 2005 20:17
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: skien

Innlegg av myss »

jeg trur man skal være litt forsiktig med å ta i bruk pendel for å få kontakt med åndeverdenen. hvis man ikke har satt seg ordentelig inn i hvordan man bruker den, kan man jo få "noe på kroken" som man ikke har lyst til å få kontakt med!
Antall ord: 47
myss

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Vero
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 14 Jul 2006 19:22
18
Lokalisering: En by ved navn Oslo

Innlegg av Vero »

Personlig tror jeg det er underbevisstheten din som gjør at pendelen beveger på seg. jeg spør om ting jeg er usikker på, og som jeg trenger et "ja" eller "nei"-svar på. Jeg har et smykke med en sten i (Desember-stenen, født i Desember)
som jeg holder oppe med pekefinger og tommel, og som jeg lar henge rett ned. Så stiller jeg et spørsmål, "F.eks; Burde jeg ha spagetti til middag idag?" ...bare et eksempel :mozilla_tongue:
Så begynner pendelen å svinge. Jeg tror absolutt ikke d er noe overnaturlig med dette, men at d er underbevisstheten din som svarer deg. Og det er underbevisstheten din du får en bedre kontakt med :mozilla_wink:
Antall ord: 119

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Vero
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 14 Jul 2006 19:22
18
Lokalisering: En by ved navn Oslo

Innlegg av Vero »

Science: litt av vitsen med en pendel er å spørre om ting man er usikker på, så man kan få orden i tankene sine :mozilla_wink:
Det viktigste med en pendel er jo at man har tro på den, om den virker eller ikke er irrelevant. Hvis den hjelper deg (f.eks med å få klarhet i tankene dine), og du har tro på den, så synes jeg pendelen har gjort masse for deg allerede.
Antall ord: 74

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
stella polaris
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 25 Mai 2006 13:51
18

Re: En pendel!

Innlegg av stella polaris »

Liill skrev:HeiHei ;D jeg har ett spørsmål!
Jeg har ei venninne som sier at hun har sett en mann i vinduet på bade! og hun sa det til meg og hun har brukt en pendel og funnet ut at det var oldefaren hennes som hun så i vinduet! hun bruker et helt vaneli smykke til pendel og hun skulle komme til meg og prøve dette! og dette ville jo jeg også prøve så jeg henta mitt smykke og satte meg i senga! hun sa at jeg skulle strekke ut håndflaten min og la smykke henge over! og så skulle man stille spørsmål! ja og nei spørsmål! Det som er problemet var at jeg måtte gjøre det med hånden min selv! sånn at den skulle begynne å røre på seg! og jeg så at veninna mi gjorde det også! det er hun som gjører det! Hun fant ut at det var en mann i huset mitt og det var faren til pappaen min! og han ville si henne at hun skulle passe på meg :S
Jeg syntes det hørtes veldi teit ut! hvorfor skulle han be venninna mi om det?
Selv om jeg har opplevd noen ting i huset, har det alltids en forklaring! jeg spiller bare med! og kan noen her i verden fortelle meg hvordan man skal bruke en pendel ? for jeg skal finne ut om det virkeli er noen i huset vårt?

Takk på forhånd <3
Hei!

Jeg har tro på det med pendel,og tror ikke det er håden som gjør det...beveger den,hånden holder man jo helt i ro.
Men jeg tror at man alltid skal be om assiostanse fra gjelpere/guider,jeg tror det er de som beveger pendelen/svarer.

Når jeg spørr pendelen min om ting,kjenner jeg strømmninger i armen først,så begynner pendelen å bevege seg...er ikke jeg som gjør det,og det er viktig å takke for svarene man får.

Men har også lest at "de"...åndene eller hjelperene også kan "tulle" litt med fol i begynnelsen...hehe :D

Når pendelen går fra side til side (rister den på hode)=nei
Når pendelen beveger seg frem og tilbake (nikker)=ja

Rundt mot høyre = kanskje
Rundt mot venstre = vet ikke.

mvh stella polaris
Antall ord: 400
Det finnes ingen begynnelse,heller ingen ende.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Magikeren
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 18 Jul 2006 19:53
18
Lokalisering: Bodø

Innlegg av Magikeren »

Det er hånden som styrer pendelen, det er det ingen tvil om. For som noen sa før her, prøv å henge opp pendelen i noe å se om den beveger seg. Det som gjør at man ikke selv kan merke at man beveger hånden kalles idémotoriske bevegelser, ørsmå bevegelser som man ikke kan se eller merke selv. Men prøv å hold pendelen ¨å tenk på en sirkel og pendelen vil gå i ring... At pendelen kan være et redskap for å komme i kontakt med sin egen underbevisthet tror jeg nok, men at ånder styrer den er jeg ganske så sikker på at det ikke er...
Antall ord: 109

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
stella polaris
Nybegynner
Nybegynner
18

Magikeren skrev:Det er hånden som styrer pendelen, det er det ingen tvil om. For som noen sa før her, prøv å henge opp pendelen i noe å se om den beveger seg. Det som gjør at man ikke selv kan merke at man beveger hånden kalles idémotoriske bevegelser, ørsmå bevegelser som man ikke kan se eller merke selv. Men prøv å hold pendelen ¨å tenk på en sirkel og pendelen vil gå i ring... At pendelen kan være et redskap for å komme i kontakt med sin egen underbevisthet tror jeg nok, men at ånder styrer den er jeg ganske så sikker på at det ikke er...
Ok :)

Da er vi uenig der,og det er helt greit....helt greit å tro på ulike ting,ha ulike sannheter.

mvh stella polaris
Antall ord: 134

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
chrishnoa
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Startet: 15 Aug 2004 20:55
20
Lokalisering: hedmark

Innlegg av chrishnoa »

stella polaris skrev:
Magikeren skrev:Det er hånden som styrer pendelen, det er det ingen tvil om. For som noen sa før her, prøv å henge opp pendelen i noe å se om den beveger seg. Det som gjør at man ikke selv kan merke at man beveger hånden kalles idémotoriske bevegelser, ørsmå bevegelser som man ikke kan se eller merke selv. Men prøv å hold pendelen ¨å tenk på en sirkel og pendelen vil gå i ring... At pendelen kan være et redskap for å komme i kontakt med sin egen underbevisthet tror jeg nok, men at ånder styrer den er jeg ganske så sikker på at det ikke er...
Ok :)

Da er vi uenig der,og det er helt greit....helt greit å tro på ulike ting,ha ulike sannheter.

mvh stella polaris
jeg er enig med deg jeg :D
Antall ord: 143
i dont suffer from insanity, i enjoy every minute of it!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Startet: 02 Sep 2004 20:50
20
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 56 ganger

Innlegg av Hecate »

SannhetenTM er sannheten uansett hva en velger å tro....
Uansett er det Magikeren sier den vitenskapelige teorien bak pendulering, Ouija o.s.v.
Det som er kjipt med pendel er at uansett om du er aldri så usikker, så vil pendelen svare et eller annet og en kan ikke alltid verifisere det. Min pendel lyver hele tiden, fordi jeg har fem, seks tanker i hodet på én gang bestandig.
Skal en få svar på noe er det mer pålitelig å bruke kort, fordi du klarer ikke å jukse med stokkingen. På den annen side, så er det et tolkningsproblem her da....
Det er ikke meningen vi skal vite alt, assa....
Antall ord: 108
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu

Our Anscestors be Praised!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
stella polaris
Nybegynner
Nybegynner
18

Heia skrev:SannhetenTM er sannheten uansett hva en velger å tro....
Uansett er det Magikeren sier den vitenskapelige teorien bak pendulering, Ouija o.s.v.
Det som er kjipt med pendel er at uansett om du er aldri så usikker, så vil pendelen svare et eller annet og en kan ikke alltid verifisere det. Min pendel lyver hele tiden, fordi jeg har fem, seks tanker i hodet på én gang bestandig.
Skal en få svar på noe er det mer pålitelig å bruke kort, fordi du klarer ikke å jukse med stokkingen. På den annen side, så er det et tolkningsproblem her da....
Det er ikke meningen vi skal vite alt, assa....
Enig i det,er ikke meningen vi skal vite alt :)
Og ja...sannheten er hva man velger å tro,hva man tar til seg som sin sannhet,og det er mange sannheter..ingenting er rett eller galt,det bare er..tror jeg.

Og når det gjelder pendel,må man jo "tømme hode" for egne tanker først (ikke så lett ),for at energiene skal kunne "flyte fritt"..da kan man spørre/be hjelperene svare.
Kanskje det er som du skriver,mer pålitelig å bruke tarot,men greit med pendelen for ja-nei spørsmål.

mvh stella polaris
Antall ord: 210

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
20

Innlegg av Hecate »

Du er heldig som har hjelpere som tømmer hodet for deg. Hadde jeg hatt det, så hadde jeg sikkert hatt mer tid til å meditere:D
Det er bare det at min erfaring er at uansett hvor "tom" jeg er på forhånd, så er min overbevisning, selv om den er av aldri så infinitesimal størrelse, en påvirkende faktor.
Antall ord: 61
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Magikeren
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 18 Jul 2006 19:53
18
Lokalisering: Bodø

Innlegg av Magikeren »

For all del, jeg tror absolutt på ånder, er av den grunn med i en sirkel. Men, det er viktig å være litt kritisk til hva man opplever. Veldig fint at man kan være uenig og ha forskjellig tro, helt klart. Kanskje hjelperene komuniserer med deg telepatisk, og dermed styrer hvordan pendelen svinger, men utvilsomt er det hånden som styrer den ;) Hvis ikke skulle den vel kunne hengt fra et stativ?
Antall ord: 73

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
20

Innlegg av Hecate »

Magikeren skrev:For all del, jeg tror absolutt på ånder, er av den grunn med i en sirkel. Men, det er viktig å være litt kritisk til hva man opplever. Veldig fint at man kan være uenig og ha forskjellig tro, helt klart. Kanskje hjelperene komuniserer med deg telepatisk, og dermed styrer hvordan pendelen svinger, men utvilsomt er det hånden som styrer den ;) Hvis ikke skulle den vel kunne hengt fra et stativ?
Slik jeg ser det så er det mitt høyere selv som kommuniserer med evt. ånder og gir meg de opplysningene jeg ber om. Men jeg er åpen for at det kan være meg selv-og kun meg selv som styrer showet.
Antall ord: 118
~Lao Tzu

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
stella polaris
Nybegynner
Nybegynner
18

Magikeren skrev:For all del, jeg tror absolutt på ånder, er av den grunn med i en sirkel. Men, det er viktig å være litt kritisk til hva man opplever. Veldig fint at man kan være uenig og ha forskjellig tro, helt klart. Kanskje hjelperene komuniserer med deg telepatisk, og dermed styrer hvordan pendelen svinger, men utvilsomt er det hånden som styrer den ;) Hvis ikke skulle den vel kunne hengt fra et stativ?
hehe :D

Men et "stativ" kan jo ikke motta energiene,for et stativ er jo ikke spørreren-redskapet- Energien trenger en kropp,et menneske...som har "levende" energi for å bevege seg via,det tror jeg :)
Antall ord: 110

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links